Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 1
Vevodním díle uŽeliezovců se zabydluje Hron
Čas plyne jako voda. Po roce stavby předal vloni
v červenci tým Ing. Luboše Joše z divize 6 malou
vodní elektrárnu Želiezovce technologům, aby zahájili
montáž dvou horizontálních Kaplanových turbín. Dnes
iczí čas zaplavit celé nové dílo vodou zřeky Hron.
„MVE iípolový jez smezilehlým rybím přechodem
jsme vystali na souši uprosed poloostrova, který
vytvil říční meandr – takže nasuchu apod ochranou
cementojílových podzemních sn,“ vysvětluje Ing. Jo-
náš. „Nedávno jsme dokončili železobetonové konstrukce
(foto) atechnologie MVE ijezu prošly suchými zkouška-
mi. Jsou hotové izemní práce poebné kpřevedení koryta
Hronu aasi 2,5 km protipovoových hrází,“ dodává.
Poodtěžení zemních hrázek, které brání průsaku vody
dostavební jámy, dojde prvně kpropichu ařízenému za-
plavení díla nadolní vodě. Poté stavbi odstraní hrázku
inahorní a zají mokré zkoky. Současně sevedem
Hronu začnou budovat zemní hráz naíč korytem spod-
zemními těsnicími stěnami a vodní řečiště zasypou.
Vzásypu přitom vytvoří železobetonový vodácký skluz,
který bude zároveň druhým rybím přechodem.
Vodní dílo u města Želiezovce bylo první zakázkou
svého druhu, kterou divize 6 naSlovensku získala. Vedla
ji jako lídr ve sdružení s místní firmou Keller špeciálne
zakladanie. Přestože má tým Ing. Jonáše s výstavbou
MVE bohaté zkenosti – vČeské republice jich postavil
už sedm –, u Hronu jej překvapil velký objem zemch
prací. Jen výkopy totiž přesáhly 300000m
3
. Také žele-
zobetonové konstrukce savek imohutných azalomených
stropů strojovny byly nezvykle sli. Navíc bylo nutné
vybudovat i40 m dlouhý most, který vvaznosti najez
eklenuje nové říční koryto. „Se vším jsme si nakonec
poradili. Největším problémem se tak ukázaly být velmi
složité vztahy se subdodavateli vprostředí, kde jsme ješ
nesobili,“ uzará Ing.Jonáš.
red, foto archiv stavby
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Putová dálničními tunely
Mostní díla roku 2014
Dva mosty, které postavil, respektive přestavěl Met-
rostav (Trojský aželeznní přes Labe natrati Děčín
Jedlová), získaly 21. dubna ocení Mostní dílo 2014
na21. mezinárodním sympoziu Mosty vBrně.
Setkání odborků, mezi jehož partnery pail iMetro-
stav, se uskutečnilo vrámci veletrhu IBF ajakovždy se jej
častnili ispecialisté zdivizí 3, 4 a5. Vprogramu zazněly
jejich příspěvky o přestavbě mostu Generała Grota Ro-
weckiego veVarša, omostech na trati RokycanyPlzeň
aorekonstrukci železničního mostu vBoršově n/Vltavou.
Odborná porota během sympozia vyhlásila inejlepší
mostní díla roku 2014. Titul získal Trojský most vPraze,
jehož výstavbu řídilo sdrení divizí 2 a5 pod vedením
Bc.Alexandra Tvrze avýznamně se nam vlastními si-
lami podíleli pracovci divizí 3, 4, 5 a6 Metrostavu ifirem
TBG Metrostav, CCE Praha, SQZ aZakládání staveb.
Stejného uznání se dočkal i zrekonstruovaný most,
který spojuje hlavní avýchodní děčínské nádraží (foto).
Přestavěli jej pracovníci provozu mostních technologií
divize 4 pod vedem Ing.Martina Řediny apoužili přitom
ocelovou konstrukci vyrobenou pracovníky divize 3.
la se tak definitivně zadila mezi nejzajímavější re-
ference firmy. Všem, kdo se nanich poleli, gratulujeme!
red, foto Josef Husák
13. května 2016 / 8 / XXVIII
íležitost prost nejen so str. 2
