Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2009, Strana 2
Profil člena Skupiny: CCE Praha, spol. s r.o.
Společnost CCE Praha se na konci dubna letošního
roku stala po šesti letech polovičního vlastnictsto-
procentdceřinou společnosMetrostavu. Zaměřuje
se na inženýrskou a zeměměřskou činnost, etně
výzkumu a vývoje. Za dobu svého sobení získala
mimo jiné i ocenění Výrobek roku 2007 od Asociace
obranného průmyslu za bojovou verzi mobilního topo-
grafického pracoviště pro děloselectvo armády.
CCE Praha, spol. s r.o. sobí na nem trhu deset
let. S Metrostavem zala spolupracovat v roce 2001
při stavbě výsuvných tune metra pod Vltavou, pro niž
její odborníci navrhovali světově unikátní automatizovaný
systém měření a vyhodnocení pohybu tunelových těles.
Vedle ČR se CCE Praha orientuje i na mezinárodní trh.
Tato malá, dynamicky se rozvíjející společnost s osmnácti
zaměstnanci poskytuje služby jak orgánům státní správy,
tak i soukromému sektoru. Generuje pro vysoce pro-
gresivní výzkumné a vývojové projekty. K jejich řešení
a realizaci uplatňuje pružnou organizační strukturu. Do-
hody o spolupráci a dodávkách zpravidla uzavírá s dalšími
osvědčenými a pro danou oblast špičkovými českými
a zahraničními vývojovými a výrobními firmami.
Významný pol na činnosti firmy mazejména vy-
soce specializova geodetická měření při rozsáhlých
investičch akch a výzkumné a vývojo projekty řeše-
ve prospěch Armády České republiky. Velmi dobrých
výsledků dosahuje zejména u projektů řešených ve spolu-
práci s vojenskou geografickou službou AČR. Tyto aktivity
společnosti CCE Praha se opírají o vjemnou důvěru
a respekt i o zkušenosti a hlubokou znalost potřeb a pod-
mínek u tohoto klíčového kazníka, které management
firmyskal během mnohaleté vzájemné spolupráce.
Současným ředitelem a jedním ze dvou jednatelů
společnosti je Ing. Jaroslav Pohan, který mezi lety 1971
a 1986 pracoval v Metrostavu.
Tereza Regnerová, foto Josef Husák
Sláva na Islandu
Téměř 7 km dlouhý tunel Ólafsfjöur na Islandu pro-
razili ve čtvrtek 9. dubna pracovníci Metrostavu z di-
vize 5. V extrémních hydrogeologických podmínkách
zkrotili 2 ºC studenou vodu, která s vydatnos
3000 l/s tryskala z vrtu pod tlakem přes 30 barů!
Místní obyvatelé slavili s raziči. Tunel Ólafsfjörður
spolu s vloni proraženým tunelem Siglufjörður jim tot
zk jízdu mezi stejnojmennými rybářskými osadami
z 230 zimních či 60 letních km na pouhých čtrnáct. Není
divu, že se při posledním symbolickém odpalu v tune-
lu sešli mnozí, kdo v okolí žijí. Pokud se vám podaří
správně zadat do internetu adresu http://www.sksiglo.is/
is/gallery/myndir_settar_inn_2009/hedinsfjardargong/
fimmtudagur_9._april_2009__fyrri_partur/, můžete si je
prohlédnout na fotografiích Steingrímura Kristinssona.
Vteřiny do odpalu poslední nálože počítal islandský
ministr dopravy Kristján Möller spolu s ředitelem výstav-
by tunelů Ing. Ermínem Stehlíkem (foto č. 1). K oslavám
se připojil i ředitel divize 5 Ing. Václav Soukup (foto č. 2
vpravo). Lidé, kteří li od Siglu, se na hromaz po-
sledního odpalu setkali s návštěvníky a oficiálními hosty,
kteří ijeli od Olafsu (foto č. 3). Islandskou vlajku nad
hlavami doplnila nejen česká, kterou nesl Ing. David Cy-
roň, ale i prapor Metrostavu v rukou Ladislava Ministra.
Účastníci slavnosti suchem netrpěli. Pod holinkami
jim čvachtala voda z ítoků, která do tunelu pronikla
i přes vydatné chemické injekže (foto č. 4). Ke svlažení
hrdel jim výjimečně ispělo i co ostřejšího. Náš tým
(foto č. 5) si totiž oslavu opravdu zasloužil.
foto Steingrímur Kristinsson, Luděk Brablc
Ing. Petra Zábského,
ředitele divize 9 Metrostavu
Pro Petra bského je divize 9 synonymem profesního
života. Pracoval v při studiu jako asistent vedou-
ho sediska speciálního zakládání a demolic. Coby
stavbyvedoucího a posléze vedoucího projektu jste
jej později mohli mimo jiné potkat na tak významných
