Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 3
Jen málo společností se může pochlubit, že má sídlo
na zámku. Patří mezi ně firma Dynex Technologies,
jejíž nová administrativně-provozní budova vyrostla
vbývam zámeckém parku vBuštěhradě. Spolnost,
zabývající se výrobou aservisem přístrojů adiagnos-
tického zařízení pro mikrobiologické, imunologické
amolekulárně-biologické laborate, do ní sestěhuje
provozy, jež dosud měla rozstěny navíce místech.
Ikdyž šlo ostandardní, poměrně nenárnou zakáz-
ku, pracovníci divize 3 se na ní rozhodně nenudili. Ve-
doucí projektu Ing.Michal Mašek navystlenou udí:
Vprůběhu prací, od jejich zahájení veznu 2011 aždo
ukoení vktnu 2012, došlo na stavbě kpoměrně zn-
mu mnství změn včetně zásadjších konstru-
ch.“ Za největší zásah do původho projektu oznil
nový gastro provoz. Zcela nově se navrhovaly iveškeré
slaboproudé systémy, třeba docházkový, zabezpečovací
akamerový, aby plně vyhovovaly požadavkům investora.
Zaní pro tyto technologie jsme obdrželi necelé dva
ce před kolaudací. Množství zn výmluvně dok
ř 200 znových listů, které jsme nazákladě jeho
požadavků investorovi předložili,“ doplňuje Ing.Mašek.
Pokud bychom stali objekt podle zadávací doku-
mentace, mohli bychom ho dokončit o4měce dříve,“
řekl. Jednotlivé etapy výstavby ze zátku probíhaly dle
plánu a všechny milníky pracovníci plnili dřív, než poža-
dovala smlouva olo, některé ispředstihem dvou či tří
. Poté však přišly zny a stavbi museli vyna-
ložit značné úsilí, aby práce dokončili v požadovam
termínu. Díky dobré spolupráci všech subdodavatelů
etně firmy Subterra se dílo nakonec podařilo dokoit
as. Převací řízení proběhlo včervnu, teď seprová
drobné vícepráce vyžádané investorem.
Vtřípodlažní budově pro 120 zastnanců (foto) jsou
kromě zmiňované kuchyně sjídelnou prostory pro vývoj,
výrobní aservisní činnosti, laboratoře, sklady aadminis-
trativu. Ikdyž se zfinach důvodů nepodařilo uskuteč-
nit všechny záměry investora, jež měly napomoci tomu,
aby se pracovníci anávštěvníci Dynex Technologies cítili
vBušhradu „jako na zámku“ (odpadl např. pnovaný
vodopád před vstupem, akvárium vevstupní hale apro-
trávaná fada sživými rostlinami pocelé své ploše), je
itak nová budova důstojným a reprezentativním sídlem.
Jaroslav Růžek, foto Josef Husák
Za17 měsíců vyrostla pod vedem Ing.Petra Kosto-
mlatského z divize 9 v pražských Lysolajích dru
budova Ústavu experimentální botaniky (foto č. 1). Do-
plnila tak odaí výzkumné pracoviště zdejší vědecko-
-výzkumný arl, jenž tvoří Ústav radiotechniky aelek-
troniky aÚstavy geologických achemických procesů.
Podlouhlou čtyřpodlažní budovu, která má dvě před-
sunutá spodní podlaží sterasou nahoře,dominantní scho-
dišťové věže arozdílnou výšku východní azápadní části,
měly podle původních plánů zaplnit především biologické
laborate. Investor však v průběhu stavby rozhodl, že
budovu budou využívat nejen biologové, ale také chemi-
ci, což mělo zásadní dopad doprojektu vzduchotechniky
avytá. „Naíklad příkon pro vypění se vsledku
použití nezbytné nové ventilace navýšil o40 %. Kvůli ní
jsme museli změnit iprovedení fasádního pláště,“ říká ve-
doucí projektu Ing.Kostomlatský. Jádrovou otku tedy
nahradil kontaktní zateplovací systém, který objekt posu-
nul dolepší třídy ekologické stupnice. Tím se investorovi
vdlouhodobém horizontu vyrovnala ipočátní investice
dotechnologického vybavení. Zaklíčovou stránku zdár-
ho dokoení celé zakázky považuje Ing.Kostomlatský
především koordinaci zednického servisu ajednotlivých
dovek instalací atechnologií (foto č. 2 a 3). „Donezávi-
hodné situace jsme se dostali nejen vdůsledku zny
íní objektu, ale ivechvíli, kdy topenářský dodavatel
upadl doinsolvence. Celý systém vytání proto musela
dokončit jiná firma,“ vzpomí.
