Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 3
Vedle O
2
arény vprských Vysanech se dokonečné
výšky dotahuje hrubá stavba třináctipodlažní admi-
nistrativní budovy, která je soástí nákupho centra
Galerie Harfa (foto č. 1). Skvalitní prací betonářů zdi-
vize6 běží ruku vruce inárná činnost týmu Ing.To-
še Fuksy zdivize 3. Vesdrení se společností Porr
(Česko) dělá všechno pro to, aby multifunní centrum
– se 1600 místy vpodzemních garážích a42 000 m²
obchodní plochy vípodlažním nákupním sedisku –
bylo dokoeno podle harmonogramu zátkem října.
„Představuje to pro nás výkon nasamé hranici mož-
ností,“ říká Ing.Fuksa. „Investor požaduje, abychom měli
kdý výkres prováděcí dokumentace schválený odarchi-
tekta zizraelského ateliéru Moshe Tzur Architects. Teprve
vprůběhu výstavby však vychází najevo, že jeho původní
vrhy – zvlášť uocelových konstrukcí – nejsou vsouladu
smnostmi statiky aekonomickými požadavky inves-
tora. Odvážně navržené prosklené konstrukce střešních
světků totiž po esných výpočtech vyžadují použi
masivnějších prvků, než původně odhadoval. Také teprve
nyní nachází dispoziční nesrovnalosti vesvých návrzích.
Hledáme proto nová ření, která ovšem mají vliv nanos-
né konstrukce, profese, fasádu apodobně...
ky divizi 6 jsou dnes vGalerii Harfa téměř hotové
echny železobetonové prvky azbývá jen dobudovat po-
slední dvě patra administrativní části (foto č. 2), techno-
logické nástavby zelené střechy, demontovat jeřáby ado-
pnout dodatečně předpínané průvlaky. Vnákupní galerii
jsou dokončené téměř všechny vyzdívky arozpracova
drokartonové konstrukce; zaly i práce na opštění
objektu. Rozběhly se zde idalší profese, nakterých se po-
lí také ne divize1 asilnoproudi zfirmy Subterra.
Investor, společnost C&R Developments, ještě také
nevil novou koncepci sechy. Zvažuje podstatné
změny jejího původního návrhu, které se odrazí jak vza-
žení nosných konstrukcí avestřešních skladbách, tak
ivtechnologických rozvodech. Ikdyž jsou některé práce
na se pozastavené, přesto jsou z třetiny hotové její
pojistné hydroizolace aprohají zátopové zkoušky.
V poslední době nás dost zaměstnává také výběr
dlby dokupních paží. Investor onich zatím neroz-
hodl, preferuje však žulu dováženou zČíny. Její dodací
lhůta však bývá tři měsíce, aikdyž dostaneme objednané
množství vpožadované kvalitě avčas, musíme jtě dlaž-
bu položit naplochu více než 11000 m². Je při tom duben
aotevírat se má už zal roku...“ konstatuje Ing.Fuksa.
Jsme ale přesvěeni, že výsledkem ní práce bude
hezká a zajímavá stavba. Úsilí architekta a jeho zájem
oestetické dopracování každého detailu se prostě nako-
nečném vzhledu Galerie Harfa musí odrazit.
Už jen pár dní dělí tým Ing. Petra Krutila z divize 1
oddokončení druhé části III. etapy aIV.etapy projek-
tu Rezidení čtvrti Sladovny, v jejichž rámci vznik-
lyvprské Podbabě tři zcela nové bytové objekty.
Tři právě dokončené bytové domy osedmi vchodech
jsou posazené dosvažitého terénu. Zakázka obsahovala
i provede hlavních kanalizačních a vodovodních řadů
včetně domovních přípojek dojednotlivých vchodů, vybu-
dování komunikací aostatních zpevněných ploch voko
objektů včetně osázení zelení (foto č. 1 a2).
Majitelům, ktí by se měli donových bytů začít stě-
hovat během prázdnin, je vdomech sjedním podzemním
apěti či šesti nadzemními podlažími kdispozici celkem
126 bytů, většinou o velikosti 2+kk a 3+kk. Nechybějí
ak ani větší bytové jednotky se čtmi nebo pěti pokoji
akuchským koutem. Vpodzemí jsou umísny gaže,
veetím stavebním objektu řené pomocí parkliftů.
