Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 2
Odborné příspěvky zProgramové konference
NaTEK 2019 vystoupili vedoucí projektů se třemi pre-
zentacemi apředstavili aktuální velké projekty Metro-
stavu: Modernizaci Úpravny vody Želivka (Ú) – GAU,
Rekonstrukci adobudování Janáčkova divadla astav-
bu Argentinská Office Building.
Administrativ budova vArgentinské
Jiří Pauler zdivize 9 představil nový administrativní ob-
jekt Argentinská Office Building, který se nachází narohu
frekventovaných ulic Argentinská aPlynární vpražských
Holešovicích. Šestipatrová prosklená budova elegantním
obloukem navazuje naokolí aunikátním prvkem jsou „šik-
mé“ sloupy vedoucí přes dvě podlaží, umístěné nanárí.
Projekt byl vdivizi poprvé prováděn svyitím procesu
BIM zapomoci moderních softwarových nástrojů. Jejich
možnosti Jiří Pauler názorně ukázal na videu.
vrat naŽelivku
Ing. Petr Brož z divize 6 pohovořil o významné zaz-
ce, kteráběží zhruba rok a spočívá vmodernizaci ÚVŽ
a stavbě objektu GAU – vybudování nové haly filtrace
sgranulovaným aktivním uhlím.
ky projektu bude možné ročně dodávat 83 mil. m
3
pitné vody vezleené kvalitě. Varlu ÚVŽ již roste no
hala orozměrech 50 × 100m ovýšce 14 m. Tento objekt
GAU obsáhne 16 filtrů scelkovou plochou 1604 m
2
.
Ajak jsou stavbaři daleko? „Napatkách akladových
stěnách je postaveno sedm rámů zdevíti. Nyní modelu-
jeme základovou spáru pro železobetonové konstrukce
drží filtrů a odtokového kanálu,“ uvedl v prezentaci
inženýr Br. Připomněl společnou minulost – tedy že I.
aII. etapu úpravny avodní nádrže vybudoval v60. letech
podnik Vodní stavby avletech 1983 až 1987 III. etapu
dobudovala divize 6 Metrostavu.
Jačkovo divadlo vBrně
Největší prostor jevtě v České republice, šest podlaží
pro zázemí divadla, dvě technologická podlaží acelkem
883místností. To vkostce představuje objekt Janáčkova
divadla, které vesdružení rekonstruoval tým Ing.Rado-
míra Richtera (foto) zjihomoravského regionu divize 1.
Vprezentaci naTEK seznámil sprůběhem první adruhé
etapy. Proběhla výměna konstrukce sech nad hledištěm
ajevištěm, rekonstrukce foyer z roku 1965, zázemí pro
herce, technologií – strojovny VZT, jevištní technologie,
jímky vyrovnávací plošiny ataké rekonstrukce příjezdo-
vých apochozích ploch – 1800 m
2
teras.
Inženýr Richter zdůraznil, že termín narealizaci zakáz-
ky 14 měsíců byl velmi nárný arekonstrukci bylo po-
eba rozlit dotří etap. Nutné bylo zprovoznění divadla
nafestival Jaček Brno 2018 do17. listopadu.
red–, snímky archiv Metrostavu
Prorážka naIslandu
Kolegové z divize 5 pod vedením Ing. Josefa Mal-
knechta provedli ještě před Velikonocemi slavnostní
prorážku tunelu Dýrafjöur na Islandu. Význam
akce se účastnily desítky místních obyvatel iobchodní
ředitel Metrostavu Ing.Karel Volf.
Raziči Metrostavu (foto č. 1) tu během stavby vytvořili
již několik rekordů v rychlosti ražby: za týden dokázali
prorazit 111 m, zajeden měsíc 405 m tunelu!
Oslava (foto č. 2) proběhla za doprovodu místního
veckého mužského sboru (foto č. 3). Nálože, jejichž vý-
buch propojil obě části pětikilometrového tunelu, odpálil
kdeí islandský premiér anynější ministr dopravy Sig-
urður Ingi Jóhannsson (foto č. 4) a„nahromadě“ vmís
prorážky proběhlo setkání zástupců zhotovitele investora
(foto č. 5). Vedoucí projektu Josef Malknecht obdržel
patní kámen z vůbec prvho odpalu tohoto tunelu
