Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 1
Ptáme se: Ing. Františka Kočího,
viceprezidenta Metrostavu str. 2
Detailní architektonický dohled nad
stavbou str. 3
Nový archiv pro ČSSZ úspěšně prošel
kolaudací str. 3
Divize 1 ukončila další část komplexu
Podbaba str. 3
Nové výkonné stroje pro
provoz dopravy naší divize 7
více vefotoreporži na str. 4
28. dubna 2010 / 7 / XXII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Základní kámen metra V. A
Metrostav je opět našpičce žebříčku
Sdružení CZECH TOP 100 zveřejnilo koncem března
vpořadí už 12. žeíček sta nejobdivovanějšíchfiremČR.
Vestavebnictví vněm naše spolnost zvítězila, apo
loňsm druhém místě se tak ot vrátila navrchol.
Za námi skončily společnosti OHLŽS, Skanska aPSJ.
Manažeři významných společností, finanční analytici
azástupci odborových svazů, sdružení iprofesních
asociací žeíček sestavují podle kririí, kterými jsou
např. dlouhodobá hodnota firmy, schopnost přilákat
audržet talentované zaměstnance iodpodnost
kživotnímu prosedí avztah kespolečnosti.
Stavíme ekologicky
Doosmého ročníku Souže
ostavbu sekologickým
ínosem Metrostav přihlásil
dvě stavby divize6. Jako
první modernizaci jezu
České Vrbné (foto), která
zvýší kapacitu koryta
Vltavy ihydroenergetický potenciál přilehlé MVE aomezí
možnosti záplav. Jako druhou stavbu přihlásil projekt
veVolyni, díky ktemu Jihočeský kraj uspí energii
vtaměích školách aškolských zízeních. Cílem souže
je představit odborné ilaické vejnosti stavební projekty
realizované sohledem napožadavky ochrany životho
prostředí auzat, že investiční astavební činnosti mohou
t ohleduplné, šetrné apřitom imoderní aúsporné.
Výsledky soutěže budou slavnostně vyhlášeny vBr
vposledním ktnovém týdnu.
MetrosNewsletter oblékl nový design
První elektronický zpravodaj spolnosti METROS
vletošním roce vel vnové grafické podobě. Stejně jako
vizuální styl Metrostavu vznikl ijeho design vespolupci
sTomášem Machkem ze studia Side2. Vrubrice Akomodit
jeho nové číslo představuje dodavatele ochranných oděvů
apracovch pocek avnásledm článku upozorňuje
právě nachyby při poívání OOPP. Vrozhovoru se p
Martina Biedermanna, vedoucího pneuservisu a skladu
stavebnin. Zvejňuje také akční nabídku materiálů
anovou kolekci vín ve-shopu. MetrosNewsletter naleznete
naadrese www.metros.cz/newsletter5/index.htm.
Pozvánka naden otevřených dveří
tské krizové centrum (DKC), které Metrostav
dlouhodobě podporuje, pádá večtvrtek 29. dubna
od9do16 hodin sedmý ročník dne otevřech dveří.
Přijďte si je prohlédnout doulice VZápolí 1250/21
vPraze4 aseznamte se sjeho službami, které nabízí
zejména týram, zneužívaným azanedbávaným dětem.
Daí akcí DKC, nakterou se už teď můžete těšit, je trad
sportov-zábavná sobota Darujte sebe 2010! – 22. ktna
napražském Výstavišti. Podrobnosti najdete nawebu
www.dkc.cz nebo na www.darujtesebe.cz.
Úspěchy divize 6
Vposlední době uspěla
divize 6 hned vedvou
odborných soutěžích.
Stavba týmu Miroslava
Führera, která zajistila
plavební hloubku vezdrži
jezu Hluboká nad Vltavou
azmodernizovala jez České Vrbné, získala 13.dubna
čestné ocenění vsouži TOP INVEST2009. Dru
jiheský tým, tentokrát pod vedením Ing.Petra Šimáka,
obdržel titul Fada roku 2009 Baumit zakvalit
provedení kontaktního zateplovacího systému stejné
znky narozsáhlém projektu snujícím energetickou
ročnost školských zařízení veVolyni. Cenu převzali
15. dubna vHudebním divadle vKarlíně ředitel divize 6
Ing.Jan Cuc ajeho náměstek Ing.Jiří Sládek (foto zleva).
Obyvatelé Prahy azejména její šesté městské části se
dožili dalšího historicho okamžiku, nakterý čekali
mnoho let. V pondělí 12. dubna zahájil pražský pri-
tor Pavel Bém poklepem nazákladní kámen stavbu
metra vúseku V. A. Spolu sním asdalšími hosty se ja-
ko zástupce dodavatelsho sdružení firem Metrostav
aHOCHTIEF CZ kladívka chopil igenerální ředitel naší
společnosti Ing.Pavel Pilát (titulní foto první zprava).
Na stavbě noho úseku trasy A se budou význam
polet divize 5, 7 a 8 Metrostavu ifirma Subterra; ve-
řejnosti by měl začít sloužit už vroce 2014.
„Podlouhých 32 letech odotevření se trasa A– sko-
nečnou stanicí umístěnou nejblíž centru města – dočkala
zahájení stavby svého logického prodloužení,“ konstato-
val primátor Pavel Bém při pracovní slavnosti naČerve-
m vrchu vPraze 6. Vesvém dalším projevu připomněl,
že metro – nejinteligentnější, nejbezpjší anejekolo-
gičtější druh hromadné dopravy vPraze – ročně přepra