koli druhá budova Ústavu experimentální botaniky
vznikla pod vedením divize 9, najejí výstavbě se vysí-
dala řada pracovků naíč celou Skupinou Metrostav.
Divize 6 prováděla železobetony, zednický servis divize9
a pracovnici firmy Pragis se podíleli na zakládání. Pod
daími částmi stavby jsou podepsány idivize 11 či spo-
lečnost METROS. Všichni společně dokázali, že Skupina
Metrostav umí zvládnout i nástrahy a změny zakázky
adokončit dílo včas. „Se spoluprací vrámci Skupiny jsem
velice spokojen. Těší mě i fakt, že jsme navázali velmi
dobré vztahy sinvestorem, který odzačátku projevoval
velkou součinnost narealizovaném díle, ato je vdneš
době dost výjimeč,“ uzavírá Ing.Kostomlatský.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Nové pracoviště pro biology achemiky
1
2
3
Divize 3 pracuje už rok v kladenském arlu společ-
nosti LEGO Production. První etapu výstavby zdejších
výrobních iskladovacích hal aadministrativních budov
dokončila letos veznu. Daí dvě haly, jejichž vybu-
dování bylo součástí druhé etapy díla, uvedla dozku-
šebho provozu před pár dny. Už dnes ale vKladně-
-Kročehlavech roste pod dozorem týmu Ing.Stanislava
Červeného i poslední, třetí část projektu – zejna
zakladový sklad II amanipulní budova.
Dvě výrobní haly a jedna skladová – všechny s ve-
stavbami – advě administrativní budovy (foto č. 1) spolu
s doprovodnými objekty, komunikacemi a parkovištěm
už naplno slouží kompletaci známých stavebnic značky
LEGO. V halách s označením A a B, v nichž jsou opět
administrativní vestavby avedle nich upravené venkov
plochy avrátnice, už odkonce června běží zkební pro-
voz adivize 3 se je chystá předat doužívání investorovi.
Těžtě pozornosti divizního týmu Ing.Petra Macháč-
ka, který v lednu kli velké nárnosti zakázky posílil
nový vedoucí projektu Ing. Červený, se nyní přesunulo
na stavbu zakladoho skladu II, manipulační haly
a nadzemního tunelu, jenž novou část areálu propojí
sčástí provozovanou. „Iutěchto objektů už práce pokro-
čily,“ popisuje Ing.Červený. „Prefabrikovaný skelet ma-
nipulní haly je hotový včetně opláštění adokončujeme
naněm sechu. Základovou desku zakladového skladu
a soklové stěny předáme 30. června investorovi, aby
nanich mohl začít budovat ocelové regály atechnologie
nutné pro provoz automatického zakladače. Celý objekt
sobestavěným prostorem 5260 m³ opští až sendvičové
panely kotvené kekonstrukcím regálů. Cca 120 m dlouhý
nadzemní spojovací tunel bude asi 5 m široký, 2,5 m vyso-
ký avedle zaměstnanců se vněm voddělem prostoru
budou pohybovat dva paletové dopravky. Kolegové zdi-
vize se už chystají namontáž jeho ocelové konstrukce.“
Ačkoliv zakázka vKladně zahrnuje převážně výstavbu
výrobních hal (foto č. 2), jsou všechny vybaveny tech-
nicky nadstandardními prvky atechnologiemi sdůrazem
naúsporu energií. Zateplení obvodového pláště je proto
nezvykle vyso, okenní otvory jsou osazeny trojskly,
ohřev teplé vody zajistívbudoucnosti z velké části sor
panely. Vkaždém svítidle je namontované pohyblivé čidlo
abudou se stmívat nejen podle zaznamenané přítomnosti
osob, ale ipodle intenzity denho ostlení. Velký důraz
provozovatel klade inavýkonné chlazení, samozřejmostí
je strukturovaná kabeláž, sysmy kamer, EZS, EPS ikon-
troly vstupu adoczky. Vobjektech je zaveden izávodní
aevakuní rozhlas ať wi-fi.
Investor v Kladně je velmi nárný na kvalitu díla
etně plnění všech termínů. Výstavbu nových iúpravy
stávajících objektů, které umní jejich vzájemná propoje-
ní, proto musí naše divize 3 ukončit přesně podle smlouvy
vbřeznu 2013, kdy bude jako dodávka investora uveden
do provozu i automatický zakladač v nejnojší hale.
Ing.Červený předpokládá, že díky zkušenostem techniků
z jeho týmu se tento tern podaří dodržet.
První část je hotová, druhá končí, třetí běží
