Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2013, Strana 2
NaPrahu 9 shlíží nová výšková dominanta
Betonáři zdivize 6 vedení týmem Ing.Kamila Štrobla,
Ph.D., zdivize 3 dokončili začátkem ktna vpředsti-
hu železobetonové konstrukce nejvyšší bytové budovy
u nás – Rezidence Eliška v pražských Vysočanech.
Když se zastavili více než 93 metrů nad Freyovou ulicí,
li pod sebou 27 nadzemch atři podzemní podlaží
avnich desítky zed, tesařů, obkladačů, elektriká-
řů, instalatérů adalších řemeslků, kteří svým dílem
zapují patra tak rychle, že se ještě letos budou moci
dovšech 359 nových bytů nashovat jejich majitelé.
Stavba začala v září 2011 a Ing. Štrobl ji popisuje:
„Eliška má dvě obytné části – malou věž sjednadvaceti
nadzemními podlažími avelkou, která je jtě očti patra
vyšší. Mezi nimi stojí samostatný aodhlučněný dilatač
celek komunikačního jádra. Má daí dvě patra navíc pro
strojovny pěti výtahů apožární nádrž. Vzhledem ktomu,
že většinu bytů vElce tví technicky jednoduché gar-
sonky advougarsonky, není stavba příliš slitá a ží
rychle. Ikdyž jsme železobetony dodělali teprve před pěti
týdny, byty vetřetím až pátém nadzemním podlaží už ma
hotové předpřemky akdokoení jim chybí jen nášlapné
vrstvy podlah avnitřní dve, které dodává investor.“
Vobou věžích až do19. NP pracují všichni řemeslci
souběžně. Obkladači vystoupali do 16. NP, opatro výš
probíhá lití podlah. Vmalé věži se ale práce v20. a21.NP
zastavily, protože zde budou velké mezonetové byty,
ukterých investor řeší nové dispozice. Zato je naní téř
hotová fasáda – jižní stěna dokonce včerveno-šedé kom-
binaci. Vevelké věži ještě večtech posledních patrech
chybí okna, ve20. NP ale pracují elektrikáři iinstalaři.
Začíme také provádět venkovní komunikace aizo-
lujeme sechu. Demontovali jsme oba jeřáby apracovci
divize 6 se chystají přestěhovat lešení pro fasádu zmalé
že navelkou (foto),“ dopuje vedoucí projektu. Byty,
jejichž výstavbu jeho tým řídí, budou sice většinou malé,
ale nadnešní dobu stavebně komfort. Navzájem je třeba
bude oddělovat železobetonová sna stepelnou azvuko-
vou izolací zasádrokartonovou přizdívkou. Vkaždém by
si jeho obyvatelé budou moci sami řídit vytápě, prote
najediné přívodní trubce teplé vody je osazena nezávislá
bytová převací stanice. Také dopater se každý dostane
snadno – pět výtahů bude ovládat jediný centrální sys-
m řízení, který umožní jejich rychlý aefektivní provoz.
Obezpečnost vdomě se zase postarají zavodněné isu-
ché požární rozvody, vpodzemních garážích však budou
poprvé unás rozvody sprinklerů zcela suché. Toto řeše
umožnilo snížit náklady navýstavbu domu, a developer
tak své převážně malometrážní byty může lépe nabízet
klienm ze skupiny tzv. singles, pro něž jsou určeny.
Rychlá i obětavá práce
Zaměstnanci Metrostavu na stavch zasažených po-
vodněmi nezaspali a ve spolupráci se svými subdoda-
vateli odkzeli zdosahu vody vše, co šlo. Bez ohledu
na den či noc tak své dílo zabezpovali podle protipo-
voových plánů, ale i nad jejich rámec, aby minimali-
zovali škody. Za to jim všem patří velký dík.
V pražské Libni (foto č. 1) se pod vodou ocitla i cen-
trála společnosti. Neohrozila ji však Vltava, proti které je
chráněna, ale voda z Rokytky, kde selhala protipovod-
ňová opatření. Díky obětavému nasazení zhruba třitky
pracovníků zútvaru správy majetku adivizí 5 a11 (foto
č.2), kteří objektu pomohli, se všichni jeho zaměstnanci
mohli už 10.června vrátit do svých kanceláří. Kolegům za
to poděkoval prezident Skupiny Metrostav Jiří Bělohlav
