Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 2
Údržba silnic asetkání starostů uSedlčan
Již posedmnácté uspořádala naše dceřiná společnost
Údržba silnic přátelské posezení starostů, které pro-
hlo 23. května. Celou akci zahájili úvodním slovem
jednatelé společnosti Milan Doležal a Ing. Miroslav
Babický. Přítomní představili starostům předt čin-
nosti spolnosti anové stroje.
Firma se zaměřuje zejména na letní a zimní údržbu
silnic, vodorovné a svislé dopravní značení, doprav
inžerská opatření (DIO), osazoní svodidel aopravy
vozovek. Dále společnost představila svoje strojní vyba-
vení, zejména nově pořízené investice vposledních dvou
letech: univerzální nákladní automobily pro údržbu (foto),
multifunní chemické nástavby asypače, čelní hydraulic-
ké sekačky adalší vhodnotě bezmála 25 mil. Kč. Vybavení
umožňuje poskytoní jtě kvalitjších sleb třeba při
sečení trávy či při drcení a tříní demolho materlu.
Bohatý program byl dále vyplněn prohlídkou areálu
střediska údržby Červený Hrádek uSedan, kde se na-
chází sídlo společnosti, avolně přešel kneforlní zábavě
adiskuzi starostů nad aktuálm děním vregionu.
Údržba silnic aktivně působí zejména vregionech Be-
nešov, Sedany, Příbram aDoíš. Předmět činnosti fir-
my zahrnuje vodorovné dopravní znení – jednosložková
barva, vodou ředitelná barva, plast hladký, strukturální
azvučící svislé dopravní značení. Zajišťuje také dodávky
avýstavby svislých dopravních značek na nové silnič
adálniční úseky a jejich výměnu v případě, že stávají
značky nesplňují kvalitativní podmínky.
Soástí dodávek jsou výstavby základových pa-
tek pro základní dopravní znky ale také velkopl
a portálové dopravní značky včetně dovky nosch
konstrukcí – sloupků, příhradových konstrukcí aportálů.
Servis nejen na silnich
Firma dále zajťuje drážní dopravní značky, tedy výstroje
tratí aorientačních sysmů. Stejně jako silniční tak dráž
doprava se totiž neobejde bez dopravho zne. Do
výstroje trati dále paí hektometrovníky akilometrov-
ky, které Údržba silnic dodává azajišťuje jejich výstavbu
amontáž na kolejových svršch. Součástí dodávek jsou
orientační systémy, tedy informační tabule prosvětlené
ineprostlené (názvy stanice, nástupť, kolejí, WC, aj.),
které tak sloí klepší orientaci cestujích.
Je na místě také znit a vysvětlit činnosti v rámci
tzv. DIO. Jde oprojem dopravho značení astel
signalizace při výstavbě silnic a lnic a během jejich
oprav. Společnost Údržba silnic tyto práce provádí včetně
montáží a údržby pronajatého materlu. Soasně
zajišťuje inženýrskou činnost zpracování projektů
a jejich projednávání se slkami státní správy (Policie
ČR, odbory dopravy, Ministerstva dopravy) do vydání
stanovení dopravního značení apovolení uzavírek.
Text afoto Ing.Jan Dostál
Dopravní stavba roku
Za účasti odborné veřejnosti proběhlo 18. června
slavnostní vyhlášení projektů soutěže Česká doprav
stavba, technologie, inovace roku 2018. Metrostav
nominoval šest svých významných děl.
Za ni firmu si pozornost získala Pleskotova lávka
v Písku (foto č. 1), kterou loni dokončil jihočeský tým
divize 6. Důležitou dopravní stavbou je bezesporu Mo-
dernizace železniční trati Rokycany – Plz, v jemž rámci
týmy techniků Metrostavu a Subterry budovaly 4,1 km
dlouhé tunely Ejpovice (foto č. 2). Z okruhu silnch sta-
veb byla nominována propojka dvou českobudějovických
sídlišť s označením III/14539 (foto č. 3), za Metrostav
soutěžily také projekty Rekonstrukce jezu vČernicích
