Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 3
Stavbi dokončili bytový dům vBerouně
Divize 9 vdubnu předala vBerouně investorovi bytový
m Corso (foto č. 1). Nazakázce se kromě stavbařů
divize 9 polely i další subjekty skupiny Metrostav:
naíklad společnost Subterra, která zajťovala do-
vky domovních technologií, nebo Pragis jako doda-
vatel monolitických konstrukcí.
Bytový dům Corso vyrostl v Berouně na pozemku,
který se nachází nedaleko historického centra města.
Stavba nicméně stojí mimo oblast tamní chráněné pa-
tkové zóny aje umísna vnepříliš frekventované ulici
Hrnčířská. Budoucí obyvatelé se tak budou moci těšit
zklidného prostředí avevších patrech také zvýhledu
nanedalekou řeku Berounku (foto č. 2). Sdomem kromě
toho sousedí zahrada ahřiště vedlejší základní školy.
Pětipodlažní objekt má vhorním pae dva odsaze
čtpokojové byty doplněné velkými terasami. Vybudová-
no bylo celkem 18 bytových jednotek. Kromě bytů 4+kk
jsou to vnižších patrech byty kategorie 3+kk a2+kk.
Zajímavá fada respektuje okolí
Stavba je při pohledu zvenčí charakteristická zalamo-
vanou fasádou avelkým množstvím prosklených ploch.
Bytový dům Corso, který navazuje načerstvě rekonstruo-
vanou administrativní budovu, je na bočních stranách
padný také barvou vnějších omítek provedených vkom-
binaci hnědofialové ašedé.
Stavbaři Metrostavu se během prací museli potýkat
se ssněmi podmínkami. Vstě současně prohala
rekonstrukce adostavba administrativní budovy vzdále-
né cca 200 m. „Zvodu realizace dvou staveb sjednou
společnou plochou pro zařízení staveniště to byl problém.
Nakonec jsme si museli pronajmout pozemek odměsta
acelé zázemí stavby přesunout mimo pozemek objektu,
vystluje vedoucí projektu Milan Vaňt.
Původně plánovaný harmonogram stavebních prací
ohrozily problémy, které se vpběhu stavby objevily ko-
lem dodaných podkladů avsouvislosti snároky architek-
tů nazpracování dílenských dokumentací. Takže například
íslušná dokumentace kvnitřnímu zábradlí schodtě se
podle vedoucího projektu řešila přiblně čti měce.
Snahu o dodržení předepsaného plánu prací na-
c komplikovala řada úprav požadovaných investorem
vrámci klientských změn. „Některé jsme museli řit se
zpožděním, nicméně věříme, že vše bylo provedeno kma-
ximální spokojenosti klientů,“ připomíná Milan Vaňkát.
Nakladě dohody sinvestorem, společností Hrnčířs
Beroun, se tak nakonec musel odsouvat původní termín
dokončení díla. Celkem to však bylo jen okolik týdnů.
Blanka Růžková, foto Jakub Červenka
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Přeměna silnice nadálnici je nárná asložitá
Přestavba bezmála dvanáctikilometrového úseku sil-
nice I/48 nadálnici D48 mezi obcemi Rybí aRychalti-
ce na Frýdecko-Místecku (foto) je zhruba v polovině.
Nastavbě, která zahrnuje 147 stavebních objektů rozlo-
žených pocelé délce stavby, se významně podílí výrob-
ní provozy divize 4. Stavbu vede tým Ing.Jiřího Capila
apracuje zde vesdružení sfirmami Swietelsky aColas.
Stavba je rozdělena nadva úseky. První vede zRybí
doPříboru aje dlouhý asi 5,5 km, druhý vdélce asi šest
km potom odPříboru kmimoúrovňovému křížení Rychal-
tice. „Nadvou souběžně realizovaných úsecích avetřech
etapách výstavby zde přestavujeme avýrazně rozšiřujeme
původní směrově nedělenou čtyřpruhovou komunikaci
I/48 nastandardní středním dělicím pásem směrově roz-
lenou dálnici vkategorii D 25,5/120. Půjde odva samo-
statné jízdní pásy sdvěma jízdními pruhy pro kdý jízdní
směr,“ popisuje ředitel výstavby Ing.Jiří Capil.
Přebudování původní silnice na dálnici je náročné
zejména kvůli koordinaci 147 stavebních objektů rozlože-
