Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2011, Strana 1
Plnoprofilový zeminový štít označený S-610, s nímž
Metrostav vyrazí pravý traťový tunel metra V.A, pokřtil
v sobotu 18. června pražský primátor Bohuslav Svobo-
da jménem Ala. Od svého staršího bratra S-609 Ton-
dy se liší na první pohled jen bílou barvou řeza hlavy.
Odborníkům odhalí druhý pohled zrcadlově obrácenou
část technologického vybavení.
tu Adély, jejíž jméno stejně jako u Tondy vymysleli
pacienti z Kliniky dětské chirurgie FN v Motole, ihlíželi
nejen další kmoi – první náměstek primátora Karel Bře-
zina a generální ředitelé pražského Dopravního podniku
Ing. Martin Dvořák a Metrostavu Ing. Pavel Pilát, ale také
lidmi zcela zaplná montážní šachta na Vypichu. Slav-
nostakt se totiž uskutečnil v průběhu dne oteených
dví (DOD) na stav metra V.A, a protože se o něm
předem vědělo, řada lidí jej chtěla vidět na vlastní oči.
Pražský primátor (foto vlevo) jim připomněl, že jméno
Adéla se vysvětluje jako ušlechtia vznešená a je půvo-
dem germánské, takže se ke stroji, vyrobenému v Němec-
ku, opravdu hodí. Náměstek Karel Březina ke křtu Adély
idal i pochvalu pro Tondu, ze kterého mohli návštěvci
v hloubi hory vidět jen červené koncové světlo. Prstence
tybin za ním tot zabezpečily tunel o délce přes
200 m a práce běží bez problémů podle plánu. Ing. Dvořák
oběma strojům poál, aby se po ukončení ražeb na met-
ru V.A, rychle přesunuly na stavbu jeho trasy D. Ing. Pilát
ke svému ádoplnil výčet nejbližších událostí, které
zeminové štíty čekají: Adéla začne razit v první de
července a Tonda by se měl ještě v léprobourat do sta-
nice Petřiny, odkud vyrazí směrem k Veleslavínu.
Obsluha Tondy rychle získala zkušenosti a v poslední
době se tunel za ním prodlužuje až o 15 m denně. I z toho
je vidět, že pracovníci našich divizí 5 a 8 i osádky firmy
Subterra svou práci dobře zvládají. U Adély si jen budou
muset zvyknout na to, že některá její zařízení a hlavně
sový dopravník jsou oproti Tondovi obráce podle
polné osy, aby se vzájemně nepletly.
Informace z DOD najdete na str. 2
Hloubené tunely komplexu Blanka
v Troji mizí pod zemí str. 3
Zala rozsáhlá rekonstrukce
stavebfakulty VUT v Brně str. 3
Divize 8 vrací dlouhodobě krásu
podkrušnohorské krajině str. 3
Ptáme se: Ing. Stanislava Červeného,
vedoucího projektu z divize 3 str. 2
Den otevřených dví na metru V.A
fotosloupek str. 2
Divize 3 postaví dopravně-logistický
areál v Bělorusku str. 2
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
30. června 2011 / 11 / XXIII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Příčníky překlenuly Vltavu
Profil 2011 naleznete na intranetu
Profil Metrostavu 2011, který ehledně představuje naše
nové referení stavby, vyšel v tištěné podobě už před
kolika týdny. Jeho českou a anglickou verzi lze shnout
i z portálu obchodního ředitele, kde ji naleznete ve
složkách útvaru marketingu pod prezentacemi společnosti.
Novinky na webu
Na internetových stránkách
www.metrostav.cz přibyl
v levé navigaci odkaz
novaný technologii TBM.
ibližuje historii
tunelovacích strojů i jejich
současnou práci na trase
metra V.A, kterou s použitím TBM buduje sdružení našich
divizí 8 a 5. Razicí štíty i jejich obsluhu zde objasňuje nejen
popis, ale i přehledná animace. Součástí nové sekce na
webu Metrostavu je i aktuální fotogalerie.
Změna korespondenční adresy
Společnost CCE Praha, člen Skupiny Metrostav, změnila
od 1. července korespondenční adresu z Ústecké ulice
ve Zdibech na ulici Bystrá 2243, 193 00 Praha 9. Telefon
číslo společnosti se znilo na 266 011 838. Fakturač
adresa Koželužská 2246, Praha 8 zůstává v platnosti.
Metrostav pokračuje v zahraničí
Pro koordinaci aktivit Skupiny Metrostav v Německu
a v Rakousku vznikla v ktnu společnost Metrostav
Deutschland GmbH. Sídlí v Mnichově a jejím jednatelem
je Ing. Robert Dostál. Bude podporovat zejména
Metrostav a firmu Subterra při získávání zakázek z oblasti
podzemního stavitelství a při jejich realizaci. Trhy obou
zemí se už totiž otevřely i pro české stave a nabíze
íležitost ucházet se ročně o několik tunelových staveb.
Další ocenění
Bytový dům Ostravská brána
v Ostravě, který vystal
Metrostav Development,
uspěl i v letošním pám
ročníku soutěže Stavba
Moravskoslezského kraje.
Odborná porota mu udělila
cenu za urbanismus. Nejvyšší ocenění Grand Prix získalo
Integrované bezpnostní centrum v Ostravě, ve kterém
společně sídlí hasi, záchranáři a policisté.
Do východního úseku stavby tunelového komplexu Blanka patří i Trojský most. Ve středu 8. června vysunuli pracov-
