Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 3
Vivus Uhříněves – stavba plná života
Dnes vás zveme také do Uíněvsi, kde pod dozorem
týmu Ing. Martina Kocha z divize 1 vyrůstají čtyři nové
bytové domy projektu Vivus (vizualizace).
Jedná se o tři 6patrové budovy a jednu pětipatrovou.
Není divu, že nejsou menší, Uíves je dlouhodobě ob-
benou lokalitou, kde je velká poptávka po bydlení. Vždyť
i Metrostav zde na Novém náměstí v roce 2007 dokončil
dva domy s ce než 60 bytovými jednotkami a dlno
dodat, že se všechny prodaly ještě před dokončením.
Divize 1 ale není jedim dodavatelem stavby, utakto
velkého projektu je práce i pro další členy Skupiny Met-
rostav – své si zde odpracují třeba fachmani od železobe-
tonu z divize 6 či lidé ze zámečnického servisu divize1,
kteří budou zodpovědní za oplocení a protihlukové stěny.
Metrostav zde zal stat nevno, na začátku dub-
na2015, to však neznamená, že nastěhování nových oby-
vatel je hudbou daleké budoucnosti. Hrubá stavba bude
totiž hotová už v průběhu letošního listopadu a domy zcela
dokončené a připravené ke kolaudaci v září roku 2016.
Přestože se staví na mís, kde stávala cihelna, bylo
íškem už založení stavby, neboť geologické podlí se
oproti předpokladům lišilo a stavbaře donutilo upravit
lku pilot. Provedení podzemních konstrukcí zase zkom-
plikoval nečekaný výskyt spodní vody. Nosný systém
budov vyroste z monoliticho železobetonu kombino-
vaného s vyzdívkami z betonových dutinových tvárnic.
Je až symbolické, že se na místě bývalé cihelny staví
ztěchto mater. Nic proti cihlám, doba už ale pokročila.
Kabátek budov potom vytví klasický zateplovací systém
sfasádní omítkou. Ani na dvoustopé členy rodiny projekt
nezapomíná, součástí realizace jsou proto jak podzem
stání, tak i venkovní parkovací místa. Pro tentokrát je to
e, ještě se ale do Uíněvsi vráme.
ad.ka, vizualizace Pankrác a.s.
Silný pavouk pro práci vessněném prostoru
Jeřáb na dálkové ovní nemusí zvedat jen hrky
vdětském pokoji. Ten, který má vtrvalém užívánípro-
voz mostch technologií divize 4, snadno zdvihne do
výšky 3,4 m břemeno shmotností 3 t – ataké vněm ne-
musí set jeřábk. Vomezem prostoru je tento mi-
nijeřáb, zvaný pavoučí, neocenitelným pomocníkem.
„Na minijeřáb jsme poprvé narazili před třemi lety,
když dlo khavárii usouboru Prague Marina (foto, ar-
chiv divize),“ vzponá Ing.Martin Ředina, vedoucí pro-
vozu mostních technologií divize 4. „Kvůli zajištění objek-
tu jsme tehdy museli vevelmi omezených prostorových
podmínkách rychle postavit podpěrné věže z materiálu
PIŽMO aosadit je hydraulickými lisy. Těžká břemena bylo
tehdy nutné zvedat dovýšky asi 6 m vprostoru, který sho-
ra ohraničovala stropní konstrukce abyl nepřístupný pro
jakýkoliv běžný mobilní jeřáb,“ dodává. Dalším případem,
kde se projem silho ministroje divizi4 vyplatil, byla
opět montáž ademontáž podpěrné konstrukce zPIŽMO,
tentokrát pro betož stropu velektrárně Pruřov.
Poté, co jsme velké schopnosti maho jeřábu poznali
vpraxi, jsme si jej pořídili – svyhdkou využití nastav-
bě R35 a ve spolupráci s divizí 11. Od prosince 2013
tak máme v trvalém užívání japonský jeřáb UNIC 506.
Osdčil se nám zejména vevelmi stísněných prostorách
– složený se třeba protáhne mezerou o světlosti 1,4 m
– nebo namálo únosm podkladu – pohybuje se totiž
napásech. Vsoasné době pro něj hleme daí využití
nejen vmci Metrostavu. Můžeme jej nadnout včet
obsluhy. Vyškolený jeřábk jej může řídit přímo ze stroje
nebo pomocí dálkového ovládání,“ uzavírá Ing.Ředina.
Stavba Garden Towers pokračuje
Přišíme nejnojší informace o stavbě bytového
