Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2017, Strana 3
Dokončení hrubé stavby PIANA se přiblížilo
Piano uprostřed Českých Bujovic? To je nové admi-
nistrativní centrum, které vjiheské metropoli buduje
tým Ing. Milana Hrodky z jihočesho zastoupe
divize 6. Rastr fasády evokuje klávesy koncertho kří-
dla, vykcí se horní atikou pak budova získá ijeho
tvar. Hrubá stavba objektu (foto), jenž vzbuzuje nema
emoce, by měla být dokončena vpolovině července.
Z mého pohledu jde o velice vydařený architekto-
nický návrh a výsledek bude určitě parádní, i když lidé
vČeských Bujovicích stavbu PIANA moc dobře nevní-
ma. Věřím ale, že až bude dílo hoto, tak změní názor
ivětšina kritiků, jako tomu bylo ina ch předchoch
stavbách,“ říká vedoucí projektu, který je s průběhem
zakázky spokojen. Zpočátku stavbaře potrápila podzemní
voda, která působila problémy hlavně při zalení objektu.
Dobře si s ní ale poradili, ato idíky pomoci, které se jim
dostalo odkolegů z divize 6 ztýmu Ing.Vladira Horáč-
ka, jenž provádí železobetonové konstrukce. Stavbi se
vypádali ismalým prostorem pro zařízení staveniště
narné křižovatce ulic Mánesovy aLidické.
PIANO je koncipováno jako polyfunní objekt pro
kanceláře, obchodní prostory a několik jednotek vparte-
ru. Bude mít pět nadzemch podlaží s celkem asi 9000m
2
pronajímatelné plochy.
i dokončování hrubé stavby by měla být nastřeše
objektu vztena ocelová pergola, která má symbolizovat
právě křídlo piana. Nani naže sešní plášť, jenž stav-
baři provedou zároveň sfasádou, nejsložijším prvkem
stavby. „Obvodový pšť projekčně řešíme sjeho dodava-
telem již několik měců. Jeho realizace navíc klade vyso-
ké nároky nanaše betoře, ktí musí vurčitých prvch
dosáhnout vyšší kvality naesnost, než je předepsa
normami,“ popisuje Ing.Hromádka.
Bez ohledu na útvary, Metrostav je jen jeden
Vedoucí projektu klade vysoké nároky nejen nasvůj tým,
ale i na betonáře Ing. Horáčka: „Po svých lidech chci,
aby s kolegy nastavbě vystupovali jako celek, ane jako
bychom byli dva samostatné útvary. A totéž vyžaduji
iodskupiny Ing.Horáčka. Jsem rád, že se to daří a že
s jako doe spolupracující kolektiv vmá iinvestor.
Díky kvalitním aspolehlivým spolupracovníkům může
Ing. Hromádka vedle výstavby PIANA řídit idalší stavby.
Nedávno jeho tým ukoil rekonstrukci včeskobudějovic-
ké nemocnici. Modernější podobu vtiskne ijedné znašich
nejkrásněích přehrad, Husinci nařece Blanici. Dále jej
čeká výzva vpodobě rekonstrukce historické budovy Hu-
sitského muzea vTáboře, která je těsně před zahájem.
Blanka Růžková, foto archiv stavby
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Ruiny vystřídalo nejen zdravotnické sedisko
Za dva roky postavil tým Lukáše Kalfta z divize 8
novou pětipodlažní budovu, která vyplnila poměrně
nevzhledné místo v centru Liberce. V současné do
je samotná stavba dokončena a do noho objektu se
začínají stěhovat první nájemci.
vodně měla část objektu sloužit jako zdravotnické
středisko, proto také budova dostala jméno po otci mo-
derní medicíny a je vokolí známá jako Avicena. V průhu
výstavby se ale nájemci změnili, takže pro zdravotnické
účely zůstalo zachováno jen 2. nadzemní podlaží. Tam se
v nejbližších týdnech postupně nashují praktičtí léki,
zubaři a laboratorní technici. O podlaží níž bude lékárna.
První podzemní podlaží poslouží pro garáže s kotelnou
a ústřednou. V horch patrech měly být podle původního
záměru daí ordinace a luxusní byty, jejich využití se ale
změnilo a v části 3. NP, v celém 4. NP a části 5. NP budou
kanceláře automobilových koncernů (foto). Do 5. nad-
zemního podlaží potom plánuje přesunout svou kanceř
také investor díla, společnost Vavřincův vrch.
Žádná stavba není jednoduchá
Avicena má půdorys ve tvaru zalomeného obdélníku
avýškově navazuje na sousední budovu Okresní správy
sociálního zabezpe. Vzhledem k tomu, že mezi severní
a jižní stranou novostavby je výškový rozl tenu až osm
