Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 1
Práce zdárně pokrují na projektu Zahálka v praž-
ských Moanech, kde tým divize 3 v údolí Vltavy
buduje novou čtvrť pro zhruba 800 bytů. Vetapě, kde
vznikají dva bytové domy F aG, tu již vyrostly budovy
s 12 a 14nadzemními podlažími. Celkem zde bude
240moderních bytových jednotek.
Foto Petr Amek
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Zkratka na Lososí stezce
Plzeň se dočká
západního okruhu
VPlzni byla vpolovině července slavnostně zahájena
významná dopravní stavba – pokračoní západního
okruhu města (vizualizace). Silnice dlouhá 3,5 km spo-
jí Křimickou a Karlovarskou třídu. Jedná se o nejvěí
stavbu ve dvacetileté historii Plzského kraje!
Další důležitý dopravní projekt zhotoví Metrostav,
konkrétně divize 1, ve sdružení se spolností Berger Bo-
hemia. Za naši spolnost byl vedením projektu pověřen
oblastní ředitel Ing. Miroslav Záhoř, jehož tým převzal
staveniště a pustil se do práce. Ta by měla trvat necelé
i roky. Součástí úseku bude 1,2 km dlouhá estada, tři
ižovatky, čtyři mosty či tři biokoridory
Západní okruh Plzně má odvést část tranzitní dopravy
z Klatovské a Karlovarské třídy, tedy z nejfrekventovaněj-
ších dopravních tepen, které procházejí centrem města.
Dokončena už byla takzvaná nultá etapa spojující Domaž-
lickou a Vejprnickou ulici a dále první etapa Domažlická
– Křimická v délce 2,6 km. Celková délka okruhu po do-
končení bude něco málo přes šest kilometrů. Komunikace
pak spojí průmyslovou zónu Borská a Severní Předstí
Plzně. Dále také umožní rychlejší spojení od dálnice do
to západočeské metropole a dále na sever.
red–, vizualizace Plzský kraj
Vodojem vChýni
hotov
Kolegové zdivize 6 dokončili
stavbu vodojemu vobci
Chýně. Slavnostního
předání stavby spojeného
sprohlídkou objektu se
minulý týden zúčastnili
obyvatelé obce včele spaní starostkou Mgr.Annou
Chvojkovou, Metrostav reprezentovali Ing.Milan Veselský,
ředitel divize 6, avedoucí projektu Ing.Onej Vojtíšek
(foto). Stavba tak vobci nedaleko Prahy vyřešila letitý
problém snedostatkem vody. Chýně je sice napojena na
pražskou vodu, ale ve špch bohel do všech lokalit
nedoteklo dostatečné množství vody.
Další obalovnu pro stavbu silnic
Podpisem smluv 2. července 2020 vstoupil Metrostav
50% podílem do společnosti Obalovna Chvaletice a.s.
azískal tak již svoji pátou obalovnu vČR. Obalovna
disponuje hodinovým výkonem 210 tun vyrobené ssi za
hodinu abude zásobovat dopravní stavby na území kraje
Sedeský, Pardubický, Klovéhradecký aVysočina.
Pro bezpečnost
chodců ve
Frýdlantu
Představitelé města,
Libereckého kraje akolego
znašeho libereckého
zastoupení slavnostním
poklepem odstartovali
daí stavbu, na které letos vlétě zahajujeme práce. Jde
orekonstrukci ulice Kodova ve Frýdlantu (foto), která
se týká úseku od křovatky sulicí Míru po odbku na
Hartu, úsek je dlouhý 1,6 km. Stavbu zhotoví tým divize 8
pod vedením Roberta Johna, DiS. Obnova čítá nejen nový
asfalt, ale i splkovou a dešťovou kanalizaci, veřejný
vodovod, veřejné ostlení a obnovu mostů. Velkou
změnou bude vystavění chodků, které zde doposud
chyběly. Přispějí tak květší bezpečnosti chodců.
