Každý, kdo se zúčastnil,

xxxx

vyhrál

více

ve fotoreportáži

– alespoň nad

na str.

sebou

4

27. června 2014 / 11 / XXVI

více ve fotoreportáži na str. 4

Ptáme se: Ing. Davida Štochla,

vedoucího projektu z divize 6 str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

A .S.

Most ve druhém patře

Další činžovní dům se v Praze změní

na hotel str. 2

Staveniště obytných domů nad

Modřanskou roklí znovu ožilo str. 3

U stanice metra na Kačerově vzniká

nová železniční zastávka str. 3

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Personální přesuny v divizi 5

Bc. Alexandr Tvrz je od 1. června výrobním náměstkem

a zástupcem ředitele divize 5. Ing. Robert Brož, Ph.D., se

místo něj stal vedoucím provozu mostů a železobetonových

konstrukcí dopravních staveb. Ing. Jiří Mosler působí

od stejné doby v pozici technického náměstka, Ing. David

Cyroň je nově náměstkem ředitele pro slovenské tunely.

Grand Prix architekta Pavla Nováka

Krajskému kulturnímu a vzdělávacímu centru 14|15 ve

Zlíně udělila odborná porota nejvyšší ocenění v soutěži

Stavba roku 2013 Zlínského kraje. Metrostav se na jeho

přestavbě podílel ve sdružení spolu s šesti jinými firmami.

Jeho projektový tým vedl Ing. David Pohlodek z divize 1.

Dopravní stavba

Titul Dopravní stavba 2013

získala rekonstrukce

železničního mostu na trati

Děčín–Jedlová. Ocenění

z 11. ročníku soutěže Česká

dopravní stavba, technologie

a inovace převzali 16. června

ředitel divize 4 Ing. Josef Neuwirth a vedoucí projektu

Ing. Martin Ředina (foto zprava). Obchodní ředitel

Metrostavu Ing. Milan Veselský následně předal cenu za

vítězství v soutěži o nejlepší diplomovou práci z oboru

doprava a dopravní stavitelství Ing. Kristýně Jelínkové.

Prostor pro nejrychlejší reakci

Na www.facebook.com/Metrostav najdete nejen rychlé

informace ze staveb Metrostavu včetně zajímavých

fotografií, ale i prostor k tomu, abyste se k nim vyjádřili.

Nedávno to udělal také Grzegorz Gigol z Polska, který

každý den projíždí kolem varšavské stavby S8. Velmi

na něj zapůsobila organizace díla, které řídí divize 4,

a za rychle a dobře odváděnou práci poděkoval.

V přehledu CZECH TOP 100

za rok 2013 postoupil Metrostav

podle tržeb na 19. místo

v žebříčku nejvýznamnějších firem

Česka. Oproti loňsku si o čtyři

místa polepšil a ve stavebnictví

jednoznačně zvítězil.

Metrostav buduje rampu a levý most, který převede jeden jízdní směr komunikace R35 přes kruhový objezd u Opatovic. Spolu s firmou Skanska tak dokončí mimoúrovňovou křižovatku se silnicí I/37 z Pardubic do Hradce Králové a silnicí 324 do Opatovic. O autorovi titulního snímku informují stránky www.foto-heli.com, o stavbě se dozvíte víc na straně 2.

Lodě na Vltavě bezpečně zakotví pod zámkem

V Ládví se těší na léto

Sportovní přístav Hluboká nad Vltavou ukryje od léta

pod zámkem – v pravém i přeneseném slova smyslu

– až 73 malých plavidel a navíc jednu loď o velikosti

až 44 x 5,6 m. Sdružení, ve kterém za Metrostav působil tým Jaroslava Jedličky z jihočeského zastoupení

divize 6, jim chráněné kotviště vybudovalo přímo pod

státním zámkem Hluboká. Druhý zámek – bezpečnostní – bude v přístavu pro motorové čluny, plachetnice

i hausbóty představovat vjezdový objekt s protipovodňovým uzávěrem, jenž zakotvená plavidla ochrání až

do výše 20leté povodně, a s pohyblivou lávkou, kterou

bude nutné při průjezdu většiny lodí nadzvednout.

Tým Ing. Pavla Trojana z divize 9 dostal letos v polovině února za úkol zrevitalizovat za pouhých 150 dní areál opuštěného koupaliště v Praze-Ládví. I přes napjatý

termín se mu dílo daří a okolní obyvatelé se už mohou

těšit, že si o prázdninách zaplavou v novém bazénu.