met, zasahují suterénní opěrná stěna apažicí konstruk-
ce na jižní straně až do prvho patra, zatímco na severní
tvoří jenom suterén.
Změna nájemců během výstavby způsobila posunutí
termínu dokončení díla zhruba o půl roku. „Požadavky
nových budouch uživatelů často měnily již dokončené
dispozice. Některé klientské změny jsme ani nemohli pro-
st, nebo jsme je dělali i vícekrát. Kromě toho se inves-
torovi nedařilo včas plnit terny dodavatelů, se kterými
spolupracoval naímo, a tím se posouvaly inaše lty,
vystluje Lukáš Kalft. Své vyití dnes ještě hledá asi
třetina nájemních jednotek. Avicena sama je ale hotová
aprobíhá jednání o mnosti jeho předčasného užívání.
mv, foto Bohumil Rosenkranz
Stavba dálnice D3 mezi Bošilcem a Šetínem
ležitou zakázkou divize 4 je novostavba dálniceD3,
tedy její více než 8 km dlouhý úsek mezi obcemi Boši-
lec a Ševětín. Jeho stavbu ve sdružení řídí za Metro-
stav tým Ing.Michala Türka. Veškeré stavební práce,
za které odpo, tu zatím vlastmi silami zajišťu
pouze zaměstnanci divize 4 – z provozů zemch prací,
který vede Ing. Miroslav Žipek, a dopravy a mechani-
zace (Mgr. Zdeněk Kulha) či středisek monolitických
konstrukcí (Ing. Martin Slovák) a betonových vozovek
(Ing. Jan Růžička). Od loňského listopadu, kdy jsme
ostavbě psali naposledy, práce značně pokročily.
Pokud budeme zakázku měřit finančně, měli jsme
vktnu hotovou více než čtvrtinu ceny díla,“ říká pra-
covník inžeringu Ing. Josef Fríd, „téměř vcem úseku
jsou dotěženy dálniční zářezy a provádíme zemní násypy.
Dokončili jsme všechny přelky sítí. Na polovině trasy
jsme zahájili pokdku první vrstvy aktivní zóny. Stavební
práce běží na nejméně polovině zcelkového počtu více
než 80 stavebch objektů, což klade vysoké nároky na
řízení akce a koordinaci jednotlivých činností.“
Co se týká vybraných přemostění – na mostě přes
lnici u Ševětína (SO 214) už byla zabetonona a pře-
depnuta nosná konstrukce. K výstavbě monolitického
jednotrámového třípolového mostu s celkovým rozpětím
80m posloila pevná ocelová skruž s dřemi most-
ními ramenáty (foto č. 1). Jako součást silnice II/603 bude
most uveden do provozu ještě letos.
Dálniční most přes vodoteč a polní cestu u Neplachova
(SO 203) bude předepjatý monolitický dvoutrám o třech
poch s celkovým rozpětím 77,5 m. Je založený na pilo-
tách, hotová je i jeho spodní stavba a mostaři se připravu
na montáž pevné mostní skruže (foto č. 2).
Stavbařům pohají dobré vztahy s okolím
Stavbu D3 komplikuje nutnost vést ji částečně v no
stopě a zčásti vstě současné silnice I/3, což vyžaduje
častou změnu dopravy i její omeze.
Do konce července 2017 ale bude hotový i druhý úsek
silnice II/603 – náhrada I/3, která koliduje strasou dálni-
ce. „Abychom trasu uvolnili celou, dokončíme s ročním
edstihem ještě letos náhradu silnice I/3 od Švamberka
až po konec úseku.edpokládáme, že pokud vše poběží
podle platných harmonogramů, tak budovaný dálniční
úsek uvedeme do provozu již na jaře v roce 2019. Vzhle-
dem k tomu, že velmi doe vycme se starosty obcí,
jejichž katastrem stavba prochází, neovám se žádných
dalších komplikací,“ chválí pběh prací i divizi 4 vedou
projektu Ing. Michal Türk. O práci jeho týmu pravidel
informuje také Facebook Metrostavu.
red, foto archiv stavby
metrů chybělo 6. června k prorážce severho tubusu
tunelu Ejpovice. TBM Viktorii, která jej razí, řídí osádky
divize5 Metrostavu vedené týmem Ing. Štefana Ivora.
Obec Bošilec se dostala do česho povědomí díky
lidové písnce o místním mostku, na němž hrály
dvě panny vkostku. To se ale vztahovalo kdávným
dom, kdy se sem jezdívalo bavit panstvo z Třeboně
a mimo jiné zde hrávalo i vrhcáby. Roku 1990 byl ale
Bošilec vyhlášen vesnickou patkovou zónou a mezi
jeho zamavosti patří třeba kostel svaho Martina.
Prošel mnoha stavebmi úpravami, při nichž byl
jako nejstarší objeven letopet 1210. V 18. století do
kostela přemístili rokokovou kazatelnu z postříeného
