Jednou za rok přijde čas
xxxx
více
ve fotoreportáži
na str. 4
společně
se pobavit
9. června 2015 / 10 / XXVII
více ve fotoreportáži na str. 4
Ptáme se: Ing. Pavla Hrušky,
vedoucího projektu z divize 3 str. 2
Č T R N Á C T I D E N Í K
M E T R O S TAV
A .S.
Loňský rok, kraje, divize, obchod
a marketing str. 2
Divize 1 povýšila turistickou
ubytovnu na 4* hotel str. 3
Působivá soutěžní sestava
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Podpořte dopravní dílo Metrostavu
Den dopravy 2015
Informacemi o výstavbě
mimoúrovňové křižovatky
Opatovice (foto) přispěl
Ing. Richard Rakouš
z divize 4 do programu
Odborné konference
o investičních záměrech
dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji a jeho
krajském městě. Konference se uskutečnila 20. května
během Dne dopravy 2015, který byl součástí oslav
200. výročí narození a 170. výročí úmrtí významného
projektanta a stavitele železnic Ing. Jana Pernera.
Divize 4 pokračuje s modernizací D1
Tým Ing. Zdeňka Ludvíka z divize 4 začal 21. května
modernizovat další téměř 5km úsek dálnice D1, tentokrát
mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. Stavba potrvá rok
a půl a stavbaři ji provedou za nepřerušeného provozu.
Metrostav zakázku řídí jako lídr ve sdružení s firmami
SWIETELSKY stavební a HOCHTIEF CZ.
Technický úterek
Novou nabídkou Centra
vzdělávání Skupiny
Metrostav jsou Technické
úterky, které mají za úkol
představovat vybrané
stavební technologie a nové
postupy prací v praktických
ukázkách. Ing. Jan Klečka z centrály a Ing. Roman Vomlel
z divize 6 představili 28. dubna jako první dřevodekor
– imitaci dřeva na tenkovrstvých omítkách fasádních
systémů. Náměty na další podobné akce jsou vítané.
Výrobu a montáž konstrukce
železničního mostu na trati
Tábor–Sudoměřice přes
dálnici D3 představil na
XVII. konferenci Ocelové
konstrukce Ing. Libor Švec
z divize 3. Setkání ocelářů
v Karlově Studánce se 27. května zúčastnil i Ing. Jindřich
Hátle, MBA, který projekt řídil, a technik Karel Toužil.
Na Slovensku nově
Příkaz prezidenta Jiřího Bělohlava upravil od května 2015 nově způsob podnikání firem Skupiny Metrostav v segmentu dopravních staveb na Slovensku.
Do Metrostavu Slovakia je organizačně začleněný nový ředitel pro dopravní stavby na Slovensku, který bude
v tomto segmentu zastupovat celou Skupinu Metrostav.
Dnes v této pozici působí Ing. Milan Mockovčiak a mezi
jeho hlavní úkoly v rámci vymezeného trhu patří navrhovat systémová opatření, zpracovávat dílčí strategie pro
podnikání, koordinovat činnost jednotlivých stavebních
divizí a společností, projednávat a vydávat stanoviska
k obchodním a marketingovým aktivitám a informovat
vedení Skupiny i jejích firem o vývoji trhu.
Aktuální informace najdete na
www.facebook.com/Metrostav.
Metrostav_10_2015.indd 1
Sokolovské koupaliště
je připravené na léto
Už na začátku července by v případě slunečného počasí mohli obyvatelé Sokolova a jeho okolí vyzkoušet
nový padesátimetrový bazén na zdejším koupališti. Je
nerezový a nahradil původní betonový, který se již rozpadal. Rozsáhlou rekonstrukci celého koupaliště v Sokolově dokončil tým Jana Mráze z divize 9 za pouhý rok
a právě před začátkem letní koupací sezony.
Stavbaři museli nejdříve provést demolici starého
betonového bazénového tělesa a dětského brouzdaliště,
odmontovat s nimi související technologie a rozvody
a na původní místo umístit nový nerezový bazén o velikosti 25 x 50 metrů a s hloubkou od 1,2 do 1,65 metru.
Po rekonstrukci nepřijdou zkrátka ani malé děti, protože
jim na sokolovském koupališti zůstalo i brouzdaliště – jen
je na jiném místě a také z nerezu.
„Hned na začátku zakázky jsme narazili na nesoudržné části původních betonových stěn bazénu, takže jsme
museli provést víc demoličních prací, než bylo původně
v plánu,“ vzpomíná vedoucí projektu Jan Mráz. „V současné době je už bazén napuštěný (foto č. 1) a odborníci
provedli odběry vody a odzkoušeli funkčnost atrakcí,“ dodává. Do bazénu povede původní skluzavka, která prošla
potřebnými opravami (foto č. 2), dále v něm budou k dispozici chrlič, hřib, masážní lehátka a trysky. V bazénku
přibyl menší chrlič a dětská skluzavka. Stavbaři naopak
nemuseli opravovat a znovu instalovat původní tobogán,
protože jeho konstrukce nevyhovovala současným požadavkům na bezpečnost. Sloužil už totiž dřív v krytém sokolovském bazénu, odtud byl na letní koupaliště přesunut.
