Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 1
Personální přesuny vdivizi 5
Bc.Alexandr Tvrz je od1. června výrobním nástkem
azástupcem ředitele divize 5. Ing.Robert Brož, Ph.D., se
sto něj stal vedoucím provozu mostů aželezobetonových
konstrukcí dopravch staveb. Ing.Jiří Mosler půso
odstejné doby vpozici technického náměstka, Ing.David
Cyroň je nově náměstkem ředitele pro slovenské tunely.
Grand Prix architekta Pavla Nováka
Krajskému kulturmu avzlávamu centru 14|15 ve
Zlíně ulila odborná porota nejvyšší ocenění vsouži
Stavba roku 2013 Znského kraje. Metrostav se najeho
estavbě podílel vesdružení spolu sšesti jinými firmami.
Jeho projektový tým vedl Ing.David Pohlodek zdivize 1.
Dopravní stavba
Titul Dopravní stavba2013
získala rekonstrukce
železnního mostu natrati
Děčín–Jedlová. Ocenění
z11.ročníku soutěže Česká
dopravní stavba, technologie
ainovace převzali 16.června
ředitel divize 4 Ing.Josef Neuwirth avedoucí projektu
Ing.Martin Ředina (foto zprava). Obchodní ředitel
Metrostavu Ing.Milan Veselský následně předal cenu za
tězství vsoutěži onejlepší diplomovou práci zoboru
doprava a dopravní stavitelství Ing. Kristýně Jelínkové.
Prostor pro nejrychlejší reakci
Nawww.facebook.com/Metrostav najdete nejen rychlé
informace ze stavebMetrostavu včetně zajímavých
fotografií, ale iprostor ktomu, abyste se knim vyjádřili.
Nevno to udělal také Grzegorz Gigol zPolska, který
každý den proždí kolem varšavské stavby S8. Velmi
na něj zapůsobila organizace díla, které řídí divize 4,
azarychle a dobře odváděnou práci poděkoval.
íležitosti vBaku
Ing.Boris Šebesta zdivize8,
aIng.Tomáš Piskač z útvaru
zahraničního podnikání
Skupiny Metrostav, se
vednech 12.–14. června
častnili 4. Kaspické
mezinárodní konference
Road and Underground Infrastructure vázerbájdžánsm
Baku. Naprogramu jednání byly připravované projekty
spojené srozvojem země ajeho hlavho města, kde
tuneláře zajímá zejména plánované rozšiřování sítě metra.
Islandský den
Klub islandských fanatiků
uspádal 14. června
vMěstské knihovně v Praze
už 13. Islandský den. Vedle
jeho hlavního hosta, jímž byl
snkář Svavar Ktur, se
při něm představil publiku
i Ing. Aleš Richter z divize 5, který milovníkům Islandu
ibžil práci Metrostavu na projektu Norðfjarðargöng.
ce informací najdete na stránkách www.islandklub.com.
Lodě na Vltavě bezpečně zakotví pod zámkem
Sportovní přístavHluboká nad Vltavou ukryje od ta
pod zámkem – v pram i přeneseném slova smyslu
– až 73 malých plavidel anac jednu loď ovelikosti
až 44 x 5,6 m. Sdružení, vekterém za Metrostav pů-
sobil tým Jaroslava Jedličky zjihočeského zastoupení
divize6, jim chráněné kotviště vybudovalo přímo pod
státním zámkem Hluboká. Druhý zámek – bezpečnost-
ní – bude vístavu pro motorové čluny, plachetnice
ihausbóty představovat vjezdový objekt sprotipovod-
ňovým uzávěrem, jenž zakotvená plavidla ochrání až
dovýše 20leté povodně, aspohyblivou lávkou, kterou
bude nutné při průjezdu většiny lodí nadzvednout.
Zakázku sice investorovi, ŘVC ČR, přeme až
3.září, všechno je už ale hotové aběží ořovací provoz,“
konstatuje vedoucí projektu Jaroslav Jedlička adoplňuje:
Vkvětnu jsme dolávali jen zábradlí, obklady, dlažby
a montovali svítidla, semafory, závory či bezpečnost
kamery.“ Přesdčit se otom mohli návšvci dne ote-
ech dví, kterým prohlídku 17. května doplnily iakce
pro děti či ukázky činnosti hasičů avodních záchranářů.
ístav vznikl namístě meandru, jenž zbyl popůvod-
ním korytě Vltavy, kudy řeka tekla do30. let 20. století.
Uprostřed bahniště poní zůstal jen náhon pro přívod vody
kmalé vodní elektrárně vlokalitě Hamry apro historické
čerpadlo, které dopravuje závlahovou vodu dozámeckých
zahrad. „Abychom staveniště vistili, odvezli jsme zněj
es 25 tisíc kuků bahna,“ připomněl ředitel jiheského
oblastho zastoupení divize 6 Miroslav Führer.