níci našich divizí 5 a 2 poslední část jeho provizorní příhradové konstrukce, kterou vyrobili oceláři divize 3. Spolu
s prefabrikovanými příčníky definitivní mostovky vytvořila přes Vltavu „žebřík, který koncem léta začne doplňo-
vat monolitická deska.ed tím ale musí betonáři ve třech taktech vybetonovat mostovku inundačního mostu.
Místo vojenské školy
bude v Ruzyni archiv
K tomu, že tým Jiřího Macčka z divize 3 zal v kt-
nu přestavovat jednu z budov v ruzyňských karnách
na nové sídlo Vojenského úsedního archivu (VÚA),
ispěly mimo jiných i zákon o archivnictví a povodeň
z roku 2002. Poklepu kladho kamene této rekon-
strukce se 14. června zúčastnil ministr obrany ČR
Alexandr Vondra a řada stup jeho resortu. Mezi
dalšími pozvanými hosty byli i tři ředitelé Metrostavu
– generální Ing. Pavel Pilát (foto vpravo), obchodní Jiří
Procházka, MBA, a Ing. Martin Plch z divize 3.
Budova archivu se nesnacházet v záplavové zó-
ně. A ten š sídlí v karlínské Invalidovně, jejíž ízemí
zaplavila před devíti lety voda z Vltavy až do výšky téměř
3,5 m,“ vysvětlil důvod nutného stěhování Mgr. Josef
Žikeš, ředitel VÚA. Po dlouhém hledání novhodde-
stinace pro sídlo archivu padla volba na zděnou budovu
s železobetonovými stropy, která v ruzyňských kasárnách
vyrostla v 30. letech minulého století a vodsloužila
vojenské akademii a naposledy Vojenskému gymnáziu
Jana Žižky. Pro potřeby VÚA je nutné provést nejen její
celkovou rekonstrukci včetně změn dispozice a moder-
ního technologického vybavení, ale zejména zesílit nosné
konstrukce. Užitné zatížetotiž v objektu stoupne více
než dvakrát – až na 1400 kg/m².
„Budovu jsme zali odstrojovat. Bouráme příč-
ky a vybíráme spy podlah, abychom obnažili nosné
konstrukce a mohli je později sanovat a zelit,“ popsal
rozpracovanost la stavbyvedoucí Ing. Vladimír Melichar
a doplnil: „Provádíme také sondy, kterými bychom měli
ověřit stav podzemních konstrukcí a únosnost základové
spáry. Teprve podle detailního geologického průzkumu
určíme esný způsob podchycení a rozšiřování kladů
a prověříme si, zda budeme moci zeminu, kterou vybere-
me, použít i ke zpětným zásypům.“
Investor chce finanční prostředky na stavbu uvolňovat
postupně po jednotlivých letech a v limitovaném objemu.
I proto Ing. Pilát ve sm projevu ed poklepem základ-
ního kamene nabídl: „Pokud ministerstvo obrany najde
rychlejší možnosti financování, jsme ipraveni zakázku
termínově zkrátit před smluvní datum dokončení, které
bylo stanoveno na 31. října 2013. Jsme rádi, že jsme
ve veřejné obchodní souži na rekonstrukci A uspěli.
Mottem archivářů je, že bez minulosti není budoucnost. Já
věřím, že my si úsšnou realizací této stavby vytvoříme
dobré předpoklady pro to, abychom v budoucnosti mohli
pro resort obrany provádět další zakázky.
Pražský primátor pokřtil bělohlavou Adélu
VÚA i jeho historická složka, jež pečuje o tzv. militaria
z let 1723–1989, sídlí v Invalidovně – barokm
objektu, který pro ubytování válečných invalidů navrhl
Kilián Ignác Dientzenhofer. Přesně v den 270. výrí
jejího založení (15. srpna 2002) kulminovala největší
povodeň, jakou Praha dosud zažila. Voda vystoupila
až do výšky 324 cm a zatopila 25 600 kartonů archivál
z 33 000, které byly uloženy v přízemí. Asi 9000 z nich
se nakonec muselo skartovat. Na www.vuapraha.cz
najdete podrobnosti o záchraně archiválií a můžete zde
mimo jiné i vyhledávat v digitalizovach databázích
legionářů či padlých ve 2. světové válce a příslušků
čs. vojenských jednotek v zahraničí.
Dopravní stavby roku
V celostní soutěži Česká dopravní stavba & technologie
2010 uspěly všechny i přihše tuzemské stavby,
na kterých se podílel Metrostav. Cenu rektora ČVUT
za heliport na dětské části FN Motol evzal obchodní ře-
ditel Metrostavu Jiří Proczka, MBA, z rukou prorektora
ČVUT prof. Ing. Miloslava Pavlíka, CSc. (foto zleva). Ředi-
tel divize 4 Ing. Josef Neuwirth si za I. stavbu prodlouže
Místecké odnesl Cenu prezidenta SPS ČR a Cenu Asociace
kraČR. Cenu předsedy ČSS získal sklopmost v Čes-
kém Vrbném, který do soutěže přihlásil projektant.
Metrostav Metrostav 11/2011, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 11/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2011, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (676 ms)

Rendering Strana 2 (103943): (0/1) (99 ms)

Rendering Strana 1 (103941): (0/1) (90 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3089/vth120563-1.jpg (3x)

 i3089/bg103941.svg

 i3089/vth120565-1.jpg (3x)

 i3089/vth120566-1.jpg (2x)

 i3089/vth120568-1.jpg (2x)