Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
1
Hlavní prské nádraží zvelebila česko-italská spolupráce aMetrostav
Železniční stanice Praha – hlavní nádrí je jednou ze vstupních bran donaší republiky. Při její rozsáhlé rekonstrukci,
kterou řídí tým divize 9, už vynikla velkolepost původní odbavovací haly (foto č. 1), kterou Metrostav postavil vletech
1971–1979. Práce naobnovení značně vybydleného podzemního prostoru zahrnuly i9900 m³ demolic, rekonstrukce
prostor na ploše 30000 m², vybudování 12000m² nových podhledů a4800 m² prosklených sn. Stavbi zde
vytvořili také64nových prodejních míst, znichž věinu už cestující několik měsíců využívají. Oficiální oteení haly
však čekalo až nahistoricky první návšvu italsho prezidenta vČR. Při ní, 14. dubna, oba prezidenti – Václav
Klaus aGiorgio Napolitano – společné dílo italsho investora, Českých drah aMetrostavu inaugurovali. Pásku snimi
estřihli (foto č. 2) igenelní ředitel ČD Petr Žaluda (vlevo) aMauro Moretti (vpravo), jednatel spolnosti Ferrovie
Dello Stato, hlavho akcioře firmy Grandi Stazioni ČR, která rekonstrukci nádrí zajišťuje. Slavnostní akce se
častnili ini zástupci. Mimo výrob-technického ředitele Metrostavu Ing.Ivana Hrdiny iobchodní ředitel firmy
Jiří Procházka, MBA, aředitel divize 9 Ing.Petr Zábský (foto č. 3 zprava) adaí. „Jsme rádi, že jsme touto úsš
dokoenou 2. a3. etapou modernizace stanice přisli ktomu, že se hala pražského nádraží podobá odbavovacím
plochám nádraží iletišť vjiných velkých metropolích (foto č. 4),“ řekl vedoucí projektu Ing.Michal Kaiser. „Nebyla
to vůbec jednoduchá práce, probíhala totiž zaplného provozu nádraží. Abychom cestující příliš neomezovali, museli
jsme řadu stavebních činností přesouvat až donních hodin. Teď bychom se ale my rádi přesunuli poschodech
nahoru (foto č. 5) asrekonstrukcí pokrovali veFantově budově, pro kterou se právě teď dělá realiz
projektová dokumentace.“ Kdy práce vhistorické secesní budově znou, zatím investor neoznámil. Zahotové části
rekonstrukce pražsho hlavho nádraží však všem, kdo se nanich podíleli, poděkoval sám český prezident.
Tři ozky pro...
PaedDr. Marii Kopnou, ředitelku Sední průmyslo
školy stavební se sídlem vPraze 1 vDušní ulici. Tato
SPŠS je jednou ze dvou smluvních průmyslovek, se
kterými Metrostav dlouhodobě spolupracuje.
Mohla byste vestrnosti vaši školu představit?
Naše průmyslová škola má mnohaletou úspěšnou tradici
avelmi dobré výsledky při přípravě studentů pro výkon
povolání idalší studium. Svým odborným zaměřením je
spádovou školou nejen pro Prahu, ale pro celý Sedo-
český kraj. Poskytuje čtyřleté střední vzdělání v oboru
Stavebnictví ukončené maturitou. Po 1. ročku SS,
vekterém je obsah učiva společný, se žáci specializují –
napozemní stavby, dopravní stavby nebo vodohospodář-
ské aekologické stavby. Součástí studia je us samo-
ejmě ivýuka jazy, kde nabízíme na výr angličtinu
nebo něinu, volitelně i ruštinu. Žáci se také pravidelně
častňují souží, které spoluvytvářejí předpoklady pro
další rozvoj jejich znalostí adovedností. Odzačátku příš-
ho školního roku nově nabízíme ivší odborné vzdělání
vakreditovaném oboru Příprava arealizace staveb, který
ukončuje absolutorium atitul DiS. Nazákladě akreditace
pořádáme i kurzy ocování nemovitostí pro zájemce
sukončeným sedním či vysokoškolským vzděláním.
Jak vaše škola spolupracuje sMetrostavem?
Nazákladě dlouhodobé smlouvy ospolupráci nám Met-
rostav umožňuje prohlídku zajímavých atechnicky nároč-
ch staveb, vaši specialisté pro nás připravují přednášky.
Žáci istudenti uvás mohou vykonávat odbornou praxi.
Bez úzké spolupráce spartnery bychom jim nemohli tak
dobře představovat novinky voboru askutnou práci.
Jaké uplatnění mají absolventi vaší školy?
Po maturitě mohou jako střední technicko-hospodářš
pracovníci pracovat buď vestavebních firmách narůzných
