Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 2
Developerská činnost Metrostavu SK posiluje
Koncem března zajil Metrostav SK s pomocí české
matské společnosti svůj vpořadí už druhý developer-
ský projekt nazvaný Bytový dom Košická (vizualizace).
Stavba dvou domů Nejedlého, se kterými své aktivity
vtéto oblasti zínal, se zatím zdárně blíží kolaudaci.
I když název nového developerského projektu od-
kazuje na východoslovenskou metropoli, jeho cílem je
přestavět bývalou bratislavskou ubytovnu Doprastavu
pro bydlení obyvatel hlavního města Slovenska. Tento
záměr má velkou šanci ust, prote rekonstruova
budova stojí ve čtvrti Ružinov a podobch příležitos
zít bydlet vtéto obbené lokalitě je méně, než okolik je
zájem. „Očekáváme, že všechny prostory budou vdobě
kolaudace rozprodané. Úvěr nafinancování projektu tak
budeme moci splatit už vprůhu roku 2014,“ říká vedou-
cí střediska Reality Ing.Vladimír Paulka.
Sestavbou budovy začali pracovníci Metrostavu SK
25. března, aby vní zazhruba deset měců vybudovali
80bytů ačtyři obchodní prostory. Zájem ojejich koupi
stále roste aasi polovina znich je už dnes zada. Klienti,
ktí si je koupí, získají navíc jeden rok parkování zdarma.
Výstavba domů Nejedlého se 166 byty vbratislavské
čtvrti Dúbravka zam dospěla doposlední fáze ablíží se
kekolaudaci. Celý projekt vlastně tví tři bytové domy.
Jeden z nich byl postaven v první etapě stavby a je už delší
dobu obydlený. Další dva dostavuje jako investor právě
MetrostavSK. Společná podzemní podnož všech tří do
byla zkolaudována už v 1. etapě projektu a její dvě podlaží
vyplňují garáže a sklepní kóje.
Postup prací sice letos zdržela nezvykle dlouhá zima,
dnes už ale stavbi provájí zateplení objektů avinte-
riéru obklady akompletaci sanitárho vybave. Byty by
ly začít sloužit novým obyvatem veem čtvrtletí
letošho roku. Zájem oně vposledních dvou měsících
stoupl adokonce března jich už developeři zMetrostavu
SK prodali více než osmdesát. Tato nadka je díky lokalitě
apříznivé ceně zajímavá zejména pro mladé rodiny. Omo-
derním aitom přírodou obklopeném sídlišti si zájemci
mohou příst v mnoha různých časopisech nebo najít
informace nawebové adrese www.nejedleho.sk.
zdroj: Metrostav SK
Ocel prokotelnu
Onáročných stavch divize 3 Metrostavu vElektrár
PrunéřovII (EPRUII) jsme vposlední době psali několi-
krát. Kjedné znich se vrací i fotosloupek.
Řada jeho snímků přibližuje prvky, které provoz ocelo-
vých konstrukcí divize 3 pod vedením Ing.Daniela Riedla
montuje dokotelny. A to jak zapomoci vlastních pracov-
ků, tak isubdodavatelů. Právě výměna tří starých kot
za nové pomocí provizorních příhradových konstrukcí
ahydraulických jednotek patří k nejsložijším činnostem,
které Metrostav v EPRUII provádí.
Současně s rekonstrukcí kotelny stejný projektový
tým zajišťuje idemontáž a montáž tří zásobníků chladicí
vody. Na chladicích věžích ještě pracuje tým Ing. Jo-
sefa Bedře, další zaměstnanci divize 3 pod vedením
Ing.Marka Šacha zase provádějí veškeré stavební práce
obchodho bačku 11, které zahrnují činnost skoro ve
všech dalších provozních objektech EPRUII.
Generálním dodavatelem přestavby druhé části pruné-
řovské elektrárny je společnost ŠKODA PRAHA Invest. Je-
jím úkolem je modernizace tří výrobních bloků azvýše
jejich jednotkového výkonu na250MWe. Poslední blok by
l být uveden doprovozu vprvní polovině roku 2015,
odkdy bude v okolí Prunéřova i mnohem čistší vzduch.
Podpůrné konstrukce umožňují vznik nového ocelového
patra vevýšce 67 m nad podlahou kotelny
Nový rošt prvního tahu kotle D snamontovanými trvalými
závěsy pro upevní konstrukce výparníku
Montáž zásů pro jednotlivé díly kotle pomocí pákových
plošin
Montáž membránových stěn a trubních svařenců (šotů)
