Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 1
Smluvní žáci na odborný výcvik připraveni
Vprůhu června dlo postupně na předání pracov-
ho oblečení aprofesníhořadí 28 novým smluvním
žákům znašich partnerských škol, přičemž poskytnutí
ochranch pomůcek bylo završeno 12. června vAka-
demii řemesel Praha – Střední škole technické na
Zelem pruhu. Učni již budou absolvovat odborný
výcvik vbarch Metrostavu. Smlouvy snimi vprů-
hu března podepsali zástupci útvaru personálho
marketingu.
foto Zuzana Junková
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Zvládli jsme to sami
Nakročeno kmetru D
Pražský dopravní podnik (DPP) zahajuje geologický
průzkum vsouvislosti se stavbou metra trasy D (vizu-
alizace) zPankráce do Písnice. Průzkumy vtzv. úseku
PAD 1b a PAD 4 provede Metrostav, konkrétně tým
divize 8 pod vedením Ing.Miroslava Filipa.
Oficiální zajení průzkumných prací proběhlo v po-
lovině června. I když nejde jtě o samotnou výstavbu
metra, je to dobrý signál, že se věci dávají do pohybu.
Průzkum se uskutní na Pankráci a na několika dalších
místech. Vytěžené šachty aštoly jsou napnony vob-
lasti, kde se budou naczet traťové tunely, přestupní
chodby nebo poslouží pro vzduchotechniku. Podrobnější
informace a zajímavosti o plánovaných pracích naleznete
vrozhovoru sIng.Miroslavem Filipem na str. 2.
Které úseky jako prv?
V počáteční fázi vznikne trasa mezi Pankrácí, Novými
Dvory apokračovat bude do Depa Písnice. Následně má
t budován iúsek zPankráce na nástí Míru. Plánuje
se, že na nové trase D by měli jezdit vlaky bez řidiče. Ná-
klady jsou odhadony na 57 miliard korun, investorem
stavby bude pražský dopravní podnik.
Výstavbou metra trasy D si město slibuje zlepšení
problematické dopravní situace vjižní části Prahy (K,
Lhotka, Libuš) a daích kapacitních sídlištních celků,
odleení jižní části stávací linky C či vytvení kapacitní
rezervy pro případ přerušení provozu na lince C amimo.
-red-, ČTK, vizualizace Metroprojekt
Prorážka tunelu
Prešov
Kolegové zdivize 5 pod
vedem Ing.Jího
ichňáče 13. června
provedli slavnostní prorážku
tunelu Prešov na Slovensku
(foto). Dílo je součás
měř 8 km obchvatu stejnojmenného města ajeho dvě
dvoupruhové trouby, samostatné pro kdý směr, budou
řit přes 2,2 km. Tunel vzniká ve sdružení, kde má
Metrostav ajeho slovenská dciná společnost třetinový
pol odpovídající výstavbě tunelu i portálů.
Mezinárodní setkání tunelářů vPraze
Ve dnech 3. až 5. června se vpražsm kongresovém
hotelu Clarion uskutečnil již 14. ročník mezinárodní
konference Podzemní stavby Praha 2019. Jde onejtší
českou tunelářskou konferenci, která je pravidel
pořána každé tři roky. Metrostav je platinovým
partnerem amezi delegáty byli ni odborníci, znichž
mnozí na kongresu ipředšeli zamavá témata.
Záchranáři
vnovém
Za účasti hejtmana
Moravskoslezského kraje
Iva Vondráka (na snímku
uprostřed) byl 11. června
slavnostně zahájen provoz
moderního Integrovaného
výjezdového centra (IVC) vČesm Těšíně. Na projektu
pracoval tým divize 1, který na zelné louce postavil tři
vzájemně propojené objekty ve tvaru obráceného U. Do
nich se již postupně nastěhovali směstskými strážníky
acelorepublikovými policisty hasiči. Ve sm novém
působišti naleznou odpovídající technické ihygienic
zázemí, soástí integrovaho centra je sportoviště.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Miroslava Filipa,
vedoucího projektů z divize 8 str. 2
Divize 3 dokouje v prských
Vysočanech dva bytové domy str. 3
Zakázka na Letišti Václava Havla:
dva pohyblivé nástupní mosty str. 3
Stavbaři divize 6 opravili na řece
Sázavě jez Podělusy str. 3
Sportovci z řad Metrostavu
na LSH 2019 v Nymburku
více ve fotoreportáži na str. 4
19. června 2019 / 10 / XXXI
Sklápěcí Most Stulecia Niepodległości (Století nezávislo-
sti) přes Mrtvou Vislu vSobieševu (titulní foto) dostal
tým divize 4 vedený Ing. Ladislavem Chovancem zcela sa-
mostatně, ikdyž zakázku zal vzáří roku 2016 budovat ve
