Jednou za rok přijde čas

xxxx

více

ve fotoreportáži

na str. 4

společně

se pobavit

9. června 2015 / 10 / XXVII

více ve fotoreportáži na str. 4

Ptáme se: Ing. Pavla Hrušky,

vedoucího projektu z divize 3 str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

A .S.

Loňský rok, kraje, divize, obchod

a marketing str. 2

Divize 1 povýšila turistickou

ubytovnu na 4* hotel str. 3

Působivá soutěžní sestava

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Podpořte dopravní dílo Metrostavu

Den dopravy 2015

Informacemi o výstavbě

mimoúrovňové křižovatky

Opatovice (foto) přispěl

Ing. Richard Rakouš

z divize 4 do programu

Odborné konference

o investičních záměrech

dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji a jeho

krajském městě. Konference se uskutečnila 20. května

během Dne dopravy 2015, který byl součástí oslav

200. výročí narození a 170. výročí úmrtí významného

projektanta a stavitele železnic Ing. Jana Pernera.

Divize 4 pokračuje s modernizací D1

Tým Ing. Zdeňka Ludvíka z divize 4 začal 21. května

modernizovat další téměř 5km úsek dálnice D1, tentokrát

mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. Stavba potrvá rok

a půl a stavbaři ji provedou za nepřerušeného provozu.

Metrostav zakázku řídí jako lídr ve sdružení s firmami

SWIETELSKY stavební a HOCHTIEF CZ.

Technický úterek

Novou nabídkou Centra

vzdělávání Skupiny

Metrostav jsou Technické

úterky, které mají za úkol

představovat vybrané

stavební technologie a nové

postupy prací v praktických

ukázkách. Ing. Jan Klečka z centrály a Ing. Roman Vomlel

z divize 6 představili 28. dubna jako první dřevodekor

– imitaci dřeva na tenkovrstvých omítkách fasádních

systémů. Náměty na další podobné akce jsou vítané.

Výrobu a montáž konstrukce

železničního mostu na trati

Tábor–Sudoměřice přes

dálnici D3 představil na

XVII. konferenci Ocelové

konstrukce Ing. Libor Švec

z divize 3. Setkání ocelářů

v Karlově Studánce se 27. května zúčastnil i Ing. Jindřich

Hátle, MBA, který projekt řídil, a technik Karel Toužil.

Na Slovensku nově

Příkaz prezidenta Jiřího Bělohlava upravil od května 2015 nově způsob podnikání firem Skupiny Metrostav v segmentu dopravních staveb na Slovensku.

Do Metrostavu Slovakia je organizačně začleněný nový ředitel pro dopravní stavby na Slovensku, který bude

v tomto segmentu zastupovat celou Skupinu Metrostav.

Dnes v této pozici působí Ing. Milan Mockovčiak a mezi

jeho hlavní úkoly v rámci vymezeného trhu patří navrhovat systémová opatření, zpracovávat dílčí strategie pro

podnikání, koordinovat činnost jednotlivých stavebních

divizí a společností, projednávat a vydávat stanoviska

k obchodním a marketingovým aktivitám a informovat

vedení Skupiny i jejích firem o vývoji trhu.

Aktuální informace najdete na

www.facebook.com/Metrostav.

Metrostav_10_2015.indd 1

Sokolovské koupaliště

je připravené na léto

Už na začátku července by v případě slunečného počasí mohli obyvatelé Sokolova a jeho okolí vyzkoušet

nový padesátimetrový bazén na zdejším koupališti. Je

nerezový a nahradil původní betonový, který se již rozpadal. Rozsáhlou rekonstrukci celého koupaliště v Sokolově dokončil tým Jana Mráze z divize 9 za pouhý rok

a právě před začátkem letní koupací sezony.

Stavbaři museli nejdříve provést demolici starého

betonového bazénového tělesa a dětského brouzdaliště,

odmontovat s nimi související technologie a rozvody

a na původní místo umístit nový nerezový bazén o velikosti 25 x 50 metrů a s hloubkou od 1,2 do 1,65 metru.

Po rekonstrukci nepřijdou zkrátka ani malé děti, protože

jim na sokolovském koupališti zůstalo i brouzdaliště – jen

je na jiném místě a také z nerezu.

„Hned na začátku zakázky jsme narazili na nesoudržné části původních betonových stěn bazénu, takže jsme

museli provést víc demoličních prací, než bylo původně

v plánu,“ vzpomíná vedoucí projektu Jan Mráz. „V současné době je už bazén napuštěný (foto č. 1) a odborníci

provedli odběry vody a odzkoušeli funkčnost atrakcí,“ dodává. Do bazénu povede původní skluzavka, která prošla

potřebnými opravami (foto č. 2), dále v něm budou k dispozici chrlič, hřib, masážní lehátka a trysky. V bazénku

přibyl menší chrlič a dětská skluzavka. Stavbaři naopak

nemuseli opravovat a znovu instalovat původní tobogán,

protože jeho konstrukce nevyhovovala současným požadavkům na bezpečnost. Sloužil už totiž dřív v krytém sokolovském bazénu, odtud byl na letní koupaliště přesunut.