(foto č. 4) a přístaviště Purkarec vjižních Čecch (foto
č. 5). Ze zahranch staveb se ankety zúčastnil sklápě
most vpolském Sobieševu (foto č. 6), o kterém přinášíme
podrobnější informace vtitulním článku novin.
-red-, foto archiv Metrostavu
Ing.Miroslava Filipa,
vedoucího projektů zdivize 8
Po studiu Fakulty stavební na ČVUT vPraze Miroslav
Filip po ročm pobytu vzahraničí nastoupil do firmy
Subterra. Do týmu metra přišel ke konci projektu met-
ra IV. C1 apozději jako vedoucí projektu řídil výstavbu
úseku IV. C2. Na začátku roku 2010 přijal nabídku na
estup do divize 8 Metrostavu a stal se ředitelem
výstavby tehdy zahajované dostavby linky A z Dejvic
do Motola. Nyní má na starosti inženýrsko-geologické
průzkumy pro budoucí výstavbu metra trasy D.
Jak vzpomínáte na období, kdy jste řídil projekt IV. C2
apozději jste byl ředitelem výstavby V. A?
Každá stavba člověka profesně oboha. Ražby metra IV.
C2 byly celé provány pomocí metody NRTM, V. AzDej-
vic do Motola byla zase vČeské republice první stavba,
kterou jsme spolně sD5 prováli zvelké části pomo
tunelovach strojů TBM. Bylo to pro nás samozřej
úplně něco nového. Chci tím říct, že každý projekt je ně-
čím specifický. Při stavch takoho rozsahu se člok
setkává a růzm zsobem spolupracuje s mnoha lidmi
jak od exterch partne, tak i ze Skupiny Metrostav. Rád
na toto období vzpomínám.
Které další projekty kromě metra máte za sebou?
Byla to například protipovodňová opatření v Praze na
Zbraslavi, což mimo jiné představovalo prefabrikované
i monolitické železobetonové těsnicí stěny, jejichž pod-
zemní část byla až 10 m hluboká. Za mého působení ve
firmě Subterra jsem dále ve sdružení se spolnostíHo-
chtief stavěl obchodní centrum Plzeň Plaza.
Vraťme se kmetru. Vposledch týdnech se více hovoří
oprůzkumech trasy D. Oco vlastně půjde?
Metro D je dlouhodobě plánovaná stavba. Na této trase,
která povede změstí Míru přes Pankrác do Písnice, je
projektono 10 stanic, ztoho čtyři ražené, pět hloube-
ch ajedna povrcho. Nyní se zahajujíčtyři zakázky na
dopkové geologické průzkumy vúseku trasy Pankrác –
Olbrachtova. Metrostavu se podařilo získat dvě zakázky,
daí dvě budou realizovat společnosti Hochtief aStrabag.
Proč se začíná na Pankráci?
Tato část trasy metra je stavebně složitá. Naíklad
budoucí přestupní stanice Pankc je jednolodní stanice
s bmi nástupišti v hloubce kolem 33 m, je nac
umístěna ve složitých geologických podmínkách. Úkolem
inženýrskogeologického průzkumu je zejména ověření
přetvárných a pevnostních charakteristik zastižených
hornin prostřednictvím terénních alaboratorních zkou-
šek přímo v trase zájmového úseku. Daím úkolem je
ověření účinnosti pokusných sanačních injekží astím
souvisejících změn geomechanických vlastností takto
proinjektovaného horninového prostředí.
Jaké práce budou probíhat nejíve?
Zátkem června jsme převzali první ze dvou stavenišť
označené PAD 4, které se naczí vedle pty na Pan-
kráci, druhé staveniště PAD 1b převezmeme od investora
1. července. To se nachází usjezdu zulice 5. května. Od
okaiku převzetí staveniště PAD 4 začíme připravo-
vat zařízení staveniště včetně veškerých přípojek ale
realizovat vlastní stavební jámu z evrtávaných pilot.
Jakmile se dostaneme na dno vhloubce přibližně 30 m,
po provedení dvojitého mikropilotového deštníku mohou
zít vlastní ražby průzkumné štoly a v vaznosti se
budou provát pokusné injektáže. Vprůběhu realizace
stavebních prací budou prony ipráce geologické, kde