pozicích, či přímo nastavbách třeba jako misi. Také mo-
hou najít uplatnění vprojektových kancelářích, stavebních
úřadech, organizacích zabývajících se staveb činností či
podnikat podle podmínek stanovených živnostenským zá-
konem. Ato jak vestavebnictví obecně, tak ipodle zamě-
ření vystudovaného oboru. Pracovat samozřejmě mohou
ivesprávních ornech. Většina našich absolventů však
le pokruje vestudiu navysoké škole. Absolventi VOŠ
budou mít v budoucnosti podobné uplatnění jako sedo-
školáci, ale vevyšších pracovních pozicích.
2
4
3
5
Pochvala odobyvatel
Zaměstnanci provozu inžerských sítí pracují už ně-
kolik měců vulici NaŠafnce vPraze 10, kde mě
vodovodní potrubí arekonstruují kanalizaci. Otom, že
se jim dílo daří, sí děkovný dopis, který dostal
starosta městské části Ing.Milan Richter.
Obyvatelé dotčení stavbou vytvořili petiční sdružení,
které jim umožnilo informovat se ostavbě avyjadřovat
kplánovaným omezením, jež znich pro život vyplynou.
Vpondělí 4. dubna napsali svému starostovi dopis, který
poslali ivšem účastníkům stavby. Ztextu citujeme:
Skončila první etapa rekonstrukce ulice NaŠafránce
– pokládka vodovodního potrubí – alze konstatovat, že
stavba proběhla vdohodnutém termínu. Díky organizaci
práce nedošlo kžádnému narušení našich práv akomu-
nikace sfirmou Metrostav byla skutně velice dob.
Druhá etapa – práce nakanalizním potrubí – zne
6. dubna. Ikdyž si uvědomujeme, že bude složijší, věří-
me, že proběhne nakvalitativně podobné úrovni.
Dosavadní řízení stavby je příkladem dobré spoluprá-
ce mezi firmou Metrostav, Úřadem MČ Praha 10 aobčany.
Velice všem děkujeme. Spozdravem
Mgr. Kristián Hynek, předseda petičního výboru,
a Jiří Dohnal aPetr Fiala, členové petičního výboru.“
Pochvala pro divizi 1 je svědectvím nejen opráci jejích
zaměstnanců, ale iodobře zvládnuté komunikaci smíst-
ními obyvateli. Potvrzuje, že Metrostav nejen ovdá svůj
obor, ale že jeho pracovníci dodržují ikodex naší firmy.
Pochod přes Oparno
V sobotu 30. dubna pádá Klub českých turistů Lo-
vosice, Metrostav, Eurovia CS aŘSD ČR už 32.rk
Jarního putování okolím Lovoše. Účastníci pochodu
navšech trasách, kromě 50 km, při něm projdou poro-
zestam dálnním mostě přes Oparenské údolí.
Putování začíná mezi 7. a10. hodinou naVáclavském
stí vLovosicích, odkud autobus dopraví účastky
ke startu nad Oparenským údolím. Cesta končí uchaty
Lovoš nastejnojmenném vrchu Českého středohoří.
Pěší turisté mají při pochodu navýběr trasy slkou
6,5 km, 11 km, 15 km, 24 km, 30 km a 50 km. S výjimkou
té nejdelší všechny vedou přes unikátní obloukový most
Oparno, který na posledním dostavovaném úseku dálni-
ceD8 buduje vlastními silami naše divize 5. Pro cyklisty
jsou připraveny dvě zvštní trasy s délkou 35 a 60 km.
Bližší podrobnosti o Jarním putování kolem Lovoše
najdete nainternetové adrese www.kct.lovosice.net.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 18000 Praha 8-Libeň, tel.: 266709415; www.metrostav.cz / Číslo 7/2011 vyšlo 28. 4. 2011 (8/2011 vyjde 12. 5. 2011) / Složení redakční rady Ing.František Polák (předseda), Ing.Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing.Jiří
Kavan, Pavel Meyer, Ing.Jitka Neklanová, Ing.Ladislav Profota, Ing.Lenka Svobodová, Ing.Jaromír Šob,Ing.Libuše Weinfurtová aIng.Martina Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang
Publishing,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta,s.p., odštěpný závod Praha, č.j.nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo
povoleno s.p.OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Současnost divize 3
Přehled technologií ačinností, které nabízí Metrostav,
pokračuje představením divize 3. Odletho 1.dub-
na se rozrostla o část pracovků zrené divize 7,
aproto nově iojejí vnitropodnikovou nosnou technolo-
gii – výrobu amontáž ocelových konstrukcí.
Divize 3 je divizí výrobní, která je současně zaměřena
