Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 2
Loňský rok, kraje, divize, obchod amarketing
Srovnání rních statistik Metrostavu dokládá, že akti-
vity jednotlivých divizí vkrajích isegmentech působe
na stavebním trhu v České republice stále stoupají.
Přesto je nutné věnovat marketingové a obchodní čin-
nosti velkou pozornost, zejména v regionech.
Vesrovní srokem 2013 vzrostl vkrach počet po-
dach nadek, došlo ale kpoklesu finančho objemu
zasmluvněch zakázek, prote většina znich se stále
pohybuje voblasti malých nebo menších. Svůj pn splnila
vroce2014 divize 6 vJihočeském kraji, divize 8 vÚstec-
kém kraji adivize 9 vKarlovarském.
Divizi1 se vloni nejvíc dilo vJihomoravsm aPl-
zeňsm kraji. Udivize 8 převažuje činnost vÚsteckém
kraji nad Libereckým. Divize 6 má nejsilněí postavení
v Jiheském kraji, své pole působnosti ale nac
také v Kraji Vysočina. Divize 9 zvýšila aktivitu v Králo-
véhradeckém kraji, v Karlovarském ji stabilně udržuje.
Vhlavním městě Praze aveStředeském kraji působí
echny divize Metrostavu ataké zde se jejich obchodní
amarketingové činnosti zvyšují.
Statistika ale pracuje jen sdaty anebere vpotaz pro-
středí apodmínky. Divize navíc nesobí jen vzeměpisně
ohraničech regionech, ale mají trh rozdělený i podle
segmentů. Klasickými příklady jsou tunely divize5, ocelo-
vé konstrukce divize 3, vodohospodářské stavby divize6
či divize 4, která opravuje abuduje silnice či dálnice.
Pro práci izábavu
Divize 11 uspořádala 27. a28. května den otevřených
dveří vestavebm dvoře v Horních Počernicích. Po-
zvala na něj zaměstnance Metrostavu a obchodní part-
nery, aby je sezmila sesvou nabídkou i pobavila.
Asi tři sta návštěvníků si tak prohlédlo nejen staveb
stroje způjčovny Metrostavu (foto č. 1) či nářadí amateri-
ál vybraných dodavatelů divize (foto č. 2 a3), ale mohlo si
přímo vyzkoušet vybranou malou mechanizaci vrůzných
soutěžích. Největší úspěch sklidily pokusy řídit dvou-
rotorovou hladku betonu (foto č. 4), dálkově ovládaný
vibrační válec (foto č. 5) apásové minirypadlo, které se
bilo idětskému doprovodu (foto č. 6).
ichni, atonejen ti, kdo kesvé škodě nedorazili, si
mohou stavební mechanizaci divize 11 nově prohlédnout
v elektronicm katalogu. Dobře poslouží k rychlé ori-
entaci v parametrech strojů, kestažení jejich technic
dokumentace abrzy umožní ielektronické objedná.
Je dostupný naadrese mechanizace.metrostav.cz.
Ing.Pavla Hrušky,
vedoucího projektu zdivize 3
Ing.Pavel Hruška nastoupil doMetrostavu vroce 2003
ihned poukončení studia dopravních staveb naVyso
škole báňské v Ostravě. Ze začátku působil v České
republice, později připravoval zakázku v Polsku. Po-
sledho dva al roku pracuje vlorusm Brestu.
Byl jste spolu sdalšími kolegy vyhodnocen jakoVedou-
cí projektu Metrostavu 2014. Co to pro vás znamená?
m sebe chválit nechci, ale jsem rád, když to udělají jiní.
Utvrzuje mě to vtom, že se omně ví aže vedení firmy
umí ocenit dobrou práci. Ta, kterou děm, mě baví ajsem
proto rád, že jsem si poskoení studia vybral zazaměst-
navatele právě Metrostav. Nadl mi přílitost působit
nazamavých projektech, umožnil mi profesní růst avy-
slal mě dozahraní. Titul mě tak nejen těší, ale izavazuje.
Stavba nákladního terminálu Kozloviči-2, kterou jste
vBrestu řídil, končí. Čím se teď hlavně zabýte?
