Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 1
Bytový dům vymodelovaný
regulačními limity str. 3
Intenzifikace zvuje provozní
parametry čističky v Litovli str. 3
Kladenští senioři mají zaručenou
vyhlídku str. 3
Ptáme se: Ing. Vladimíra Veverky,
tajemníka Metrostavu str. 2
Jedinou viditelnou částí Blanky bude
Trojský most str. 2
Příprava personálu Metrostavu pro
práci vzahraničí str. 2
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
28. dubna 2011 / 7 / XXIII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Prezidenti na hlavním nádraží
Pozorná prohlídka stavby metra
Prezident Skupiny Metrostav Jí Bělohlav navšvil
1.dubna stavbu prodloužení metra zDejvic doMotola.
Postavenišch jej provázel ředitel divize 8 Ing.Pavel
Šrámek, ředitel výstavby metra V. AIng.Miroslav Filip
avedoucí projektů, kteří informovali otechnických
řeních konstrukcí, časovém řízení zakázky ivlast
realizaci. Jí Bělohlav vyil sphem stavby
spokojenost azraznil padavek nakvalitu prací.
Manažer roku 2010
Generální ředitel Metrostavu
Ing.Pavel Pilát získal
vsoutěži Manažer roku2010
druhý nejvyšší pet
hlasů mezi 72 finalisty.
Gratulujeme! Vehlídce
nejlepších manažerských
osobností ajejich práce vČR Ing. Piláta předstihla pouze
Ing.Senta Čermáková ze spolnosti Hewlett-Packard.
Zveletržního Brna
Stavební veletrhyBrno2011
byly pro naše zástupce
íležitostí kprohloubení
obchodních vztahů
ikneformálnímsetním.
Ato ipřesto, že se jich
ani letos Metrostavpřímo
nečastnil. Byl však partnerem tiskové konference
Svazu podnikatelů vestavebnictví vČR, která vrámciIBF
proběhla 13.dubna. Naši specialisté tradičně přisli
idoprogramu už 16.mezinárodního sympozia Mosty.
tiletá spolupráce
Večtvrtek 24. březnase
generální ředitel Metrostavu
Ing.Pavel Pilát setkal na
pracovm obědě sřediteli
smluvních středních škol
zPrahy, Brna-Bosonoh,
Ústín/L aTábora, se kterými
naše společnost spolupracuje při projektu naobnovu
kvalifikovaného dělnického personálu. Ředitelé SŠ ocenili
ojedinělý přístup Metrostavu kpřípravě vlastního kádru
apřínos někde už pětileté spolupráce pro jejich školy.
Nový kontakt
Popřesunu provozů
zemních prací idopravy
amechanizace zdivize7
dodivize 4 se změnila
kontaktní adresa pro
poptávku jejich služeb na:
obchod.d4@metrostav.cz.
Provozy nabízejí demolice, přípravy území, zemní práce,
kompletní spodní stavby, běžnou i nadrozměrnou dopravu.
Změny ve slovenskémDoprastavu
Od1. dubna dlo v Doprastavu kedvěma organizním
změnám. Vznikl Závod Bratislava, jehož ředitelem se
stal Ing.Marián Repák, a původní bratislavské závody,
Mlynské Nivy aPetržalka, byly zreny. Skupinu Doprastav
doplnila také nová dciná spolnost Doprastav Asfalt,
a.s. Jejím ředitelem byl jmenon Ing.Rastislav Löffler.
Za dar od divize 8 koupili nebulizátory
Sto tisíc korun, které pracovníci ní divize 8 vloni před
Vánocemi věnovali Klinice dětské neurologie ve Fakultní
nemocnici v Motole, posloužilo pro nákup nebulitorů.
Tyto ultrazvukové inhatory přeměňují léčiva na aerosol.
Inhalace je pro děti výhodnější než jiné zsoby podá
ků. Působí totiž rychleji a k vyvolání efektu stí meí
vka, takže se omezují nežádoucí účinky přípravků.
Barborka pro TBM
Od11. dubna chrání pracovky přirbách metra po-
mocí TBM sama svatá Barbora. Její sošku itunelovací
stroj se jménem Tonda potil podle starého hornic-
ho zvyku páter Benedikt Kolaja. Vedoucí projektu
reb TBM Ing.David Cyroň zdivize5 Barborku umístil
doschránky předporlem tunelů naVypichu (foto).
„S uložením Barborky si přejeme, abychom se všichni
ve zdraví sešli na konci projektu, aby stroj dobře sloužil
aaby nám vydrželo i šstí,“ uvedl Ing. Cyroň před širo-
kým publikem, ve kterém byli kromě pracovků divizí 5
a8 i zástupci firem Subterra, Doprastav a Herrenknecht.
To proto, že ražeb se kvůli praxi zúčastní i dvě osádky naší
dciné firmy a Doprastav se polí na výrobě tybinků.
Akce, na niž dorazil i prezident Skupiny Metrostav Jí
lohlav, se zúčastnili také výrobně-technický ředitel Me-
