Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 1
Podpořte dopravní dílo Metrostavu
Až dopoloviny června má veřejnost možnost hlasovat
vsoutěži Česká dopravní stavba roku 2014. Zděl
Metrostavu může Cenu veřejnosti získat most přes
Slovanské údolí (Křimická) v Plzni, lávka vČelákovicích,
Trojský most, optimalizace trati Bubeneč–Holešovice
apřístav Hluboká n/Vl. Výsledky poznáme už 16.června.
Den dopravy 2015
Informacemi ovýstavbě
mimoúrovňové křovatky
Opatovice (foto) přispěl
Ing.Richard Rakouš
zdivize4 doprogramu
Odborné konference
oinvestičních záměrech
dopravní infrastruktury vPardubickém kraji ajeho
krajském městě. Konference se uskutnila 20. ktna
hem Dne dopravy 2015, který byl součástí oslav
200. výročí narození a170. výročí úmrtí významného
projektanta astavitele železnic Ing.Jana Pernera.
Divize 4 pokračuje smodernizací D1
Tým Ing.Zdka Ludvíka zdivize 4 začal 21. května
modernizovat daí téř 5km úsek dálniceD1, tentokrát
mezi Hvězdonicemi aOstředkem. Stavba potrvá rok
apůl astavbi ji provedou zanepřerušeného provozu.
Metrostav zakázku řídí jako lídr vesdrení sfirmami
SWIETELSKY stavební aHOCHTIEF CZ.
Technický úterek
Novou nabídkou Centra
vzdělávání Skupiny
Metrostav jsou Technické
úterky, které mají za úkol
představovat vybrané
stavební technologie anové
postupy prací vpraktických
ukázkách. Ing.Jan Klečka zcentrály aIng.Roman Vomlel
zdivize6 představili 28. dubna jako první dřevodekor
– imitaci dřeva na tenkovrstvých omítkách fasádch
systémů. Náty na další podobné akce jsou vítané.
Ocelové konstrukce
Výrobu a montáž konstrukce
železnního mostu na trati
borSudoměřice přes
lnici D3 představil na
XVII.konferenci Ocelové
konstrukce Ing. Libor Švec
zdivize 3. Setkání ocelářů
v Karlově Stunce se 27.ktna zúčastnil i Ing. Jindřich
tle, MBA, který projekt řídil, a technik Karel Toužil.
Do letošní soutěže Stavba roku Metrostav přihlásil
šest děl, jejichž výstavbu řídil nebo se naní významně
polel. Další dvě postavil nastartovní čáru prestižní-
ho klání investor. Odborná porota u nich bude posu-
zovat nejen kvalitu investičho záměru či architekto-
nického návrhu, ale i úroveň stavebních a řemeslných
prací, které jsou přínosem zastnanců Metrostavu.
Kúspěchu našich děl ve 23. ročníku souže ale může
ist každý – přihlasování o Cenu veřejnosti.
Obytný soubor Kajetánka
Stavbu zaMetrostav řídila divize 6
ročný pražský projekt, který vrozsáhlých zahrach
barokní vily nezvykle kombinuje moderní novostavby
srekonstruovanými historickými budovami.
Multifunkční centrum Quadrio
Stavbu zaMetrostav řídilo sdružení divizí 3 a1
Technická unikátnost stavby je daná její velikostí aus-
m vhusté zástavbě centra Prahy staka nulovými
plochami pro zařízení staveniště či hloubkou podzemní
části až 25 m pod ten a7 m nad klenbou tunelů metra.
Prodloužení trasy Ametra z Dejvic do Motola
Stavbu zaMetrostav řídila divize 8
Poprvé u s byly jednokolejné traťové tunely raženy
plnoprofilovými šty TBM EPBS (divize 5), poprvé by-
la v našich podnkách použita síkaná hydroizolace
vevelkém rozsahu (přes 7000 m²).
Optimalizace trati Praha Bubeneč – Praha Holešovice
Stavbu zaMetrostav řídila divize 5
Zvýšení bezpnosti železničho provozu vdaném úseku
včetně náhrady provizorního ocelového mostu novým.
Kanceřská budova Crystal Prague
Stavbu zaMetrostav řídila divize 9
Téměř 13 000 m² kancelářské plochy poskytuje nájemci
komfort a bezpečné zázemí v srdci pražských Vinohrad.
Komplikovaná stavba s atypickou fasádou vyrostla na
staveništi s plochou téměř kopírující půdorys budovy.
Trojský most přes Vltavu
Stavbu zaMetrostav řídilo sdružení divizí 2 a5
Nosnou konstrukci hlavního 200m pole tvoří unikátně
nízký ocelobetonový plnostěnný předpjatý síťový oblouk
sdolní mostovkou, který vytvořil novou dominantu Prahy.
Malá vodní elektrárna Štětí srybochodem
Stavbu zaMetrostav řídila divize 6
Složité dílo provedené vomezem prostoru azžech
podmínkách. Prostředky získané provozováním MVE Ště
poslouží pro financování neziskových aktivit.
InnoCrystal Zlatníky
Stavbu zaMetrostav řídila divize 9
Architektonicky výjimečné prostory obalené konstrukčně
složitým trojúhelníkovitě členěným obvodovým pláštěm.
„Ocení Stavba roku je přínosem pro všechny účast-
ky výstavby. Nás jako stavební firmu těší, když iodbor-
ci potvr, že jsme pracovali namimořádm projektu.
Ale titul neináší jen pocit doe vykonané práce, je to
ivýznamná reference pro budoucí výběrová řízení. Osví-
