strana 4

Skvělé třetí místo

INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI

Za kolegy v Gdaňsku

NAŠE FOTOREPORTÁŽ

Na mistrovství Evropy, které v Račicích vyvrcholilo poslední víkend v květnu, vybojovala bronzovou medaili

čtyřka bez kormidelníka lehkých vah ve složení Jiří

Kopáč, Jan Vetešník, Milan Viktora a Jan Hájek.

„Připravili jsme se na závod, o kterém jsme věděli, že

bude těžký, a zkusili jsme ze sebe vydat maximum, což se

nám povedlo,“ řekl po dojezdu Jiří Kopáč, jinak asistent

vedoucího projektu z divize 6, kterého dnes nejčastěji

zastihnete na stavbě rezidence Panský statek Troja.

K úspěchu jemu i ostatním třem veslařům gratulujeme!

Cílem letošní zahraniční cesty členů Stavební společnosti MTS, která se v minulosti nazývala Vědeckotechnická společnost, byly stavby divize 4 v Polsku,

přesněji řečeno ty, které Metrostav buduje v okolí

Gdaňska. Provázeli nás přitom Ing. Ladislav Chovanec, specialista přípravy, a Ing. Jiří Krtek, koordinátor

geotechnických prací, oba z divize 4.

Na stavbě rychlostní komunikace S-7 Koszwały – Nowy Dwór Gdański nám nepřálo počasí. I když byl květen,

poletoval sníh a foukal tak silný vítr, že jsme si i ochranné

přilby museli přidržovat, aby nám je nesebral. A tak jsme

s vděčností uvítali přesun do buňkoviště Metrostavu, kde

se nás spolu s dalšími kolegy ujal hlavní stavbyvedoucí

Ing. Igor Sedláček a představil nám i zdejší druhý projekt

divize 4 – výstavbu zdvihacího mostu v gdaňském Sobieszewu. Přemostí řeku Martwa Wisla a spojí příměstskou

část města s jeho okruhem. Konstrukce mostu, jehož

zdvih ovládne komplikovaná hydraulika, speciální mechanika i automatika, zatím nemá obdobu v Polsku ani u nás.

Ratolest Fest 2017

Už podruhé Metrostav podpořil Ratolest Fest, aktivní

rodinnou sportovní, vědeckou, uměleckou a praktickou

přehlídku s inspirací pro děti na prázdniny i celý rok.

Festival se opět konal na pražských náplavkách, tentokrát v sobotu 27. května a navštívilo ho na 30 000 lidí,

převážně rodičů s dětmi. Mezi desítkami stanovišť, která

vtahovala návštěvníky přímo do programu, poutala velkou pozornost i prezentace Metrostavu, a to nejen dumper

či tunelový bagr, ale zejména minibagr a minidumper, které si malí stavbaři mohli stejně jako vloni sami vyzkoušet.

1

Atrakce v Chomutově

Železniční depozitář v Chomutově, který spravuje Národní technické muzeum (NTM), bude letos poprvé otevřen po celou turistickou sezonu. Od června do konce

září si tak veřejnost bude moci prohlédnout unikátní

vozidla, mezi nimiž jsou i parní lokomotivy.

V chomutovském depozitáři je téměř 100 kolejových

vozidel několika rozchodů a nejrůznějších typů, a to od

parní lokomotivy vyrobené v roce 1870 až po kolejový

sněhový pluh z roku 1980. K vidění jsou lokomotivy bývalých ČSD, salonní, osobní i motorové vozy, elektrické

a motorové lokomotivy, historické drezíny, ale i vozidla,

která nedávno sloužila v pravidelném provozu u Českých

drah a teď jsou připravena pro zachování ve sbírce NTM.