„Vprůběhu celé stavby bylo nejslitější získat kvalit
projektovou dokumentaci, protože autor návrhu ji připra-
vil jen kestavebnímu povolení avlastní prováděcí projekt
již zajišťoval někdo jiný. Proto jsme museli neustále zajiš-
ťovat koordinaci mezi oběma stupni dokumentace aze-
jména uPSV to vyvolávalo nemalé problémy vprůhu
vlastních prací,“ vzpomíná Ing.Krutil.
Dokončovací práce uvenkovních objektů komplikova-
la iletošní dlouhá amrazivá zima. Všechny těžkosti však
tým Ing.Krutila překonal maximálním nasazením pracov-
ků aperfektní koordinací prací. Ikdyž ustavby třeho
objektu došlo kčasovému posunu o40 dní, byl kolaudo-
n nakonci března avsoučasné době vm pro
odstraňování běžných závad. První dva stavební objekty
prošly úsšnou kolaudací vpolovině února adokonce
ezna byly všechny jejich podstatné vady odstrany.
„Oproti minulé etapě padovali noví majitelé mno-
hem méně klientských změn, což evidentně souvisí se
současnou ekonomickou situací. K dnešnímu dni jsou
byty dokončené s výjimkou dvou, ve kterých probíhají
významné úpravy na ání jejich budoucích obyvatel.
Povzájemně dobré spolupci mezi investorem adivizí 1
arovněž povcelku rychlé abezproblémové kolaudaci ob-
jektů předpokdáme, že investor byl snaší prací spokojen
amohl by snámi uzavřít ismlouvu nadokončení poslední
etapy celého bytového komplexu,“ zakončil Ing.Krutil.
Martina Vampulová, foto Josef Huk
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
Detailní architektonický dohled nad stavbou
1
Divize 1 ukončila další část komplexu Podbaba
2
Uzaení Patočkovy ulice vPraze 6 přidalo dohustého
automobilového provozu v hlavním městě další porci
komplikací. Tentokt však tato uzarka ohlašuje, že
stavba, označovaná jako SAT 2A atýkající se mimoú-
rovňové křovatky Malovanka (foto), vstoupila dosvé
závěrné fáze. Už 27. července by ji stavbaři zdivi-
ze5 Metrostavu měli předat investorovi.
Popravdě řečeno, všichni si zřejmě oddychnou. Tahle
stavba, naž tým Ing.Toše Kohouta působí od ro-
ku 2005, dala všem jaksepaí zabrat. Jde totiž ojednu
z největších a nejkomplikovanějších mimoúrovňových
ižovatek nejen natrase Městského okruhu, ale ivcelé
Praze. Jen pro ilustraci: skládá se zhruba z200 stavebních
objektů naúzemí orozloze 12 hektarů ajejí součástí jsou
i rampy z a do tunelů, neuvěřitelné množství přeložek
inženýrských sítí – jenom délka rené kanalizace přesa-
huje 1250 m – lávka pro pěší či rozsáhlé terénní asado
úpravy vokolí, včetně revitalizace údolí potoka Brusnice
se dma mami rybky. Po svém zprovozní MÚK
Malovanka spojí Strahovský tunel sBřevnovem.
Vtěchto dnech dokončujeme obklady opěrných zdí
lícovými cihlami Klinker, doděláváme výtahovou šachtu
anapojení nových vozovek vpředpolí naty svající. Bu-
dujeme rampu Aapokdáme kabely PS značení ařízení
provozu. Vokolí křižovatky samozřejmě probíhají sado
úpravy achysme montáž nové lávky přes potok Brus-
nice,“ řekl vedoucí projektu Ing.Tomáš Kohout.
Konec dobrý, všechno dobré, tvrdí přísloví. Jistě
bude platit ivtomto případě, ikdyž vzpomínky nařadu
problémů, které bylo nutno překonat, jsou stále ještě živé.
Obže způsobily iněkolikaměsíční skluz vtermínu dokon-
čení prací. Nadruhé straně sm, co tato stavba dostala
dovínku, se zdržení počítané naměsíce anaprstech jedné
ruky dá považovat zamalý zázrak. Záleží naúhlu pohle-
du. Stavbi mohou těžko něco dělat, nejsou-li vízena
echna povolení nebo když chybí projektová dokumen-
tace. Anatéto stavbě bylo projednávání těchto zálitostí
etně mnství dopravních opatření opravdu moc, pce
totiž probíhaly zaprovozu navšech komunikacích avý-