trolenm sdružení. „Průh stavby mě utvrdil vjednom
– nejdůlitější ve firmě nejsou nejnověí stroje, ale lidé.
To se potvrdilo při probmech snašimi partnery. Kdyby se
znás nevytvil dobrý tým, stavba by se byla vdobě jejich
krachu personálně rozsypala. To, že jsme se navzájem
dokázali motivovat a vytvořili si atmosféru, která umož-
nila překoní probmů a ukončení stavby, považuji za
největší úspěch,“ hodnotí dílo vedoucí projektu.
Vybudovat pětipolový a173 m dlouhý most se dvěma
pohyblivými ocelovými křídly nebyla procházka růžo-
vým sadem nejen kvůli krátkému termínu výstavby, ale
iproto, že práce musely prohnout ze soulodí na vodě.
Šest pilířů mostu stavbi hlubinně založili na pilotách,
ičemž čtyři znich vznikly ve štových jímkách aměly
základovou spáru až 6,5 m pod hladinou řeky. Ocelovými
ídly sedního pole nosné konstrukce mostu otáčí dvoji-
ce lisek aotevírají se pomocí hydraulických pístů, které
podporují ocelobetonová závaží shmotností 140 tun.
Součástí zakázky byla ivýstavba řídicího centra aná-
vazných komunikací (foto) včetně inženýrských sítí. Dále
opevnění břehů Mrtvé Visly, vytvoření postojových míst
pro lodě, čekající na otevření mostu. Po 10. listopadu
2018, kdy byl Most Stulecia Niepodległci slavnostně
otevřen, stavbaři zlikvidovali původní pontonový most
– po demontáži mostovky rozdělili jeho konstrukci na
sekce, které lodě přetáhly krozebrání.
Ipřes sérii obtíží vli ahrdí
Zakázku získal Metrostav oddział w Polsce ve sdruže
sfirmami Vistal Gdynia aVistal Infrastructure. Obě zban-
krotovaly. „To byl náš nejtší problém. Daí komplikaci
edstavoval odchod hlavho projektanta vdobě, kdy se
kvůli změně dodavatele měnila konstrukce mostu. Spous-
tu obtíží generovaly protichůdné padavky investora,
se kterým se od začátku spolupracovalo velmi náročně.
Jeho přístup charakterizuje ito, že na slavnostní otee
mostu, které pádal, nás ani nepozval. No aktomu vše-
mu se přidala celková komplexnost prací – nejednalo se
totiž jen omostinu či silničařinu. Museli jsme vybudovat
i spoustu specializovaných hydraulicko-mechanických
sysmů, které původní projekt nešil, a najít způsob,
jak je vyskládat do funkčního celku,“ vypočítává vedoucí
projektu Ing. Ladislav Chovanec.
Jeho sehraný detlenný tým, vněmž pracovali dva
Čechosloci a sedm Poláků – z nich tři byli původně
zaměstnanci Vistalu – se dnes bohel rozpotí. „Moje
pocity jsou smíšené. Na jednu stranu mi stavba hodně
vzala – byly to tři roky tvrdé práce astresu. Na druhou
stranu mi dala přílitost se technicky realizovat anaučit
se spoustu nových věcí ohledně vedení díla aspolupráce
vtýmu. Můžeme ale být na spolnou práci hr. Nejenže
most spolehlivě slouží, ale Metrostav za něj získal oceně
Diamenty infrastruktury aměsto Gdaňsk cenu Pomorskie
Sztormy 2018. Byl nominován ivsoutěži Top Inwestycje
Komunalne 2019 avČR je přihlášený do prestižní soutěže
Stavba roku 2019,“ uzavírá spokojeně Ing.Chovanec.
Lenka Svobodová, foto archiv stavby
Sklápěcí most včíslech
Hodnota kontraktu isdodatky cca 350 milionů Kč
lka mostu 173 m
Šířka nosné konstrukce 14,92 m
Šířka plavební dráhy 50 m
Výška nad střední hladinou 5 m
Objem spoebovaho betonu 1700 m
3
Hmotnost betořské výztuže 500 tun
Hmotnost oceli pro mostní konstrukce 700 tun
Ocel pro zaberaněné roury, dalby aodbojnice 1350 tun
Průměrný denní počet pracovků 50 osob
MTS Handy Cyklo Maraton
Schůzka dobrovolníků,
ktí pomáhají sorganizací závodu,
proběhne v úterý 25. 6. 2019 od 15 hod.
v Centru vzlávání Metrostavu.
Pokud chcete být jedním z nich,
ijďte nasetní!
Metrostav_10_2019.indd 1 17.06.19 15:39
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (293 ms)

Rendering Strana 2 (102305): (0/1) (289 ms)

Rendering Strana 1 (102303): (0/1) (325 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2889/vth118467-1.jpg

 i2889/bg102303.svg

 i2889/vth118469-1.jpg

 i2889/vth118471-1.jpg

 i2889/vth118473-1.jpg