Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 2
BeMo ařešení průsaků vsolnémdole Asse
Dciná společnost BeMo Tunnelling (BeMo), pobočka
Werne, prodí už několik let stavební úpravy růz-
ho rozsahu vbývalém solném dolu Asse. Jde ojedno
zulišť jaderho odpadu aBeMo je jednou z mála
firem, která může činnost spojenou svýstavbou jader-
ch uložišť vvach dolech v Německu provádět.
Vdole vAsse je denně zachyceno 13 m³ roztoku soli
prosakujícího z příkrovového pohoří na úrovni podlaží
vhloubce 658 m pod zemí. Kvůli připravenosti na případ-
ný nárůst těchto průsaků či znu místa průsaku vypsal
solný důl Asse výběrové řízení na rozsáhlá zízení, která
mají vzniklou situaci řešit. Realizací byla již vroce 2013
pověřena společnost BeMo, odlení hornictví.
Tato zakázka zahrnovala naprojektování azkonstruo-
ní zařízení na nouzové uskladnění a zpracování cca
10 000 m³/d roztoku soli na úrovni podlaží v hloubce
800 m. Dále měl být postaven redundantní systém čer-
padel a potrubí mezi podlažím v 800metrové hloubce
aústředním zařízením na úrovni podlaží vhloubce 490 m
es trasová potrubí a vrty odlho profilu. V mci
potrubho systému (foto č. 1) bylo instalováno několik
takzvaných ventilových stanic, které umožňují odčerpá-
ní roztoku zachyceho vstě průsaku. Odpoda
funkce byly realizovány pomocí SPS řízení.
Instalace záchytných nádrží
V daím průhu bylo oddělení hornictví BeMo po-
řeno naprojektováním a zkonstruováním dvou vyso-
kotlakových přečerpávacích stanic a sedmi ocelových
záchytných nádrží na roztok soli na úrovni podlaží ve
490metrové hloubce. Mezitím se na základě instalova-
ch záchytných nádrží podařilo dohnout stavu hava-
rijní připravenosti azanedlouho bude zajena instalace
konné etapy potrubního a erpávacího sysmu.
Objednávku na projekci příslušné automatizační techniky
ídicí, měřicí aregulač) BeMo obdrželo vroce 2019.
Projektové práce na to byly již ukoeny.
Zachycený solný roztok je v současnosti přečern
zhloubky 490 m šachtovým potrubím na povrch atam se
přesunuje přímo na nákladní vozidla. Vípadě zrušení
dolu má roztok soli posloit k zaplavení podzemního
dobývacího prostoru dolu.
Za účelem propojení šachty Asse 2 azízením pro
zachycení roztoku bylo oddělení hornictví BeMo včervnu
2019 pověřeno postavením nadzemní potrubní trasy (foto
č. 2). Mezitím zadavatel pozastavil stavební práce na po-
trubní trase voblasti šachtové haly azahájil poz
projektování spodstatně zvýšenými nároky na přemos-
ní potrubního vedení. Projektové práce na potrubním
přemostění jsou již krátce před dokončením. Všechna
stavební opatření by měla být hotová vsrpnu. Zdař Bůh!
Heiko Goebel, Robert Dostál
Krystalické lávky
v Dejvicích
Propojení budov Vysoké školy chemicko-technologické
(CHT) v pražské Studentské ulici, které realizoval
tým Ing.Petra Mlejnka zdivize 1, je ukonce. Osazení
konstrukce můstků za pomoci těžké techniky prohlo
vbřeznu, nyní si je lze prohlédnout vplné kráse.
Architektonický návrh, který poczí z dílny studia
ov -a, představuje strukturu krystalu a zároveň odráží
svět chemických sloučenin. Oba můstky přitom nejsou
zcela stejné: lávku blíže ul. Technická po délce mě
íčný řez z oblníku na šesthelník (foto č. 1 a 2),
vka u ul. Zikova je utřena podobmi principy jako
prv, ovšem šestiúhelníky jsou na strach a obdélník
uprostřed průřezu (foto č. 2 a3). Lávky se určitě stanou
