Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 3
Vstup doprostor poznamenaných dějinami
Vesm oboru dnes u nás nevidím významnější sta-
vební zazku, než je rekonstrukce historické budovy
rodního muzea. Jsem velmi pocn, žefirma svěřila
její řízení do mých rukou,“ řekl na úvod díla, které vrá
ksu novorenesančnímu objektu na Václavsm ná-
stí, ředitel výstavby Jan Kučera zdivize 9. Vespo-
lečném týmu, složem zpracovků Sdružení M-P-I,
budou Metrostav zastupovat technici zdivizí 9 a 1.
V následujících 42 měcích čeká stavbaře na Vác-
lavském náměstí zajíma, ale náročná pce, během níž
možná odhalí i různá překvapení. Kolem budovy Národní-
ho muzea (NM), navržené apostavené architektem Jose-
fem Schulzem vroce 1891, totiž moderní dějiny nekráčely
jen symbolicky, ale oas na ni tvrdě dopadaly.
Nejprve ji na konci druhé stové války zahla bom-
ba, která poškodila její střední trakt. V srpnu 1968 část
fasády zárně rozsíleli sotí okupanti. K dalšímu
poškození muzea dlo v roce 1976, kdy jeho konstrukce
narušily odstřely při stavbě metra a část objektu bylo
nutné stabilizovat. O dva roky později se rozjela auta po
severojižní magistrále, která NM zatížila prašností a vib-
racemi. Korunu této historii nasadilo oddalování začátku
současné stavby způsobené spory o výběr dodavatele.
Muzeum přitom od svého otevření fungovalo bez rozsáh-
lejší rekonstrukce, prošlo pouze třemi dílčími opravami.
Josef Schulz však před 124 lety odvedl vynikající prá-
ci. Budovu navrhl velkoryse jak dispozičně, tak funkčně.
Nosné konstrukce objektu na ploše přes 13 000 m² se
třemi podzemními a čtyřmi nadzemními podlažími jsou
podle pzkumů dodnes v dobrém stavu. Schodišťo-
vá dvorana s galeriemi na sloupech obložených žulou
asmramorovou podlahou je stále velkolepá, stejně ja-
ko monumentální panteon (foto). Ve výstavních sálech
avzázemí muzea je však patr, že čas si vybral svou daň.
Veškeré povrchové vrstvy adetaily vinteriéru, často zne-
hodnocené dodatečnými rozvody, jsou v havarijním stavu.
Stejně tak fada, o inženýrských sítích ani nemluvě.
Vzhledem k tomu, že dílo bude probíhat v nemovi
kulturní patce, zahájí jej pasportizace umělecko-ře-
meslných prvků s výzdobou a odstrojení všeho, co může
projít rekonstrukcí v restaurátorských dílnách. „Naše čin-
nost nad zemí a pod ní se tu bude výrazně lit,“ připomněl
Jan Kučera. „Zatímco v přízemí a patrech budeme hlavně
opravovat, v suterénech se budou odehrávat poměr
rozsáhlé stavební zásahy. Prohnou i ve východní dvo-
raně, kde místo atria vznikne osm metrů hluboká staveb
ma. Z ní budeme muset objekt podkopat a pod Vino-
hradskou třídou vybudovat spojovací chodbu do nové
muzejní budovy – bývalého Federálního shromáždění.
red–, foto JH, vizualizace Jí Gregor
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
strana 3
1
2
1 2
Pozvánka dokrušnohorské Krupky
Dnes vás pozveme do Krupky nedaleko Teplic, která
se společně sJáchymovem adalšími obcemi či městy
uczí, coby bývalá hornická oblast vKrušnohí, ozá-
pis naseznam stového dědictví UNESCO.
Právě tam poněkolik desetiletí jako poctivý úředník
sloila budova městského úřadu. Věřte, že služba to
v horských podmínkách nebyla lehká stejně jako život
místních obyvatel, kteří zde odedávna těžili cín.
Jako unavený úředník odždí dolázní, aby napravil svá
záda, slábnoucí zrak aobčerstvil tělo iducha, tak ibudova
úřadu potřebuje rekonstrukci. Jejím „lékským“ týmem
se – poplivém výběru – stala divize 8 Metrostavu pod