Ptáme se: Ing. Marcely Koucké,
personální manažerky divize 5 str. 2
V centru Benešova roste pozoruhodná
stavba str. 2
Barikáda – kten roku 1945 str. 3
Fotoreportáž: Patnáct let existence
je pořádný důvod k oslavám str. 4
Nejlepší studenti-asistenti manažerů,
mistři a dělníci str. 4
Síla synergie
Ing.Richard Rakouš
zdivize4 a jeho týmoví
kolegové představili
20.dubna vCentru
vzdělávání estakádu pro
R35 na MÚK Opatovice,
stavbu dálnice D11 vúseku
Osičky – Hradec Králové aSeverovýchodní tangentu
vMladé Boleslavi. Ve vystoupení se nezaměřili pouze
nakvantitativní parametry zakázek, ale snažili se zvýraznit
nejdůležitěí poznatky, které zprojektů vyplynuly
amohly by pomoci ostatním. Sdílení zkeností napříč
Metrostavem nebo ijeho Skupinou je totiž nejdůležitějším
vodem, proč se takové akce konají.
Ocelý měsíc dřív
Motoristé, využívající
silnici II/110 mezi
Kozmicemi aDojetřicemi,
se 4.ktna mohli radovat.
Tým Ing.Zdeňka Ludvíka
zdivize4 totiž ocelý
síc dřív, než určoval
plán, zprovoznil nový nadjezd, který uOstředku převádí
silnici přes dálnici D1. Původní most stavbi strhli vloni
včervenci, protože jeho délka neumožňovala rozšíření
lnice. Nové dvoupolové přemostění je dlouhé 67,65 m
aumožní vedení dálnice vetřech pruch každým směrem.
Po dálnici D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi zatím auta nejezdí. I proto si tunely Radejčín a Prackovice i most mezi nimi mohlo 30. dubna prot více než 800 účastků 37.tu-
ristické akce Jarní putování okolím Lovoše. Prohlídka technického díla Metrostavu přikala dvojnásobný pet pochodků, než bylo vminulosti obvyklé. Více na straně 4.
Želiezovce leží naHronu bzko marských hranic.
Žije vnich asi 7000 obyvatel, půl napůl slovens
amaďarské národnosti. První písemná zmínka oměs
sice pochází až zroku 1274, archeologické nálezy
však sdčí otom, že území bylo osídlené už 4300 let
ed n. l. Podle první kapitoly knihy Ta eis haueton
(Hovory kso) zde vzimě roku173 n. l. tábořil
římský císař Marcus Aurelius. Mezi zmé osobnosti,
které veměstě žily čipracovaly, patří skladatel Franz
Schubert aproslulý vídeňský cukrář Franz Sacher.
Vrtáky do všech stran
Skupina Metrostav průžně doplňuje strojový park.
Vnedávné době jej obohatily hned dvě vrtací soupravy.
Vdubnu převzali zástupci divizí 11 a 5 od firmy Atlas
Copco ve výrobním závodě ve švédském Örebru nový
dvoulafetový vrtací vůz BOOMER E2C (foto č. 1). Prv
nasazení ve slbách Metrostavu tento moderní stroj
ejmě čeká při výstavběslovenských tunelů.
Jen o pár dní později mohli návštěvníci mezinárodní-
ho stavebho veletrhu Bauma vMnichově vidět mobilní
vrtací soustavu (foto č. 2), kterou si pídila společnost
SQZ. Zařízení odebírá jádrové vzorky oprůměru zhruba
150mm z hloubky až deset metrů. Pracovníci firmy SQZ
stroj využijí zejna při průzkumných a diagnostických
pracích u netuhých vozovek av oblasti geotechniky. Dnes
s ním pracují na asi 22 km dloum úseku komunika-
ceII/150 vprostějovském okrese.
red, foto archiv divize 5 a firmy SQZ
1
2
Metrostav_08_2016.indd 1 10.05.16 10:05
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (536 ms)

Rendering Strana 2 (102606): (0/1) (531 ms)

Rendering Strana 1 (102603): (0/1) (562 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2958/vth118939-1.jpg

 i2958/bg102603.svg

 i2958/vth118942-1.jpg

 i2958/vth118945-1.jpg

 i2958/vth118949-1.jpg