prvního tahu kotle C
Ing.Michaela Dibona,
ředitele organizační složky vPolsku
Při rozhovoru v posledm čísle novin Metrostavu
zroku 2007 Ing. Dibon prozradil, že by si po řadě let
strávech prací na tuzemských silničch stavbách
rád zkusil řídit nějakou stavbu i v zahraničí. Jeho přá
se splnilo – 1. června 2011 se stal ředitelem výstavby
divize 4 v Polsku a dnes vede i tajší organizač
složku Metrostavu a řídí dvě polské stavby. Přitom stá-
le bydlí ve Frýdku-stku a do své kanceře ve městě
Bielsko-Biała dojíždí.
Když vroce 2009 zastoupení divize 4 vPolsku vzniklo,
lo tři pracovky. Kolik jich má dnes?
V současnosti nás v Polsku působí už víc než dvacet.
Když jsme s divizí 6 vyhráli zakázku na modernizaci vod
nádrže Nisa, rozdělili jsme se na samostatnou organizační
složku a úsek ředitele výstavby. V první části pracují dvě
účetní a asistentka-tlumočnice, které vsouladu s místními
zákony zajťují chod a reprezentaci aktivit Metrostavu
ed polskými úřady. V úseku ředitele výstavby je od-
lení přípravy, kde se osm kolegů zabývá marketingem,
vyhlevá vhodné zakázky a připravuje pro ně nadky.
S nimi ještě spolupracují polský právk, tlumočník, dva
místní misi a stavbyvedoucí, kteří jsou zatím všichni
z Česka. Já sám půsom v obou útvarech, víc času
ale věnuji řízení výstavby. Zam s námi sídlí ikolegové
zdivize 6, ti se však už brzy odstěhují na své staveniště.
Vyhráli jste už dvě zazky – most přes Přemši veměs-
tě Chełmek aznou Nisu. Jak prohají?
Letos jsme práce na mostě – konkrétně betož nos
vodorovné konstrukce na pevné skruži – mohli zajit až
v polovině dubna, prote o Velikonocích napadlo 40 cm
sněhu. Až bude hotová mostovka, vybudujeme uprostřed
ní jeden monolitický železobetonový oblouk a spřáhneme
jej ocelovými táhly. Termín dokončení stavby nám inves-
tor posunul, takže mu hotový most včetně křižovatky na
edpolí mume předat letos v srpnu. U vodního díla Ni-
sa, kde jsme staveniště převzali v únoru, zahájíme práce
demolicemi a kanalizací zřejmě až v ktnu. Technologic-
ký most i lávku, které jsou hlavní částí naší zakázky, totiž
budeme moci zít budovat až v návaznosti na dokoe
práce divize 6 a obou polských partnerů ve sdrení.
Jaká panuje situace napolsm stavebním trhu?
U staveb, které zajímají divizi 4, je o hodně lepší než doma.
Polská vláda se totiž zavázala, že před mistrovstvím Ev-
ropy ve fotbale postaví asi 3000 km dálnic a rychlostních
silnic, a všechny nestihla. Soutěží se tak dnes vypisuje
c, než kolik jich vzhledem k počtu přípravářů stačíme
obeslat. Vybíráme si proto jen zakázky pro státní inves-
tory a z nich ty, co nám nejvíc vyhovují – mosty a přileh
komunikace. Větší stavby mohou být kdekoliv, menší
jen kolem Bielska-Białé. Chli bychom podávat jednu
nadku do soutěže týdně, ale zatím nestíme. Avšak
vzhledem k tomu, že v Polsku často zakázky získají i ti,
kdo podle ceny v soutěži obsadí třeba až 3. či 4. místo,
věříme, že se nám brzo podaří nějakou větší vyhrát.
Spolupracujete isjimi divizemi či našimi firmami,
které vPolsku podnikají nebo chtějí podnikat?
Na polském trhu chce dál v oblasti vodohospodářských
staveb působit divize 6 a chystají se sem i divize 2 a 8.
Snažíme se jim pomáhat a zaštiťovat je jako organizační
složka. Svůj čas ale musíme především věnovat práci
pro divizi 4, která je náš chlebodárce. Poté, co se členem
Skupiny Metrostav stala firma Doprastav Asfalt, která má
jednu obalovnu v Polsku, bychom chtěli po dohodě s ní
soutěžit zakázku v oblasti Řova, kde je požadavek na
mnoho živných prací. Uvidíme, zda a jak se dohodneme.
Pracujete vcizině abydlíte doma. Jak se vám to lí?
Je příjemná shoda náhod, že zastoupení v Polsku bylo
zaleno jen 45 minut jízdy autem od města, kde žiju
srodinou. Jsem tak docela spokojený – oproti vedou-
