Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2014, Strana 1
Setkání lídrů českého stavebnictví
Generální ředitel Metrostavu Ing.Pavel Pilát se spolu
sdaími kolegy 29. května zúčastnil kčového setká
vrcholných představitelů státu avedoucích manažerů
stavebch firem. Úvodní slovo při této konferenci
nazvané Setkání lídrů českého stavebnictví 2014 pronesl
prezident ČR Miloš Zeman. Vzávěru programu převzal
zástupce Kraje Vysina ocenění za1. místo vsoutěži TOP
Zadavatel 2013, jejímž hlavm partnerem byl Metrostav.
Zakončení stavby
Večtvrtek 29. ktna byla
slavnostně zakončena
rekonstrukce železničního
mostu přes Labe vDěčíně.
Nové přemostění, které
je vprovozu odloňsho
listopadu, si při této
íležitosti prohdl také obchodní ředitel Metrostavu
Ing.Milan Veselský (foto druhý zprava). Spolu
sinvestorem pochválil dobrou práci zastnanců provozu
mostch technologií divize4 vedených Ing.Martinem
Ředinou iocelářů divize3, kteří novou konstrukci zhotovili.
Tiskový mluvčí roku 2013
Tiskový mluvčí Metrostavu Ing.Frantek Polák, který
je zároveň předsedou redaní rady těchto novin, se stal
absolutm vítězem ankety Mluvčí roku 2013. Vsouži,
kterou pádá Český klub mluích aKomora Public
Relations, soasně získal zakomunikaci opražském
tunelu Blanka zvláštní ocenění zamimořádný výkon.
Cena pro divizi 1
Novostavba Zdravotnické
záchranné služby Plzeňského
kraje, jejíž stavbu řídil
tým Ing.Miroslava Záhoře
zdivize 1, získala za
skloubení funkčnosti budovy
skvalitním architektonickým
výrazem Ocenění Okresní hospořské komory Plzska
vsoutěži Stavba roku Plzeňsho kraje 2014.
Divize 8 je nejen lídrem sdružení, které buduje sta-
vební část metra V.A. Jako samostatnou zakázku vloni
na podzim vysoutěžila i dodávku a osazení všech
eskalátorů avýta, jež rozestaná trasa podzem
dráhy z Dejvic do Motola potřebuje nejen pro přístup
cestujích, ale idopravu zaměstnanců anákla. Tým
Davida Hlaváče začal naprojektu pracovat vloni kon-
cem října a16 ramen jezdicích schodů a13kusů zdviží
musí odevzdat letos 17. listopadu. Naprovedení akce
má nezvykle krátkou dobu, dílo se mu ale dí koordi-
novat s výstavbou jednotlivých stanic azvládá je včas.
Tři čtvrtiny objemu znaší zakázky představuje stroj
dovka,“ říká vedoucí projektu David Hlaváč adoplňuje:
„Před ní ale musíme prost stavební přípravu, jejíž pol
narostl třeba ikvůli tomu, že prostory pro eskalátory byly
vyprojektovány apostaveny dřív, než byl znám strojní do-
davatel, amy je musíme upravovat. Nastavbu jsme také
mohli nastoupit později, než bývá obvyklé, aproto nám
zejména manipulaci svelkými břemeny komplikuje řada
zabudovaných konstrukcí či rozvodů.
Ze13 výtahů natrase V.A budou dva umísny veve-
řejnosti nepřístupných prostorách, jedenáct dalších zajistí
bezbariérové spojení nástupť s ulicemi. Výjimku tvoří
nadzemní stanice Nemocnice Motol, kde je přímý výstup
naterén, ajsou zde proto nejen navrženy, ale dnes dokon-
ce i dokončeny jenom dva obslužné výtahy (malé foto)
do spodního vestibulu. Ze stanice Petřiny zase povede
dvojice výtahů pro cestující jenom do podchodu, pro
výstup naulici se bude přesedat nadalší zdviž.
Stavbi postupují sprací vesměru odMotola doDej-