stavbách divize 9, jako byla centrála Metrostavu v Ko-
želužs ulici, Corso Karlín a dostavba kardiocentra
IKEM. V roce 2006 se stal obchodním náměstkem své
divize a od ledna 2009 je jejím ředitelem.
Ve funkci jste vysídal Ing. Ivana Kajera, který si pro
svůj odbor i lidský přístup a dlouholetou činnost v di-
vizi 9 vysloužil titul Osobnost Metrostavu roku 2007.
Jak se vám usedalo do jehoesla?
První pocit, který jsem si v kanceláři po Ing. Kajerovi
uvědomil, byla tíha plné odpovědnosti za rozvoj divize,
jež v minulosti dosáhla řady cenných úspěchů. evzetí
funkce po úspěšném a oblíbeném řediteli proto nebylo
jednoduché. Zvlášť, když od poloviny loňského roku mu-
síme víc bojovat o naplnění výrobního programu. Divizi
také oslabilo vlenění provozu TZB do divize 4 Subterra.
kolik našich zkených vedoucích projeka stavby-
vedoucích navíc odešlo posílit její divizi 2. Pokračovat
v úspěšném rozvoji proto není vůbec jednoduché. Udělám
ale vše, co je v mých silách, aby se to povedlo.
Ze stavebního trhu prakticky vypadl soukromý develop-
ment. Jak tato situace ovlivnila divizi 9?
Odpadlo nám několik velkých zakázek. Abychom pro naše
týmy zajistili práci, musíme vstupovat i do menších soutě-
ží, kde je velká konkurence. Museli jsme také snížit počet
zaměstnana další kolegové stávadoma s 60% ná-
hradou mzdy. Věřím, že to nepotrvá dlouho a že práci pro
brzo zajistíme. Rozhodně s nimi počítám do íštího
období. Musíme však zvýšit vnitř výkonnost a stále
prověřovat veškeré fix náklady a účinnými opatřeními je
snižovat. Čas, kdy je méně práce, využijeme i pro prohlou-
bení kvalifikace v oblasti rekonstrukcí zejména památkově
chráněných objektů. Je to obor, který divize tradičně ovlá-
a usilujeme v něm i o další certifikáty.
Na jakých velkých stavbách dnes divize 9 pracuje?
Vloni jsme získali zakázku na další etapu rekonstrukce
a estavby dětské části Fakultní nemocnice Motol. Je
to velmi náročný projekt, se kterým si ale naši technici
umějí dobře poradit i ky tomu, že jeho první etapu
ve sdružení zdárně dokončili. Na hlavním nádraží v Praze
a v Mariánských Lázních pokračujeme s revitalizací že-
lezničních stanic v programu Živá draží. V Karlových
Varech dokončujeme hned tři stavby parkovací dům
v Libušině ulici, výrobně-skladovací halu Lincoln a multi-
funkční arénu v Tuhnicích.
Kromě Karlovarského te na starosti i Pardubický
a Královéhradecký kraj. Jaký je v nich výhled pce?
Dnes tam soutěžíme mnoho menších zakázek, ale v bu-
doucnosti bychom se rádi podíleli na stavbách, pro které
města, obce či kraje získaly dotace z fondů EU a prá je
připravují. Jsou to třeba kanalizace jako Labe-Loučná
v Pardubickém kraji, kde právě pracujeme, ale zejména
revitalizace nemocnic, rekonstrukce škol a výstavba či
přestavba akvacenter či koupališť.
V Praze jste dokončili stavbu Národní technické knihov-
ny. Na co dalšího se tu připravujete?
Rádi bychom stavěli administrativní budovu CORSO IIB
pro našeho dlouholetého významného partnera Serge
Borensteina. ipravuje se i rekonstrukce Klementina
a Národního muzea, při nichž bychom nechtěli chybět.
Jste tedy optimista?
Jsem realista s optimistickým pohledem. Současná doba
není jednoduchá, ale věřím, že si s ní nejen my poradíme.
Naše divize teď přihlásila hned dvě stavby do soutěže
Stavba roku – Národní technickou knihovnu a novostavbu
FCHT Univerzity Pardubice. Obě jsou krásné a věřím, že
alespoň jedna z nich titul získá. A my tak budeme zdárně
pokračovat v cestě vytyčené naším bývalým ředitelem.
strana 2
PTÁME SE
Jak dál ve firemním vzdělávání
Na současnou situaci českého stavebního trhu zarea-
goval útvar kvalifikačního rozvoje Metrostavu aktuali-
zací systému firemního vzdělávání. S ohledem na nové
technologie i budoucí potřeby naší společnosti a Sku-
piny Metrostav zefektivnil všechny oblasti vzdělávání
zaměstnanců a začal upřednostňovat interní kurzy.
