Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 3
Umetra naKačerově vzniká železniční zastávka
VPraze naKačerově budují pracovníci divize 5 novou
železniční zastávku. Jde sice omenší akci, význam
ale zasáhne dosysmu dopravy amnoha Pranům či
obyvatelům blízkých regionů zpříjemní život. Zasvka
totiž vzniká vbezprostřední blízkosti stanice metraC
Kerov (mapa), kde je možný i přestup na něko-
lik městských autobusových linek, acestujícím, kteří
dohlavho města přijíždějí vlakem vesměru odČer-
čan aDobříše, zjednoduší přestup naMHD (anaopak).
Zakázka, která zala letos vbřeznu, by měla skoit
už v listopadu. Stavbaři vjejím průhu postaví nejen sa-
motné 150metrové nástupiště spříseškem pro cestující,
ale ivšechny poebné přístupové chodníky včetně zárub-
ch z. Zároveň rozšíří vstup dopodchodu pro pěší pod
Michelskou ulicí, který přímo navazuje nastanici metra,
upraví železniční svršek aspodek azastávku ichodky
vybaví vejm osvětlením ainformm systémem.
Součástí prací bude istabilizace svahu utrati, odtěže-
ní zbytku jeho starého sesuvu apochopitelně inezbyt
závěrečné zkrášlení místa sadovými úpravami. „ístup
kestaveništi nám komplikuje svah utrati, která vtomto
místě vede až v 16m zářezu. Dopravit materiál a stroje
na sto prováděných prací proto není vůbec jednodu-
ché,“ uvedl vedoucí projektu Ing.Tomáš Kohout. „Těžkosti
m způsobují ivýrony spodní vody, které se nepodařilo
objevit při hydrogeologickém průzkumu. Museli jsme tak
ehodnotit a zrevidovat některé navrhované pracovní
postupy,“ konstatuje stavbyvedoucí Ing.Jan Kantor, který
stavbu řídí na místě, adopuje: „Svah, vmž stavíme
ístupové cesty, tví navážky azvětralé břidlice spodíly
jílu aštěrku. Jeho složení způsobuje absolutní nepředví-
datelnost chování sn vodřezu. Neobejdeme se proto bez
ř neetržité spolupráce sgeology ageotechniky.“
tšina prací však nastavbaře teprve čeká. Zam od-
žili zhruba dvě třetiny sesuvu audělali vesvahu oez
pro bezbarrový přístup, který povede až doMichelské
ulice. Vsoučasnosti prodějí další potřebné zemní práce
aipravují se navybudování gabionů podél přístupových
cest. Vprůběhu výstavby přitom počítají jen se dvěma
výlukami. První bude krátká, pouze dvoudenní, aodtěží
hem ní patu svahu vmístě sesuvu. Ta druhá bude trvat
25dnů abude využita pro vybudování nástupiště asta-
vební úpravy naželeznm spodku asvršku.
Kerovská zastávka by posvém dokoení – kromě
usnadnění přestupu naMHD – mohla přispět ikomezení
individuální dopravy avpřípadě provozní nehody zastou-
pit přerušenou trasu metra C směrem docentra města.
Bude zároveň i součástí pnů tzv. tangenclních linek,
které by měly spojovat okrajové části Prahy a doplnit
ť městské hromadné dopravy o rychlé vlakové spoje-
ní po vzoru německé S-Bahn. Kromě souprav z Prahy
doČerčan aDobříše by zde mohly zastavovat ispoje no
stské železniční linky zRadona dochovic.
jar, zákres zastávky Jan Kantor
Jordán se brzy napl
Obnova Jordánu vTáboře, nakteré se podílely idivize
Metrostavu, se clí ke svému závěru. Podle původ-
ních pnů už sice mělo být touto dobou vše hotovo,
práce ale pozdržely dvě povodně – v prosinci 2012
avčervnu 2013. Obě poškodily provizorní hráz, která
oddělovala spodní zcela vypuštěnou polovinu nádrže
odhorní, vníž byla hladina pouze sžena, aby sloila
jako dočasný domov rybám adalším živočichům.
Lská povodeň dosáhla asi 500leté úrovně avmíst-
ním povodí překonala záplavy zroku 2002. Kompletně vy-