ikonickými prvky univerzitního areálu a budou sloužit
jako místo pro zastavení arozhled (foto č. 5 a6).
red–, foto archiv Metrostavu
Ing.Martina Doubka,
oblastního ředitele divize 6
Profesní kariéru začal po studiu na VUT v Brně jako
stavbyvedoucí ve vodohospodářské firmě. Ing. Mar-
tin Doubek dále působil jako hlavní stavbyvedou
avedoucí střediska. Je autorizovam ienýrem pro
stavby vodního hospodářství akrajinného inženýrství.
Do Metrostavu nastoupil v listopadu 2018 na pozici
oblastního ředitele pro Kraj Vysina.
Co vás přivedlo do Metrostavu?
Vpodstatě to byla náhoda. Přes můj profil na síti LinkedIn
jsem byl osloven persolní agenturou, která mi nadla
účast ve výběrovém řízení na oblastního ředitele velké
stavební firmy. To jsem ještě nel, že se jedná oMe-
trostav. Původně jsem nechtěl na nabídku reagovat, ale
nakonec jsem si řekl, že za zkoku nic nedám. Potom už
to mělo rychlý průh apo dvou rozhovorech sředitelem
divize 6 jsem se rozhodl pro práci vMetrostavu.
žete stručně představit region, ve kterém půsote?
Má nějaká specifika?
Nedá se říct, že by měl nějaká vylená specifika, fakt ale
je, že region Vysina patří vrámci ČR mezi méně bonitní
kraje. Situace se ovšem zíná zlepšovat akraj více inves-
tuje a připravují se velmi zajímavé projekty.
Jak byste představil vaše oblastní zastoupení ana ja-
kou oblast zakázek se sousete?
Historie oblastho zastoupení divize 6 vKraji Vysočina
se datuje od roku 2006, kdy zde bylo pouze oddělení mar-
ketingu. Oficiální zastoupení se sídlem vJihlavě funguje
od ledna 2010. Rozsah naší působnosti je velmi široký,
mimo domovský kraj působíme také ve Sedočeském,
Pardubickém, Zlínském aMoravskoslezském kraji. Jednu
zakázku realizujeme ina Slovensku. Nejvíce nás zajíma
vodohospořské projekty, dále pmyslová aoanská
výstavba a v neposlední řadě také železobetonové kon-
strukce. Pracujeme zejména pro veřejný sektor, ale nevy-
me se ani privátním zazkám, kde však vzhledem
kněkterým negativm zkenostem zminulosti dáváme
ednost osvědčeným aserzním investorům, se kterými
spolupracujeme dlouhodobě.
Kolik máte voblastním zastoupení kole?
Na oblasti působí 28 THP pracovků a10 dělníků. Obec-
ně se dá říci, že oblast je momentálně personálně dobře
zajtěná sohledem na plánovaný objem výroby.
Co vše se během veho působení podařilo?
Jsem u Metrostavu necelé dva roky, což je na hodno-
cení relativně krátká doba. Jsem rád, že se mi povedlo
stabilizovat tým, což je jedna ze základch podmínek
úsšného fungová. Daří se nám také naplňovat vý-
robní program avnedávné době jsme úsšně dokoili
které důležité projekty jako například železobetonové
konstrukce nádrží vrámci projetu ČOV DEZA ve Val-
ském Meziříčí.
Na jakých větších stavch vsoučasnosti pracujete?
Momentálně máme na oblasti devět aktivních zakázek.
Ztěch významnějších bych určitě jmenoval rekonstrukci
jezu a rybího přechodu v Hranich na Moravě a ob-
chodní centrum Piritov vNových Zámcích na Slovenku.
Dále provádíme například rekonstrukci průmyslové ČOV
spolnosti Le & Co v Jirnech u Prahy, intenzifikaci
ČOV vUhlířských Janovicích, rekonstrukci jezu vLomné
uJablunkova adaí.
žete představit některé připravované projekty?
Nyní intenzivně řešíme nabídku na výstavbu nového pa-
vilonu dětského, gynekologicko-porodnického aneurolo-
gického oddělení vNemocnici Pelhřimov. Jedná se ovelmi
zajímavý atechnicky náročný projekt, ktemu se věnuje