ce než 537 milionů cestujících. Poti tří tras scelkovou
lkou přes 59 km je rozží do57 stanic, znichž 35 je už
ístupných ipro osoby se sníženou schopností pohybu.
Traťový úsek V. Arozšíří současnou délku podzemní drá-
hy ovíce než 10 % – o6134 m – aočtyři stanice: Červený
vrch, Veleslavín, Petřiny aMotol.
Právě zahájená stavba si vyžádá téměř devatenáct
miliard korun z stského rozpočtu. Až osm miliard
znich by však mohly uhradit fondy Evropské unie zope-
račního programu Doprava. „Chtěli bychom pokovat
Praze ijejímu dopravnímu podniku, že vtéto ekonomicky
nelehké době našly iniciativu asílu pustit se dotakto vel-
kého investičho díla, které pože nejen dopravě, ale
i stavebnict,“ řekl před poklepem základního kamene
Ing.Pilát adoplnil, že oba jednokolejné tunely v úseku
Dejvická–Vypich vdélce více než 4,5 km Metrostav vyra-
zí svyužitím technologie TBM (Tunnel Boring Machine).
„Po skoro čtech desetilech se tak k nám vtí pl
mechanizované razicí štíty, jejichž použití je šetrnější kži-
votnímu prostředí. Podzemní práce se tak méně dotknou
obyvatel vokolí, aiproto věřím, že se dílo nebude potýkat
slegislativními obtížemi,“ popřál stavbě vzávěru.
Jeho proslov si vyslechli iobchodní ředitel Metrosta-
vu Jiří Procházka, MBA, jeho výrob-technický ředitel
Ing.Ivan Hrdina aředitel divize 8 Ing.Pavel Šrámek. Spolu
s daími hosty a místní Lípou svobody, kterábudoucí
ruch nazdejším staveništi Metrostavu přečká zaochran-
m plotem, byli svědky slibů primátora a genelního
ředitele Dopravho podniku hl. města Prahy na další
dostavbu podzemní dráhy: „Vevýhledu pítáme stím, že
trasaAbude ze stanice Motol pokrovat přes zasvky
lá Hora, Dědina aDlouhá Míle až nakonnou uLet
Ruzyně. Od Dejvické by tak vznikl úsek dlouhý téměř
13 km sdeti stanicemi aPražané by jej mohli využívat
celý už vroce 2018,“ řekl Pavel Bém. Genelní ředitel do-
pravního podniku Ing.Martin Dvořák ktomu dodal: „Vpří-
pravě je už i‚čko‘ – úplně nová, 11 km dlouhá trasa. Je
navržena jako technologicky nevislá abude obsahovat
deset dalších stanic. Vsoučasné chvíli prohá výběrové
řízení nadodavatele její projektové dokumentace a věří-
me, že brzy je bude následovat i vlastní stavba.Veřejnosti
by linka D měla začít sloužit brzy poroce 2018.
Právě zahájené prodloužení trasy A, jehož stavbu
bude řídit jako lídr vesdružení tým divize 8 pod vedením
Ing.Miroslava Filipa, ulehčí Vítěznému náměstí odauto-
busové dopravy až opadesát procent. Vdochozí vz-
lenosti poslouží 90 000 Pražanům a nejtší pražskou
nemocnici vMotole lépe zístupní celému čtvrt milionu
obyvatel její spádové oblasti. O průběhu stavby, jejíž
zahájení je už naVeleslavíně patrné (malé foto), budeme
vnovinách Metrostavu pravidelně informovat.
SympoziumMosty 2010
Už popatnácté se letos vdubnu sešli vBrně odborníci
na výstavbu a rekonstrukce mos. Nechyli mezi
nimi technici zMetrostavu, který byl jedním zhlavch
partnerů mezinárodního sympozia Mosty 2010, pořá-
daného vrámci doprovodného programu veletrhu IBF.
Třídenní setkání, jehož heslem bylo „Mosty – stavby
spojující národy agenerace“, seznámilo širokou technic-
kou veřejnost s nejnovějšími poznatky souvisejícími se
emi druhy mostů jak vČeské republice, tak ivzahraničí.
„Onašich mostech většinou máme podomí. Zajímavé
proto pro mě byly informace třeba ze Slovenska, napří-
klad přísvek o stavbě Městské estakády v Požské
Bystrici, nakteré se polel iDoprastav,“ řekl Ing.Radim
Čáp, vedoucí projektu zdivize 4 Metrostavu.
Zaměstnanci naší společnosti byli nasympoziu mezi
posluchači isami ostavch referovali. Velkou pozornost
vzbudila zpráva ovýstavbě obloukového železobetonové-
ho mostu přes Oparenské údolí (foto), nakteré se podíleli
jak specialisté atechnici zdivize5, třeba vedoucí projektu
Martin Špička, tak iprof.Ing.Jan L. Vítek, CSc., zcentrály
naší společnosti. Napříspěvku odálnním mostě přes
údolí uDobkovek zase spolupracoval snaším ředitelem
dostavby dálnice D8 Ing.Romanem Fuksou aexpertem
Ing.Robertem Brožem, Ph.D., zdivize 5 ivedoucí projektu
Ing.Petr Štědronský zdivize4. Olávce přes Ocelářskou
ulici vPraze potom informoval materiál, který připravil
iIng.Vladimír Beneš zdivize 7.
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (518 ms)

Rendering Strana 2 (104015): (0/1) (513 ms)

Rendering Strana 1 (104014): (0/1) (548 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3106/vth120639-1.jpg

 i3106/bg104014.svg

 i3106/vth120640-1.jpg

 i3106/vth120641-1.jpg

 i3106/vth120642-1.jpg