Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2019, Strana 3
Stavbi rozmotali dopravní uzel vPlzni
ce než dva apůl roku strávil tým divize 5, který ří
Ing.Petr Hanzal, na hlavm plzeňském nádraží avje-
ho blízm okolí (foto č. 1). Spolu sfirmou OHL ŽS tam
vpřenesem slova smyslu rozmotával dopravní uzel.
Pro sdruženého investora – SŽDC a statutární město
Plzeň – ve druhé etapě díla řídil modernizaci nejen té-
ř celé oblasti tamho osobního nádraží (foto č. 2),
ale irozšíření mostů přes Mikulášskou ulici, které kvů-
li mamu rozpětí brzdily městskou dopravu.
Vrámci sdružení jsme odpovídali za všechny inženýr-
ské objekty, vprvní řadě za přestavbu severho ajižho
mostu přes Mikulášskou ulici, a to při zachoní tram-
vajoho provozu. Dále jsme snášeli části mostu Gam-
brinus, realizovali jsme podchod pod tratí PrahaPlzeň,
tunel pro dopravu zavazadel aopěrné zdi vokolí nádraží.
š partner měl na starost železniční spodek isvršek are-
konstrukci pátého, šestého ačástečně itřetího nástuptě.
Modernizaci zabezpečovacího zařízení, trakčního vedení,
silnoproudu islaboproudu adalších sdělovacích systémů
jsme proděli společně,“ vypočítává Ing. Hanzal. Na
stavbě, spolufinancované z EU, denně pracovalo kolem
80 lidí, v dobách nejvyššího nasazení i dvojnásobek.
Kromě zaměstnanců divize 5 zprovozu mostů aželezo-
betonových konstrukcí aze střediska železničních staveb
se na ní poleli ioceři zdivize 3 adoprava divize 4.
ročný azároveň krásný projekt
„Práce vcentru města je vždy velmi náročná aplzeňs
draží se nachází na silně exponovaném místě. Kvůli
realizaci mostů přes Mikulášskou ulici (foto č. 3) bylo
třeba koordinovat vlakovou, tramvajovou, trolejbusovou
aautomobilovou iší dopravu, zároveň dávat pozor na
možnou přítomnost nevybuchlých pum zdruhé světové
lky, a to vše v co nejkratším mném čase tak, aby
došlo kminimálnímu zásahu do normálního běhu města.
me rádi výzvy, atak nám bylo velkou ctí, že jsme se
mohli na tomto náročném a zároveň krásném projektu
polet aže se nám díky příkladné spolupráci se SŽDC
aměstem Plzeň vše podilo dokončit spožadovanými
parametry,“ ocenil 14. května při slavnostm závěru díla
obchodní ředitel Metrostavu Ing.Karel Volf.
Pro zdárné zvládnutí zakázky asplnění termínů byl zá-
sadní vzájemný respekt spartnery zOHL ŽS, který umož-
nil konstruktivní přístup azodpovědnost vůči zhotoviteli.
Výborná spolupráce s oma investory potom přispěla
kzvdnutí složité koordinace při současné výstavbě pře-
ložek sítí, tramvajové trati aseverho mostu vroce 2017
apoté krozšíření adokončení Mikušské ulice vedem
dam smluvním termínu 31. srpna 2018, přeste práce
bez zaviní stavbů začaly stéměř půlročm zpdě-
ním. Dnes už chybí dolat jen sadové úpravy, provést
hradní výsadbu aozelenit svahy.
Důstojnější prostředí, bezbariérové podchody
Ke kompletmu dokoení stavby dojde letos 9. června,
další půl rok bude probíhat předávání dokladů a geo-
detických zaření. Už od konce roku 2018 ale mohou
vlaky projíždět plzeňským hlavním nádražím rychlos
80 km/h a nové bezbariérové podchody k nástupišm
zvýšily pohodlí cestujících. Zároveň ale zpřístupnily ine-
vno dokoený autobusový terminál vŠumavské ulici,
čímž v západočeské metropoli poprvé vznikl komplex
estupní uzel. „Nejvíc mě těší, že stavbu kladně hodnotí
jak odborci, tak široká veřejnost. Navíc celý prostor
přednádraží dnes působí daleko důstojněji, moderněji
než před naší stavbou, a přitom jsou v něm začleněny
historické prvky, které odkazují na řemeslný um našich
předků,“ uzavřel Ing.Hanzal.
Lenka Svobodová, foto Jakub Červenka
a archiv stavby
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2 3
ABM architekti plně vyili svažitý pozemek
Od konce loňského listopadu pracuje tým Ing.Lukáše
eziny zdivize 9 na úpatí stolové hůrky Vidoule vpraž-
ských Košířích. Ve sdružení se společností ENESA zde
do 21. března 2021 vybuduje čtyři bytové domy s90lu-
xusmi byty (vizualizace), které doplní předzahrádky,
balkony a velkoplošné zelené terasy. Domov v nich
najde na 300 obyvatel a127 jejich vozidel.
„Prvně jsme museli překonat důležitý počáteční bod
– dokončit vysokou opěrnou stěnu, která nám dovolila
zvýšit niveletu celého území tak, abychom mohli vztyčit
žové jeřáby důlité pro efektivní zásobování stavby
abyli schopni vlokalitě co nejlépe fungovat,“ konstatuje
vedoucí projektu Lukáš Březina.