komplexu Garden Towers na pražském Žižkově. Jak
jsme již informovali vloňském roce, Metrostav vyhrál
soutěž o výstavbu tohoto obřího bytového komplexu.
Řídit ji bude tým Ing.Davida Štochla zdivize 6.
Stavba probíhá ve spolupráci s divizním provozem
výroby železobetonových konstrukcí. Zajímavostí je, že
roste vjednom zátahu (foto), nikoli naetapy, ale Metrostav
má spodobně rozsáhlými projekty zkenost arealizace
je tak vnejleích rukou. Tady je nastě zmínit obtížnost
provádění takového díla uprosed městské zástavby, kde
si stavbaři musí poradit sminimálm prostorem vokolí.
Naštěstí se jim podilo vyjednat nový přístup aíjezd
nastaveniště adíky tomu mohou lépe pokračovat vpráci.
Odté doby, kdy divize 6 překonala problémy se zalo-
žem stavby nageologicky odlišném podloží, než předpo-
kládala zadávací dokumentace, stavba pokročila. Betonáři
dokončili podzemní patra, která nabídnou našest stovek
garážových stá, anyní vyrůstají ta nadzemní zmonoli-
tického železobetonu svyzdívkami. Vrámci optimalizace
se podařilo změnit zaní aprefabrikáty tak nahradily mo-
nolitické římsy apilíře budou místo zlehčeho betonu
zkonstrukčního aomenším průměru.
Dota 2016 tak bude naŽižkově stát pět 55 metrů
vysokých osmnáctipatrových věží propojených čtverco-
vým prstencem, čímž uvnitř vznikne uzavřený prostor
pro rezidenty. Vzhledem k velikosti projektu lze mluvit
ojamsi městě veměstě. Toto tvrzení podporují ipláno-
vané komerční prostory, snimiž se vprstenci čtvercového
tvaru pítá. Le Corbusier by zaplesal.
Komplex si přes svou výšku zachová dojem vzduš-
nosti abude velmi dobře komunikovat se svým okom.
ispějí ktomu iveliká okna zimch zahrad orozměru
2,5x 4 metry, která se budou osazovat pomocí jábu pří-
mo namísto urče. Kvůli použimu snovému sysmu
není jiné cesty, divizi 6 čeká husarský kousek. Okna ma
totiž rozměr přes celou konstrukční výšku podlaží.
Díky použitým stavebním technologiím půjde oníz-
koenergetickou stavbu, takže i poučený a tím pádem
náročný městský člověk může takové dílo přijmout bez
výčitek svědomí. Na Žižkově tak brzy vznikne téměř
700moderch bytů, které přivedou doto čtvrti nové
obyvatele azajistí jí rozvoj azvýšenou atraktivitu.
Těší nás, že vPraze zínají vyrůstat projekty, které
svým vzhledem a technickým zpracováním odpovída
požadavkům nabydlení v21. století, aMetrostav ktomu
přispívá svou erudicí aprofesionálním přístupem. Jakmile
bude projekt této pozoruhodné stavby dokončen, budeme
s informovat anabídneme ipohled nadispozice bytů.
ad.ka, foto Josef Husák
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Další čtveřice staveb ve znamení vody
Voda je opět společm jmenovatelem čtyř zakázek,
na kterých v současné době na Moravě pracuje tým
Ing. Lubomíra Mika z divize 6. Stavby se dnes nacháze-
jí v různých fázích rozpracovanosti. Zamco MVE v Těr-
licku poběží už od 16. července ve zkušebm provozu,
na opravě a revizi šoutek spodních výpustí vodního
la ve Vranově budou dělci pracovat ještě příští rok.
Protipovodňová opatření obce Koválovice-Osíčany
Tern: 03/2015 – 10/2015
Charakter: novostavba
Dodavatel: Metrostav
Základní parametr: tři suché poldry,
z toho dva se stálou zvod
i hráze s výpustními objekty a bezpečnostními přelivy
„Abychom ochránili obec Koválovice-Osíčany, museli
jsme před zahájením stavby vykácet asi 400 stromů.
Dnes už máme dokončeny železobetonové výpustní ob-
jekty (foto) udvou krajních poldrů, u prostředho je ho-
tový železobetonový bezpečnostní přeliv. Čeká nás ještě
kompletní dokončení staveb, zhutnění hrází a některé te-
nní úpravy,“ popisuje stavbyvedoucí Ing. Pavel Kotsch.