(fotoč. 3) aedal jim mimádnou odměnu.
Foto č. 4 dokazuje, že Trojský most bude doe sloužit
ještě při větších povodních, než byly letos v červnu. Také
stavba tunelového komplexu Blanka je zabezpečena tak,
že do ní Vltava nepronikla (foto č. 5 a 6). Není tu proto
vplném proudu řeka, ale všechny poebné práce.
PhDr.Josefa Škorpila,
experta Metrostavu
PhDr. Škorpil odpodal posledních 20 let za perso-
nální vývoj Metrostavu. Rozhovorů do firemních novin
poskytl řadu, ale vždy se týkaly jen pracovch záleži-
tostí. Letos v březnu se stal Osobností Metrostavu aod
dubna působí jako expert v úseku generálního ředitele.
Nastal proto čas obrátit otázky i osobnějším srem.
Jak a kdy jste našel cestu do Metrostavu?
Do resortu stavebnictví, respektive do Vodch staveb
jsem po několika neforlních rozhovorech s podniko-
vým ředitelem Karlem Polákem vstoupil v roce 1970. Po
šesti letech vedení útvaru informací a propagace jsem na
podobné pozici, ale s podstatně širším zárem, pracoval
11 let na Ministerstvu stavebnictví ČSR a od roku 1988 na
základě nabídky prof. Ing. Karla Bláhy, DrSc., v Metrosta-
vu. Předtím jsem ještě absolvoval Fakultu žurnalistiky UK
a pochopitelně školu života, práce a mezilidských vztahů.
Ty mne na rozl od mé původní profesní orientace stále
více přitahovaly. Uvedenou tendenci asi vycítil i můj teh-
deí šéf, ředitel Ing. Jindřich Hess, který mně po čtech
letech spolupráce a mém ztotnění s Metrostavem nabídl
pozici personálního náměstka. To byl určitě zásadní oka-
ik vývoje mé profesní kariéry, ale i soukroho života.
Jakých bylo těch dvacet let ve vedení spolnosti?
Do vedení Metrostavu jsem jako personální nástek
nastoupil v lednu 1992, v období, kdy se celá naše spo-
lečnost a pochopitelně i Metrostav transformovaly do
zcela odlch podnek a vztahů, než tomu bylo v před-
chozích letech. Společně s kolegy ve vedení spolnosti,
s mým pracovním týmem a liniovými manažery jsme
trpělivě personálně přetvářeli stavební firmu převážně
orientovanou na výstavbu pražsho metra na univerlní
stavební společnost s celorepublikovou působností apo-
sléze na obchodně-stavební společnost středoevropského
formátu. Byl to dlouhodobý zápas, kaž dodenní boj, dra-
ma, které mne pohltilo a kterému jsem dobrovolně arád
noval um, čas a často i rodinný život. Stručně řečeno,
byla to pro mne i firmu úžasná léta završená výstupem
Metrostavu na špičku českého stavebnictví.
Nyní jste expert. Čím se tato pozice lí od předchozí?
Když jako persolní ředitel cítíte kolem sebe osob
i pracovní důvěru a máte možnost 20 let systematicky
realizovat představy vedení firmy, a tedy i své představy
ajednoho dne, na základě vlastní iniciativy a po projedná-
ní v představenstvu a vedení společnosti přete kče
od pracovho stolu, je to mimádný okaik života i ka-
riéry. Expert by v mém případě měl nejpřednější linii říze
firmy pomoci jistit, ale nel by do jeho chodu přímo
zasahovat. Není to osobnostně ani pracovně snadné, ale
je to pro mne další životní a pracovní výzva, kterou jsem si
po dohodě s prezidentem Skupiny Metrostav i generálním
ředitelem Metrostavu dobrovolně zvolil.
Co bude v nejbližší době náplní vaší práce?
To je otázka, kterou mi klade většina lidí, se kterými se
vposlední době potkávám. Je mi jas, že s mojí dosa-
vadní kvalifikací a praxí se musím rychle nait vidět
Metrostav jinýma očima a přenášet do vedení společnosti
ty, návrhy, stanoviska, které by měly přesahovat
rámec mé dříjší odpovědnosti. Co to však bude kon-
krét, na to odpoví doba a změny, do kterých jako firma
