Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 2
Poklep kolejnice nadně stavební jámy
Vbývalém areálu firmy MILO vOlomouci se 14.června
sešli na dně obří stavební jámy (foto) zástupci hned
dvou projektů – nákupní galerie Šantovka, kterou bu-
duje naše divize 1, a výstavby nové větve městské
tramvajové sítě. Oba se totiž dotýkají stejného pro-
storu aedstavují ojedinělou spolupráci soukroho
a veřejného investora. Proslovy spojené s poklepem
kolejnice pozvam hostům připomněly, co všechno už
zdejší území zažilo aco ho doříjna příšho roku čeká.
Navýstavbu tramvajové trati, jež spojí centrum města
se sídlištěm Nové Sady, přispěly městu Olomouc finanč
prostředky uvolné zProgramu švýcarsko-české spolu-
práce. Nastavbě se ale podílí ifirma SMC Development,
investor multifunkční Galerie Šantovka, přes jejíž pod-
zemní parkovtě trať asi 230 m povede.
Primátor Olomouce Martin Novotný při slavnostním
zahájení stavby poznamenal, že se jedná snad onejvětší
vsoučasnosti zahajovaný projekt us. Ředitel naší di-
vize1 Ing.Jaroslav Heran obyvatele města ujistil, že jeho
tým vedený Ing.Janem Šlajsem udělá všechno pro to, aby
omezil negativní vlivy stavby naokolí.
Mgr.Peter Kováčik, Ph.D., ředitel spolnosti Archaia
Olomouc, přítomným představil práci svých kolegů. Při
záchranném archeologickém výzkumu nastaventi na-
lezli postatky barokho opevnění z50. let 18. století,
konkrétně přední pevstku scentrální kamennou stav-
bou a dřevěnou studnou a mnoho drobných předmě
zvojenského prostředí. Mimo to však odhalili ipozůstatky
odstředověku připomínaného Salzerova mlýna, pět lid-
ských koster anad půdorysem 80 x 50m odkryli iroz-
lehlou dřenou stavbu se systémem náhonů amohutnou
protipovodňovou stěnou, která zřejmě sloužila mlýnu
nebo papírm. „Ipřes velký rozsah prací nám výzkum
trval jen tři měce, ato zejména díky vstřícmu přístupu
investora avedení stavby,“ uzavřel Mgr.Kočik.
Kdnešnímu dni zeje namístě Šantovky rozlehlá sta-
vební jáma. „Je vprůměru asi sedm metrů hluboká, má
nepravidelný tvar s maxilními rozměry 230 x 170 m
avyvezli jsme zní skoro 200 tic kubíků výkopku,“ říká
Ing.Šlajs apokračuje: „Dokončili jsme už pilotážní práce
aztšiny máme hotové podkladní betony. Vnávaznosti
naně pokrujeme vprování hydroizolací avbetonáži
základové desky. Ta je dnes hotová zhruba ze čtvrtiny
acelkem nani spotřebujeme 22 tisíc m³ betonu. Spra
musíme enormně spěchat, protože na provedení ce
stavby máme jen 19 měsíců – investor totiž chce všech
200 pnovaných nových obchodů a 1000 parkovach
míst zístupnit pro vejnost už příští rok vříjnu.“
Ing. Heran ve svém projevu uvedl, že svému týmu
asplní ternu věří. Generálního dodavatele výstavby
tramvajové trati však město Olomouc teprve hledá. Jistě
by prospělo, kdyby ji pro krátké termíny ukončení obou
projektů mohla také prot naše spolnost.
ls–, foto archiv stavby
Nový moderní provoz
Spolnost BES, která je od letošho února členem
Skupiny Metrostav, otevřela 7. června v Chotýšanech
u Vlašimi modernizovanou obalovnu (foto č. 1).
Malé slavnosti, která byla určena pro obchodní part-
nery firmy a reprezentanty okolních obcí, předcházelo
setkání představitelů Skupiny Metrostav se zástupci aza-
stnanci firmy BES. Promluvil na něm nejen prezident
Skupiny Jiří Bělohlav (foto č. 2), ale i její viceprezident
Ing.František Kočí, generální ředitel Metrostavu Ing.Pa-
vel Pilát a jeho obchodní ředitel Ing. Milan Veselský. Za
spolnost BES vystoupil jeden z majitelů Ing. Jaroslav
ebík (foto č. 3 vpravo) a Ing. Toš Jelínek, jeden zje-
ch dvou soasch jednatelů a ředitelů.
Vedoucí manažeři všech přítomch firem společně
