Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 2
VKarlsruhe působí izaměstnanciMetrostavu
Na stavbě tunelů lehkého metra v Karlsruhe, kte
řídí a provádějí kolegové z BeMo Tunnelling (BeMo),
pracují od zátku roku i dva zástupci Metrostavu –
stavbyvedoucí Ing.Karel Hrdlovics zdivize 9 aekonom
Ing.Lukáš Avenarius zdivize 2. Zkušenosti ze stavby
vcizině apod křídly zahranní firmy uitě nejen jim
pomohou při daích projektech mimo ni republiku.
Lehké metro vKarlsruhe bude zhruba 4,6 km dlouhá
podzemní trasa tramvajové trati se sedmi stanicemi,
která povede pod jednou zhlavch městských tříd ajejí
kolmou odbočkou. Aby byl co nejméně rušen běžný život
obyvatel, postupuje jeho stavba kombinací různých tech-
nologií, jako tomu ostatně bylo iupražského komplexu
Blanka – tunely vznikají ražbou i z oteeného výkopu
a stanice evážně čelním odtěžováním pod ochranou
nosných konstrukcí stropů amilánských sn. Po části
ražeb provedených pomocí NRTM zrychluje kolegům
vKarlsruhe pci natrových tunelech bentonitový štít
Giulia, který už dnes urazil přes polovinu své cesty. Až
práci dokoí abude demontován, znou razi pod ho-
tovou skořepinou – a sprohací dopravou napovrchu
– ztunelů odtěžovat abudovat jednotlivé stanice.
„Spolu s rakouskými kolegy se polím načásti in-
žerských staveb vúseku budoucí stanice Europaplatz
ahloubené sekci tunelu svýjezdovou rampou vMühlbur-
gu,“ říká Ing.Hrdlovics adodává, že snad nejobžnější
je v Karlsruhe zajištění správné logistiky při dodržování
veškerých legislativních padavků i souhlasů všech
doených stran. Aby došlo k co nejmeímu omezení
dopravy, přeložky objížk třeba probíhají vsedmi fách.
Ing.Hrdlovics pokračuje: „Sněmeckými arakouskými
partnery jsem nějaké zkenosti posbíral už před více n
10 lety, ale pouze u nás doma. Nastavbě vNěmecku mě
proto překvapilo pár odlnos. Prvně velmi detailní pro-
pracování POV apostupu prací, najejichž základě teprve
projektant dokončuje prováděcí projekt. Němci zkrátka
nechjí překvapení ani kreativitu, kterou se obec
chlubíme, berou spíše jako nevýhodu, neboť naní nelze
plánovat, araději spohají napreciznost vlastní přípravy.
Drobné odlišnosti odčeské stavby potkávají kolego-
vé nakaždém kroku. Za zmínku stojí třeba každodenní
práce sedpisy acelostátní databází stavebních detailů
ZTV-ING zejména při kontrole projektů. Projektanti totiž
dovýkresů nezpracovávají podrobnosti, ale spříslušm
číslem podle charakteru prostředí využívají odkazy vda-
tabázi Spolkového úřadu pro dálnní dopravu (BASt), kde
je každý detail precizně zpracovaný apopsaný.
Stavba v Karlsruhe dnes postupuje velmi rychle.
Na stě, kde v roce 2013 teprve vznikaly konstrukce
stanice Durlacher Tor (foto), jsou už dnes na hotových
stropech zízení staveniště a provizorní komunikace.
Aktuální snímky najdete naprofilu www.facebook.com/
pages/Die-Kombilösung/358377420932835.
red–, foto archiv spolnosti BeMo
Pro vlastní zdraví
Vposledních letech sice pet úmrtí nazhoubné ná-
dory tlustého střeva a konku v České republice
klesá, přesto jsou statistiky těchto onemocní u nás
alarmující. Na nutnost prevence jejich vzniku inezbyt-
nost včasného odhalení upozornil v sídle Metrostavu
osvětový projekt Střevo Tour.
hem 16. a 17. dubna měli zastnanci Palmovka
Parku II ivšichni jejich hosté příležitost prohlédnout si
obří nafukovací maketu tlustého střeva (foto č. 1) avy-
slechnout odborný výklad zdravotků (foto č. 2) týkající
se ochrany před onkologickými nemocemi. Nabídku vyu-
žily více než čti stovky pracovníků zfirem Skupiny Me-
trostav (foto č. 3) avětšina znich si odnesla ijednoduchý
test, který rakovinu tlustého střeva pomáhá včas odhalit.
Jiřího Bělohlava,
prezidenta Skupiny Metrostav
Jiří Bělohlav nastoupil do Metrostavu v roce 1973 po