vic. Vestanici Bislavka proto znou smontáží výtahů
až vsrpnu. Také kvůli tomu, že společnost Hochtief CZ,
která ji buduje, potřebuje co nejdéle zachovat výtahovou
šachtu volnou pro dopravu stavebního materiálu.
Zabudování šestnácti eskalátorů (titulní foto stanice
Nemocnice Motol) je slií záležitostí. Firma Otis,
která je spolu s výtahy dodává, se totiž při této zakázce
musí popasovat isvýrobou nezvykle dlouhých jezdicích
schodů pro stanici Petřiny. Tříramenné eskatory tam
musí překonat výšku přes 38 m, aprotože vystoupají pod
úhlem 30°, nadélku dosáhnou přes 76 m. Budou tak oasi
jen 11 m kratší, než jsou nejdeí eskalátory pražského
metra vestanici Náměstí Míru. Lidé ponich ale pojedou
zhruba stejně dlouho, kolem 2 minut. Jezdicí schody nejen
naPetřinách, ale inacelém metru V.A jsou totiž moderní,
atudíž pomaleí, aby naně mohlo bezpně nastoupit
c li. Srychlostí 0,65 m/s by jejich teoretická přeprav
kapacita měla být až 11700 osob zahodinu.
„Eskalátory pro Petřiny jsou rozdělené do 30 kusů,
které postupně navážíme do vestibulu a zasunujeme
do eskatorového tunelu, kde je pracovníci firmy Otis
montují,“ popisuje David Hlač auzavírá: „Výtahy aes-
kalátory musíme předat včetně všech potřebných zkou-
šek, proto je poslední částí naší zakázky napojení strojů
naelektrické rozvody, které dělá dodavatel technologic-
kého vybavení metra V.A firma Skanska. Zakázka stejho
rozsahu, jako je ta naše, se obvykle dělá 1,5 až 2 roky. My
ale poebujeme mít všechno hotové zapouhý rok. Tlačí-
me proto na dodavatele strojní části, aby využil veškeré
své kapacity, a práce se nám zatím daří podle pnu.
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Sledujte SharePoint Metrostavu,
pravidelný zdroj informací
Bezbariérově přístupné
Dům namostech
Parcel uprostřed Prahy, kde mohou vznikat nové by-
tové domy, je jako šafránu. Jednu z nich, proluku
uHolkovy ulice, jež vznikla v 80. letech 20. století
kvůli stavbě Strahovského tunelu (SAT), zaplní Rezi-
dence Sacre Coeur II, kterou 28. ktna při poklepu
základho kamene představil veřejnosti developer –
spolnost SATPO CZ. Tým Jana Kučery z divize 9 její
stavbu zahájil koncem března a má před sebou velmi
rnou práci – pod dma třetinami staveniště totiž
procházejí tubusy Strahovsho tunelu, které zatíže
od nového objektu nejsou schopné přenést. Dům proto
musí doslova vrůst do mostů, jež tunel překlenou.
Na začátku zakázky si Jan Kera potřeboval doplnit
informace o staveništi. Zadávací dokumentace totiž uvá-
la, že únosnost zastropení SAT je v této části pouhých
200 kg/m². Fotografie ze stavby Strahovského tunelu,
které objevil v archivních novich Metrostavu, mu ale
prozradily, že na jeho stropě stával jeřáb a jezdily automí-
che. Nakonec se dopátral původho projektu a zjistil,
že strop unese dvacetkrát víc, než bylo předpokládáno,
ato byla samoejmě dobrá zpráva.
„Hmota rezidence Sacre Coeur II s půdorysným
uspořám do tvaru písmene U využívá prakticky celou
parcelu aspolu s původní zástavbou tvoří uzaený ul
blok,“ popisuje vedoucí projektu Jan Kera a pokruje:
„Pod oma jejími šestipodlažními křídly leží SAT, který
novostavba musí překlenout pomocí dvou ocelových
prostorových příhradových konstrukcí připomínajících