Projekt, který developerská společnost KKCG Real
Estate nazvala TOP, rezidence Pome, se skládá ze čtyř
bytových domů o dvou podzemních a ti nadzemch
podlažích. Pracovníci společnosti Pragis dokončili jejich
základy anyní pokračují ve stavbě nosných monolitických
konstruk, které by měli zhotovit do listopadu 2019 tak,
aby bylo mné objekty ještě před zimou zastřešit auza-
ít. Firma ENESA provede rozvody TZB, za ostatní práce
odpodá divize 9, jež je lídrem dodavatelsho sdre
asubdodavatele si přednostně snaží vybírat ve Skupině
Metrostav – využívá isedisko zemních prací divize 4.
Složité monolitické konstrukce
„Realizujeme TOP vysoce luxusní bytové jednotky, vnichž
š objednatel klade přímý důraz na dokonalé zpracování
jednotlivých detai. Ačkoli se jedná obytový komplex,
jsou zde nezvykle složité monolitické konstrukce sčetný-
mi arkýři nebo různými vykonzolovanými prvky, které be-
tonáři obecně nemají moc rádi. Dokončili jsme ale již mno-
ho podobch objektů, takže vůbec nepochybuji, že si
itady se všemi záludnostmi poradíme,“ říká Ing.Březina.
Stavbaři na Vidouli se budou muset výrazně více, n
vá ubytovek běžné, zavat istavební fyzikou – někte
byty jsou totiž kvůli svažimu terénu umístěny ve stej-
m patře jako parkovací stání. Složijší práce čekají ina
statika – unejluxusjších bytů se totiž investor rozhodl
umístit na sešch terasách sestavy bazénů avířivek.
Téměř vše jsme nuceni řešit za pochodu, protože
projektová dokumentace, kterou také řídíme, vzniká sou-
žně srealizací anáš statik má před námi jen asi jedno-
podlažní náskok. Ření všech problémů proto musí být
znaší strany rych, abychom byli schopni objekty nejen
postavit, ale přitom zakázku neprodražovali unáhlemi
či zbrklými rozhodnumi. To vše srazem na efektivitu
la audržení elegantního designu,“ uvádí Ing.Březina.
Sdosavadní prací stavbařů vyjáili 16. května spoko-
jenost pozvaní hosté při slavnostním poklepu základního
kamene. Nechyl mezi nimi ani ředitel divize 9 Ing.Mar-
tin Sirotek. Na rozdíl od jiných symbolických aktů, kdy
„kámen“ skryje developerský sklad, ten vidoulecký se na
patku stane součástí tamější zahradní orné zídky.
Lenka Svobodová, vizualizace ABM architekti
Unikátní most přes Åstfjord a zvedání ocelové konstrukce
U projektu Fv. 714 Lakseveien, v jehož rámci tunelářské a povrchové týmy Metrostavu realizují stavbu dvou tunelů
(Slørdal a Mjønes) a mostu přes fjord, byl splněn další důležitý milk. Ve 20. týdnu úspěšně proběhla montáž ocelové
konstrukce mostu, a to pomocí lodho jeřábu HLV Uglen (foto č. 1) a soho jeřábu Demag CC3800-1 (foto č. 2). Most,
který je dlouhý 735 m, naši stavbi divize 5 pod vedem Ing. Roberta Brože, Ph.D, budují od ledna 2018. Loni na jaře
proběhla náročná operace založení piřů, postupně vznikaly náspy, opěry a pilíře mostu. Se vším si ale týmy divize 5
dokázaly poradit a osmipolový most se již viditelně rýsuje (foto č. 3). red, foto Ing. Matěj Novotný
1
2
3
Sdělovací azabezpečovací zízení
Popis Kapacitní údaje
Elektronické staniční zabezpovací zařízení 2 ks
Elektromotorický přestavník 29 ks
věstidla 52 ks
Optick ý kabel 29990 m
Trubk y HDPE 56100 m
Železniční svršek aspodek
lka nově vložech kolejí 5594 m
Počet nově vložených výhybek 31 ks
Počet regenerovach výhybek 1 ks
Zřízení noho štěrkového lože 22293 m
3
Zřízení kolejnicového zarážedla 7 ks
Výkopy zeminy zkolejiště 22141 m
3
Mosty, propustky, zdi
Délka nového podchodu 29 m
Délka nového zavazadlového podchodu 39 m
Železnní most – nový 2 ks
Opěrné zdi – rekonstrukce 80 m
Opěrné zdi – nové 85 m
Hloube 43108 m
3
Uložené množství betonové směsi 12280 m
3
Uložená v ýztuž 1230 t
Pozemní stavební objekty
Demolice stavědel 6 ks
stupištní hrany (550mm nad TK) no 1137 m
Silnoproudé objekty arozvody
TV nově realizované 17400 m
Osvětlovací stožárk y 75 ks
Metrostav_09_2019.indd 3 31.05.19 14:32
Metrostav Metrostav 09/2019, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 09/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2019, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (426 ms)

Rendering Strana 4 (102314): (0/1) (420 ms)

Rendering Strana 3 (102302): (0/1) (459 ms)

Rendering Strana 2 (102300): (0/1) (458 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2888/vth118464-1.jpg

 i2888/vth118466-1.jpg

 i2888/bg102302.svg

 i2888/vth118478-1.jpg

 i2888/vth118462-1.jpg