studiu na stavební fakultě ČVUT. Prvních 20 let pra-
coval v růzch pozicích na stavch a projektech.
Postupoval po profesním žebříčku, až se v roce 2001
stal generálním ředitelem společnosti a od začátku
roku 2009 řídí celou Skupinu Metrostav. Na TEK 2015
byl oceněn titulem Osobnost Metrostavu roku 2014.
Titul Osobnost Metrostavu jste přebíral dodatně...
m rád Metrostav a hlavně lidi, kteří v něm pracují. Mr
mě proto, že jsem se letos nemohl zúčastnit Programové
konference, a za ocenění bych chtěl poděkovat touto ces-
tou. Nerad chodím na zahajování staveb či stříhání pásek,
protože si myslím, že stavbař by se měl sousedit na něco
podstatnějšího. Ale vždycky, když jsem na konferenci Me-
trostavu, čtu z tří managementu a vedoucích projek
lu firmy a loajalitu k ní. To není všude, jsem na to hrdý,
a i proto bych býval rád převzal ocenění osobně.
Když se ohlédnete, co pro vás Metrostav znamená?
Silně mě ovlivnili lidé, které jsem v něm poznal. Začal jsem
lat něco úplně jiného, než jsem původně zašlel. Co
je jtě zajímavější, chytlo mě to a jsem stímspokojený.
Původně jste chtěl být biologem. Proč tedy Metrostav?
Na sední škole jsem se rozhodl, že si přírodu ponechám
jen jako koníčka. A prote mě odjakživa zajímala i stava-
řina, vystudoval jsem obor Konstrukce adopravní stavby
se specializací na ocelové mosty. Chtěl jsem být statikem
a navrhovat je, jenže jsem v Praze nenašel projektový
ústav, který by mi poskytl ubytová. Známý mě pak do-
vedl k výrobnímu náměstkovi Metrostavu Ing.Štolbovi,
který mi nabídl místo asistenta geometra při vyměřo
stanic metra dnes pojmenovach Chodov, Opatov a Háje.
A to mě bavilo. Hlavně práce s lidmi, s nimiž jsem před-
m nikdy dělat nechl. U Metrostavu jsem proto zůstal,
ikdyž jsem původně myslel, že bude jen přestupní stanicí.
Jak vnímáte mladé kolegy, ktí k nám přiczejí?
Znná část mladých inženýrek a inženýrů se dnes na
škoch učí manažerský přístup kpráci skolektivem. Zdá
se jim, že zeptat se na něco zedníka a tím připustit, že
ooboru ví víc než oni, je ohrožení jejich prestiže. Tak to ale
není. Mě učil slidmi pracovat vedoucí projektu na Opato
Jiří Kuba, který dodnes v Metrostavu působí. Poznal jsem,
že není mné někomu nadržovat nebo jiného zbyt
trestat aže každé rozhodnutí je nutné pečlivě zžit.
Změnili se podle vás lidé a vztahy ve stavebnictví?
Po roce 1989 se změnil styl života. Zmizel kamarádský
vztah stavbyvedouch z různých provozních jednotek či
divizí, kteří si dřív byli ochotni pomoci. Když někdo něco
nel, tak jsem mu to dal nebo půil a on mi to vrátil.
Dnes se všechno přepočívá na peníze – i úspěch aneú-
spěch. Situace ve stavebnictví se přitom horší, prosedí,
ve kterém pracujeme, se neusle zísňuje. Nejsem proti
ísnosti, myslím si ale, že musí být zavána se znalostí
ci. Za chvíli lidé nebudou cht nic vyrát ani podnikat,
protože ten, kdo něco dělá, jde stále do větších rizik. Ani
na studium nich oborů se moc mlach nehlá. Bude-
me tak mít jen samé ekonomy, právky, IT nebo absol-
venty filozofie či jiných oborů, v nichž se jen náhodou dá
nat uplatní. Pokud se tedy něco nestane slegislativou,
bude to s námi jtě horší. Stavebnictví navíc rně vy-
produkuje objem práce za 400 miliard korun anemá ani
vlastní ministerstvo. Rozhodování o něm je rozházené
mezi různé resorty akaždý k němu má jiný přístup.
Co vám v poslední době ulalo profesně radost?
d vidím, když se naši lidé chytnou přílitosti, a bez to-
ho, že by o všem moc mluvili, provedou krásné dílo, kte
je kvalitní po všech stnkách a splňuje nejen padavky
zákazníka, ale drží i termín a přiměřené náklady.
Jak tráte volno, čemu se kromě sportu věnujete?
Chytám ryby na mušky, které si sám vážu. Letos jsem ale
byl u vody jen jednou. Je to jedna z mála činností, při níž
