Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 2
Příležitost prost nejen sám sobě
Metrostav se stal generálm parterem Handy Cyklo
Maratonu a hlavním partnerem všech dalších akcí,
které vroce 2016 pořádá spolek Cesta zasnem vedený
handbikerem Heřmanem Volfem. Jedná se oaktivity,
které spojují snad všechny – hendikepované s širo-
kou veřejností, muže iženy, amary aprofesionály,
mladé, starší či pokročilé, ato nejen sportovce. Part-
nerství nabízí příležitost udělat dobrou věc a ukázat,
že umíme táhnout zajeden provaz, ato nejen vrámci
Metrostavu, ale icelé jeho Skupiny.
Metrostav Handy Cyklo Maraton 2016 odstartuje
2.srpna vpoledne zPražsho hradu aštafety čtyř- ne-
bo osmičlenných týmů vněm do111 hodin musí urazit
2222 km. Cílem ale není dosáhnout co nejleího výsled-
ho času, nýbrž reprezentovat co mná nejpe myšlen-
ky vzájemné spolupráce, integrace, solidarity apřátelst.
Už vloni se do maratonu jeden tým Metrostavu zapojil
(foto) auspěl vevšech směrech – sportovních isociál-
ch. Letošní partnerství akce však ssebou přináší nejen
možnosti, ale i závazky. Proto kromě závodníků z řad
zaměstnanců je nutné najít i pomocky pro organizaci
maratonu, ČEZ Handy Kvadriatlonu sšech dvojic
azávodu Okolo měst naíč handicapy. Tabulka na závěr
textu uvádí nejen akce, místa a terny, kdy budou organi-
záti zapotřebí, ale v pram sloupci udává i jejich počet.
Kromě organizátorů, ktí se budou věnovat přípravě
apomoci vprůhu akcí, jsou vítaní iíznivci, ktí by
natrach podpořili týmy Metrostavu i jeho Skupiny. Část
cesty by jeli s sebou, mohli by nabídnout zázemí nebo
upéct třeba buchty… Loňský tým na podobnou podporu
s chutí a rád vzpomíná.
Ani vedení společností Skupiny Metrostav nezůstane
stranou a pomůže – zastnance, ktí se doakcí zapojí,
ať už jako sportovci nebo organizátoři, ponezbytně nut-
nou část pracovní doby placeně uvolní, aby mohli Metro-
stav nebo jeho dceřiné firmy reprezentovat.
Více informací najdete nawww.cestazasnem.cz.Pro-
střednictvím e-mailu na cyklomaraton@metrostav.cz
žete nadnout svou účast ve sportovních týmech
ipomocnou ruku. Děkujeme všem, kdo se připo.
Cesta dolů jeřábem
Pilnost, Ušlechtilost a Pravda opustily 21. dubna pravou
balustrádu Historické budovy Národho Muzea (foto č.1)
bezpečným pomalým letem z 30metrové výšky pomocí je-
řábu (foto č. 2). Krása je kvůli poškození o 9 let předešla.
echny výše zněné jsou pískovcové ženské fi-
gury (foto č. 3), alegorie vlastností charakteristických
pro vědeckou činnost. Z muzea musely zmizet kli jeho
rekonstrukci, kterou ve sdružení řídí tým vedený Janem
Kučerou z divize 9. Pilnost i Ušlechtilost (od Antonína
Proczky) a Pravda i Krása (od Josefa Strachovského)
se z restaurátorského atelru na svá historická místa vrá
asi za dva roky, po kompletní opravě fasády.
red, Fotografie © Ester Havlová
Cesta dolů pádem
Také další cesta z výšky se neobešla bez Pravdy – ale
Vladimíra z divize 5 (foto č. 1 třetí zleva), tedy vedoucí-
ho trhach prací Metrostavu. Za pomoci svého zástup-
ce Ing. Jaromíra Augusty poslal 14. dubna na zem hned
i cihlové komíny v objektu bývalé Lachemy Kaznějov.
i likvidaci se na stavby nebere ohled. Komíny proto
spadly pomocí odselů. Ty v Kazjově vyžadovaly pro-
jekt, přípravu a provedení trhach prací velho rozsahu.
Na zem totiž zamířily 52, 40 a 30 m vysoké objekty, při-
čemž ten druhý (foto č. 2) stál jen 35m od provozované
trafostanice a 40 m od užívané budovy. Akce se konala
vrámci výcviku HZS ČR za spoluúčasti hasičů z Německa.
red, foto archiv Vladimíra Pravdy