Největším lákadlem ale zřejmě jsou parní lokomotivy

v čele s rychlíkovým „Albatrosem“, který v srpnu 1964

vytvořil dosud nepřekonaný rekord parních lokomotiv

tehdejších Československých státních drah, když jel rychlostí 162 kilometrů v hodině. Stranou pozornosti nejspíše

nezůstane ani vyhlídkový salonní vůz Ústecko-teplické

dráhy z roku 1900 z továrny F. Ringhoffera nebo vůz vyrobený v roce 1906 pro barona Adolpha Rothschilda.

Železniční depozitář se nachází v sousedství areálu

depa Českých drah v Chomutově, je otevřený od čtvrtka

do neděle, vždy od 10. do 17. hodiny, a zve k návštěvě!

2

4

3

5

Návštěva ze zahraničí

Nemusí být největší

–red–, foto archiv Jaroslava Štůska

Příležitost pro zaměstnance firem Skupiny Metrostav

Zaujala vás naše cesta do Polska? Nebyla první. I vy se

můžete podílet na přípravě témat pro činnost Stavební

společnosti MTS, jejímž členem se může stát každý zaměstnanec společnosti ze Skupiny Metrostav. Přihlášku

naleznete na intranetu nebo u své personální manažerky.

Členský příspěvek činí jen 100 Kč ročně.

Martina Zrcková

Zdroj ČTK

Gratulujeme! Jaroslav Štůsek z divize 9 Metrostavu

se stal opět nejúspěšnějším reprezentantem České

republiky v armwrestlingu, tentokrát na mistrovství

Evropy 2017. Z Katovic si „stréc Jarda“ letos v květnu

přivezl v páce zlatou (foto) a stříbrnou medaili.

Do Polska se Jarda Štůsek vypravil rovnou z nemocnice. Naštěstí se v ní neléčil, ale pracoval – podílí se totiž

na rekonstrukci dětské polikliniky v Motole, kterou jeho

divize provádí. Když po úspěšných bojích z Katovic odjížděl, cinkaly mu na krku hned dvě medaile z kategorie

Senior Grand Master 100 kg – zlatá za levou ruku a stříbrná za pravou. Na ME se tak stal nejúspěšnějším českým

sportovcem a opět si rozšířil svou sbírku trofejí, ve které

už z ME či MS má více než 35 medailí a téměř deset z nich

je zlatých! Děkujeme Jardovi Štůskovi za úspěšnou reprezentaci naší firmy a přejeme, aby nemocnice byla vždy jen

jeho pracovištěm a v páce se mu i nadále dařilo!

Odbornou exkurzi doplnily i klasické výlety

Cesta naší společnosti neměla pouze tematickou část. Zajímavá místa jsme navštívili již cestou k Baltu, při průjezdu

Německem. Například Ozeaneum ve Stralsundu, které

umožňuje návštěvníkům ponořit se do světa pod hladinou

moří, a to do různých biotopů od Baltu přes Severní moře

až po severní Atlantik a Severní ledový oceán.

Během cesty jsme se zastavili také ve Štětíně, největším přístavu u Baltského moře, kde jsme prošli nábřežní

promenádu a přilehlé historické centrum na západním

břehu Odry s přírodní výhledovou terasou zvanou Wały

Chrobrego. Pokud jste dosud neměli příležitost, určitě navštivte Gdaňsk, jedno z nejstarších polských měst ležících

v Pomoří na řece Visle. Město zničené druhou světovou

válkou bylo kompletně obnoveno ve středověkém duchu

a voní mořem, přestože ho v něm není vidět.

Při zpáteční 12hodinové cestě autobusem do Prahy

jsme si znovu uvědomili, jak náročná je práce našich

kolegů daleko od domova na zahraničních zakázkách.