me za partnera společnost PUDIS.
Jak dlouho poběží tato fáze?
Průzkum na PAD 4 bude včetně geologického vyhodnoce-
ní trvat přibližně dva roky, PAD 1b proběhne za jeden rok.
Termín vypsání veřejné souže na samotnou výstavbu
metra se dá předpokdat jtě v tomto roce.
Aktuálně tedy opět žijete metrem...
Ano, ale není to pouze stavba nové trasy, jsou to také
plánované rekonstrukce současných stanic. Pokud budou
vypsané daí soutěže, chtěli bychom se jich účastnit.
Za rozhovor děkuje David Kal
strana 2
PME SE
1
Semináře OTS: nové technologie inormy známe
Odborné technické semiře (OTS) pořádá Centrum
vzvání Skupiny Metrostav (foto č. 1) již pátým
rokem. Do organizace akcí se vždy protá potřeba
sezmení zastnanců s aktuálmi dopady zn
norem, zákonů do oblasti stavebních zazek, velká
pozornost je věnována rozvoji technologií, novým vý-
robním postupům inově zaváděným materiálům.
Vnabídce témat stále dominují geotechnika, technic
požadavky stavebních výrobků, statika. Nově se objevu
mata aktlní pro dnešní dobu, jako je např. realizace
chytrých – úsporch budov, kontrolní postupy aměření,
navrhoní izolací proti vodě či využívání laboratorch
metod pro zkvalitnění výstavby.
Vminulosti se opírala organizace seminářů (foto č. 2),
tzv. tematických dnů Metrostavu, zejména o spolupráci
svysokými školami. Bohužel se změnilpřístup některých
fakult technických univerzit kposkytování tzv. celoživotní-
ho vzlávání a sysm akcí jsme upravili apřenesli do pro-
stor centra vzdění azabezpili vlastními lektory zřad
odbor, zejména kolegů zÚseku výrobně-technického
ředitele. Vznikly semiře, do nichž jsme jako lektory po-
zvali ispecialisty zvysokých škol či odborných sdružení.
Tak byly zabezpečeny iloňské vysoce ocované semináře
katedry TZB ČVUT. Zohlasů na otovné zařazení proble-
matiky TZB do nabídky centra bylo patr, že toto téma je
vnaší společnosti vysoce žáda.
Ve spolupráci sedními odborky
Vsoučasné době má centrum vnadce více než 20 té-
mat, které během roku nebo podle poptávky zjednotli-
vých pracovišť může zrealizovat. Samozřejmě nabídka
nesměřuje jen do divi, ale také ke kolem ze Skupiny
Metrostav. Většinu seminářů akreditujeme u České ko-
mory autorizovaných inženýrů atechniků, tím podporu-
jeme plnění povinnosti celoživotního vzdělávání našich
autorizovaných osob.
Na všech vypsaných tématech OTS spolupracujeme
s předními odborníky naší společnosti, resp. Skupiny.
Pro daí období budeme vycházet iznabídky spoluprá-
ce skolegy zdciných společností Skupiny Metrostav
SQZ či Subterry. Spolně usilujeme opropojení, slení
zkušeností suplatněním aktlních norem atechnologií
v praxi stavebch zakázek a také chceme účastníkům
nadnout podporu iporadenství vté dané oblasti.
Pro podzimní období připravujeme pět seminářů, kte-
ré bychom chli zrealizovat. Ojejich náplni itermínech
vás budeme informovat pomocí zpráv aprostřednictvím
našich internetových stránek:
http://skupina.metrostav.cz/vzd
Zdek Kostříž, foto archiv Metrostavu
2
1
2
3
4
5
6
Metrostav_10_2019.indd 2 17.06.19 15:39
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2019, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (628 ms)

Rendering Strana 3 (102307): (0/1) (621 ms)

Rendering Strana 2 (102305): (0/1) (664 ms)

Rendering Strana 1 (102303): (0/1) (663 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2889/vth118467-1.jpg

 i2889/vth118469-1.jpg

 i2889/bg102305.svg

 i2889/vth118471-1.jpg

 i2889/vth118473-1.jpg