stavbu bylo nutné koordinovat isnavazujícími stavbami.
Velké problémy stavařům způsobily místní hydrolo-
gické podmínky, které ovlivnil isouběžný potok Brusnice.
Ostatně dodnes se zde musí oerpávat více než 300ku-
ků vody denně. Sanační práce zajťující podloží byly
proto stejně důležité jako náročné. Keslovu přly opěr
stěny, šrkové poře, geomříže... Jee tohle je druh
problémů, snimiž si pracovníci Metrostavu umějí poradit,
asvého úkolu se proto zhostili se c.
Stavba mimoúrovňové křižovatky SAT 2A se tedy c
kekonci. Její uvedení doprovozu ale celkovou dopravní
situaci vPraze ovlivní jen minimálně. Výrazné zlepšení
pocítí Pražané až po uzavření výstavby SAT 2B, která
napojí tento úsek Městského okruhu natunely Blanka.
rip–, foto Josef Husák
Nejvěí MÚK vPraze je už téměř hotová
Nový archiv pro ČSSZ byl zkolaudován
Úsšnou březnovou kolaudací ukončil tým Ing.Jana
Krysty z naší divize 7 výstavbu nové administrativ-
ní budovy pro Českou správu sociálho zabezpečení
v pražských Stodůlch. Objekt sjedním podzemním
podlažím atřemi nadzemními (foto) bude sloit pře-
deím karchivaci spisových materiálů, které je ČSSZ
povinna ze zákona uchovat až padet let.
Nová budova se rozkdá naploše 26,6 x 25,5 metru
ajejí součástí je isuterénní podlaží vetvaru písmeneL.
Objekt je založen navrtaných pilotách, jeho suterén vy-
tvořila šedá vana zmonolitického betonu spojistnou PVC
hydroizolací. Nadzemní podlaží vznikla vyzděním ocelové-
ho skeletu scelkovou hmotností přes 210 tun.
Nejzajímavější nacelé zazce bylo podle vedoucího
projektu Ing. Jana Krysty především podchycení sou-
sedního panelového domu, kterého se ujali kolegové
zdivize7 Metrostavu. Provedli je pomocí patnáct metrů
dlouhého železobetonového prahu, založeného nadvaceti
osmimetrových mikropilotách. Práh dělali po kratších
úsecích pod stálým dohledem geodeta, aby nedošlo kpo-
rušení stability vedlejšího objektu.
Paradoxně nejsložitější na celém díle nebyla žádná
etapa prací, ale vztahy sokolím. „Někteří zdejší obyvatelé
se ve stavebním řízení proti stavbě několikrát odvolali.
Po zahájení výstavby proto byla nesmírně důlitá ko-
munikace našeho stavbyvedoucího s místními občany.
Dobře ji zvdl, vztahy se podařilo narovnat akolaudace
již proběhla bez připomínek,“ říká Ing.Krysta apřipomí
ještě další výjimnost díla: „Spíš než vtechnickém ření
objektu byla vúčelu budovy: během času jsme si stále víc
uvědomovali, že zde uložené doklady se budou dotýkat
ímo nás idalších kolegů zMetrostavu.“
Stavba probíhala podle schváleného harmonogramu.
Vjejím průhu však investor kromě dalších zn navý-
šil icelkovou velikost kancelářských prostor. To realizaci
oproti plánu zbrzdilo zhruba odva apůl měsíce.
Ipřesto dovedl Ing.Jan Krysta sj tým kúspěšnému
završení stavby. Během několika dalších týdnů by Česká
správa sociálního zabezpení měla sklady ještě dovy-
bavit moderními zakladači dokumentů. Pak se postupně
doStodůlek znou shovat archivní dokumenty ze stá-
vajících úložť. Dokonce letošního roku by tak všechny
živé“ spisové materly měly být umístěny na jednom
mís, kde budou po celou dobu uskladnění chráně-
ny kvalitními požárními abezpečnostními systémy.
Martina Vampulová, foto Josef Huk
1 2
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (409 ms)

Rendering Strana 4 (104017): (0/1) (402 ms)

Rendering Strana 3 (104016): (0/1) (442 ms)

Rendering Strana 2 (104015): (0/1) (442 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3106/vth120640-1.jpg

 i3106/vth120641-1.jpg

 i3106/bg104016.svg

 i3106/vth120642-1.jpg

 i3106/vth120639-1.jpg