mosty. Každá z nich je asi 50 m dlou, 20 m široká,
12m vysoká a váží 800 tun. Oba mosty budou přes lis-
ka uloženy na velkoprůměrových pilotách zavrtaných do
idlicoho podlí podél vnějších stěn tubusů.“
Ocelové příhradové mosty překlenou SAT a zároveň
vytvoří nosnou konstrukci pro tři podlaží obou křídel. Ta
budou do mostů vestavěna pomocí ocelových nosní
aspřažených plechobetonových stropů. Další podlaží nad
nimi budou z monolitického železobetonu.
Mosty jsou vyprojektovány tak, aby každý přenesl
celkové zatížení asi 11 tisíc tun. Jejich konstrukce bude
íhradová, ale stky nebudou kloubové, jako je to
žné u dopravních mos, nýbrž jsou netypicky navrženy
jako rámové. Vedoucí projektu Jan Kera k tomu dodává:
„Bude to technicky tak unikátní dílo, že je do jeho návrhu
zapojena široká ocelářská obec, samoejmě včetně spe-
cialistů zMetrostavu.
Zatímco křídla rezidence vyrostou v mostech, pro-
střední část novostavby bude zalena na pilotách a zá-
kladových prach. Kvůli optimalizaci nákladů je ale celý
objekt, budovaný navíc ve svahu, navržený jen ze dvou
dilatch celků. Také tato skutečnost bude kst vyso
roky na správnost projektu i přesnost provedení stavby.
Staveniště u Holkovy ulice zatím ale žije přežně
jen zemními pracemi. Při slavnostním poklepu základního
kamene se o tom 28. května přesvědčili pozvaní hosté,
mezi kterými byl i obchodní ředitel Metrostavu Ing. Milan
Veselský a ředitel divize 9 Ing. Petr Zábský, který se chopil
symbolického kladívka (foto).
K nárné stavbě, jež vznikne podle návrhu autorů
z atelru SCHINDLER SEKO ARCHITEKTI, se noviny
Metrostavu vrátí na podzim, až staveniště znou plnit
nadrozměrné náklady ocelových konstrukcí.
Ptáme se: Ing. Aleše Gotharda,
vedoucího projektu z divize 5 str. 2
Dispečink pro řízení vlaků na dvou
etináchčeských tra str. 2
Začínali jsme společně – metro
iMetrostav str. 2
Jáchymovské serpentiny budou
bezpečnější str. 3
Párty Metrostavu se vrátila
na Občanskou plovárnu
více ve fotoreporži na str. 4
12. června 2014 / 10 / XXVI
Humanitární pomoc
Skupina Metrostav poskytla pomoc balnským státům,
které vkvětnu postihly katastrofální povodně. Pokomuni-
kaci skrizovými štáby vpostižech místech její zástupci
zjistili, co je poeba, apřivezli napředměstí srbského Bě-
lehradu adoobce Laktaši uBanja Luky vBosně aHerce-
govině kalová čerpadla, elektrocently, vysoušeče (foto),
holínky, gumové rukavice a mnoho dalších potřebných
cí vhodnotě 800tic korun. Nahumanitární pomoci se
poleli pracovci divizí 2, 4 a11 Metrostavu afirem Me-
trostav stavebniny aSubterra, akci koordinoval Ing.Mi-
roslav Bálint zútvaru zahraničního podnikání Skupiny.
red–, foto archiv Skupiny Metrostav
Metrostav_10_2014.indd 1 10.6.14 11:52
Metrostav Metrostav 10/2014, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 10/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2014, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (636 ms)

Rendering Strana 2 (102910): (0/1) (613 ms)

Rendering Strana 1 (102907): (0/1) (654 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3008/vth119264-1.jpg (3x)

 i3008/bg102907.svg

 i3008/vth119267-1.jpg (3x)

 i3008/vth119270-1.jpg

 i3008/vth119273-1.jpg