Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
tský zájezd
Stejně jako vpředchoch letech připravil výbor ZO
ve spolupráci s agenturou Márty i pro tento rok
jednodenní zájezd keDni dětí. Uskuteční se vsobotu
1.června apod názvem Pohádkovým krajem Josefa
Lady bude tentokrát tematicky zaměřen na poz-
ní oblasti, v ž svou inspiraci našel známý český
mař, spisovatel ailustrátor. Podrobněí informace
etně kontaktních údajů k ihšení – nejpozji
do18.května 2013 – naleznete vodkazu Akce nain-
ternetové adrese www.odbory-metrostav.cz.
Odvětvová kolektivní smlouva
Zástupci smluvních partnerů OS Stavba ČR a Sva-
zu podnikatelů ve stavebnictví podepsali 17. dubna
kolektivní smlouvu všího stupně pro odtví sta-
vební výroby a výroby stavebních hmot na období
od1.dubna 2013 do31. března 2016. Nová odt-
vová kolektivní smlouva je umístěna na webových
stránkách ZO vodkazu Dokumenty.
SLOUPEK ODBORŮ
Tunel pro velké lodě
Zatímco v Česku se debatuje o stavbě říčho průplavu
svodními mosty a tunely, který by spojil řeky Dunaj
OdraLabe, norská vda uvažuje o výstavbě tunelu
pro velké námořní lodě, který by překonal poloostrov
Stad. Na projekt zam vlenila miliardu norských
korun (3,4miliardy Kč) a se stavbou by chtěla začít už
v roce2018. Trvat by měla čti roky.
Stad maritime tunnel by měl usnadnit plavbu velkých
výletních turistických lodí i dopravních plavidel s toží
až do 16 tic tun pol členiho jihozápadního pobří
Norska. Hlavním zárem jeho výstavby je především za-
jistit větší bezpečnost a usnadnit plavbu v bouřlivé oblasti,
které se obávali už Vikingové. Internetové stránky sad-
resou www.norge.cz kuíkladu uvádějí: „Moře v okolí
Vestkappu je známé svými proudy, jež už několik detek
lodí navedly na nebezpečná skaliska místního pobřeží.
děli o tom už idávní mořeplavci. Proto se nepokoušeli
Stad obeplout, ale tahali své lodě ručně přes průsmyk, ve
kterém leží Dragseidet. Jeho vikinské jno odkazuje na
etahování lo, pro Nory je však od roku997 svatým
místem, odkud se do země šířilo křesťanství.“
První plán na výstavbu msho tunelu se v Norsku
objevil už v roce 1874. K jeho výstavbě se však i přes řadu
neštěstí neistoupilo a počet otí narůstal. Podle stu-
die specializované firmy Nordvest Fjordservice se pobž
poloostrova jen od konce druhé světové války odehrálo
46lodch nehod a zahynulo zde 33 lidí.
Už nyní existují podobná technická díla pro menší
lodě a čluny, např. 240 km dlouhý Canal du Midi mezi
Toulouse a Sète ve Francii, který spojuje Atlantský oceán
se Středozemním mem. Plánovaný tunel Stad by se
ak měl stát nejtším vodním podzemním dílem na
svě. Ražbou vdélce necelých dvou kilometrů by pře-
konal horský hřeben a propojil dva norské fjordy. O jeho
esné trase se zatím diskutuje, vúvahu přicházejí hned
dvě možné cesty – mohl by spojit buď města Mannseidet
a Kjødepollen, nebo by zamířil ze Skårbø do Fde. Jistý je
ak jeho podkovovitý profil s poloměrem oblouku 18m,
atedy šířkou 36m, výškou nad hladinou až 37 m a hloub-
kou vody 12m. Velikost a tvar totiž určují lodě, pro které
bude sloužit. O ekonomické návratnosti projektu zatím
nejsou všichni přesvědčení, nejisté je i jeho další financo-
ní – náklady na výstavbu tunelu by podle odhadu měly
dosáhnout 1,6miliardy norských korun (5,5miliardyKč),
a kdo zaplatí zbytek nad jednu vyčlenou miliardu, zatím
nikdo neví. Zvýšení bezpečnosti plavby vneklidné oblasti
je však pro norskou vdu prioritou.
zdroj: Wikipedia
4 5
6 7
Investovat chytře
Metrostav je členem řady profesních organizací, je-
jichž výčet uvádí nasvém webu. Patří mezi ně iAsoci-
ace pro rozvoj infrastruktury (APRI), která sjednocuje
a prosazuje zájmy svých členů – významných doda-
vatelů z oblasti infrastruktury. Snaží se přitom o to,
aby právě infrastruktura byla hybnou silou prosperity
vČeské republice.
Posním asociace je vytváření podmínek aprosazo-
vání procesů amodelů vedoucích kminimálně třicetipro-
centnímu zvýšení efektivity při obnově arozvoji tuzems
infrastruktury. APRI byla založena vroce 2004 jako Aso-
ciace pro podporu projektů spolupráce veřejho asou-
kromého sektoru (Asociace PPP). Koncem loňského roku
ak její členská základna rozhodla, že širší prosazení al-
ternativních forem financování bez hlubších koncepčních
změn vsamotm tradičním zsobu přípravy arealizace
infrastrukturních projektů není proveditelné. Odpočátku
roku 2013 proto rozšířila své působení narozvoj infra-
struktury jako celku.
Metrostav je dlouholetým a aktivním členem této
asociace a Ing.Petr Řezáč, expert zúseku viceprezidenta
Skupiny Metrostav, je dokonce členem jejího řího
výboru. Další informace o APRI jsou uvedeny nainterne-
tových stránkách www.asociaceppp.cz.
ehled asociací, jichž je Metrostav členem, naleznete