zapomenu na Metrostav. Do vody totiž nevidíte amusíte
emýšlet, jestli tam ryba je a na co by se mohla chytit...
strana 2
PME SE
1
TEK 2015 – představení úsšných projek
Soástí Programové konference Metrostavu byla ta-
kéčtyři odborná vystoupení. Připomla některé ne-
vno dokoené či jtě probíhající projekty. A proto-
že žádné stavební dílo nevznikne prací jednotlivce, na
závěr všech předšek zaznělo poděkování kolem.
Metro V.A – Miroslav Filip, divize 8
Profesionální prezentace stavby, která v minulosti dala
jméno Metrostavu, představila parametry a postupy stra-
tegické vejné zakázky i její problémy a rizika. Pozornost
novala dvěma velkým projektovým změnám, které se
týkaly stanice Veleslavín a doražby TBM až do stanice
Dejvic, a jejich dopadům na celé dílo.
Quadrio – Radovan Aulík, divize 3
K úsšnému dokončení velkého projektu pro soukro-
ho investora v centru historické Prahy pomohla divizi3 ve
společném projektovém týmu divize 1 a betonáři divize 6,
jimž se podilo dohnat časový skluz z období budování
stavební jámy, která byla hluboká až 24 m aod tunelů
metra ji přitom dělilo pouhých 15m. „Dílo je dokončeno
a investor je spokojený, což nám u něj otevírá další pří-
ležitosti do budoucna,“ uzavřel Radovan Auk (foto č. 2),
jehož tým byl v závěru TEK 2015 za kvalitní pci ocen.
Zkušenosti z Polska – Radim Čáp, divize 4
„Noví hráči na polském stavebním trhu to nemají jedno-
duché. Konkurence, která přila ,jatka stavebních firem‘
pod vládou bývalého vedení GDDKiA, nás zezátku brala
jen jako daí zoufalce ze zahraničí a předpovídala nám je-
pičí život. Investor ani správce stavby nám nevěřili, spíše
se právně připravovali na výpověď smlouvy, stáhnutí ban-
kovní garance a rychlý výr nového zhotovitele,“ konsta-
toval Radim Čáp (foto č. 1) a při popisu díla připomněl, že
jedním z důlitých předpokladů pro úspěch v Polsku je
nutnost mít na své straně veřejné mínění, aproto je zapo-
ebí zajistit pro stavbu kvalitní PR. Závěrem podotkl, že
bez podpory celé firmy by se jeho tým při modernizaci S8
ve Vaavě neobel a neskal tam dobré jméno.
Prony divize 5 – Alexandr Tvrz, divize 5
Divize 5 prla v uplynuch dvou letech složitou situací,
když její významné zakázky byly pozastaveny nebo zdr-
ženy, a navíc došlo ke generační obměně jejího vedení.
Aby se nový management s neízní osudu vyrovnal,
musel znit persolní práci a obrátit větší pozornost
na zahraničí – zejména na Skandinávii a Slovensko – i na
zvládnutí nových technologií. Divize se tak zařila na
železniční stavby a vlastní výrobu segmentového ostění
pro tunely ražené pomocí TBM. Dnes se jí tak úspěšně
daří rozvíjet vizi předchozího ředitele Václava Soukupa.
2
2
1
3
1
2
Pro cizí zdraví
kujeme všem, kdo svou účastí podpořili 17. dubna
už 18. akci Daruj krev sMetrostavem. Pokoní pa-
í dárm (foto č. 1) itěm, kdo krev darovat nemohli.
jezdový tým oddělení hematologie akrevní transfu-
ze ÚVN vPraze tentokrát odebral 52 zastnancům ze
í firem Skupiny Metrostav – svýraznou převahou Me-
trostavu – 23,4 litru krve. Celkové množství této životně
důlité tekutiny darované při akci vMetrostavu (foto č. 2)
tak už překročilo 400 litrů. Zdravotníky ot pošilo, že
se mezi známé tváře zadilo idevět prvodárců. Pravidel-
ně pádaná akce totiž přivedla řadu kolegů ikdárcovství
krve mimo firmu, aito je jejím velkým úspěchem.
Metrostav_08_2014.indd 2 06.05.15 11:38
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (1513 ms)

Rendering Strana 3 (102695): (0/1) (1521 ms)

Rendering Strana 2 (102691): (0/1) (1564 ms)

Rendering Strana 1 (102688): (0/1) (1563 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2979/vth119024-1.jpg (3x)

 i2979/vth119027-1.jpg (3x)

 i2979/bg102691.svg

 i2979/vth119033-1.jpg (3x)

 i2979/vth119035-1.jpg