6

7

8

9

Pohoda, přátelé, zábava = 25. květen a Párty Metrostavu

Rok se sešel s rokem a Občanskou plovárnu na vltavském nábřeží už popáté zaplnilo více než devět set zaměstnanců

Metrostavu převážně dělnických profesí. Nastal totiž čas oblíbené Párty, která je určena právě těm, kdo budují

firemní stavby vlastníma rukama. Ještě před hlavní večerní zábavou – koncertem skupiny Krucipüsk (foto č. 1) –

přivítal přítomné generální ředitel společnosti Ing. Pavel Pilát (foto č. 2) a poděkoval všem za dobrou práci

v uplynulém období. Pozdravit kolegy přišel i prezident Skupiny Metrostav Jiří Bělohlav a na slavnosti nechyběl ani

předseda spolku Cesta za snem Heřman Volf, jehož aktivity firma dlouhodobě podporuje (foto č. 3 zprava). Párty

u vody nabídla jako každý rok rozšíření prostoru pro oslavu – při projížďkách po Vltavě si tentokrát všichni mohli

vychutnat krásné jarní počasí (foto č. 4). Čas na přátelská setkání si vyhradili i mistři, vedoucí projektů a vrcholoví

manažeři. Ředitel divize 9 Ing. Petr Zábský si tak povyprávěl s Jardou Štůskem (foto č. 5 zprava), jehož posledním

sportovním úspěchům je věnovaný vedlejší článek. Na letošní Párty si všichni mohli vyzkoušet, jak si rozumějí

s kulatým nesmyslem (foto č. 6) nebo jaký mají postřeh (foto č. 7). Každý byl přitom rád, že se s kolegy vidí jinde

než při práci (foto č. 8). Přišla na řadu i hudební smršť – hardcore v podání Krucipüsku a heavymetalové vystoupení

revivalové skupiny Judas Priest Revival, kde baskytaru skvěle ovládá kolega Milan Klindera z divize 9. V nezvyklém

oblečení sice vypadá trochu jinak (foto č. 9), než jak ho známe ze stavby, jeho vystoupení – a samozřejmě i celé

kapely – ale nikoho nezklamalo. Také proto se všichni těší za rok na Párty na shledanou!

Zaměstnanci společnosti BeMo vyrážejí každoročně

na výjezd pořádaný podnikovou radou, aby se seznámili s právě prováděnými stavbami a věděli, čím se firma

zabývá. Letos tak vyrazili do České republiky, aby se

na vlastní oči přesvědčili o tom, jaká je a co buduje

jejich mateřská firma.

Více než 60 kolegů dorazilo 11. května prvně na stavbu tunelu Ejpovice, kde je vozidlo MSV postupně dovezlo

až k razicímu štítu Viktorie. Po nevšedním zážitku následovalo příjemné zastavení v Plzeňském Prazdroji.

Druhý den byla na programu krátká návštěva v sídle

Metrostavu a Subterry a poté se všichni odebrali na pro

ně zcela neznámý stavební terén – při návštěvě Národního

muzea, které rekonstruuje sdružení v čele s divizemi 9 a 1

Metrostavu, se podrobně seznámili s výzvami, jež s sebou

přináší zvládnutí tak náročného úkolu.

Exkurzi doplnila prohlídka Prahy a bohatá ochutnávka

českých piv. „Teď už nezbývá nic jiného než poděkovat firmě, jež nám umožnila úžasný výlet, a především Ing. Robertu Dostálovi, který jej výborně zorganizoval! Zdařbůh!“

uzavřel Thomas Thaler, vedoucí oddělení kvality, který

o výjezdu do Česka napsal článek do firemních novin

BeMo a poskytl i společnou fotografii.

Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 019 241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav

/ Číslo 10/2017 vyšlo 13. 6. 2017 (11–12/2017 vyjde 3. 7. 2017) / Složení redakční rady Ing. J. Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing. J. Kavan, Ing. J. Neklanová, Ing. L. Profota, Ing. P. Půta, Ing. P. Řezáč, Ing. L. Svobodová,

Ing. J. Šob a Ing. M. Zrcková / Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication, s. r. o., Nad Kazankou 37,

Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejný.

Metrostav_10_2017.indd 4

09.06.17 12:23