na inženýring v segmentech občanských, průmyslo-
vých, energetických a bytových staveb. Své obchod
zastoupení má inavýchodním Slovensku avlorusku.
Napodporu technologie ocelových konstrukcí je novým
členem vedení divize 3 Ing.Jiří Vích, nástek pro oce-
lové konstrukce aenergetiku. Pro následující technologie
aslužby zpracovává nabídky Ing.Jakub Cejnar:
Vnitropodnikové nosné technologie:
Provoz výroby a montáže ocelových konstrukcí re-
alizuje mosty, velkokapacitní nádržové systémy, složité
střešní velkoplošné konstrukce i nosné ocelové kon-
strukce různých technologických, průmyslových askla-
dových objektů. Sídlí vestavební zóně Horní Počernice,
kde vdvoulodní hale, naniž navazuje přípravna mater
anově zbudovaná lakovna, může vyrábět až 35 m dlouhé
konstrukce shmotností do 50 tun.
Kontaktní osoba: Petr Kadeřábek
Středisko výroby ocelových konstrukcí
Kontaktní osoba: Ing.Petr Obitko
Středisko montáže ocelových konstrukcí
Kontaktní osoba: Zdek Podrázský
Divizní technologie:
Konstrukce pro kabely pro pražské metro
Kontaktní osoba: Ing.Jinich Hátle
Pro technologii svařování provádí konzultace atvorbu
technologických postupů svářecích prací a průběžnou
izávěrečnou kontrolu svařovaných konstrukcí.
Kontaktní osoba: Ing.Peter Horb
Výročí kolébky Metrostavu III.
Metrostav spail světlo sta sice před 40 lety, ale každému zrození
edchází početí. Vípadě Metrostavu spadá početí již doroku 1968,
kdy byly Vodní stavby pověřeny generální dovkou stavební části met-
ra. Bylo jen otázkou času, kdy bude nutno tak velkou avýznamnou stav-
bu organizačně zabezpit samostatným podnikem. Stalo se tak, jak-
mile byl schválen postup výstavby, tzv. etapizace stavby metra, aspolu
sní ifinaní objemy, plánované kprostaní vdalších letech.
Období od„početí“ po„zrození“ naší společnosti bylo velmi bouřlivé jak
společenskými proměnami, tak spory okoncepci podzemní dráhy vPraze.
Vté době bylo upuštěno odtzv. podpovrchové tramvaje ajejí již započa
stavba byla „zapochodu“ transformona pro potřeby metra. Metrostav
tedy dostal dovínku již rozestavěnou stavbu aspolu sní vše, co bylo kjejí
další úspěšné realizaci připraveno.
Když jsme oslavovali 25. výročí zalení podniku, bylo nás z ch
vodních 1820 zaměstnanců ještě na600, kteří jsme kdysi obouvali gu-
movky Vodních staveb. Kolik znich asi zbylo dnes?
Připomeňme si jtě téř „aktuální“ výročí
Před 20 lety, vroce 1991, doczelo ktransformaci státních podniků
naakciové společnosti. Zatímco Metrostav tímto obdobím privatizace pro-
šel úspěšně, Vodní stavby se rozpadly apostupně zanikly. Toto poslední
výrí Vodních staveb patří ktěm neradostm.
Abych nekončil smutně, sledujme, jak jubilující akciová společnost
Metrostav, úspěšný pokračovatel stavbařských tradic, udržuje svůj vysoký
standard, orientuje se nejen napodzemní stavby, ale stále rozšiřuje rádius
své činnosti doma izahranicemi avýkonností přesahuje 21 miliard
ročně. Má svou odnož naSlovensku, vlorusku, vmecku, apoTurecku
úsšně kooperovala při stavbě silničních tunelů naIslandu adnes sta
metro vHelsinkách. Přes současný útlum investic vestavebnictví, zejména
vdopravní infrastruktuře, pokruje is výstavbou pražského metra, a to
pomocí moderních tunelovacích strojů! Cestu kdalším úsšným jubileím
má tedy Metrostav, na rozdíl odVodních staveb, otevřenou.
Ing. Karel Matzner, bývalý pracovk Vodních staveb
aMetrostavu, čestný člen České tunelářské asociace,
foto ze stavby metra vBolzanově ulici Zdeněk Bek
Metrostav_07_2011.indd 4 27.4.11 15:49

 

Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2011, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (317 ms)

Rendering Strana 4 (103929): (0/1) (352 ms)

Rendering Strana 3 (103928): (0/1) (352 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3085/vth120550-1.jpg

 i3085/vth120551-1.jpg

 i3085/bg103929.svg

 i3085/vth120548-1.jpg

 i3085/vth120549-1.jpg