vedením primáře Ing. Romana Vildnera. „Asistentkou“
jsou M stavebniny apověřeným „kařem“ celé kúry Mi-
chal Ptáček. Je to člověk nasvém místě, děkujeme.
Kontrola ikonzultace s„psychologem“, Národním pa-
tkovým ústavem, zjistily, že náprava musí být důkladná
adotkne se celého organismu budovy ijejího okolí.
Předně je nutné postarat se ofyzickou stabilitu paci-
enta, proběhlo tedy statické zajišní ze tří nejunaveněj-
ších stran. Očistné procedury vpodobě vybourání starých
anevyhovujících příček (foto), vyzní nových tak, aby
vyhovovaly požadavkům 21. století, pokládka podlah,
obkladů, omítek arozvodů či vyvložkování komínů, které
budou sloužit kodvětrání hygienických prostor! Ano, pa-
cient se zase může spolehnout nasvé klouby, kosti, cév
soustavu apravidelný dech! Zase bude kneutaní.
Nezapomínejme však, že se jedná o úctyhodného
úředníka, který svůj klobouk nesundává ani u kaře,
rekonstrukce tedy musela proběhnout bez zásahu dostře-
chy, což ssebou neslo výzvu vpodobě montáže stropů
vedruhém nadzemním podlaží. Tým profesionálů si pora-
dil aspoužitím jeřábu, skluzavek apomocných konstrukcí
se mu podilo mocné ocelové nosníky dopravit skrze
ní otvory oken nasvá místa dopřipravených kapes pro
uložení. Lebka pacienta je tak ot pevná aklobouk se ani
nehnul! Nové zasklení arepase dvojitých oken a světlo
zase naplno proudí, brýle ktkozrakého letí dokoše.
Teď už jen zapracovat nasebevědomí. Plastická chi-
rurgie pomůže vpodobě datových rozvodů ainformač
tabule, nakřáplý hlas nahradí moderní ozvučení obřadní
síně. Jtě obléci donové fady anáprsní kapsu ozdobit
stským znakem. Snad brzy přibude iten od UNESCO!
Léčba započala vloni 30. června a po všech přede-
psaných procedurách čekáme návrat budovy Městského
úřadu vKrupce doslužby již nakonci října 2015. Držme
palce, ať se vše podí, azveme vás knávštěvě.
ad.ka, foto archiv divize
Divize 5 začala stavět most mezi tunely naD8
Dostavba dálnice D8 přes České středohoří, jejíž do-
koení zdržela řada odvolání odrců stavby, opět
pokračuje. Metrostav ji buduje vesdrení ajeho tým
zdivize 5, který vede Ing.Pavel Kuj, začal nedávno
pracovat také na posledních dálnních mostech.
Nazhruba 140 m dlouhé mosty přes Uhelnou strouhu,
samostatné pro každý jízdní směr, dlouho chyběla pro-
jektová dokumentace. Na jejich nárnou stavbu proto
nebude mít divize 5 moc času. „Dnes už máme našstí
hotová všechna nařízená ekologická opatření – třeba za-
trubnění Radejčínského potoka – apozaložení obou opěr
idvou dvojic piřů jsme vúdolí přednostně zahájili spod-
ní stavbu pravého mostu, po kterém budou auta jezdit
zPrahy doNěmecka. Jeho ocelovou konstrukci ohmot-
nosti přiblně 320 tun už pro tým Ing.Tomáše Daníčka
z divize3 vyrábějí jejich kolegové vedení Ing. Kamilem
Jiránkem vHorních Pernicích. Posestavení nastaveni-
šti zneme nosníky pravého mostu vysouvatvčervenci.
Dokonce roku pak pnujeme dokončit hrubé konstrukce
pravého mostu aspodní stavbu levého,“ popisuje stavby-
vedoucí Martin Soukup, který práce řídí namístě.
Dálnní most propojí oba tunely, aprotože ten Prac-
kovický (foto č. 1) je vesměrovém oblouku aujeho por-
tálu není místo málem ani pro opěru, vystavějí ho mostaři
zprostoru před portály tunelu Radejčín (foto č. 2), kde
na úrovni horního líce základů obou mostů vznikne ve
dvou etach zahloubená výrobna pro svení a výsun
nosné ocelové konstrukce. „V tunelu Radeín ale stále
probíhají dokončovací práce, a proto musíme materiál
nastavbu vozit přes kopec nárm terénem. Pro roz-
