Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 2
Příprava personálu pro práci vzahraničí
Metrostav v posledních letech pracoval v mecku,
naSlovensku, vChorvatsku, naIslandu adnes působí
ve Finsku. Vzhledem k očevanému vývoji českého
stavebního trhu se pozakázch vzahraničí bude naše
společnost ohžet stále častěji. Jak se naně připravit
v oblasti personálu, přiblížil na TEK 2011 Ing. Aleš
Richter, vedoucí zahraničního podnikání divize 5.
častnil jsem se výstavby tunelů naIslandu apři
shrnutí poznatků oípravě týmů pro podobné zakázky
ve velké míře vycházím z osobních zkušeností,“ uvedl
Ing.Richter. „Pro úspěch projektu vcizině je nezbytné zís-
kat v regionu kvalitho obchodního partnera amít tým,
který je připraven, schopen aochoten zakázku realizovat.
Sestavit jej však není snadné, protože se naněj kladou
mnohem větší nároky než naten, který pracuje vČR. Mu
se totiž poskládat tak, aby pracoval jako celek afungoval
ivosobních vztazích. Lidé vněm budou pokolik mě-
síců vzdáleni oddomova iněkolik set kilometrů. To klade
nazaměstnance nároky, které nemusí každý unést.
Základním krokem při přípravě personálu nazahranič-
ní zakázku je sestavení funkčního organizačního schématu
ajeho naplnění vhodnými uchazeči. Je nutné stanovit stří-
ní lidí, určit jejich náhradky ajmenovat osoby, kte
budou tým podporovat zdomácího prostředí. Načinnost
vzahraničí se všichni musí připravit postránce profesní,
jazykové ipersonální – sem třeba spadá stanovení způso-
bů odměňování, zpraconí mezd či dodatků pracovních
smluv. Neméně důležitými faktory jsou izdravotní přípra-
va, obstarání potřebných dokladů, registrace pracovníků
podle místních předpisů, spolupráce sodbory, uzavření
pojní, vytipování dopravy, zajištění komunikace sdo-
movem aobstarání kvalitního ubytování astravy.
Obzvšť velkou pozornost je nutné věnovat sesta-
vení vrcholového managamentu projektu, nejlépe podle
osobních zkušeností. Musí totiž nejen zvládat práci, ale
t kdykoliv připraveni pomáhat ostatním. „Mohu potvr-
dit, že jako člen vedení týmu se nad rámec pracovních
povinností zároveň automaticky stáváte itlumočníkem,
zdravotníkem, průvodcem, poradcem prorodinné vztahy,
věrkem apsychologem,“ vzpomněl Ing.Richter.
Vzhledem kvysokým nárokům natechniky je hranice
maximální délky jejich působení na zahranní zakázce
okolo tří let. Proto je nutné zajistit obměnu projekto-
vých týpostupným začleňováním nových pracovní-
, zejména absolventů. Jejich zkolování však přiší
zvýšené požadavky namzdové náklady ato by mělo být
zohledněno. „Ikdyž práce vzahraničí představuje velký
zásah dosoukromého života, je to drahocenná zkenost,
kterou si jako svoji devízu ponesete pozbytek své profesní
kariéry. Vřele vám ji doporučuji,“ uzael Ing.Richter.
Úsšný a hezký den
V sobotu 16. dubna, kdy Metrostav Development uspo-
řádal den otevřech dveří na stavbě alfarezidence
vPraze na Žkově, panovalo sklé počasí i nálada.
Na prohlídku hrubé stavby alfarezidence (foto č. 1) –
první části rezidenčního parku Na Vackově – a na setkání
i utní s desetibojařem Romanem Šebrlem – alfdu
– přlo téměř sto dětí a dospělých. Byli mezi nimi i zá-
jemci onové bydlení. „Při exkurzi po stavbě (foto č. 2) si
prohlédli jednu čtvici domů,“ vysvětlila PRmanažerka
Metrostavu Development Martina Huclová. „Zatím ještě
nevíme, kolik z našich dubnových hostů si v alfarezidenci
byt opravdu koupí. Minimálně pět z nich však oněj proje-
vilo opravdu velký zájem a to považujeme za úspěch.
Magnetem krásného dne byla přítomnost našeho
nejlepšího atleta, desetibojaře Romana Šebrleho. Přivedl
ssebou i bývalého kolegu a dnes trenéra Roberta Změlíka.
Společně totiž připravují pro děti a školy soutěž nazvanou
Odznak všestrannosti olympijských vízů (OVOV), její