„Pro prohlubování znalostí pracovníků v nestavebních
profesích jsme dosud ve značné ře využívali externí
nadku vzdělávacích agentur, které školení ve vyžadova-
ných oborech nabízely, vysvětlil vedoucí ÚKR Metrostavu
Mgr. Jan Kuchař. „Setkáváme se však s tím, že tyto kurzy
jsou často obec a nezohledňují ani specifiku staveb-
nictví, ani konkrétní požadavky naší firmy. Po dobrých
zkušenostech se vzděláváním stavebních techniků, které
kolik let provádíme v interních kurzech ve spolu-
práci s vysomi či středními školami, jsme se proto
rozhodli stejně kvalifikovat i zaměstnance v nestavebních
profesích. Také kurzy rozvoje osobních schopností a do-
vedností, které jsou určené především pro zaměstnance
ipravující se na vší pozice, budeme propříště ipra-
vovat sami za pomoci vybraných odborníků.
Na interních kurzech, sestavených podle požadav
Metrostavu, se podílejí naši lektoři z řad zaměstnanců
me jich na 80 i pedagogové vysokých a sed-
ních škol nebo odborníci ze spolupracujících firem. Jsou
určeny také pro vybrapracovky firem Subterra, Me-
trostav SK, Metrostav Development a METROS. Používají
jednotnou terminologii a vycházejí z našich procesů.
„Po úspěšných kurzech Ekonomického managementu
dnes probína Podnikohospodářské fakultě VŠE v Praze
kurz Marketing stavebního trhu pod patronací proděkana
prof. Ivana Nového a obchodního ředitele Metrostavu
Jiřího Procházky, MBA,říká Mgr. Kuchař. „V závěru ab-
solventstýmy edstaví ření konkrétních marketin-
gových projektů a obhájí je. Další interní kurzy chystáme
v oborech odměňování a ekonomika práce, marketing
zahraničních zakázek a akvizice. Pracovníci stavebních
profe se mohou těšit na kurzy Environment ve stavební
výrobě a Geotechnika a podzemní stavitelství.
Metrostav jem rozvíjet schopnosti svých za-
městnanců ve speciálních dovednostech či v nových tech-
nologiích, které bude poebovat podle strategie i k další-
mu růstu po skončení ekonomické krize. V současnosti
proto bude velmi obezřetvyužívat externí příležitosti
pro kvalifikační rozvoj a nastoupil úspornější, ale cíleněj-
ší cestu interních kurvzdělávání. Každý zaměstnanec
však musí především dbát o vlastní nepřetržité sebevzdě-
lávání, které je základem jeho šancí na kariér růst.
1
2
3
4
5
Elektrárna Ledvice – stavební jáma zajtěna
Nejvyšší betonovou stavbou u nás bude hlav výrobní
blok o výkonu 660 MW v elektrárLedvice. Výškou
145 m eroste o 36 m i pražský City Tower. Jeho vý-
stavba probíhá pod taktovkou divize 8 a Ing. Radka Ze-
mana a komplikuje ji umístění v areálu nepřerušovaně
provozované stávající elektrárny.
Aby se lo mohlo zahájit, jiné projekční týmy divize 8
v edstihu zdemolovaly části stávající administrativní
budovy a staví novou. Výrobní blok je rozdělen na kotel-
nu, strojovnu, mezistrojovnu, dozornu, potrubí chladicí
vody a trafostanici. Dnes je pro ně zajišna stavební
jáma pomocí 2100 m² milánských stěn. Byly nutné hlavně
kvůli spodní vodě, která má ustálenou hladinu na kótě
-5 m. Z jámy o půdorysu 90 x 140 m bylo zatím odvezeno
90 000 m³ odkopku a dalších 20 000 m³ na odtěžení če-
. Po dokončení obvodových stěn objektů se 20 000 m³
zeminy přiveze zpět na sypy. V současnosti jsou hotové
i piloty pro založe všech objektů, základové desky pod
schodišťové věže, mezistrojovnu a části kotelny a strojov-
ny. Rozběhla se také montáž potrubí chladicí vody.
Metrostav_08_09.indd 2 5/6/09 12:14:16 PM
Metrostav Metrostav 08/2009, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 08/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2009, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (234 ms)

Rendering Strana 3 (104179): (0/1) (226 ms)

Rendering Strana 2 (104178): (0/1) (266 ms)

Rendering Strana 1 (104176): (0/1) (266 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3132/vth120847-1.jpg

 i3132/vth120849-1.jpg

 i3132/bg104178.svg

 i3132/vth120850-1.jpg

 i3132/vth120851-1.jpg