pušnou nádrž jsme při ní měli během pár hodin zaplně-
nou adalší přítok vody mohl podle vodohospodářů vést až
kpřelití koruny zemní hráze, což by mohlo znamenat ije
destrukci,“ popisuje nejhorší okamžiky stavby vedoucí
projektu Ing.Petr Šimák zdivize 6. „Pravpodobně tomu
zabránila vté době sice ještě ne úplně dokoená, ale už
vyražená odpadní štola, která umožnila už odzačátku po-
vodně přet zdrže přibližně 5 m³ vody zasekundu
atím příznivě ovlivnila transformaci povodňové vlny.
Už tehdy vlastně stavbaři splnili cíl projektu – vybu-
dováním spodní výpusti Jordánu umožnit regulovat výši
hladiny vnádrži, azvýšit tak ochranu okolí před povod-
mi. Toto historické vodní dílo zroku 1492 totiž nebylo
možné vypoušt. Naposled se tak stalo vroce 1830, ato
pomocí dřevěných potrubí avýpustí vzemní hrázi. Potrubí
ak byla časem zanesena anikdo dost dobře neděl,
kde výpusti jsou. Pracovci zdivizí 6, 1 a11, ktí naak-
ci pracovali spolu sfirmami DAICH aZVÁNOVEC, museli
proto pro vypuštění nádrže použít čerpadla a potrubní
sosky anakonec provést idva odtokové vrty.
„Pro odbahnění Jordánu, ze kterého jsme vytěžili
262 509 m
3
sedimentu, jsme použili speciální plovoucí
bagr napontonových pásech. Štoly ašachty razil tým di-
vize1 včele sJiřím Nokem technologií NRTM apomocí
kolika tun trhavin,“ popisuje Ing. Šimák a pokruje:
„Řešit jsme museli ibezpečnost apřití veškeho tvor-
stva, nejen vodního. Zajistili jsme proto nepřerušovaný
ítok vody donedaleké štičí líhně. Naodlovu, přesunech
aevidenci škeblí avelevrubů pak spolupracovali biologo
zAV ČR. Dost práce měli uJordánu ipyrotechnici, ktí
museli zlikvidovat mnoho nadně nalezené munice.“
es 200 m dlouhá spodní výpusť je dnes hotová ave-
de odvtokového objektu znejhlubšího místa Jordánu přes
objekt uzárů (foto č. 2) – dřevěné oblení jej nahrázi
maskuje za rybářský srub – povsní upaty Jordán-
ského vodopádu (foto č. 1). Mimo její výstavbu stavbi
upravili aodbahnili část dna azrevidovali iopravili hráz.
„Zvá ještě dokončit odbao, komunikace,
opevnit břehy avybudovat příbřežní ostrov. Zároveň běží
zkoušky technologie uzárů. To vše se už ale děje začás-
tečho naplnění Jornu. Až budou ityto práce hotovy,
bude možné uzavřít výpusť anapustit jej naplno,“ uzavírá
Ing.Šik. Definitivní konec akce je pnován nazávěr
července. Pak už bude Jordán opět plně sloužit krekreaci.
jar, foto Josef Husák
Malé projekty divize 6
Každá správně dokoená zakázka je pro Metrostav
ležitá, řada menších staveb ale pozornosti firemních
novin uniká. Čas odčasu se také je sluší připomenout,
protože každá znich je pro své okolí zajímavá.
VPraze 6 třeba vybudoval tým Ing. Josefa Holady
naploše téměř 15000 m
2
ízemní objekt se třemi pro-
dejnami (foto č. 1). Výhledově bude nadstavěn patrem,
kde by mělo být bowlingové centrum akanceře. „Stavbu
jsme museli vkrátm termínu provést přes zimní obdo,
s čímž se potýkali zejna pracovníci firmy Pragis při
provádění pilot aražené části kanalizační přípojky anaši
betonáři vedení Petrem Hanzlíkem, kteří prefabrikovaný
skelet objektu doplňovali soklovou aopěrnou zdí adrát-
kobetonovou podlahovou deskou,“ vzpomíná Ing.Holada.
VLišově u Českých Budějovic pracoval tým Jaroslava
Jedličky hned nadvou stavbách. Dvoupodlažní novostav-
bu areálu Technických služeb (foto č. 2) skancelářemi,
zázemím agarážemi pro 8 vozů předal 20.ktna. Práce
tu komplikovaly sanace, prote nastě staveniště dřív