Kromě nových bazénů musel tým Jana Mráze vybudovat i novou technologii úpravny vody a instalovat solární

kolektory, které v chladnějším počasí poslouží k přihřívání vody. V některých místech bylo třeba vybudovat

část nových chodníků a osadit čtyři sestavy převlékacích

kabinek. „Momentálně dokončujeme chodníky a ještě

nás čekají nezbytné sadové úpravy,“ říká Jan Mráz s tím,

že nejnáročnější podle něj bylo časově zkoordinovat dokončení nerezové části bazénového tělesa a zároveň začít

betonovat navazující vymývanou plochu. Na zdárném

průběhu stavby se podíleli i kolegové ze Subterry, kteří

montovali silové elektroinstalace a systém měření a regulace bazénové technologie.

Až do poloviny června má veřejnost možnost hlasovat

v soutěži Česká dopravní stavba roku 2014. Z děl

Metrostavu může Cenu veřejnosti získat most přes

Slovanské údolí (Křimická) v Plzni, lávka v Čelákovicích,

Trojský most, optimalizace trati Bubeneč–Holešovice

a přístav Hluboká n/Vl. Výsledky poznáme už 16. června.

Ocelové konstrukce

Silný pavouk pro práci ve stísněném

prostoru str. 3

Do letošní soutěže Stavba roku Metrostav přihlásil

šest děl, jejichž výstavbu řídil nebo se na ní významně

podílel. Další dvě postavil na startovní čáru prestižního klání investor. Odborná porota u nich bude posuzovat nejen kvalitu investičního záměru či architektonického návrhu, ale i úroveň stavebních a řemeslných

prací, které jsou přínosem zaměstnanců Metrostavu.

K úspěchu našich děl ve 23. ročníku soutěže ale může

přispět každý – při hlasování o Cenu veřejnosti.

Obytný soubor Kajetánka

Stavbu za Metrostav řídila divize 6

Náročný pražský projekt, který v rozsáhlých zahradách

barokní vily nezvykle kombinuje moderní novostavby

s rekonstruovanými historickými budovami.

Multifunkční centrum Quadrio

Stavbu za Metrostav řídilo sdružení divizí 3 a 1

Technická unikátnost stavby je daná její velikostí a umístěním v husté zástavbě centra Prahy s takřka nulovými

plochami pro zařízení staveniště či hloubkou podzemní

části až 25 m pod terén a 7 m nad klenbou tunelů metra.

Prodloužení trasy A metra z Dejvic do Motola

Stavbu za Metrostav řídila divize 8

Poprvé u nás byly jednokolejné traťové tunely raženy

plnoprofilovými štíty TBM EPBS (divize 5), poprvé byla v našich podmínkách použita stříkaná hydroizolace

ve velkém rozsahu (přes 7000 m²).

Optimalizace trati Praha Bubeneč – Praha Holešovice

Stavbu za Metrostav řídila divize 5

Zvýšení bezpečnosti železničního provozu v daném úseku

včetně náhrady provizorního ocelového mostu novým.

Kancelářská budova Crystal Prague

Stavbu za Metrostav řídila divize 9

Téměř 13 000 m² kancelářské plochy poskytuje nájemci

komfort a bezpečné zázemí v srdci pražských Vinohrad.

Komplikovaná stavba s atypickou fasádou vyrostla na

staveništi s plochou téměř kopírující půdorys budovy.

Trojský most přes Vltavu

Stavbu za Metrostav řídilo sdružení divizí 2 a 5

Nosnou konstrukci hlavního 200m pole tvoří unikátně

nízký ocelobetonový plnostěnný předpjatý síťový oblouk

s dolní mostovkou, který vytvořil novou dominantu Prahy.

Malá vodní elektrárna Štětí s rybochodem

Stavbu za Metrostav řídila divize 6

Složité dílo provedené v omezeném prostoru a ztížených

podmínkách. Prostředky získané provozováním MVE Štětí

poslouží pro financování neziskových aktivit.

InnoCrystal Zlatníky

Stavbu za Metrostav řídila divize 9

Architektonicky výjimečné prostory obalené konstrukčně

složitým trojúhelníkovitě členěným obvodovým pláštěm.

„Ocenění Stavba roku je přínosem pro všechny účastníky výstavby. Nás jako stavební firmu těší, když i odborníci potvrdí, že jsme pracovali na mimořádném projektu.

Ale titul nepřináší jen pocit dobře vykonané práce, je to

i významná reference pro budoucí výběrová řízení. Osvícení investoři totiž nevybírají jen podle nabídnuté ceny,

ale chtějí vědět, co a v jaké kvalitě již uchazeč o zakázku

postavil,“ řekl k soutěži generální ředitel Metrostavu

Ing. Pavel Pilát, jak spolu s dalšími informacemi můžete

zjistit na webových stránkách www.stavbaroku2015.cz.

1

Během pár dní čeká tým divize 9 ještě kolaudace a předání dokončeného díla investorovi. „Díky pečlivé práci

celého týmu a především Ing. Pavla Löbela a Ing. Ludvíka

Kuchariče se budou moci lidé v Sokolově osvěžit v novém

koupališti už během letošního léta,“ uzavírá Jan Mráz.

Martina Vampulová, foto Josef Husák

2

05.06.15 15:08