Ing.Marcely Koucké,
personální manažerky divize 5
Koncem roku 2013 byla Ing. Koucká ve správný čas
nasprávném místě – povýrom řízení se při cen-
tralizaci sídla a služeb Metrostavu stala první perso-
nální manažerkou divize 5. Absolventka pražské VŠE
se zařem naekonomiku průmyslu alidské zdroje
la vté době zasebou bohatou praxi zpersonalistiky
vevelké bance izvedení soukromé agentury.
Nastoupila jste donově vytvořené pozice. Co obnáší?
Plním strategickou, konzultační aservisní roli pro vedení
izastnance divize. Starám se o nábor ivýběr kvalitch
techniků a dělníků, jejich stabilizaci, rozvoj, vzdělávání
i esuny tak, aby naše personální slení odpovídalo
technologiím a stavbám, které provádíme či na ž se
chystáme, apřitom bylo co nejstáleí. Vsoučasnosti mě
velmi těší, že máme obsazené všechny projekty anikdo
nemusí být doma. Moc bych si to přála udržet, ale závisí
to nastavebním trhu idruhu získaných zakázek.
Kolik lidí dnes vdivizi 5 pracuje?
Vsoučasnosti máme 640 zastnanců, ztoho 380 dělní-
. Dvě stě lidí pracuje vcizině – naSlovensku, naIslan-
du, vNorsku ateď znovu iveFinsku. Každý stát má přitom
jinou legislativu aodlišné pracovní podmínky. Působení
veSkandivii je finančně výhodné anazíme je nejlep-
ším anejzkušenějším dělníkům itechnikům.
kový průměr dělníků uvás dosahuje 42,5 roku…
Odroku 2014 jsme jej snížili orok apůl, ale potřebujeme jít
ještě níž. Abychom omladili či doplnili týmy, snažíme si lidi
vychovat odzačátku – letos knám nastoupí 12 smluvch
ňů, budoucí kolegy techniky hledáme inapůdě vyso-
kých škol. Unáboru nočků „zulice“ dáme přednost
m, které doporí naši zastnanci. Vždy si ale vy-
ráme ty, kteří zapadnou dokolektivu ajsou týmoví hráči.
Jsme totiž zvyklí dosahovat společch cílů a ne mezi
sebou soutěžit. Osobnostní charakteristice proto přik-
me při pohovorech velký důraz. Vprojektových týmech
je to orespektu, důře, spolehnutí se jeden nadruho.
Výhoda je, že lidé vdivizi 5 jsou zvětšiny srdci, kteří si
své práce váží. Většina zaměstnanců je unás zaměstnána
dlouhodobě a snažíme se, aby ti starší mohli předávat
zkušenosti idovednosti nováčkům jako patroni či mento-
ři. Chceme, aby se to vbudoucnu týkalo ituneřů, kteří
naplní prašnou expozici amusí přejít napovrchovou práci.
Vdivizi 5 ale nepracují jen tuneláři…
me ještě provoz mostů aželezobetonových konstruk
dopravch staveb, který má dnes bohužel méně zakázek,
než bychom potřebovali. Snažíme se proto, aby všichni
naši zaměstnanci byli co nejflexibiljší amy je mohli pře-
sunovat nejen zjednoho projektu nadruhý vrámci pro-
vozu, ale ivcelé divizi. Flexibilita je prostě naší mantrou.
Proto také vktnu může 13 betořů zprovozu mosty
odjet pracovat na tunel naIslandu. Ostatní modernizují
železniční trať PlzRokycany a dostavují dálnici D8.
říme, že se mostařům brzy podí získat další zakázky,
které souží vČecch ivzahraní.
Stále mluvíme omužích, ale co ženy?
Vzhledem kcharakteru práce unás muži převládají, ženy
tvoří zpersonálu jen asi desetinu. Nepracují ale jen vsídle
divize, jsou vprojektových týmech ipřímo nastavbách.
Také se podařilo, že natšině zahranch zakázek pů-
sobí alespoň jedna žena. Jejich přítomnost v kolektivu je
nesmírně důležitá – mají jiný pohled navěc arůznorodost
týmu je vždy přínosem. Ženám nabízíme velké přílitosti.
Práce vás evidentně baví. Čeho byste chtěla dosáhnout?
Baví mě hlavně divize 5, prote je sebedo, profesi-
onální aitom lidská. Mám ráda různorodost své práce.
Mnství li, snimiž se setkávám, mi přináší stále no