trostavu Ing. Ivan Hrdina a ředitelé nich divizí 8,5 a11 –
Ing.Pavel Šrámek, Ing. Václav Soukup a Ing.Zdek Šev-
čík. Všichni přítomní si při pohledu na Tondu připomněli,
jak mnoho se kompletně smontovaný moderní tunelovací
stroj, který právě proczel staveništní přejímkou, liší
od svých sovětských předchůdců, s jejichž pomocí Me-
trostav budoval první tunely pražského metra.
Po ukončení přejímky a uložení sky sv. Barbory už
sdrení nich divizí 8 a 5 nic nebránilo v zahájení reb
– 13. dubna Tonda vyrazil na cestu z Vypichu do Dejvic.
Nad vodním stupněm České Vrbné klesá opona
Přejímkou hotového díla zahájil 30. března tým pra-
covníků jihočeského regionu divize 6, vedený jeho
ředitelem Miroslavem Führerem, závěrnou část vý-
stavby vodního stupně České Vrbné. Stavba sice skon-
čila již pátkem loňského listopadu, od té doby zde
ale prohal zkební provoz, několikt přerušený za-
mrzlou hladinou řeky. Seřízení aproření hydraulic-
kých systémů adolaní řídicího modulu, který ovládá
akontroluje plavební komoru i chod celého stupně, se
proto protáhlo. Skončilo však přesně v termínu.
Průběh přejímky odhalil jen některé drobné nedodělky
aspíš „kosmetické“ nedostatky, které se nyní napravují,
takže převací protokol by měl být podepsán 27. dubna.
Tímto okamžikem se vpodstatě uzae jeden znejdůle-
žiích článků celého projektu splavnění horního toku
Vltavy vúseku České Budějovice – Týn nad Vltavou.
Pracovnícidivize 6 se na vodní díla specializují ahned
tak je něco nepřekvapí. Přesto i pro ně byla stavba vČes-
kém Vrbném svým způsobem mimořádná. Ato nejen pro-
to, že její součástí byla rozsáhlá modernizace nejvyššího
jezu nacelé Vltavě. Zdejší vodní stupeň je totiž navíc spe-
cifický tím, že kromě nové plavební komory, překonávající
zhruba sedmimetrový spád, kněmu paí také hydroelek-
trárna, vodácký sportovní kanál a ochranný přístav se
sklopným mostem, jehož ocelovou konstrukci zajišťovala
naše divize 7 jako subdovku pro firmu HOCHTIEF CZ.
Anelze zapomenout ani naprohrábku dna mezi zdejším
jezem ajeho projškem vHluboké nad Vltavou naplaveb-
ní hloubku 1,6 m, která byla také soástí zakázky.
„Pce v Českém Vrbném byly po technické stn-
ce velice zajímavé,“ zhodnotil stavbu Miroslav Führer.
„Nejsložitější bylo podchytit pravý jezový pilíř při stav
plavební komory. Byl totiž založen 5 m nad úrovní jejího
založení amuseli jsme jej zajišťovat nejen tryskovou injek-
ží, pilotami spřevázkami, ale imaloprofilovými pilotami,
kterými je i provrtán. Vrásky nám přidělaly také povodně.
Ta největší přla v červnu 2010, kdy při vyhrazeném pra-
vém jezovém poli vystoupala hladina během pár hodin
doúrovně II. stupně povodňové aktivity aznašeho stave-
niště byla divoká řeka. Díky dobré spolupráci se správcem
toku aní připravenosti však škody byly minimální.
Novou plavební komoru, která umožní průplav lodím
slkou až 36 m ašíří 5,5 m, tvoří železobetonová polo-
mová konstrukce – 45 m dlouhá a6 m široká (foto). Na jejím
dolním ohlaví jsou osazena dvacetitunová jednokřídlová
vrata spřímým prázdněním, horní uzavírají klapková vrata
snepřímým plněním jednostranným krátkým obtokem.
Pracovníci divize 6 sice v Českém Vrbném končí, ne-
odcházejí však daleko. Jejich novým „domovem“ se stal
jez vHluboké n/V, kde již zahájili stavbu další komory.
rip–, foto Josef Huk
Prezidenti České a Italské republiky Václav Klaus (foto vpravo) a Giorgio Napolitano slavnostně otevřeli nově zrekonstruovanou odbavovací halu železniční stanice Praha – hlavní
drí. Pro italskou společnost Grandi Stazioni ČR řídil její modernizaci tým Ing. Michala Kaisera zdivize 9 Metrostavu. Více se dozte ve fotoreporži na straně 4.
Metrostav_07_2011.indd 1 27.4.11 15:49
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (1154 ms)

Rendering Strana 2 (103927): (0/1) (1157 ms)

Rendering Strana 1 (103926): (0/1) (1187 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3085/vth120548-1.jpg (3x)

 i3085/bg103926.svg

 i3085/vth120549-1.jpg (3x)

 i3085/vth120550-1.jpg

 i3085/vth120551-1.jpg