Včervnu proběhne vKozlovi přemka sadových úprav,
potom už musíme zakázku jen vyhodnotit. Proto nás
vBrestu z15členného projektoho týmu zůstalo pouze
šest. Kromě mě a česho stavbyvedouho, který řídí
poslední práce, ještě místní hlavní ier, jenž bude do-
hlížet naopravy případných vad díla během záruky, ai
ípraváři – Čech a dva Běloruso, s nimiž připravuji
nadky dovýběrových říze. Věříme, že některou vyhra-
jeme, adivize 3 bude moci dál vBrestu úspěšně působit.
Dojakých soutěží se aktuálně hláte?
ipravujeme nadku do výběroho řízení vměstě Grod-
no narekonstrukci přečerpávací stanice a4 km splaško
kanalizace snezvykle velkým průměrem potrubí 600 mm.
lorusko je totiž rovinaté a splašková kanalizace se
vněm převážně musí dělat tlaková, což vyžaduje náklad-
né technologie. Projekt, který soutěžíme, přesahuje šest
milionů eurabude jej financovat světová rozvojová banka.
Druhá akce, naž pracujeme, je přestavba výrobní haly
naobchodní centrum veVitebsku. Soukromu investo-
rovi tam nabízíme iexportní financování.
Metrostav už má vlorusku zasebou dvě velké stav-
by. Jak jej tam místní investoři apodnikatelé vnímají?
Pokud jdu najednání spartnerem, snímž jsem se ještě
nesetkal, obvykle slyšel o Metrostavu jen v souvislosti
sestavbou metra vMinsku, oniž se stará obchodní za-
stoupení divize 3 vBělorusku, které řídí Ing.Josef Dufek.
VBrestském regionu nás už ale znají přímo amáme vněm
hodně dobré jméno. Dokonce jsem se dozvěděl, že nás
úředníci krajských státních orgánů doporučují zahranič-
ním investorům, prote mají snaší firmou dobré zke-
nosti. Stejně tak se nanás obracejí místní subdodavatelé,
že by smi ot chtěli spolupracovat.
Jsou Bělorusové stejní jako my, nebo se ods liší?
Lidé jsou všude stej, ale pokud bych měl Bělorusy
charakterizovat jako národ, jsou přece jen trochu ji.
Poprofesní stránce bych řekl, že méně zodpodní, n
jsme zvyk. Jejich slovo má menší váhu anelze se naněj
spoléhat. Vkontaktu snimi musíte používat selský rozum,
udělat si nezávislý nadhled anepočítat stím, že splní, co
řeknou. Sbí totiž hory doly apak to nejsou schopni dodr-
žet. Nedělají to schlně, je to prostě jejich styl. Vsoukro-
mí jsou však velmi otevření apřátelští – navenek ivširo
rodi, kde si víc poha. Jsou ivelmi pohostinní.
Jak se vám vBělorusku líbí?
Vždycky jsem chtěl pracovat vzahraničí, ikdyž mě zpo-
čátku lákaly spíš západní státy. Pak jsem si ale řekl opráci
vBělorusku aasi bych už nenil. Nevno jsem se tam
enil arád bych vBrestsm regionu zůstal. DoPrahy
teď jezm jen jednou měčně napár dní – jedna tisíciki-
lometrová cesta přes Katovice, Ostravu aBrno mi autem
zabere přes 12 hodin. Jsem už prostě vBrestu skoro jako
doma adokonce mě občas nějaké slovíčko napadne rych-
leji rusky než česky. Vokolí jsem si vytvil zajímavou síť
pracovních kontaktů, kterou bych rád využil. Myslím, že
bych mohl vBělorusku spolu snaším týmem odvést pro
Metrostav dobrou práci. Že vm umíme provést zisko-
vou zakázku, jsme už dokázali.
strana 2
PME SE
1
BeMo provádí isanace aopravy stavebních děl
Vedení společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) si už
nakonci 80. let minulého století uvědomilo, že vesta-
vebnictví budou i napříště hrát stále významnější
roli opravy a údržba stavebch děl. Proto se kromě
budování podzemch staveb zaměřilo inatuto oblast
podnikatelské činnosti.