mu projektu se mi pracovní obzor rozšířil o další oblasti
ato mě baví. Díky televizi od dětství rozumím potině
astavebnictví našich severních sousedů je podobné jako
vČesku. Teď jen uspět s nějakou zajímavou zakázkou...
strana 2
PME SE
1
Divize 6 má s rekonstrukcemi ČOV zkušenosti
I když by se mohlo zt, že čistírny odpadch vod
(ČOV) jsou jedna jako druhá, při bližším pohledu se
mezi nimi dají najít zajímavé rozly. Své by o tom mo-
hl vyprát Ing.Petr Brož z divize 6. Jen v posledním
roce se se svým týmem podílel na modernizaci hned
kolika těchto zařízení. Vedle ČOV v Chebu, o které
jsme psali v minulém čísle novin Metrostavu, ukončil
letos v lednu modernizaci čistírny v Pardubich (foto
č. 1) atento měc dokončuje ČOV v Čáslavi (foto č. 2).
V Pardubicích-Rybitví, kde toto zařízení likviduje od-
padní vody z města i z nedalekých chemiček Synthesia
a Explosia, pracovníci pod vedením stavbyvedoucího
Ing. Přemysla Sochy během pár měsíců nejen vylepšili
účinnost celého zařízení, ale prodloužili i životnost jeho
objektů. Opravili střechu, vylepšili zateplení, zmoderni-
zovali řídicí systém a navíc geometrickým a barevným
členěním fasád zlepšili celkový vzhled ČOV. „Je to zatím
největší čistírna, na jaké jsme pracovali. Poprvé jsme si
zde sami řídili i technologické dodávky,“ uvedl Ing. Br.
Termín výstavby byl přitom přímo šibeniční. Práce jsme
zali vloni v prosinci a dnes, poslední týden v dubnu, již
probíhají komplexní zkoky technologické části stavby.
Doláváme ještě chodky, terénní úpravy, založe
trávníků a další práce, které velmi ovlivnilo poča, re-
spektive letošní opděný nástup jara. Jtě před třemi
týdny byla země úplně promrz,“ popisuje dokončování
prací Ing. Brož. Povinnosti Metrostavu však na stavbě
vPardubich ještě nekončí. Polí se totiž i na zkušebním
provozu ČOV, který potrvá až do konce letho roku.
ČOV Čáslav je součástí rozhlého projektu Kutno-
horsko-Čáslavsko, který zahrnuje celkem pět ak. Kro
„Čáslavi“ sem spadá i rekonstrukce čistírny v Kutné Hoře
a dostavba kanalizace v Kutné He, Zri nad Sázavou,
Uhlířských Janovich a v Sázavě. Akce pože zlepšit
čistotu vod hned v několika vodních toch – v Labi, Sá-
zavě, Vrchlici, Brslence a Výrovce. Stavební práce zahájil
tým divize 6 pod vedením stavitele Miloslava Koubíka
vpolovině února 2012 a celý projekt skončí letos v ktnu.
A jaké jsou další podobnosti a odlnosti čistíren?
V zásadě jde o stejný typ prací, které provádíme vždy
za plného provozu. Vzhledem k financování z dotačních
pez jde io podobný způsob řízení změn na projektech,“
srovvá Petr Brož a dodává: „Na akch působíme
evážně ve sdruže. V Pardubicích je lídrem Skanska
se 70% podílem, Metrostav má 30 %. U Kutnohorska-
áslavska má Skanska 40 % a Metrostav se společností
VCES po 30 %. Princip sdružení se však může lišit. UČás-
lavi a Pardubic je finanční výsledek všech částí stavby
spolný. Jindy – jako např. u Chebu nebo u Chotusic
– byly veškeré náklady a výnosy ním rizikem.“
kdy stavby výrazně odlišuje i okolní prose.
V Čáslavi bylo třeba staventě v ochranném pásmu
vojenského letiš. „Kvůli blízmu vzletovému koridoru
jsme pro věžový jeřáb museli mít povolení od správy leti-
ště. A při cvch letech grippenů jsme vždy byli nuceni
erušit jední nebo telefonování, člok totiž v tom
rámusu neslyšel ani sám sebe,“ uzará Petr Br.
jar, foto Josef Husák
2
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (447 ms)

Rendering Strana 3 (103714): (0/1) (67 ms)

Rendering Strana 2 (103709): (0/1) (104 ms)

Rendering Strana 1 (103705): (0/1) (103 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3043/vth120301-1.jpg (3x)

 i3043/vth120306-1.jpg (3x)

 i3043/bg103709.svg

 i3043/vth120312-1.jpg (3x)

 i3043/vth120319-1.jpg