Malá vodní elektrárna Těrlicko
Tern: 07/2014 – 10/2015
Charakter: výstavba nové turny ve stávací čerp. stanici
Dodavatel: Metrostav
Základní parametr: vertikální Francisova turbína,
průměr oběžho kola 470 mm, výkon 287–235 kW
Zajímavost: oběžné kolo vyrobeno pomocí 5D fzy
„Dnes doděláváme drobné stavební práce a čekáme na
dokončení turbíny, která v průběhu výroby nabrala asi
30denní skluz. Podle krizoho harmonogramu ale kvůli
tomu nebudeme muset posunout zahájení zkušebho
provozu,“ říká stavbyvedoucí Ing. Marek Jekielek.
Čistírna odpadních vod Mohelnice
Tern: 06/2014 – 10/2015
Charakter: rekonstrukce, modernizace a rozšíření
Dodavatel: Metrostav je jako člen sdre
dodavatelem stavební části čistírny
Základní parametr: navýšení kapacity stávací ČOV
z9800 na 21 212 EO (ekvivalentch obyvatel)
V současné době jsou dokončeny veškeré železobeto-
nové objekty a momentálně probíhají práce na provoz
budově a trubch propojích,“ upřesňuje Ing. Mik.
VD Vranov – oprava, revize šoutek spodch výpus
Tern: 01/2015 – 02/2016
Charakter: rekonstrukce
Dodavatel: Metrostav
„Hlavním účelem opravy je odstranění potíží, které se pro-
jevují při manipulaci se čtmi uzávěry spodních výpustí
a mají bezprostřední vliv na bezpečnost provozu vodního
la a ochranu území pod přehradou. Rekonstrukcí obno-
víme nejen provozní spolehlivost výpustí, ale prodloužíme
iživotnost díla. Dnes provádíme opravy dvou demonto-
vach šoupat,“ uzavírá příprař Ing. Marian Moučka.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
Divize 1 povýšila turistickou ubytovnu na4*
Letos od1. května začal sloužit hostům Ambiente Hotel
vTyršově ulici vPraze (foto). Jeho přestavbu zturis-
tické ubytovny načthvězdičkový podnik se 187žky
provedl za14 měsíců tým Aleše Synka zdivize 1.
Kúsšmu dokončení díla jim pomohli kolegové ze
zednicho azámnicho střediska. Vcentru Prahy se
nejvíc potýkali snedostatkem skladovacích ploch así-
jezdem nastavbu Tyršovou ulicí, která je slepá akli za-
parkovam autům ivelice úzká. „Při koordinaci dovek
ajejich okamžim transportu doobjektu vedli stavbyve-
doucí Drahomír Novotný aIng.Pavel Koželuh každoden
boj. Zábor veřejné komunikace byl totiž velice omezený
adoprava musela prohat ohleduplně kli hustě obyd-
lemu okolí,“ říká vedoucí projektu Aleš Synek, aniž by
zmínil mnství klientských zn vyžádach vprůběhu
prací, které obdobné stavby doprozí snad pokaž.
estavovaný dům zkonce 19. století stojí vpamátko-
vé rezervaci. Vstupní vrata arolety vparteru objektu proto
podle požadavků azadohledu památkářů prošly repa,
zachona zůstala idlažba či litinové zábradlí nahlavním
schodišti. Většině historických prvků vrátili krásu restau-
ráti, jen některé kusy bylo dovoleno nahradit replikami.
Jako při každé rekonstrukci čekala inás různá překvape-
ní. Kvůli vlhkosti sn vsutenu jsme třeba museli nep-
novaně odkopat zeminu aprovést izolaci zdí u Legerovy
ulice. Jako příčinu problému jsme přitom odhalili ucpanou
dešťovou kanalizaci. Příjemně nás ale překvapil stav špa-
letových oken, která poolení historických vrstev barev
stačilo jen natřít a opravit kování,“ uzavírá vzpomínky
naestavbu dnes plně obsazeného hotelu Aleš Synek.
Metrostav_10_2015.indd 3 05.06.15 15:08
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (377 ms)

Rendering Strana 4 (102703): (0/1) (369 ms)

Rendering Strana 3 (102702): (0/1) (415 ms)

Rendering Strana 2 (102701): (0/1) (414 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2981/vth119039-1.jpg (2x)

 i2981/vth119040-1.jpg (2x)

 i2981/bg102702.svg

 i2981/vth119041-1.jpg (2x)

 i2981/vth119038-1.jpg