Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 1
Výrob-technický ředitel Metrostavu Ing.Ivo Vrbka
(na snímku uprostřed) převzal ocenění Excelent
kvalita v Ratingu Nadace pro rozvoj architektury
astavitelst. Metrostav je totiž absolutním vítězem
hodnocení integrované reference kvality RABF 2020.
edání proběhlo vrámci tiskové konference Budouc-
nost řemesel astavebnictví 2020 vprostoch Nadace
pro rozvoj architektury astavitelství ABF vPraze.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Unitní projekt vTroji
Rozšíříme P+R vPraze
Praha má dlouhodobě potíže snedostatkem míst na zá-
chytných parkovišch P+R. Metrostav se nyní zaslouží
oto, že na východě metropole dojde kpodstatnému na-
výšení jejich kapacity – divize 8 vrámci sdružení P+R
Černý Most III postaví sfirmou BAK parkovací dům.
ibližně 880 parkovacích míst vznikne na ploše
uChlumecké ulice, kde je nyní pozemní parkoviště P+R
(aktlně má kapacitu 294 míst). Na parkovišti (vizu-
alizace) bude dále 22 stání pro držitele průkazu ZTP
a38cyklo stání vsamostatně uzamykatelném prostoru.
Vprůběhu června začaly předstihové pce, které ma
ichystat plochu parkovtě ataké ověřit stávající ie-
rské sítě vblízkosti lokality pro hlavní etapu. Ta odstar-
tuje 1. července aspívá vzajení přeložek plynovodů
a vodovodu, které polně protínají plochu parkovtě.
Tyto přelky budou probíhat zhruba 90 dnů, kdy dojde
ikvýraznému dopravnímu omezení přilehlé komunikace.
Samotné práce na objektu vypuknou letos vříjnu.
Tato stavba je pro Metrostav důlitá předeím
svým samotm typem (celý objekt je ze železobetonů)
ahlavně účelem. Jde oprvní P+R vPraze tohoto rozsa-
hu. A bude velkou vizitkou a možnou vstupenkou řit
s investorem další chystané projekty P+R,“ vystluje
Ing.Michal Tvrdík, obchodní náměstek divize 8.
–red–, vizualizace Obermeyer Helika
Milníky vNorsku
ana Slovensku
Stavbi divize 5 dosli
kdůležitýmmezníkům
udvou našich zahranch
staveb. Tým Ing.Roberta
Brože, Ph.D., unorsho
Trondheimu (projekt Fv. 714
Laksevegen) uložil poslední kubík betonu mostch říms
apodařilo se tak překlenout Åstfjorden. Metrostav zde
buduje 735 m dlouhý osmipolový most adva tunely.
Na Slovensku razi divize 5 pátkem června ulili
poslední kuk betonu do definitivho osní tunelu
Prešov (foto). Tým pod vedem Ing.Jiřího Břichňáče tak
vybetonoval celkem 369 bloků ostění.
Obnova nádrí vČeských Budějovicích
Stavbi divize 6 převzali vČeských Bujovicích
staventě projektu Rekonstrukce výpravní budovy žst.
České Bujovice hl. n. Stavba, kterou řídí vedou
projektu Jan Prok, se týká kompletní obnovy 110 let
starého novorenesančho objektu. Ten je nyní vkriticm
stavu avpodstatě hyzdí dopravní uzel vjihočeské
metropoli. Otka už několik let opadává, okna jsou
rozbitá, do střechy zatéká avoda prosakuje až do stropů...
Práce tak budou zahrnovat rekonstrukci obvodového
pláště, oken adví, střechy, interiérů atechnicho
zázemí, oživí se rovněž nyní nevyužité prostory.
Koupaliště na Klíši
zprovozněno
ti (anejen ony) vÚs
nad Labem dostaly
1.června dárek: po náročné
rekonstrukci tam bylo
otevřeno venkovní koupaliště
Plaveckého areálu na Klíši
(foto). Slavnostního ceremoniálu se zúčastnil primátor
sta Mgr.Ing.Petr Nedvědický, Metrostav reprezentoval
Ing.Petr Ort, ředitel ústeckého zastoupení. Tým divize 8,
který stavbu realizoval, řídil Daniel Lipert. Koupal
na Kši je moderní nejen technologiemi, ale nyní také
vzhledem. Nerezové bazénové vany vplavecké části
doplnily vodní atrakce arelaxační prvky.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Martina Doubka,
oblastního ředitele divize 6 str. 2
Metrostav Slovakia a rozšíření
hypermarketu v Petržalce str. 2
Náročná technologie trhacích prací
vrežii divize 5 str. 3
Stavba kanalizace v Hodslavicích na
Novojičínsku míří do finále str. 3
Zaměstnanci roku 2019
evzali svá ocenění
více ve fotoreportáži na str. 4
19. června 2020 / 10 / XXXII