spřesně vyfrézovaným tvarem tunelu uvnitř (foto č. 6).
red–, foto archiv stavby
Ing.Iva Vrbky,
ředitele divize 8
Postudiu pozemních staveb naČVUT vPraze několik
let pracoval jako stavbyvedoucí a poté jako výrobní
ředitel vregionální firmě vLibereckém kraji. KMet-
rostavu nastoupil vlednu 2004 jako výrobní náměstek
divize 8 aměl zaúkol postarat se ojejí rozvoj tak, aby
se stala univerzální divizí. Vroce 2012 usedl dokřesla
ředitele anyní má zasebou sedm let úsšné práce.
Když se ohlédnete zauplynumi roky vpozici ředitele
divize, co vše divize 8 prolala ajak se změnila?
Divize se výrazně persolně obměnila arozrostla. Prvot-
ním cílem bylo zajistit maximální šíři výrobho programu
arozběhnout ne krajská zastoupení, stát se vesvěře-
ch regionech jedničkou. Kromě výše zmíného jsme
vstoupili naSlovensko, převzali jsme také divizi 2, která
la nastarosti Blanku, azařili jsme se navybudování
vlastních dělnických kapacit.
Co zejména považujete zaúspěch?
Podařilo se nám divizi skvěle personálně poskládat.
ichni táhneme zajeden provaz afunguje nám zde příz-
nivá vnitřní chemie. Daří se naczet avychovávat mladé
šikovné lidi aposouvat je dovyšších pozic.
žete jmenovat zásadní projekty vregionech?
me zato, že pokud chce být firma vregionech úspěš-
ná, musí se podílet nabudování regionální infrastruktury.
Jsme proto rádi, že se nám podilo uzaít rámco-
vé smlouvy se Severočeskou vodárenskou společností
(SVS) nabudování arekonstrukce vodovodů akanalizací.
Obdobně chceme uspět venergetice adopravě. Ověře-
né postupy budeme následně uplatňovat ve svěřených
re gionech na Slovensku. Klíčové je rovněž opakovaně
ust u nejvýznamnějších zákazníků, kterými jsou pro
s Dopravní podnik města Prahy, Diamo, Mondi, Magna,
Constellium, Unipetrol ařada dalších.
Akdybychom připomněli nejležitější projekty vhis-
torii vaší divize...
Historicky jsme se účastnili výstaveb pražského metra
IV.C1, IV.C2 poté V.A anyní se budeme polet nageolo-
gických průzkumech pro trasu D. Zasloili jsme se třeba
ovybudoní nového bloku elektrárny v Ledvicích, po-
stavili paroplynovou elektrárnu vPočeradech, kdysi jsme
stavěli hlavní administrativní budovu pro ČEZ avýznam-
m projektem byla obchodní galerie vMostě. Pomnoha-
lem úsilí se nám daří opakovaně uspět vevšech čtech
jaderných elektrárch us anaSlovensku.
Aktuálně běží projekt Gaíkovo. Čím je zásadní?
Gaíkovo je odostatních projektů odlišné svojí velikos,
typem asvojí jedinečností. Kestavbě takového typu se
tšina lidí zasvůj život nedostane amy si vždy inter
říkáme, že účast natakovém projektu je zaodměnu, avá-
žíme si toho, že máme možnost ho realizovat. Tato stavba
stojí trochu mimo naše dva slovenské regiony apersonál-
ně ji pokrýme prakticky celou zPrahy.
Naco byste se rád sousedil vdalších letech?
Vregionech rozvíjíme střediska infrastruktury, která jsou
zaměřena narekonstrukci avýstavbu vodovodů akanali-
zací. Rádi bychom to doplnili orozvody elektrické energie
avvaznosti nastrategii společnosti odopravní infra-
strukturu. Obdobně chceme pracovat naSlovensku. Roz-
me sedisko HSV, které je primárně zízené nažele-
zobetony. Až naúplné výjimky jsme všechny železobetony
realizovali sami anyní nás začali poptávat iostatní divize.
Co vám v souvislosti sMetrostavem vposlední do
udělalo radost?
Zpohledu celé společnosti je zřejmé, že se nám podařilo
vypádat se sdopady minulé krize asprojekty, které byly