Kromě nových bazénů musel tým Jana Mráze vybudovat i novou technologii úpravny vody a instalovat solární
kolektory, které v chladnějším počasí poslouží k přihřívání vody. V některých místech bylo třeba vybudovat
část nových chodníků a osadit čtyři sestavy převlékacích
kabinek. „Momentálně dokončujeme chodníky a ještě
nás čekají nezbytné sadové úpravy,“ říká Jan Mráz s tím,
že nejnáročnější podle něj bylo časově zkoordinovat dokončení nerezové části bazénového tělesa a zároveň začít
betonovat navazující vymývanou plochu. Na zdárném
průběhu stavby se podíleli i kolegové ze Subterry, kteří
montovali silové elektroinstalace a systém měření a regulace bazénové technologie.
Až do poloviny června má veřejnost možnost hlasovat
v soutěži Česká dopravní stavba roku 2014. Z děl
Metrostavu může Cenu veřejnosti získat most přes
Slovanské údolí (Křimická) v Plzni, lávka v Čelákovicích,
Trojský most, optimalizace trati Bubeneč–Holešovice
a přístav Hluboká n/Vl. Výsledky poznáme už 16. června.
Ocelové konstrukce
Silný pavouk pro práci ve stísněném
prostoru str. 3
Do letošní soutěže Stavba roku Metrostav přihlásil
šest děl, jejichž výstavbu řídil nebo se na ní významně
podílel. Další dvě postavil na startovní čáru prestižního klání investor. Odborná porota u nich bude posuzovat nejen kvalitu investičního záměru či architektonického návrhu, ale i úroveň stavebních a řemeslných
prací, které jsou přínosem zaměstnanců Metrostavu.
K úspěchu našich děl ve 23. ročníku soutěže ale může
přispět každý – při hlasování o Cenu veřejnosti.
Obytný soubor Kajetánka
Stavbu za Metrostav řídila divize 6
Náročný pražský projekt, který v rozsáhlých zahradách
barokní vily nezvykle kombinuje moderní novostavby
s rekonstruovanými historickými budovami.
Multifunkční centrum Quadrio
Stavbu za Metrostav řídilo sdružení divizí 3 a 1
Technická unikátnost stavby je daná její velikostí a umístěním v husté zástavbě centra Prahy s takřka nulovými
plochami pro zařízení staveniště či hloubkou podzemní
části až 25 m pod terén a 7 m nad klenbou tunelů metra.
Prodloužení trasy A metra z Dejvic do Motola
Stavbu za Metrostav řídila divize 8
Poprvé u nás byly jednokolejné traťové tunely raženy
plnoprofilovými štíty TBM EPBS (divize 5), poprvé byla v našich podmínkách použita stříkaná hydroizolace
ve velkém rozsahu (přes 7000 m²).
Optimalizace trati Praha Bubeneč – Praha Holešovice
Stavbu za Metrostav řídila divize 5
Zvýšení bezpečnosti železničního provozu v daném úseku
včetně náhrady provizorního ocelového mostu novým.
Kancelářská budova Crystal Prague
Stavbu za Metrostav řídila divize 9
Téměř 13 000 m² kancelářské plochy poskytuje nájemci
komfort a bezpečné zázemí v srdci pražských Vinohrad.
Komplikovaná stavba s atypickou fasádou vyrostla na
staveništi s plochou téměř kopírující půdorys budovy.
Trojský most přes Vltavu
Stavbu za Metrostav řídilo sdružení divizí 2 a 5
Nosnou konstrukci hlavního 200m pole tvoří unikátně
nízký ocelobetonový plnostěnný předpjatý síťový oblouk
s dolní mostovkou, který vytvořil novou dominantu Prahy.
Malá vodní elektrárna Štětí s rybochodem
Stavbu za Metrostav řídila divize 6
Složité dílo provedené v omezeném prostoru a ztížených
podmínkách. Prostředky získané provozováním MVE Štětí
poslouží pro financování neziskových aktivit.
InnoCrystal Zlatníky
Stavbu za Metrostav řídila divize 9
Architektonicky výjimečné prostory obalené konstrukčně
složitým trojúhelníkovitě členěným obvodovým pláštěm.
„Ocenění Stavba roku je přínosem pro všechny účastníky výstavby. Nás jako stavební firmu těší, když i odborníci potvrdí, že jsme pracovali na mimořádném projektu.
Ale titul nepřináší jen pocit dobře vykonané práce, je to
i významná reference pro budoucí výběrová řízení. Osvícení investoři totiž nevybírají jen podle nabídnuté ceny,
ale chtějí vědět, co a v jaké kvalitě již uchazeč o zakázku
postavil,“ řekl k soutěži generální ředitel Metrostavu
Ing. Pavel Pilát, jak spolu s dalšími informacemi můžete
zjistit na webových stránkách www.stavbaroku2015.cz.
1
Během pár dní čeká tým divize 9 ještě kolaudace a předání dokončeného díla investorovi. „Díky pečlivé práci
celého týmu a především Ing. Pavla Löbela a Ing. Ludvíka
Kuchariče se budou moci lidé v Sokolově osvěžit v novém
koupališti už během letošního léta,“ uzavírá Jan Mráz.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
2
05.06.15 15:08