zkušenosti. Anejsem nato sama. Denně spolupracuji se
svými divizními kolegyaúsekempersonálního ředitele.
A co bych chtěla? Trávit méně času u počítače a více
času slidmi. Ráda bych lépe věděla, co je trápí, včem
poebují pomoci, kam se mohou rozvíjet a jaké mají své
osobní apracovní cíle, abych jimje mohla pomoci naplnit.
strana 2
PME SE
1
Vcentru Benešova roste pozoruhodná stavba
Nové obchodní aadministrativní centrum, které vzniká
vBenešově, se podokončení stane moderní dominan-
tou města. Součástí architektonicky velmi zajímavého
projektu s názvem Green Park Benešov je obchod
pasáž sparkovam domem akancelářemi. Metrostav
nastavbě pracuje odletošního ledna, hotovou ji bude
edávat vkvětnu příštího roku.
Stavbi, vedení týmem divize 1, už v Benešo
do konce dubna dokončili násypy i pilotové založe
azačali pracovat nazákladech, které stejně jako ostat
železobetonové konstrukce prodějí betonáři divize 6.
ichni se musejí vypádat se ssněným prostorem –
nedostatkem místa pro zízení staveniště i sklado
materlu. Stavební plocha totiž najní iseverní straně
sousedí se staršími budovami, nadalších dvou se sou-
kromými pozemky. „Koordinace prací namalém prostoru
jsou zatím pro nás nejvěím oříškem,“ říká vedoucí pro-
jektového týmu Pavel Zezuk zdivize 1.
Novostavba nabídne kromě obchodních prostor oplo-
še přes 2500 m
2
, kde se pítá sfastfoody, kavárnami,
restauracemi abutiky, také 714 m
2
kanceláří. Benefitem
pro obyvatele města bude ipropojení Tyršovy ulice, jež je
dnes nejvýznamnější městskou třídou, snedávno vybu-
dovanou ulicí Karla Nového.
Důležitým architektonickým prvkem nového centra,
které navrhl pražský atelr A32, bude ulní fasáda sleh-
kým proskleným obvodovým pláštěm, nepravidelnými
výplněmi asvýrazným nápisem vúrovni druhého nad-
zemního podlaží (vizualizace č. 2). Najedné ze stran vy-
roste schodišťová věž sfadou vdezénu dřeva. Nápadité
řešení Green Parku Benov zahrnuje také atrium svodní
plochou azelení vevniním prostoru (vizualizace č. 1).
Zeleň částečně pokryje i střechu. Pro město, které se
potýká snedostatkem parkovach ploch, bude důleži
ito, že novostavba nabídne 154 parkovacích míst.
Nový objekt bude mít dvě části. Hlavní budova se čtyř-
mi nadzemními apátým ustupujícím podlažím astřešním
parkovišm naže naulici Karla Noho. Druhá – dvorní
část budovy – bude dvoupodlažní sprostorným otevře-
m atriem. Vpřízemí adruhém podlaží hlavní budovy
má být obchodní centrum, vuliční fasádě vnadzemních
podlažích budou administrativní prostory. Parkovací plo-
chy vzniknou vedruhém nadzemním podlaží dvorní části
ataké vhlavní budově, kde bude mné kromě střechy
parkovat ivetřem ačtvrtém pae.
Blanka Růžičková, vizualizace A32
2
1
1
2
2
3
Metrostav Handy Cyklo Maraton 2016
Pražský hrad 2. srpna 6
Radeín 2. srpna 6
Červenohorské sedlo 3.4. srpna 12 na 24 h.
Bratislavský hrad 4. srpna 6
Praha 5.–6. srpna 6 na 36 h.
ČEZ Handy Kvadriatlon sšených dvojic 2016
Jablonec n/Nisou 25. června 4
Praha 23. července 4
Lipno 20. srpna 4
Okolo měst naíč handicapy – Okolo Prahy
Praha 29. května 4
Metrostav_08_2016.indd 2 10.05.16 10:05
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2016, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (765 ms)

Rendering Strana 3 (102609): (0/1) (767 ms)

Rendering Strana 2 (102606): (0/1) (812 ms)

Rendering Strana 1 (102603): (0/1) (810 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2958/vth118939-1.jpg (3x)

 i2958/vth118942-1.jpg (3x)

 i2958/bg102606.svg

 i2958/vth118945-1.jpg (3x)

 i2958/vth118949-1.jpg