rné ocelové prvky je ale tento způsob transportu ne-
možný, proto je protáhneme tunelovými tubusy. Ještě že
naobou konch mostu pracují kolegové znaší divize. Být
tam jiná firma, asi by se situace znně zkomplikovala,“
konstatuje Martin Soukup.
V tunelu Radejčín a ed jeho německým portálem
vede stavbu Metrostavu Ing.Zdeněk Nevosad. Tunel už
má definitivní ostění, odvodnění, požární vodovod, kabe-
lovody abudují se vněm chodníky. Postupně se rozbíhají
práce najeho vystrojení technologiemi, nakterých pracu
takézaměstnanci Subterry.
„Jinak u portálu dokončujeme provozně-technický ob-
jekt, děláme přípojku vody pro požární nádrže adáln
středovou kanalizaci. Pár set metrů dál směrem do Ně-
mecka se chystáme zaizolovat apřesypat prefabrikova
dálniční most, kterým pod dálnicí povede polní cesta,“
vypočívá Ing.Nevosad. Nazár díla zde stavbe čeká
časově velmi nárný úsek – vzhledem knově uvažované-
mu termínu zprovoznění zbytku dálnice D8 budou muset
urychleně dokončit propojení kanalizace, požárního vo-
dovodu avybudovat zbylé kabelovody voblasti, kde bude
výrobna mostu přes Uhelnou strouhu.
Technik Jí Prina ksituaci nastavbě D8 doplňuje:
Vtunelu Prackovice probíhají dokončovací práce, aaby
byl kompletně hotový, zvá jen dodělat vrstvy betono
vozovky anamontovat technologické vybavení. Namostě
Dobkovky bude vprůhu ktna položena obrusná vrs-
tva vozovky, atím bude celé dílo dokončeno apřipraveno
kprovedení zatěžovacích zkoušek anáslednému předání
objednateli. Naemostění Oparenského údolí bude ten-
to týden hotový litý asfalt azbývá zde dokončit drobné
‚kosmetické‘ úpravy aobnovit dvě polní cesty. Věřím, že
se i přes problémy s nestabilním svahem u Litochovic
– jehož sanací se zatím Metrostav nčastní – stavbu
podaří dokončit v co nejkratším čase, abych se podálnici
D8 konečně svezl zPrahy až doDrážďan.
TECHNOLOGIE A STROJE METROSTAVU
Dálnice, letiště, silnice, stezky aparkoviště IV
Ze strojů střediska asfaltových vozovek divize 4 před-
stavujeme jako první moderní finišer Vögele Super
2100-3i (foto). Strojový park Metrostavu obohatil
teprve nevno, kjeho prvnímu nasazení nastav
by ale mělo dojít už vnejbližších dnech.
Nejvýkonnější pásový silniční finišer nové genera-
ce „Strich 3“ je vhodný kpokládce asfaltových vrstev
ipodkladních vrstev kameniva nastavbách cyklostezek,
parkovišť, místních komunikací, silnic adálnic. Brzy za-
čne pracovat nasilnici II/374 uSvětlé nad Sázavou. Více
informací získáte naadrese obchod.d4@metrostav.cz.
Vögele Super 2100-3i
motor vznětový, šestiválcový, výkon 186 kW
šířka pokládky od2,55 m do13,0 m
kapacita pokládky až 1100 t/h
reálná kapacita 1500 t/den
rychlost pokládky až 25 m/min
epravní rychlost až 4,5 km/hod
kapacita násypky 14 tun
zajištění podélné rovinatosti lištou Big-MultiPlex-Ski
emisní redukční paket EcoPlus pro významné snížení
spotřeby paliva ahlukových emisí
tí do 18 let vychovávali zaměstnanci firmy kletnímu
1. dubnu, jak zaznělo vpříspěvku Lidé vMetrostavu,
kterým personální ředitel TEK 2015 ukončil
Metrostav_08_2014.indd 3 06.05.15 11:38
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2015, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (370 ms)

Rendering Strana 4 (102697): (0/1) (364 ms)

Rendering Strana 3 (102695): (0/1) (402 ms)

Rendering Strana 2 (102691): (0/1) (402 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2979/vth119027-1.jpg

 i2979/vth119033-1.jpg

 i2979/bg102695.svg

 i2979/vth119035-1.jpg

 i2979/vth119024-1.jpg