vyrazili na prohlídku nové moderní obalovny, na niž Met-
rostav přispěl polovinou finančních nákladů – přesně po-
dle svého polu na základním kapitálu společnosti BES.
Modernizovaná výrobna u Vlimi má dnes kapacitu
ř 170 tun obalované ssi za hodinu. Její vedoucí
Jiří Soukup (foto č. 4 uprosed) však očekává, že výkon
obalovny bude možné ještě o dalších 10 tun zvýšit.
Setkání v Chotýšanech se po celý den vyznačovalo
íjemnou a přátelskou náladou. Pracovci firmy BES si
pochvalovali, že pro své podnikání našli silného partnera,
a manažery Metrostavu (na foto č. 5 vpravo Ing. Pit)
těšilo, že díky modernizované obalovně Skupina posílila
svou pozici v oblasti staveb, oprav i údržby silnic a dál-
nic. O dobře nastavené spolupráci obou firem se mohl
esvědčit každý, kdo 7. června Chotýšany natívil.
Ing.Tomáše Jelínka,
jednatele aředitele firmy BES
Vzhledem ktomu, že rodiče Tomáše Jelínka byli sta-
vaři, asi nikoho nepřekvapí, že vystudoval obor Kon-
strukce adopravní stavby nastavební fakultě vPraze.
Poukončení školy deset let pracoval pro Dálnní stav-
by Praha astavěl dálnice iletiště vmecku apozji
také unás. Pár let podnikal, pak řídil výstavbu zpozice
investora, pracoval ijako obchodní ředitel zastoupe
firmy MOTA-ENGIL. V roce 2010 nastoupil do marke-
tingu naší divize 4. Jeho ředitele, Ing. Josefa Neu-
wirtha, znal už léta ze sho prvního zaměstní.
Vloni napodzim jste dostal nabídku naúčast vevedení
benešovské společnosti BES. Přijal jste ji aodzačát-
ku roku půsote jako její obchod-finanční ředitel
ajeden zjednatelů. Mohl byste nám firmu představit?
BES, což je zkratka názvu Benešovské silnice, je firma,
která letos slaví 20 let odsho zalení. Má dnes kolem
180 zaměstnanců aprovozuje čti střediska údržby silnic
– veSkalce uPříbrami, Voticích, Benešově aVlašimi, dvě
obalovny – vChotýšanech aLíchovech, lomy vMladovi-
ch aŠtilku abetornu veVotich. Vregionech Stře-
dočesho kraje se zabývá výstavbou i rekonstrukcemi
silnic ajejich zimní iletní údržbou. Staví ale také mosty,
provádí inžerské sítě, prová kamenivo ze svých lo
a beton aprovozuje autodopravu.
Koncem letošho února převzal polovinu společnosti
Metrostav. Proč ktomu došlo?
Tři majitelé, kteří vroce 1992 BES založili poprivatizaci
benešovského závodu podniku Silnice KNV Praha, hledali
strategického partnera, jenž by firmě pomohl v obdo-
bí krize stavebního trhu. Zásobník práce se totiž firmě
zal snižovat, aprotože chli její postavení polit, pát-
rali posilném společkovi, který by jejich téř rodinný
podnik nezlikvidoval azachoval práci soasm zaměst-
nancům. Aprote Metrostav již deí dobu hledal cestu,
jak proniknout mezi firmy nazející kompletní výstavbu
silnic, včetně jejich údržby arekonstrukcí, spojení obou
společností nabízelo všestranné výhody.
Oobalovně vChotýšanech informuje fotosloupek. Co
jiného přineslo spojení firmy BES sMetrostavem?
Kapitálově posílila amůže si dovolit investiční rozvoj. Pro-
bíhají modernizace lomů, koupili jsme čtyři silniční válce,
výkonnější tahače apodvalník. Kezkvalitní naší práce
ispěly zejna nové strojní sestavy pro pokládku asfal-
tových vrstev – špičkové finišery znky Vögele. Spojení
sMetrostavem nám umožňuje lepší uplatnění nastaveb-
ním trhu aístup naširokou škálu staveb, které firmy
Skupiny provádějí. Nedaleko Chotýšan třeba pracujeme
pro divizi 4 Metrostavu narekonstrukch silnic amostu
v Libeži a dále provádíme obnovu asfaltových povrc
mostů veVoznici aBohosticích. Máme teď tolik zakázek,
že nestíháme aplánujeme naše pracovní týmy posílit.
Metrostav dnes může nabízet kompletní činnost při vý-
stavbě dopravních staveb vlastními kapacitami. Exis-