stála čistička, ahlavní řad kanalizace, kli němuž muselo
dojít kezměně projektu. Druhou stavbu ukončí divize6
31. června, kdy městu předá zrekonstruované místní kino
(foto č. 3) včetně zázemí, výtahu akanceláře starosty.
Pracovci provozu ŽBK pod vedem Ing.Marka Ku-
bra aPavla Švece koncem dubna dokončili ponecech
ti ch hrubou stavbu domu Rokytka v Praze 9
(foto č. 4). „Podzemí jsme provedli jako bílou vanu zbe-
tonu PERMACRETE
®
odTBG Metrostav. Pět nadzemních
podlaží je zděch smonolitickými stropy,“ uzavřel výčet
nevno dokončených meích staveb divize 6 Ing.Kubr.
red, foto archiv staveb divize 6
Staveniště nad Modřanskou roklí znovu ožilo
Není příliš obvyklé, aby se nějaká stavba hned poza-
hájení úplně zastavila. Výjimkou v tomto směru se
stala výstavba projektu Nad Modřanskou roklí vPraze.
Stavba čtyř bytových domů v Praze-Kamýku zala
vprosinci roku 2012. Nicméně už včervenci následujího
roku, podokončení všech podzemních podlaží aprovede-
ní nezbytch zásypů, aby byla stavební jáma zajištěna
proti sesuvu půdy, byly práce zastaveny kvůli odvo
spolumajitelů sousedních pozemků proti stavebnímu po-
volení. To bylo zrušeno a stavba mohla pokračovat až po
vyní nového, odletho března, kdy ji po Ing.Davidu
Tůmovi z divize 6 převzal jeho kolega Ing.Pavel Řezček.
Zhruba zarok by už ale měly nad Moanskou rok
vyrůst čtyři bytové domy F, G, H aIspojené třemi suteré-
ny. Ve3.a2. podzemním podlaží vnich vznikne celkem
447parkovacích stání pro obyvatele sousedních domů,
v1. PP by mělo být 181 parkovacích míst pro rezidenty.
Objekty F a H jinak vyrostou do výšky 8 NP, soused
domy G a I budou mít ještě o patro víc (vizualizace).
V každém z domů F a H architekti naplánovali 47 bytů
1+kk až 5+kk, G aIbudou mít každý o čti mé, při-
čemž vposledních patrech se rozloží mezonety. Ivtěchto
domech budou převdat dispozice 1–2+kk, ale budou zde
i35+kk. Několik menších jednotek budou ateliéry.
Stavba dnes běží naplno, což dokazují slova vedoucího
projektu: „Nadomech F aG stavíme železobetonové kon-
strukce v6. NP (foto), domy H aImají zatím konstrukce
vystané do3. NP. Vsutenech avízemí jsme začali
zdít akromě toho vpatrech prome stoupačky instalací
avsuterénech ležaté rozvody elektro. Nakonci prázdnin
bychom potom mohli oslavit glajchu azačít sfasádami.“
Ačkoli se jinak jedná o standardní stavbu bytových
domů, upozorňuje Ing. Řezníček na jedno specifikum:
„Přípojky dešťové kanalizace pro objekty H aIdoulice
Parníkova musíme provádět pomocí raženého tunelu asi
7 m hluboko pod komunikací. Nemohli jsme tu postupovat
žným otevřeným výkopem, prote Technická správa
komunikací nám nepovolila rušnou ulici uzavřít.“
Až tým Ing.Řezčka příští rok včervenci domy nad
Moanskou roklí dokončí, přiřadí se kdalším projektům,
eba na Zahradm Městě či Zličíně, které Metrostav
úsšně realizoval pro společnost Central Group.
mv, foto JH, vizualizace Central Group
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
1
2
3
4
2
Metrostav_11_2014.indd 3 24.06.14 14:05
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (438 ms)

Rendering Strana 4 (102920): (0/1) (430 ms)

Rendering Strana 3 (102914): (0/1) (477 ms)

Rendering Strana 2 (102911): (0/1) (470 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3009/vth119268-1.jpg (3x)

 i3009/vth119271-1.jpg (3x)

 i3009/bg102914.svg

 i3009/vth119277-1.jpg (3x)

 i3009/vth119266-1.jpg