na jeho internetových stránkách www.metrostav.cz, kde
se skrývají pod odrážkami Profil společnosti a Základní
informace. V následujících číslech novin některé z nich
edstavíme bž, a to včetně úlohy, kterou v nich spo-
lečnost nebo její zástupci zastávají. V příšm čísle tak
žete očekávat čnek o Sdrení pro rozvoj doprav
infrastruktury na Moravě, které vzáří pořádá v Luhačovi-
ch mezinárodní konferenci Moravské dopravní fórum.
Sběratelské rarity
kdo srá zmky avesnu si představuje, že dos-
ho alba jednou založí třeba imodrý mauritius. Někteří
ze členů Clubu sběratelů hrach karet zase toí
potom, vlastnit chybotisky kvarteta Metrostavu – buď
ty černolé schybějím číselným padím, nebo ty,
které mají bílý podklad zadní strany, nebo úplně jiné...
Třeba je máte doma ukryté mezi svými vzpomínkami.
Karty pro dětskou hru Kvarteto vydal Metrostav jako
svůj reklamní předt zhruba před 35 lety. Podle nátu
Zdka Bka, který byl soasně autorem jejich textů, je
nakreslil akad. mař Zdeněk Kondek. Nebyly prodejné,
vyšly však vnákladu 10000 kusů. Kolik se jich dodnes
dochovalo, nikdo neví. Vloni se jejich kompletní sada pro-
dala naAukro.cz téř zasto korun. To ale byly ty správně
barevné (obr.). Člen Clubu sratelů hracích karet Petr
Kruml, který se naMetrostav obrátil sdotazem navýrobu
kvarteta, má vesvé kolekci navíc jeho černolé chybotis-
ky bez číselného rozliše. Sada sbím podkladem rever-
zu mu však zřejmě stále chy. Iona je nejen zamavým
grafickým artefaktem, ale takédokladem doby, vníž jako
reklama na Metrostav vznikla.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 18000 Praha 8-Libeň, tel.: 266709415; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 8/2013 vyšlo 30. 4. 2013 (9/2013 vyjde 22. 5. 2013) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček
(místopředseda), Ing.J. Kavan, P.Meyer, Ing.J.Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,Ing.L. WeinfurtoaIng.M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang
Publishing,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta,s.p., odštěpný závod Praha, č.j.nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo
povoleno s.p.OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Toto periodikum slouží jen avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejné.
Tunelový komplex Blanka nabývá svou konečnou podobu
Už za rok by mohl být v Praze otevřen tunelový komplex Blanka, jehož stavbu řídí divize 2 Metrostavu. Některé
jeho úseky už proto dnes vypadají skoro jako hotové. V třípruhové části Bubenečsho tunelu jsou dokonče
obklady, které v této části podzemní stavby mají dominantní modrý pás. Na ocelových portálech však zam chybí
dopravní znení (foto č. 1). O kus dál vzduchotechnici montují proudové ventilátory provozho větrání (foto č. 2)
upevněné pod tunelovou klenbu (foto č. 3). Stavební činnost už utichla i kolem propojky číslo 13, jež v prostoru nad
mezistropem (foto č. 4) převádí větrání ze strojovny vzduchotechniky pod Letnou. Na Bubenečský tunel, který vede
zTroje, navazuje v křovatce U Vorlíků tunel nazvaný Dejvický. Jeho zvýrazný obkladový pás je fialový (foto č.5).
které úseky stavby už vlastně vypadají tak, jak je za rok uvidí proždějící řidiči (foto č. 6), do jiných se však
už veřejnost běžně nedostane. Třeba právě do strojovny vzduchotechniky, v níž jsou už namontované i ventilátory
požárho větrání (foto č. 7). Potrubí ji zaplnilo natolik, že už jen vzdáleně dává tušit, že kaverna, kterou pro ni
vyrazili raziči divize 5, má profil téř 300 m² a délku přes 125 metrů. Klid v podzemí je však znlivý. Ikdyž
které stavební objekty, třeba trafostanice TGC4 a TGC5, jsou stavebně dokončeny a začínají jejich přejímky,
technologové v Blance svou práci zdaleka neskončili. Ve žlutém Brusnickém tunelu pak ještě pracují i obkladači.
CCE Praha zaujala
Na 22. mezinárodní konferenci nazvané Měřicí techni-
ka pro kontrolu jakosti představila společnost CCE Pra-
ha, jež je členem Skupiny Metrostav, špičkovou měři
techniku V-STARS pro velmi přesná měření deformací.
Přednáška Doc. Ing. Jího Šímy, CSc., o této tech-
nologii a následné předvedení jech mností, které pre-
zentoval Ing. Stanislav Mikšík (foto), vzbudily velký zájem
ech deletů. Vdotazkové akci na závěr konference,
která se březnu konala vPlzni, je označili za druhé nejza-
jímavější vystoupení zpětadvaceti předvedených.
zdroj: CCE Praha

 

Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2013, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (423 ms)

Rendering Strana 4 (103719): (0/1) (456 ms)

Rendering Strana 3 (103714): (0/1) (456 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3043/vth120312-1.jpg

 i3043/vth120319-1.jpg

 i3043/bg103719.svg

 i3043/vth120301-1.jpg

 i3043/vth120306-1.jpg