skrizí spojené, aže konečně nastaly lepší časy. Zpohledu
divize mě samozřejmě těší, když vidím, že se divizi daří,
že zaměstnanci spolu čile komunikují, že táhnou zajeden
provaz a jsou si schopni navzájem pomáhat. Rád bych
jim tímto poděkoval zaobrovské pracovní nasazení. To
se pozitivně odráží navýsledcích divize aobjemech, kte
jsme schopni realizovat.
Zarozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
Subterra aobnova Clam-Gallasova paláce
Odlského podzimu pracuje divize 2 dceřiné společ-
nosti Subterra narevitalizaci barokní budovy na Ma-
riánském náměstí vPraze. Památka bude upravena pro
kulturní aspolečenské vyití aotevře se veřejnosti.
Významný vrcholně barokní palác z18. století, který
navrhl císský architekt Johann Bernhard Fischer zEr-
lachu, sloužil vposledních desetiletích Archivu hlavního
města Prahy. Magistrát naplánoval celkovou rekonstrukci
budovy, vž budou prostory (foto č. 1) pro slé ido-
časné expozice. Proměny se dkají rovněž dvě zahrady
anádvoří, kde dojde kosazení kašen ajejich technologií,
úpravě podkladu aedláždění průjezdu. Vevenkovních
prostorech pak bude restaurace, kavárny a scéna pro
divadelní představení či koncerty.
Kromě obnovy historických konstrukcí aprvků (foto
č. 2), které zahrnují restaurování a repasi dveří, oken,
podlah, nástěnných maleb, omítek, štuků, soch, kachlo-
vých kamen nebo lust, přinese stavba rovž vybavení
atechnologie nezbytné pro soudobý provoz.
Památka plná překvapení
Kpřevzetí budovy Clam-Gallasova pace došlo loni vříj-
nu, kdy zaly restaurátorské průzkumy, inventarizace
historických prvků a nezbytné porovnání projektu se
skutným stavem. Vzhledem ke staršímu datu stáva-
cích sond, které se provedly již přiblně před 10 lety,
bylo poeba rozšířit jejich pet a rozsah. Pracovci
divize 2 dále zbourali betonové podlahy anenosné svis
konstrukce a namontovali konstrukce provizorní. Dále
zkontrolovali rozvody atrasování stávající elektroinstala-
ce aprozkoumali veškeré poruchy apraskliny.
ročná je obsluha stavby nákladními vozidly kli
špatné dopravní dostupnosti. Příjezd nákladních vozidel
omezuje poloha vcentru Prahy ataké úzká brána. Část
interiéru pace je navíc vevelmi špatm stavu achybí
mnoho dekorativních prvků z porcelánu nebo dřeva.
Poškozené jsou išlapné vrstvy podlah, jejichž restau-
rování, respektive výroba amontáž kopií budou náročné.
„Při takto rozsáhlé rekonstrukci historického objektu
žeme s velkou pravděpodobností očekávat kompli-
kace arůzná překvapení. Již při bouracích pracích jsme
objevili podsklepenou část, skterou dokumentace vůbec
nepočítala. Rozsah podzemních prostor budeme mapovat
pomocí endoskopu. Nazákladě tohoto průzkumu bude,
po konzultaci se zástupci patkové péče, upravena
projektová dokumentace. Dají se navíc očevat i další
lezy,“ popisuje zvláštnosti práce napamátce vedoucí
projektu Pavel Horák. Revitalizace Clam-Gallasova paláce
má být ukončena vlednu 2021.
Text afoto společnost Subterra
2
1
2
3
4
5
6
Metrostav_07_2019.indd 2 30.04.19 13:57
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (688 ms)

Rendering Strana 3 (102296): (0/1) (689 ms)

Rendering Strana 2 (102294): (0/1) (728 ms)

Rendering Strana 1 (102292): (0/1) (728 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2886/vth118455-1.jpg (3x)

 i2886/vth118457-1.jpg (3x)

 i2886/bg102294.svg

 i2886/vth118459-1.jpg (3x)

 i2886/vth118468-1.jpg