ch pocelé téměř 12 km délce stavby anutnému téměř
dvojnásobnému rozšíření původního silničního tělesa,
které vyžaduje provedení značného množství nových
zemních zářezů, násypů, opěrných zdí, přeložek inženýr-
ských sítí a edevším demolici veškerých původních
mostů ajejich novou výstavbu. Soástí stavby je reali-
zace celkem 19 mostních objektů.
Vúzké spolupráci svýrobními provozy
V současné době jsou dokoeny všechny přeložky
inženýrských sítí a ina obslužných silnic III. třídy.
Nasamotné dálnici jsou hotové najedné polovině zemní
práce narozšíření zemního tělesa, zemní pláně, kanali-
zace, dreže ačást konstrukčních vozovkových vrstev.
V  těchto dnech se také dokončují pce na mostech,
vtrase budoucí dálnice probíhá dokončoní štěrkodr,
pokládá se konstrukční vozovková vrstva zmechanicky
zpevněného kameniva a probíhá příprava pro pokládku
samotné vozovky z cementobetonového krytu, kterou
jsme zahájili v posledním dubnovém týdnu,“ popisuje
postup prací ředitel výstavby.
Kromě významného polu veškerých výrobních pro-
vozů divize 4 se navýstavbě úseku dálnice D48 polí také
provoz ocelových konstrukcí divize 3. „Vzájemná synergie
projektového týmu, výrobních provozů avyužití vlastních
nosných technologií je podmínkou úspěšného zvládnutí
takto nárné stavby,“ sděluje Ing.Capil.
Nyní realizovaná část dálnice by měla být dokoena
letos vsrpnu, celý úsek pak dokonce roku 2020. Tým
Ing. Capila má tedy před sebou jtě velký kus práce.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
Teplické aquacentrum již slouží nátěvníkům
Jen pár dní po letošních Velikonocích se veřejnosti
otevřelo nové Aquacentrum vTeplicích (foto č. 1). Ná-
rná rekonstrukce adostavba trvala 19 měsíců apři-
nesla týmu Ing.Michala Weinera zdivize 8 řadu nových
zkušeností se stavbami plaveckých arlů.
„Myslel jsem si, že nějaké zkušenosti zPlaveckého
arlu naKši využiji, ale zmýlil jsem se. Obě stavby jsou
velice odlišné. Třeba náročnost provedení keramických
obkladů bazénů je daleko vší než nerezové vany. VTep-
licích je pak mnoho atrakcí včetně tobogánu, kdežto vÚstí
nad Labem je pouze plavecký ban. Realizace naKlíši mi
ak pomohla vdaleko lepší orientaci vsamotné bano-
vé technologii,“ porovnal stavby dvou sportovních areá
spjatých svodou Ing.Weiner.
hem rekonstrukce teplického aquacentra se stavba-
ři museli vyrovnat s řadou těžkostí ať už malým prostorem
pro výstavbu novostavby plaveckého bazénu, omezenými
přístupy do rekonstruované části, které ovlivnily zásobo-
ní stavby, či s mnoha projekčními změnami v průběhu
stavby nebo nejasnou projektovou dokumentací.
Náročná montáž tobogánu
Vprůběhu výstavby provozovatel rozhodl oúpravě ce
ocelové konstrukce tobogánu (foto č. 2) azůstal tak vlast-
ně stát pouze samotný sloup, nakterý se postupně nava-
řovala ramena, schodiště adalší prvky. To vše vevnitřním
prostoru pod sechou bez přístupu mechanizace,“ vzpo-
míná Ing.Weiner stím, že tyto práce významně omezova-
ly ostatní činnosti vokolí, především pak ty obkladské.
Vedoucí projektu zároveň připomí, že s ohledem na
agresivní vnitřní prostředí budeeba pozorně sledovat
chování povrchové úpravy tobogánu.
Stavbaři museli instalovat také mnoho ohových
a cirkulačních čerpadel jako součást celkové bazéno
technologie a úpravny bazénové vody spolu s čerpadly
pro jednotlivé atrakce. Aby se zjistilo, zda všechna nová
zízení atechnologie fungují tak, jak mají, poběží aqua-
centrum zhruba půl roku až rok vezkušebním provozu. To
ale nebude vničem bnit návštěvm, aby si zaplavali
v25 m dlouhém banu nebo vyzkoeli moderní vodní
atrakce včetně zmiňovaného tobogánu.