partnerem jsou i naši developeři. Část OVOV si na alf
děti i dospělí vyzkoušeli. Všichni přítomní mohli soutěžit
ve čtech kategoriích a disciplínách a tři nejlepší výsled-
ky z nich se jim sčítaly do trojboje. Hod medicinbalem se
dařil spíš klukům a mužům (foto č. 3), stejně jako kliky
atrojskok. O podpis Romana Šebrleho však měly větší
zájem dívky a ženy (foto č. 4), které také lépe skákaly přes
švihadlo (foto č. 5). I když předváděné výkony byly velmi
sportovní, vítězem byl každý, kdo 16. dubna na alfdu
el – děti, dospělí, ni developeři a Robert Zk,
který medicinbalem hodil dál než Roman Šebrle.
Ing.Vladimíra Veverky,
tajemníka Metrostavu
Ke kolegům, kteří si pamatují zátky ní společ-
nosti, paí i Ing. Vladimír Veverka. Po absolvo
stavební fakulty ČVUT vPraze totiž doprvho zaměst-
ní nastoupil už vroce 1956. Odté doby se několikt
změnilo jméno firmy, pro kterou pracoval. Lidé kolem
j se však sídali jen přirozeným během času.
Po studiu vodohospodářských staveb jste rovnou za-
řil nastaveniště vodního díla Ork. Jak naněj a své
tehdejší začátky vzpomínáte?
Skamarády zvysoké školy jsme sice snili opráci nastav-
bě Asuánské přehrady, když se to však ukázalo jako ne-
reálné, vybrali jsme si zasobiště naše nejí vodní
lo – přehradu Orlík – jejíž stavba právě začínala. Byla to
ta, nakterá vzpomínám vůbec nejraději. Žili jsme uvo-
dy, vnedotčené přírodě abyli jsme dobrá parta. Můj prv
úkol byl zavést nastavbě výrobu svovaných armokošů,
které by urychlily provedení velikého objemu železářských
prací aměly se us použít poprvé vrepublice. Nejí
zarmokošů dosahovaly váhy až 20tun apro manipulaci
snimi jsem navrhl unikátní porlový jáb vyrobený ze
eva! Asi se povedl, protože podokoení Orlíku sloužil
ipři stavbě vodního díla Nechranice.
Kudy vás dál vedl čas?
Podokoení orlické přehrady jsem byl převelen doPra-
hy. Několik měsíců jsem dělal výrobho inspektora Vod-
ch staveb, ale to se mi moc nelíbilo, chtěl jsem zpátky
na stavbu. A tak jsem se dostal k budování labského
jezu ve Ští. Práce se mi líbila, ale nedokončil jsem ji.
Reorganizace vroce 1969 mě totiž zavedla ztky dozá-
vodu04Praha – Metro, kde jsem dostal nastarost velké
subdodavatele pražské podzemní dráhy. Prostředníka
mezi nimi ainvestorem jsem dělal ivroce 1970 jako za-
stnanec Genelního dodavatelství metra.
Vestejné pozici jste odroku 1971 mnoho let pracoval
ivrodním podniku Metrostav. Co bylo potom?
Poněkolikaleté mezihře, kdy jsem měl nastarosti veškeré
subdodávky, si měroce 1988 tehdejší ředitel Ing.Jindřich
Hess – dnes předseda dozorčí rady – vybral za svého
technického asistenta. Pomáhal jsem mu spodklady, kd
se naelomu let 1990 a1991 Metrostav transformoval
na akciovou společnost. A i potom se toho dělo dost.
Chystal jsem mimo jiné materiály pro přechod nadivizní
uspořádání, staral se oemise akcií Metrostavu, důsledky
kuponové privatizace, navýšení základního kapitálu, za-
řizoval vstup naburzu, plnění jejích požadavků iodchod
zní. Připravoval jsem aorganizoval také dvě due diligence
– hloubkové akomplexní prověrky podniku – při prodeji
hlavního baku akcií spolnosti. Sestavil jsem kvydání
i všechny výroční zprávy Metrostavu, které vznikly od
roku 1991. Díky nutné spolupráci správky jsem se tak
zapochodu zčásti vyučil ijejich profesi, aproto se i dnes,
jako tajemník společnosti, stam ovše, co ne firma
musí činit podle obchodního zákoníku i jiných zákonů
avyhlášek, které se navíc neustále mění.
Připravil jste avedl už také 23 valch hromad ní
společnosti. Jak se těšíte natu letošní?
Vdůsledku loňské změny formy cenných papírů z akc
znějích na majitele naakcie znějící najméno jsme byli
nuceni naletošní valnou hromadu všechny akcionáře po-
zvat dopisem. Přemýšlím teď proto nejvíc nad tím, kolik ze