Název: Hangár N, Letiště Ruzyně Jih
Objednatel: ABS Jets, a.s.
Projekt: AGA – Letiš, s.r.o.
Doba výstavby: říjen 2010 – červenec 2011
Stavba hanru pro spolnost ABS Jets je pozoruhod
zejména svým konstrukčním řešením. Aby byl zachova-
ný volný průjezd letadel dovnitř a ven z haly, tvoří celou
její severní stěnu vrata, která nemají nosné dělicí sloupy.
Ocelová příhradová střní konstrukce nad hangárem je
proto zavěšena na třech 24 m vysokých monolitických
železobetonových pylonech.
Hangár je založen na velkoprůměrových pilotách, jeho
obvodové stěny tvoří prefabrikovaná a monolitická žele-
zobetonová konstrukce, na niž je zašen obvodový plášť
ze sendvičových panelů. Hala o rozměrech 130x39 m
má podlahu provedenou tak, aby přenesla zatížení téř
3580 tun na m². Její povrch tvoří cementobetonový kryt
opatřený světlou samonivelační polyuretanovou stěrkou.
Celou čelní obvodovou stěnu objektu tvoří 125metrů
široká a přes det metrů vysoká hanrová vrata slo-
žená zosmi vrátní. Dvě z nich jsou dělené na dvě části
aje vnich zřízen otvor, vybavený po obvodu nafukova
maetou, která dokáže adaptabilně dotěsnit ocasní část
parkovaného letounu delšího, než je šířka haly.
Hanr, jehož výstavbu řídil tým Ing. Stanislava Čer-
veného z divize 3, sloí společnosti ABS Jets pro správu
a provoz vlastních letadel, obchodní leteckou dopravu za
úplatu, skladování, handlingové slby a úschovu i parko-
ní zejna menších tryskových letadel.
Stavby přihšené do soutěže Stavba roku 2012
Název: Servisní tréninkové centrum – Kosmonosy
Objednatel: ŠKODA AUTO a.s.
Projekt: Ing. arch. Michal Ježek, ATELIER TSUNAMI s.r.o.
Doba výstavby: říjen 2010 – listopad 2011
Servisní tréninkové centrum – Service Training Center
postavil tým Ing. Lukáše Zeleho z divize 1 v zastané
stské části obce Kosmonosy na severm okraji auto-
mobilového města Mladá Boleslav.ky unikátní poloze
a svému architektonicmu vzhledu se jeho budova stala
významnou místní dominantou. Slouží pro výuku za-
stnanců servisních a obchodch partnerů společnosti
ŠKODA AUTO z ceho sta. Její vedení velmi doe ví,
že návštěva servisního místa je vedle koupě vozu jednou
z mála mností, kdy se výrobce aut může dostat do pří-
ho kontaktu se zákazkem a získat informace ojeho
spokojenosti s výrobky své značky. VKosmonoch proto
vyrostlo jedno z nejmodernějších vzdělávacích center
voblasti automobilovém průmyslu.
Architektonické řešení objektu klade důraz především
na funnost provozu a střízlivost forem. Za jeho hlav
charakteristický rys je mné označit transparentnost. Ve
strohých maximálně prosklených převýšených učebnách
jsou vystaveny modely nových vo, které jsou po se-
tmění vyzdviženy na zveky a bodově nasvětleny. Kromě
propagace vozů je cílem tohoto řešení i snaha architek
promítnout do vjšího výrazu stavby vnitřní konstru
řešení jejích okrajových traktů s běžnou výškou podlaží
a vloženého středního traktu s převýšenými učebnami.
Budova získala průkaz energetické nárnosti třídy A.
Reprezentativní sídlo v zámeckém parku
1 2
Po Centru technicho vzdělávání v Ostrově a rekonstrukci františkánského kštera v Hostinném, o kterých jsme
psali v minulé čísle nich novin, dnes představujeme daí dva objekty, na jejichž výstavbě se poleli pracov-
níci Metrostavu a naše společnost je přihlásila do prestižní soutěže Stavba roku 2012.
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2012, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (496 ms)

Rendering Strana 4 (103861): (0/1) (488 ms)

Rendering Strana 3 (103860): (0/1) (537 ms)

Rendering Strana 2 (103859): (0/1) (536 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3069/vth120481-1.jpg (3x)

 i3069/vth120482-1.jpg (3x)

 i3069/bg103860.svg

 i3069/vth120483-1.jpg (3x)

 i3069/vth120479-1.jpg