Koupaliště s bazénem – pro neplavce – bylo v Ládví

uvedeno do provozu v roce 1982. Sloužilo asi 25 let a pak

už jen chátralo tak, že divize 9 musela všechny jeho původní vodní prvky vybourat a nově je nahrazuje 30m plaveckým bazénem a mělkým brouzdalištěm s plochou přes

156 m² (foto). K tomuto dílu ovšem patří i rekonstrukce

a sanace průchozího kolektoru, jenž nádrže spojoval s obslužným objektem, který je zapotřebí zmodernizovat, přestavět a dostavět tak, aby v něm vzniklo nejen odpovídající

zázemí pro návštěvníky, ale nově i celoročně otevřená

restaurace se 40 místy a v nadstavbě byt správce.

„Při bourání jsme zjistili nevyhovující stav některých

konstrukcí obslužného objektu, které měly být zachovány. Dokumentaci jsme proto museli doslova za pochodu

upravovat,“ vzpomíná Ing. Trojan. Dnes už jsou ale všechny přestavby i dostavby na koupališti hotové, stejně jako

vodní nádrže, jejichž železobetonové konstrukce z vodostavebného betonu zakryla bazénová fólie. Už za pár dní

se tak díky týmu Ing. Trojana bude moci v Ládví naráz

koupat až 150 milovníků vody a plavání.

čerpadlo, které dopravuje závlahovou vodu do zámeckých

zahrad. „Abychom staveniště vyčistili, odvezli jsme z něj

přes 25 tisíc kubíků bahna,“ připomněl ředitel jihočeského

oblastního zastoupení divize 6 Miroslav Führer.

Stavba začala v lednu 2013 a kromě vymodelování

přístavu se dvěma spojenými vodními bazény o hloubce

1,8 m (foto č. 1) zahrnovala úpravy břehů včetně výstavby přístavních zdí a vybudování pevných i plovoucích

mol a lávek. Dominantou a nejsložitější částí díla je 12 m

široký vjezdový objekt do přístavu s uzavíratelnými vraty

proti velké vodě Q 20 a s pohyblivou lávkou, jejíž svislý

posun umožňují čtyři hydraulické válce. Nejčastěji bude

Příležitosti v Baku

Ing. Boris Šebesta z divize 8,

a Ing. Tomáš Piskač z útvaru

zahraničního podnikání

Skupiny Metrostav, se

ve dnech 12.–14. června

zúčastnili 4. Kaspické

mezinárodní konference

Road and Underground Infrastructure v ázerbájdžánském

Baku. Na programu jednání byly připravované projekty

spojené s rozvojem země a jejího hlavního města, kde

tuneláře zajímá zejména plánované rozšiřování sítě metra.

Islandský den

Klub islandských fanatiků

uspořádal 14. června

v Městské knihovně v Praze

už 13. Islandský den. Vedle

jeho hlavního hosta, jímž byl

písničkář Svavar Knútur, se

při něm představil publiku

i Ing. Aleš Richter z divize 5, který milovníkům Islandu

přiblížil práci Metrostavu na projektu Norðfjarðargöng.

Více informací najdete na stránkách www.islandklub.com.

Metrostav_11_2014.indd 1

1

„Zakázku sice investorovi, ŘVC ČR, předáváme až

3. září, všechno je už ale hotové a běží ověřovací provoz,“

konstatuje vedoucí projektu Jaroslav Jedlička a doplňuje:

„V květnu jsme dodělávali jen zábradlí, obklady, dlažby

a montovali svítidla, semafory, závory či bezpečnostní

kamery.“ Přesvědčit se o tom mohli návštěvníci dne otevřených dveří, kterým prohlídku 17. května doplnily i akce

pro děti či ukázky činnosti hasičů a vodních záchranářů.

Přístav vznikl na místě meandru, jenž zbyl po původním korytě Vltavy, kudy řeka tekla do 30. let 20. století.

Uprostřed bahniště po ní zůstal jen náhon pro přívod vody

k malé vodní elektrárně v lokalitě Hamry a pro historické

2

ve spuštěné poloze jen 2,5 m nad hladinou (foto č. 2),

aby ji mohli využívat chodci a cyklisti. Pro podplutí lodí

se její podjezdná výška zvýší na 5,25 m. Přístav umožní

standardní napojení plavidel na rozvod elektrické energie

a vodu a zajistí jejich spouštění na vodní hladinu. Součástí

projektu bylo také vybudování nedalekého přístaviště pro

osobní lodní dopravu na levém břehu Vltavy.

„Pokaždé, když dnes jedu kolem přístavu, vzpomenu

si na to, jak nevzhledně zátoka vypadala, když jsme do ní

na začátku stavby přišli. A jak jsme ji díky dobré partě

dokázali i přes loňské červnové povodně rychle proměnit

v hezké a bezpečné kotviště,“ uzavírá Jaroslav Jedlička.

24.06.14 14:05