eva, která má podobu mohutné velryby. Pochází ze
zrušeného kostela svaté Barbory v Třeboni.
1 2
Vybavení bezbariérové budovy
Antibakteriální podhledy se zabudovanými světly
Zdvojená podlaha v nájemních jednotkách
Provoz centrální recepce v režimu 24/7
Vytápění pomocí plynové kotelny
Tři vysokorychlostní výtahy
Parkování rezidentů v podzemních garážích (28 míst)
Systém přístupových karet na parkoviště
Požár hlásiče
LED osvětlení
Račice hostily první ze dvou velkých soutěží
Areál Národního olympijsho centra vodch sportů
v Račicích hostil poslední víkend v květnu významnou
mezinárodní akci – poprvé v novodobé historii se zde
konalo Mistrovství Evropy ve veslování. Labe aréna,
což je oficiální název arlu, se při něm poprvé před-
stavila v nové modernizované podobě. Stavbaři divi-
ze8 vní poslední práce dokončili letos v dubnu.
„Račice prošly velikou změnou a chvílemi je nepo-
znávám, což mě ale zároveň nabí,“ řekl letos na jaře na
tiskové konferenci čtyřnásobný mistr světa ve veslování
Onej Synek. Zlatou medaili získal ina ME v Labe aréně,
kde ve své disciplíně zvítězil stylem start–cíl. Šampiot
byl pro české barvy velmi úspěšný. Zlatou medaili si
odnesl také dvojskif žen a bronzovou lehká čtyřka bez
kormidelníka, vž nael své síly i kolega Jí Kopáč, jak
o tom informuje i čtvrtá stránka těchto novin.
Veslský kanál z roku 1986 stále proczí přestavbou
Podoba arlu se měnila už od podzimu roku 2015. Me-
trostav jako generální dodavatel v něm provedl rozsáhlé
stavební úpravy na tribunách (foto č. 1), ochozech a při
estavbě zázemí pro sportovce. Práce prohaly v něko-
lika etapách, a to většinou za plného provozu sportovní
části areálu, který se v té době dál využíval pro trénink.
Letos stavbaři Metrostavu finovali s menší dodateč-
nou zakázkou – vnitřní rekonstrukcí dvou pater cílové věže
etně dodávky nové cílové kamery. Nejdůležitěí moder-
nizní akce ale dokoili už v průběhu minuho roku.
Během něj postupně předali novou trafostanici, ubytovnu
pro závodníky a vybudovali železobetonové groundboxy,
které nahradily část demolované staré tribuny.
Výraznou změnou prošla rovněž budova původní
lonice, v níž mimo jiné vznikla nová jídelna (foto č.2)
sterasou pro sportovní týmy, z níž je dnes vidět na závo-
diš. Právě v loděnici musel tým Metrostavu řit nejvíc
nečekaných probmů zsobených mezerami v doku-
mentaci původho objektu, kde chyly údaje o skladbě
konstrukcí či orozvodech kanalizace.
Všechny stavby se ihned po dokončení uvolnily do
provozu. Nová restaurace, ubytovna i sociální zařízení za-
jily provoz s počátkem sezony a sloužily i pro tréninkové
soustředění týmů z celé Evropy,“ vzpomíná vedoucí pro-
jektu Ing. Petr Ort. Areál má podle jeho názoru mnohem
modernější a přívětivěí podobu nejen pro závodky, ale
i pro návšvky, kterým nazí atraktivnější pohled na cí-
lovou rovinku. Mohou si to ořit i v srpnu při Mistrovství
světa v rychlostní kanoistice 2017.
Blanka Růžková, foto Libor Zavoral
1 2
Piano nemusí připomínat jen obrys či fasáda budovy
jako vČeských Budějovich. Ve městě Čeng-čou
v čínské provincii Che-nan vede do stanice metra
Convention Centre černolé schodiště vpodobě
26klavírních kláves. Jakmile na schody někdo vkročí,
klavír se rozezní autentickým zvukem. „Kvesy“, které
zrovna hrají, se poznají podle podscení. Schodiště se
sice nejvíc líbí dětem, ale chodí po něm rádi i dospělí.
Metrostav_10_2017.indd 3 09.06.17 12:23
Metrostav Metrostav 10/2017, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 10/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2017, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (553 ms)

Rendering Strana 4 (102517): (0/1) (545 ms)

Rendering Strana 3 (102515): (0/1) (594 ms)

Rendering Strana 2 (102512): (0/1) (593 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2935/vth118707-1.jpg (3x)

 i2935/vth118710-1.jpg (3x)

 i2935/bg102515.svg

 i2935/vth118712-1.jpg (3x)

 i2935/vth118702-1.jpg