Do boje oprestižní titul Stavba roku polá naše spo-
lečnost vskutku zajímavé dílo. Během tří let a šesti
ců se vpražské Troji podařilo týmu Ing.Jaromíra
Hotovce z divize 6 zrekonstruovat pět historických
objektů adostavět sedm novostaveb domů, aby vznikl
unikátní projekt rezidenčho bydlení Chateau Troja
Residence (hlavní foto).
Objekt tví zachovalé nádvoří, kolem něhož se na-
chází pět renovovaných historických objektů a sedm
novostaveb bytových domů. Rekonstrukce historických
budov probíhala pod pběžnou kontrolou Národho pa-
tkového ústavu astavbaři se mimo to museli vyrovnat
s celou řadou nenadálých změn i s nepříjemnými vlivy
koronavirové pandemie.
Práce na přestavbě historicho Panského statku na
rezidenční bydlení pro náročnou klientelu začaly vroce
2017 demolicí dvou historicky bezcench objektů a-
sledně proběhl archeologický průzkum. Urekonstruova-
ch objektů museli stavbaři zabezpit stropní konstruk-
ce apoté podchytit základy metodou tryskové injektáže,
která by je měla vbudoucnu ochránit před následky pří-
padných povodní. „Prakticky všechny historické objekty
jsme kompletně odstrojili, takže jsme odstranili střechy,
vnitřní příčky, podlahy, násypy, instalace, veškeré omítky,
evěné stropy azvelké části ipůvodní nosné zdivo. Jtě
edtím byly odebny vzorky historických prvků, aby
podle nich mohly být vytvořeny tvarové repliky povrchů
a eba také oken,“ popisuje vedoucí projektu. Zbývají-
cí nosné zdivo i stropní konstrukce prly sanací a po
konzultaci sexterm statikem apamátkáři byly stropní
klenby stabilizovány tradiční metodou pomocí ocelových
táhel namísto plánovaných železobetonových skořepin.
rodní patkový ústav vprůběhu celé rekonstrukce
kladl velký důraz na to, aby stavbi v co největší míře
používali tradiční stavební materiály apostupy, tedy hlav-
ně plné cihly, vápenné malty iotky, štukové prvky na
fasádách iinterrech, kámen aevo. „Právě na popud
památkářů jsme museli změnit technologii sanace původ-
ch klenbových stropů na zabezpečení táhly. Částečně
byl pozměněn i ph rekonstrukce, prote historici
požadovali co nejrychleí zastřešení objektů tak, aby
sanní práce vmaxilní mné míře probíhaly už ‚pod
střechou‘,“ vysvětluje Ing.Hotovec.
Propojení historie asoučasnosti
Jednou z nejročněích prací na rekonstrukcích bylo
podle vedoucího projektu podezdívání původních základů.
Až vprůběhu výstavby se totiž zjistilo, že téměř všechny
historické objekty měly mělké základy a bylo nutné je
prohloubit. V průhu rekonstrukce tak našly uplatně
zajímavé technologie. Část původho zdiva musela být
naíklad zpevněna metodou helikální výztuže a stav-
baři také poívali infuzní clony pro hydroizolaci zdiva.
Zajímavá je ikombinace původních budov smoderními
prvky, jako jsou naíklad prosklený výtah (foto), moder
ístavba nebo prosklená vestavba.
I když poslední měce před kolaudací stavbu vý-
razně zasáhlo vyhlášení nouzového stavu v souvislosti
scovidem-19, podilo se díky znmu úsilí osmc-
tičlenho týmu techniků z divize 6 udržet probíha
práce vchodu aročnou stavbu zkolaudovat. „Vše ale
ještě dokoeno není, probíhají práce na posledních dvou
rekonstruovaných objektech a v areálu finišují sadové
úpravy. Stěhování prvch klientů zalo vkvětnu abude
l pokračovat. Ostatně poídil se tomu iharmonogram
dokončoní bytů aspolečných prostor,“ uzavírá vedou
projektu Ing.Jaromír Hotovec.
Martina Vampulová, foto Petr Amek
Aktuality zMetrostavu i videa
znašich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Metrostav_10_2020.indd 1Metrostav_10_2020.indd 1 17.06.20 12:5617.06.20 12:56
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (338 ms)

Rendering Strana 2 (102222): (0/1) (333 ms)

Rendering Strana 1 (102221): (0/1) (367 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2869/vth118383-1.jpg

 i2869/bg102221.svg

 i2869/vth118384-1.jpg

 i2869/vth118385-1.jpg

 i2869/vth118386-1.jpg