současných 4480 akcionářů v pátek 6.ktna docently
Metrostavu přijde ajak se sem vejdou.
Vnaší společnosti už dlouho pracuje ijedna zvašich
dvou dcer. Co pro vás Metrostav vlastně znamená?
m kmu velmi úzkou vazbu, vždyť vlastně odzačátku
vpostatě pracuji vesle stejném, ikdyž vprůběhu let
postupně obměňovaném kolektivu. Kdý neúsch firmy
či její kritika vdiích se mě proto velmi dotýkají; skoro
jako kdyby se mluvilo omé vlastní rodině. Stejně tak se
ale raduji ze všechúschů spolnosti. Když se ohléd-
nu dohistorie, dělal jsem už vživotě ledacos – a téměř
echno mě bavilo! Čtyřicet let Metrostavu je ičticet let
ho života azaten mám Metrostav rád.
strana 2
PME SE
Jedinou viditelnou částí Blanky bude most
Poslední zahájenou stavbou z části Městského okruhu,
která se nazývá tunelový komplex Blanka, je Trojský
most. Na rozdíl odjejích jiných úseků, které vevýsled-
ku zmizí pod zemí, bude velmi dobře viditelný avytví
novou dominantu Trojské kotliny. Najeho vzhled proto
investor kladl velký důraz a návrh přemostění vzešel
z architektonicko-konstrukční soutěže, kterou vypsal
Magistt hl. města Prahy. Natom, aby se most už brzy
zal podobat vizualizaci, dnes pracuje společný tým
našichdivizí 5 a2 pod vedením Bc. Alexandra Tvrze.
„Výstavba Trojského mostu zala později, než jsme
edpokládali. Nestaví se totiž vpodobě, jak byl navržen
i projektu Blanky, ale podle vízného návrhu zpozděí
souže amusel se celý přeprojektovat,“ vystlil Alexan-
drTvrz. „Původní most měl mít železobetonovou mostov-
ku zavěšenou pomocí ocelových závěsů naexcentricky
umístěném šikm pylonu. Ten měl být založený vkorytě
řeky apřeklenoval by vozovku jako parabolická brána.“
Most, který v soasnosti roste zHolešovic doTroje,
navrhli inženýři a architekti Jí Petk, Ladislav Šek,
Roman Koucký a Libor Kábrt. Jeho charakteristickým
znakem bude nízký síťový oblouk, který bude nakoncích
rozkročený přes tramvajovou trať (vizualizace). Překlene
celé koryto řeky, bude proto asi 200 m dlouhý, adosáh-
ne nejvýš 34 metrů nad maximální plavební hladinu.
Konstrukce oblouku budou ocelobetonové plnostěné,
na nich bude na síťově uspořádaných táhlech zavěšena
dolní mostovka zprefabrikovaných příčníků amonolitické
desky. Šířku mostu – 36 m – složí dva pruhy pro kaž
zdní směr, tramvajové koleje, chodníky a cyklostezka.
Nahlavní most naváže natrojském břehu 40m inundač
– jednopolový monolitický trámový shorní mostovkou.
Most, pro nějž vkerou ocel dodají oceláři z Me-
trostavu, postavíme naprovizorní příhradové konstrukci,
kterou nakonci stavby demontujeme,“ popisuje Alexandr
Tvrz. „Její jednotlivé části sestavujeme vevýrobně naho-
lešovickém břehu, kde knim přiděláme čti betonové
íčky. Šestnáctimetrový díl potom vysunujeme nad
Vltavu (foto). Výsunů bude celkem13 amy jsme nedávno
provedli šestý. Mostovku vybetonujeme také ve13eta-
ch ateprve pak naní postavíme oblouk. Natrojském
ehu máme hotovou i opěru apilíř s osazenými ložisky
pro inundační most, jehož bednění právě sestavujeme.“
vizualizace www.tunelblanka.cz
1
2
3
4
5
NaIslandu (foto) se během čtyř let vystřídalo celkem
120 nich zastnanců. Dělnický personál tam
pracoval 8 týdnů a4 týdny byl doma. Technici byli na
Islandu 10 týdnů adoma jen dva. Doprava mezi místem
práce aPrahou prohala letecky aautobusem, jedna
cesta trvala přes 20 hodin. Čtyři zastnanci zůstali
naIslandu žít natrvalo auž se jim narodily i dvěděti.
Metrostav_07_2011.indd 2 27.4.11 15:49
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics …

Rendering Strana 3 (103928): (0/1) (618 ms)

Rendering Strana 2 (103927): (0/1) (662 ms)

Rendering Strana 1 (103926): (0/1) (661 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3085/vth120548-1.jpg

 i3085/vth120549-1.jpg

 i3085/bg103927.svg

 i3085/vth120550-1.jpg