Oddělení, jež údržbu asanace zajišťuje, vsoučasnos-
ti spadá do německé pobočky Niederlassung (Branch
Office) West, která sídlí veměstě Werne asi 20 km se-
verovýchodně odDortmundu. Jeho speciálně vyškolení
odborníci především provádějí:
sanace betonu maltovými systémy nacementové bázi
PCC (Polymer cement Concrete) adalšími sysmy
pro ochranu jeho povrchu
sanace azelení konstrukcí síkaným betonem
zhotovení či zvýšení protipární ochrany betonových
konstrukcí například vtunelech
sanace a opravy různých druhů zdiva včetně histo-
richo, kam třeba spadají práce naopravách kopu
ží vdominikánsm kšte sv. Pavla veWormsu
sanace konstrukcí pomocí reaktivch pryskyřic
utěsňování trhlin polyuretanovými pryskyřicemi
utěsňování alepení prvků epoxidovými pryskyřicemi
sanní práce podle němecho zákona o ochraně
vodního hospořství, jako například sanace přehrad
hydroizolace staveb apůdy gelovou technologií
injekže pro zaplňování dutin azpevňování hornin
zjišťování skutečného stavu stavebních konstrukcí
pro následné sanace
inženýrsko-poradenskou činnost, tvorbu projektové
dokumentace sanací avýkazů výměr
Odborníci zodlení stavební údržby BeMo ovláda
ivýrobu vysokopevnostch betonů spevností vtlaku až
170 N/mm
2
, které se hodí naíklad pro základy nových
trných elektráren (foto č. 1) či při jejich oprach.
Vzhledem k tomu, že větrné elektrárny se často staví
vevelmi těžko přístupných tenech, pídili si veWer-
ne pro jejich výrobu speciální mobilní míchací zařízení
nainstalované vkamionu (foto č. 2). Co všechno kamion
ukrý, je patrné z instruktážho videa umístěného
nawww.youtube.com/watch?v=EUQPNZ-aWsw. Po je-
ho zhlédnutí musí každý potvrdit, že díky neobvyklému
automíchači kolegové výrazně zvýšili svou operativnost
a konkurenceschopnost.
Odlení stavební údržby BeMo vyhledává ařeší za-
kázky samostatně. Ostatní odborné útvary společnosti je
podporují jen vpřípadě poeby. Tento zsob spolupráce
se firmě technicky aekonomicky osvěil.
Vsoučasné době prodějí zaměstnanci BeMo změs-
ta Werne injektážní práce naíklad narekonstrukci ně-
meckého tunelu Alter-Kaiser-Wilhelm nedaleko Cochemu
jako subdodavatel firmy Subterra. Přejeme kolegům
mnoho úspěchů vtéto zajímavé doplňkové činnosti!
Robert Dostál, foto archiv BeMo
2
2
1
3
4
5
6
Graf rozestavěných staveb v krajích vroce 2014
Praha 91
Středočeský 41
Karlovarský 12
Plzeňský 12
Ústecký 46
Liberecký 8
Královéhradecký 11
Pardubický 6
Vysočina 14
Jihočeský 31
Jihomoravský 27
Olomoucký 10
Zlínský 2
Moravskoslezský 15
Tabulka působnosti divizí vjednotlivých krajích
Kraj pořená divize další divize
Plzeňský 1 5, 8
Jihomoravský 1 4, 8
Moravskoslezský 1 3, 4, 5, 6
Zlínský 1 6, 8
Olomoucký 1 4, 6, 8
Ústecký 8 3, 4, 5, 6
Liberecký 8 4
Jihočeský 6 2, 3, 4, 5, 8
Vysočina 6 2, 4, 5, 8
Pardubický 9 4, 6, 8
Královéhradecký 9 1, 4
Karlovarský 9 4, 5
Sedočeský, Praha 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9
Metrostav_10_2015.indd 2 05.06.15 15:08
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (337 ms)

Rendering Strana 3 (102702): (0/1) (331 ms)

Rendering Strana 2 (102701): (0/1) (375 ms)

Rendering Strana 1 (102700): (0/1) (375 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2981/vth119038-1.jpg (2x)

 i2981/vth119039-1.jpg

 i2981/bg102701.svg

 i2981/vth119040-1.jpg

 i2981/vth119041-1.jpg