Stavba začala v lednu 2013 a kromě vymodelová
přístavu se dvěma spojenými vodními bazény ohloubce
1,8 m (foto č. 1) zahrnovala úpravy břehů včetně výstav-
by přístavních zdí a vybudování pevných i plovoucích
mol alávek. Dominantou anejslitější částí díla je 12 m
široký vjezdový objekt dopřístavu suzavíratelnými vraty
proti velké vodě Q
20
a s pohyblivou lávkou, jež svislý
posun umožňují čti hydraulické válce. Nejčasji bude
ve spuštěné poloze jen 2,5 m nad hladinou (foto č. 2),
aby ji mohli využívat chodci a cyklisti. Pro podplutí lodí
se její podjezdná výška zvýší na5,25 m. Přístav umožní
standardní napojení plavidel narozvod elektrické energie
avodu azajistí jejich spoušní navodní hladinu. Součástí
projektu bylo také vybudování nedaleho přístavtě pro
osobní lodní dopravu nalevém břehu Vltavy.
„Pokaž, když dnes jedu kolem přístavu, vzpomenu
si nato, jak nevzhledně zátoka vypadala, když jsme do
na začátku stavby přli. Ajak jsme jiky dobré par
dokázali ipřes loňské červnové povodně rychle proměnit
vhezké abezpečné kotviště,“ uzavírá Jaroslav Jedlka.
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTLNĚ
V přehledu CZECH TOP 100
za rok 2013 postoupil Metrostav
podle tržeb na 19. místo
v žebříčku nejvýznamnějších firem
Česka. Oproti loňsku si o čtyři
místa polepšil a ve stavebnictví
jednoznačně zvítězil.
Most ve druhém patře
VLádví se těší na léto
Tým Ing.Pavla Trojana zdivize 9 dostal letos vpolovi-
ně února zaúkol zrevitalizovat zapouhých 150dní are-
ál opuštěného koupaliště vPraze-Ládví. Ies napjatý
tern se mu dílo daří aokolní obyvatelé se už mohou
šit, že si o prázdninách zaplavou vnom bazénu.
Koupaliště sbazénem – pro neplavce – bylo vdví
uvedeno doprovozu vroce 1982. Sloilo asi 25 let apak
už jen chátralo tak, že divize 9 musela všechny jeho pů-
vodní vodní prvky vybourat a nově je nahrazuje 30m pla-
veckým banem a mělkým brouzdalištěm s plochou přes
156m² (foto). Ktomuto dílu ovšem patří irekonstrukce
asanace průchozího kolektoru, jenž nádrže spojoval sob-
služm objektem, který je zapotřebí zmodernizovat, pře-
stavět adostat tak, aby vněm vzniklo nejen odpodající
zázemí pro návšvky, ale nově i celoročně otevře
restaurace se 40místy av nadstavbě byt správce.
„Při bourání jsme zjistili nevyhovující stav některých
konstrukcí obslužho objektu, které měly být zachová-
ny. Dokumentaci jsme proto museli doslova zapochodu
upravovat,“ vzponá Ing.Trojan. Dnes už jsou ale všech-
ny přestavby idostavby nakoupališti hotové, stejně jako
vodní nádrže, jejichž železobetonové konstrukce zvodo-
stavebného betonu zakryla bazénová fólie. Už zapár d
se tak díky týmu Ing.Trojana bude moci v Ládví naráz
koupat až 150 milovníků vody a plavání.
1 2
Ptáme se: Ing. Davida Štochla,
vedoucího projektu z divize 6 str. 2
Další činžovní dům se v Praze změní
na hotel str. 2
Staveniště obytných domů nad
Modřanskou roklí znovu ožilo str. 3
U stanice metra na Kačerově vzniká
nová železniční zastávka str. 3
Každý, kdo se zúčastnil,
vyhrál – alespoň nad sebou
více ve fotoreportáži na str. 4
27. června 2014 / 11 / XXVI
Metrostav buduje rampu a levý most, který převede jeden jízdní směr komunikace R35 přes kruhový objezd u Opatovic. Spolu sfirmou Skanska tak dokoí mimrovňovou křo-
vatku se silnicí I/37 zPardubic do Hradce Králové a silnicí 324 do Opatovic. O autorovi titulho smku informují stránky www.foto-heli.com, o stavbě se dozte víc na straně 2.
Metrostav_11_2014.indd 1 24.06.14 14:05
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2014, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (419 ms)

Rendering Strana 2 (102911): (0/1) (414 ms)

Rendering Strana 1 (102909): (0/1) (452 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3009/vth119266-1.jpg

 i3009/bg102909.svg

 i3009/vth119268-1.jpg

 i3009/vth119271-1.jpg

 i3009/vth119277-1.jpg