Rád bych velice poděkoval kolegům z realizho
týmu zajejich nasazení aobětavost. Doufám, že jim budu
moct vblízké době dopřát zaslouženého odpočinku ačas,
který mohou věnovat rodinám,“ uzavírá ienýr Weiner.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
let je vprovozu prské metro! Jeho nejstarší úsek – I.C
zKačerova naFlorenc – byl slavnostně oteen 7. ktna 1974.
Ojeho náročnou výstavbu se zasadila naše firma.
Ohřev pomocí tepelných čerpadel
Aquacentrum je kromě zábavních prvků vybaveno
imnoha dalšími technologiemi, které zůstanou před
zraky příchoch skryty. Jsou to například výkoní
vzduchotechnické jednotky. Ty mají zaúkol udržovat
vnitřní prostor bazénu nasnesitelch hodnotách
vlhkosti vzduchu vrozmezí 60 až 65 % RH. Pro vytápění
objektu aoev teplé vody projektanti zvolili tepelná
čerpadla, která mají navíc jako záložní zdroj teplovod.
1 2
Bratislavská Stanica Nivy roste jako zvody
Už 11 měsíců pracuje veslovenské metropoli pod 14 jeřáby na 250 dělníků - mezi nimi technici zprovozu železo-
betonových konstrukcí divize 6 - navýstavbě nosných prvků polyfunkčního komplexu Stanica Nivy. Obří stavba
pod vedením Ing.Vladislava Horáčka se již místy vyšplhala až dotřetího nadzemního podlaží (foto).
Stanica Nivy obsáhne na půdorysu asi 350 x 140 m
dva suterény pro parking zhruba 2300 vozů aautobuso-
vou stanici, kterou denně projde více než 20000 cestu-
ch. Přízemí adalší čti patra nad zemí nabídnou prostor
obchodům a šhlá, 123 m vysoká budova Nivy Tower
poslouží administrativě.
Donosných konstrukcí komplexu bude nutné celkem
uložit 172000 m
3
betonu a27000 tun výztuže. „Vzhle-
dem kobrovskému rozsahu železobetonových konstrukcí
investor jejich výstavbu ismluvně rozdělil nadvě zhruba
stejné části. My máme nastarost pět půdorysných sekcí
s celkovou rozlohou téměř 28 000 m
2
. Zbylé tři sekce
avýškovou budovu staví firma PSJ Concrete,“ vystluje
stavbyvedoucí Ing.Jí Koukal, který řídí práce nastě.
Betonáři při nich denně uloží dobednění vprůměru 150m
3
betonu. A bednění musejí dělníci jen pro stavbu divize6
namontovat asi 240000 m
2
! Nemluvě opoití nadstan-
dartního množství podpůrných věží Rosett, shromažďova
-
ch firmou PERI zcelého Česka iSlovenska, které jsou
zapotřebí pro výrobu stropu nad podzemní autobusovou
stanicí svýškou 7,3 m. „Jejich zajní byla zatím největší
komplikace zakázky – potřebujeme jich totiž o50 % více,
než byl původní odhad,“ dodává Ing.Koukal.
Obří stavba běží podle harmonogramu
Povčasném dokončení posledního záběru základové des-
ky stavbi vjednotlivých sekcích pracují nabetonážích
svislých konstrukcí astropů od2. PP až do3.NP. „Kto-
mu už řešíme ikoordinaci mezi výstavbou železobetonů
amontáží ocelových konstrukcí odfirmy Ruukki, pro něž
musíme včas zabudovat kotevní prvky,“ říká Ing.Horáček.
Rozhlost staveniště vyžaduje velké úsilí při logistickém
zajištění stavby zejména při betožích velkých objemů.
„Svým rozsahem, komplikovaností i důležitostí je tento
projekt pro nás všechny velikou výzvou. Ještě štěstí, že
ikdyž je vzahraní, můžeme jej řídit včeštině,“ uzavírá
vedoucí projektu Ing. Vladislav Horáček.
Lenka Svobodová, foto archiv stavby
Metrostav_07_2019.indd 3 30.04.19 13:57
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2019, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (460 ms)

Rendering Strana 4 (102304): (0/1) (454 ms)

Rendering Strana 3 (102296): (0/1) (494 ms)

Rendering Strana 2 (102294): (0/1) (494 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2886/vth118457-1.jpg

 i2886/vth118459-1.jpg

 i2886/bg102296.svg

 i2886/vth118468-1.jpg

 i2886/vth118455-1.jpg