většina našeho nabídkového týmu.
Jakou vidíte budoucnost vašeho zastoupení?
este situace ve stavebnictví není vůbec jednoduc
a předvídatelná, budoucnost vidím celkem pozitivně.
Chceme dál pokrovat vnastaveném směru, realizovat
zajímavé projekty, být úspěšní akonkurenceschopní. Vě-
řím, že ktomu máme všechny předpoklady.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
1
Rozšíření Tesco Petržalka onákupní galerii
Od 4. června mají obyvatelé bratislavské Petržalky
kdispozici novou obchodní galerii, ve které vzniklo cca
50 nájemch jednotek. Po dlouhých letech příprav se
tak zprojektoho záru stala realita. Pro investora
Tesco Stores SR to byla za poslední roky největší in-
vestice do provozů na Slovensku. Stavbu realizovali
kolegové zdciné společnosti Metrostav Slovakia.
Projekt sestával ze dvou hlavních částí: vybudování
ístavby a modernizace hypermarketu Tesco. Veške
práce probíhaly za plného provozu prodejny, proto se
pracovalo 24 hodin denně, 7 dní vtýdnu.
kladní znou bylo zmeení prodejní plochy hy-
permarketu z10000m
2
na 6700m
2
. Těmito úpravami se
uvolnila část objektu na vytvoření nových nájemních jed-
notek. Předělávala se isamotná prodejní plocha, obslužný
pult, sklady aostatní společné prostory zázemí. Logistic-
ky byla komplikovaná rekonstrukce chladicích amrazicích
boxů. Vše probíhalo v noci a za přísných hy gienických
a protiprch opaení. Náročné byly i úpravy v pe-
kár, na kterou jsme měli vleněno 4,5 dne během
velikonočních svátků vroce 2019. Nešlo tak ani otech-
nické problémy, ale spíše o zajišní dělků atechniků
ostch, kterým se na Slovensku klade velký význam.
Obvodový plášť zmnoha mater
ístavba galerie je situována pol východní fasády
hypermarketu. Na původní objekt je napojena na dvou
místech. Objekt přístavby je lichoběžkového tvaru (na
snímku č. 1 část hlavho objektu nalevo), přičemž jeho
žtě tvoří severojní nákupní pasáž přístupná dvěma
hlavními vchody. Součástí přístavby je i technologic
asociálně-administrativní vestavba. Nosnou konstrukci
přístavby tvoří železobetonový montovaný skelet.
Fasáda objektu (foto č. 2) je kombinací mnoha ma-
teriálů. Základem byly sendvičové panely Trimotherm
aQbiss kladené vhorizontální isvislé rovině. Obvodový
plášť byl ve vstupních portálech dopln ovelké proskle-
né hliníkové stěny vkombinaci sobklady zlacobelu, hliní-
kovými lamelami, tahokovem aalucobondem. Zvýchodní
strany je patrná atypická „vlna“ zobaho tahokovu.
Nejtší výzvou bylo propojení nové a staré části
budovy při zachoní komfortu abezpečnosti zákazníků.
vodní pasáž se křížila s novou, takže nešlo nejprve
dokončit novou část apak zrit původní. Bylo potřeba
kombinovat, což si vyžádalo opět noční práce amnoho
dočasch konstrukcí arozdělení práce na etapy. Nako-
nec jsme všechno zvládli ke spokojenosti investora aza to
paí poděkování především členům projektového týmu,
který vedl Ing.Martin Sčensný.
Text afoto Metrostav Slovakia
2
2
3
4
5
6
Metrostav_10_2020.indd 2Metrostav_10_2020.indd 2 17.06.20 12:5617.06.20 12:56
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (336 ms)

Rendering Strana 3 (102223): (0/1) (332 ms)

Rendering Strana 2 (102222): (0/1) (371 ms)

Rendering Strana 1 (102221): (0/1) (371 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2869/vth118383-1.jpg

 i2869/vth118384-1.jpg

 i2869/bg102222.svg

 i2869/vth118385-1.jpg

 i2869/vth118386-1.jpg