a zaměstnanci vstupujeme a kterých uitě nebude málo.
Jakou očekáváte budoucnost Metrostavu?
Podle mnou vyznávaných hodnot má ne firma tři zá-
sadní znaky – odbornost, kontinuitu vývoje a identickou
firemní kulturu, které náš personál a konkurenceschop-
nost posunují neustále kupředu. V takovéto konstelaci
se i přes celou řadu neustále se roch operativch
problémů relativně dobře daří i personální práci. Proto
vidím naši firemní budoucnost optimisticky.
Jak jste přijal ocenění Osobnost Metrostavu?
S vědomím, že toto významné ocenění nenáleží jen mně,
ale všem, se kterými jsem mohl pracovat, zejna ve
vedení firmy a v rámci vlastho pracovního týmu. Chtěl
bych jim proto i touto cestou jtě jednou pokovat.
strana 2
PME SE
1
Práce na Bečvě v chráněné krajinné oblasti
V Beskydech mezi Horní a Prosední Bvou působí
odlského září pracovníci divize 6. Vedvou úsecích
o délce 7,2 km a 3,5 km odstraňují škody způsobené
povodněmi z roku 2010 na říčce Rožnovská Bva
a všem, co k ní patří. Opravují tak nejen koryto, ale
také prahy, spádové stupně, balvanité skluzy a jez,
které poczejí z30. let 20. století apopovodni před
emi lety přestaly dostatně zajťovat stabilitu toku.
Narušenípříčných stabilizačních děl Rožnovské Bečvy
ohrožovalo nejen místní mostní konstrukce ainženýrské
, ale imezinárodní silnici zValašsho Meziříčí doslo-
venského Makova. Proto je bylo nutné rychle opravit.
Stavbi zdivize 6 na Bečvě pracují v chráněné kra-
jinné oblasti amusí natuto okolnost brát zřetel. Stavební
stroje mají zabezpečené tak, aby nedoczelo k úniku
ropných látek, aveškeré mechanismy pohybující se vblíz-
kosti toku anebo přímo v něm mají ekologické nápl.
Nikdo nesmí pozji poznat, že se uřeky pracovalo, ato
ani tam, kde byl kvodě špatný přístup astavbi si museli
vybudovat dočasnou komunikaci. Po ukoení prací ji
vždy museli odstranit aterén uvedli dovodho stavu.
„Před zahájením stavby jsme také odlovili ryby araky.
Zejména sraky byl probm, protože kvalifikovach spe-
cialistů najejich odchyt je málo ajsou časově vytížení,“
komentuje zvláštnosti stavby vedoucí projektu Ing.Lubo-
mír Mik a doplňuje: „Během podzimu azimy jsme pracova-
li hlavně naobjektech, kde nejsou betonové azděné kon-
strukce. Šlo převážně obalvanité skluzy aopevní břehů
kamennou rovnaninou (foto č.1).“ Celkem musí stavbaři
na obou úsecích řeky opravit 6 prahů, 8 balvanitých
skluzů, 28 sdových stuů ajeden jez. „Právě sanace
Mikulenkova jezu (foto č.2), kterou zrovna děme, je asi
nejsložitěí. Během ní je totiž vkerá voda převedena
es zdejší malou jezovou elektrárnu,“ uvedl Ing.Mik.
Původně měl jeho tým práce na projektu v těchto
dnech končit. Kvůli opožnému podpisu smlouvy ale
stavba zala s dvouměsíčním zpožděním. Vzhledem
kjejí poloze nešlo navíc některé stavební práce provádět
hem zimy, a tak byl konečný termín předání obou úseků
posunut až napolovinu roku 2013. Tato doba se však už
blíží, araci se tak mohou těšit na návrat dosvého revíru.
jar, foto archiv divize
2
1
2
3
4
5
6
Metrostav Metrostav 10/2013, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 10/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2013, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (335 ms)

Rendering Strana 3 (103720): (0/1) (329 ms)

Rendering Strana 2 (103715): (0/1) (374 ms)

Rendering Strana 1 (103710): (0/1) (373 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3045/vth120307-1.jpg

 i3045/vth120314-1.jpg

 i3045/bg103715.svg

 i3045/vth120320-1.jpg

 i3045/vth120328-1.jpg