cení investi totiž nevybírají jen podle nabídnuté ceny,
ale chtějí vědět, co avjaké kvalitě již uchazeč ozakázku
postavil,“ řekl k soutěži generální ředitel Metrostavu
Ing.Pavel Pilát, jak spolu sdaími informacemi můžete
zjistit nawebových stránkách www.stavbaroku2015.cz.
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
Aktuální informace najdete na
www.facebook.com/Metrostav.
Působivá soutěžní sestava
Sokolovské koupaliště
je připravené na léto
Už na zátku července by v případě slunečného po-
časí mohli obyvatelé Sokolova ajeho okolí vyzkoušet
nový padesátimetrový bazén nazdeím koupališti. Je
nerezový anahradil původní betonový, který se již roz-
padal. Rozsáhlou rekonstrukci celého koupaliště vSo-
kolově dokončil tým Jana Mráze zdivize 9 zapouhý rok
aprávě před zátkem letní koupací sezony.
Stavbaři museli nejdříve provést demolici starého
betonového bazénového tělesa adětského brouzdaliště,
odmontovat s nimi související technologie a rozvody
anapůvodní místo umístit nový nerezový bazén oveli-
kosti 25 x 50 metrů ashloubkou od1,2 do1,65 metru.
Porekonstrukci nepřijdou zkrátka ani malé děti, protože
jim nasokolovsm koupališti zůstalo ibrouzdaliště – jen
je najim místě ataké znerezu.
„Hned nazátku zakázky jsme narazili nanesoudrž-
né části původních betonových sn bazénu, takže jsme
museli provést víc demoličch prací, než bylo původně
vplánu,“ vzpomíná vedoucí projektu Jan Mráz. „Vsou-
časné době je už bazén napušný (foto č. 1) aodborníci
provedli odběry vody aodzkoušeli funkčnost atrak,“ do-
. Dobazénu povede původní skluzavka, která prla
poebnými opravami (foto č. 2), dále vm budou kdis-
pozici chrlič, hřib, masážní lehátka atrysky. Vbazénku
ibyl menší chrlič adětská skluzavka. Stavbaři naopak
nemuseli opravovat aznovu instalovat původní tobogán,
protože jeho konstrukce nevyhovovala současným poža-
davm nabezpečnost. Sloil už totiž dřív vkrym so-
kolovském bazénu, odtud byl naletní koupaliště přesunut.
Kromě nových bazénů musel tým Jana Mráze vybudo-
vat inovou technologii úpravny vody ainstalovat solární
kolektory, které v chladjším počasí poslouží k přihří-
ní vody. V některých místech bylo třeba vybudovat
část nových chodků aosadit čti sestavy převlékach
kabinek. „Momentálně dokončujeme chodky a ještě
s čekají nezbytné sadové úpravy,“ říká Jan Mráz stím,
že nejrnější podle něj bylo časově zkoordinovat do-
končení nerezové části bazénového tělesa azároveň začít
betonovat navazující vymývanou plochu. Na zdárném
průběhu stavby se poleli ikolegové ze Subterry, ktí
montovali silové elektroinstalace asystém měření are-
gulace bazénové technologie.
Během pár dní čeká tým divize 9 ještě kolaudace apře-
ní dokončeného díla investorovi. „ky pečlivé práci
celého týmu apředevším Ing.Pavla Löbela aIng.Ludvíka
Kuchariče se budou moci lidé vSokolově osvěžit vnovém
koupališti už během letošního léta,“ uzavírá Jan Mráz.
Martina Vampulová, foto Josef Huk
1
2
Ptáme se: Ing. Pavla Hrušky,
vedoucího projektu z divize 3 str. 2
Loňský rok, kraje, divize, obchod
amarketing str. 2
Divize 1 povýšila turistickou
ubytovnu na 4* hotel str. 3
Silný pavouk pro práci ve stísném
prostoru str. 3
Jednou za rok přijde čas
společně se pobavit
více ve fotoreportáži na str. 4
9. června 2015 / 10 / XXVII
NaSlovensku nově
Příkaz prezidenta Jího Bělohlava upravil od kt-
na2015 nově způsob podnikání firem Skupiny Metro-
stav vsegmentu dopravch staveb naSlovensku.
Do Metrostavu Slovakia je organizačně začleněný no-
vý ředitel pro dopravní stavby naSlovensku, který bude
vtomto segmentu zastupovat celou Skupinu Metrostav.
Dnes vtéto pozici působí Ing.Milan Mockovčiak amezi
jeho hlavní úkoly vrámci vymezeného trhu patří navrho-
vat systémová opatření, zpracovávat dílčí strategie pro
podnikání, koordinovat činnost jednotlivých stavebních
divizí a společností, projedvat a vydávat stanoviska
k obchodním a marketingovým aktivitám a informovat
vedení Skupiny ijejích firem ovývoji trhu.
Metrostav_10_2015.indd 1 05.06.15 15:08
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2015, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (774 ms)

Rendering Strana 2 (102701): (0/1) (775 ms)

Rendering Strana 1 (102700): (0/1) (813 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2981/vth119038-1.jpg (3x)

 i2981/bg102700.svg

 i2981/vth119039-1.jpg (3x)

 i2981/vth119040-1.jpg

 i2981/vth119041-1.jpg