tují ijiné výhody, které partnerství obou firem přináší?
Modernizace našeho vybavení výrazně přispívá kezlep-
šení životního prose. Třeba naše nová obalovna
vChotýšanech je dvaapůlkrát výkonnější, než byla starší,
apřitom vypotí nižší emise, je tší aobecně má menší
vliv naoko. Ekologický efekt spolupráce sMetrostavem
tedy potí každý, kdo se vbudoucnosti bude pohybovat
kolem našich provozoven ipracovišť.
Jaké má BES plány dobudoucna?
ichni společníci firmy pnují její další rozvoj. Chtěli
bychom proniknout dodalších regionů akrajů, zvýšit ob-
rat vestavební činnosti, aproto nabrat nové pracovky,
koupit nové stroje. Už dnes naše rekonstruovaná oba-
lovna zpracovává recyklát, plánujeme vyrábět vylepšené
obalované směsi se specifickou strukturou kameniva,
která omezuje hlučnost přejíždějících aut. Chceme prostě
hledat azkoušet všechny moderní anové způsoby práce.
Ve firmě spolu dobře komunikujeme, a protože spojení
s Metrostavem je rovné partnerství, jistě se BES bude
rozvíjet ikjeho plné spokojenosti.
strana 2
PME SE
1
O15 měsíců zkrácená ekologická stavba
Sdružení, vjehož společm týmu pracují technici naší
divize 8 vedení Ing.Jáchymem Kubečkem, zkrátilo oví-
ce než rok stavbu neutralizační adekontaminní stani-
ce NDS 10 (foto č. 1) pro státní podnik DIAMO veStráži
p/R. Výrazně tak přislo kurychlení likvidace starých
ekologických záží zsobech kyselinovým louže-
ním uranu naúzemí orozloze přiblně 27 km².
„Čnek vzniká trochu v edstihu,“ říká Ing. Kube-
ček. „Hotovou zakázku totiž předáváme investorovi až
29.června. Dnes už ale můžeme oprávně věřit, že se
ostré technologické testy, označované jako KZ2, povedou
a my s celou stavbou skončíme o 15 měsíců dřív, než
předpokládal původní harmonogram.“
V dodavatelském sdružení pro DIAMO pracují rov-
noměrně zastoupení pracovníci firem SYNER, OHL ŽS,
GEOSAN GROUP aMetrostav. „Zanás bych rád připoml
ještě inženýry Adama Borýska a Milana Mesiarkina ze
spolnosti Subterra, kteří pozkenostech zedcho-
ch etap sanací výrazně přispěli k úspěchu celé akce.
Také náš stavbyvedoucí Václav Slenka se rychle přeori-
entoval zřízení staveb natechnologa,“ chválí Ing.Kube-
ček, který pozhruba roce prací převzal vlednu roku 2011
vedení projektu odIng.Jana Müllera.
Když vroce 1967 nařídil socialistický stát těžit uran
u Ralska tou nejagresivnější metodou na světě – ky-
selinovým loužením – nikdo netušil, že dekontaminace
technologických roztoků s kyselinou sírovou, jež byla
dopodzemních vrtů vháněna téměř třicet let, překrí rok
2030. Dokončení stanice NDS 10 (foto č. 2), jež výstav-
ba se dosud nikde nasvětě nerealizovala, však přispělo
ktomu, že tato doba není ještě oněkolik desítek let delší.
Pokvětnu 2012, kdy byla NDS 10 dostavěna, proh-
ly prvně zkoušky její technologie sčistou vodou (KZ1),
dož se při zkokách KZ2 postupně dopovaly che-
mikálie, až dosáhly koncentrace reálch roztoků, kte
je nutné znkodnit. Teď pracovníci společnosti DIAMO
ladí celý nový sysm tak, aby nezávadné produkty
opouštějící závod – filtrační koláče připomínající popílek
zelektráren ačpavková voda – odpovídaly požadovam
parametrům. Zam se zdá, že unikátní neutralizační
adekontaminační stanice veStráži pod Ralskem funguje
vevšech směrech podle očekávání.
2
1
2
3
4
5
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 4

Sending statistics …

Rendering Strana 3 (103860): (0/1)

Rendering Strana 2 (103859): (0/1)

Rendering Strana 1 (103857): (0/1)

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogoa-26.png

 i3069/vth120479-1.jpg (2x)

 i3069/vth120481-1.jpg (2x)

 i3069/bg103859.svg

 i3069/vth120482-1.jpg (2x)

 i3069/vth120483-1.jpg