Plnění trestněpráv compliance
Dne 16. června 2020 byl vyn příkaz prezidenta
společnosti č. 3/2020 na vypracování zprávy oplnění
trestněprávní compliance. Společnosti Skupiny
Metrostav mají povinnost ve zprávě prozat soulad
jednání spolnosti spravidly TPC, které jsou popsány
ve skupinové organiz-řídicí normě A-5 trestněprávní
compliance. Zprávy předloží společnosti útvar tajemníka
Skupiny Metrostav, který na jejich základě zpracuje zprávu
oplnění trestněprávní compliance Skupiny Metrostav.
Zpráva Skupiny Metrostav bude předložena dozoí radě
apředstavenstvu Metrostav a.s.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing.Jaroslava Herana,
generálního ředitele Metrostavu str. 2
Obchvat Kongsbergu v Norsku byl
oficiálně zprovozněn str. 2
Tuzemská dovolená po stopách
Metrostavu Letní příloha str. 3 a4
Brownfield v Praze na Zličíně se
mění v bytový komplex str. 5
Obrazem z výstavby
plynovodu Capacity4Gas
více ve fotoreportáži na str. 6
24. července 2020 / 12–13 / XXXII
Ktce před polovinou června ulili kolegové z Me-
trostavu poslední kubík betonu do římsy mostu přes
Åstfjorden vNorsku (hlavní foto). Na stavbě asi 5,6 km
elky silnice Fv. 714, která obsahuje itunely Mjø-
nes aSlørdal apřilehlé úseky komunikací, se vjednom
turnusu polelo naráz až 80 zaměstnanců divize 5 jak
z provozu mostů a železobetonových konstrukcí, tak
zprovozu tunelů. Svou pci uzavřeli vpředstihu a ny
dohlížejí na dokončení díla, které zajišťuje partner ve
sdružení, norská firma Bertelsen& Garpestad.
„Pce jsme ukončili asi 30 dní před plánovaným
ternem, ato ipřes problémy zsobené koronavirovou
pandemií. Začátkem března bylo nejív obžné dostat
echny pracovníky domů, když se rušila letecká spoje
azavíraly hranice. Na stavbě jsme pak nemohli pracovat
celý měsíc avrátili jsme se až vpolovině dubna chartero-
vým letem, který jsme museli koordinovat se zastupitel-
skými úřady imístními autoritami. Covid-19 nás tak nejen
zdržel, ale vyvolal idodatné náklady, se kterými jsme
nepočítali,“ popisuje vedoucí projektu Ing.Robert Brož,
Ph.D, jehož tým budoval 735 m dlouhý osmipolový most
Åstfjorbrua. Divizi 5 zbývá dokončit jen drobné opravy
některých povrchů betonových konstrukcí (foto), protiko-
rozní ochranu ocelové komory ainstalace zámečnických
prv. Posledních 15 pracovníků Metrostavu, kteří vNor-
sku zůstávají, pak dohlédne ina vyklizení staventě.
Velmi náročné založení pilířů
Na firmu Bertelsen & Garpestad čeká elektroinstalace,
svodidla, membrány, asfalty adopravní značení. Ing.Brož
už proto může vzpomínat: „Oproti projektu jsme navrhli
lepší řešení základů mostu. Jednalo se především ozmě-
ny jejich tvarů a výšek konstrukcí. Největší výzvu ale
představovalo založení pilířů mostu vželezobetonových
studních vyrobených na potopitelném pontonu anásled-
ně zaplavených uprostřed fjordu. Nárná byla iinstalace
ocelového komorového nosníku pomocí lodního jeřábu
– jeho nejdeí monžní sekce měřila 138 m a žila
620 tun. Pro urychlení díla jsme také změnili technologii
výstavby pilířů apoužili ztracené bednění pro vybudování
spřažené desky mostu. Upravili jsme ibetonáže říms, aby
zhotovení jejich 20metrového úseku trvalo jen tři dny, ato
ihem místní severské zimy. Za zmínku stojí ispeclní
receptury betonu, které nám umňovaly betonáže ve
slané mské vodě.
Práce v tunelech dokončeny
Ražbu tunelů Mjønes (735 m) a Slørdal (2566 m) měl
na starost tým vedouho projektu Ing. Jiřího Šacha.
echny ne činnosti v tunelech jsme dokončili už
vloni vkvětnu. Pak vnich jtě několik měsíců pracoval
partner ve sdružení, když budoval konstrukční vrstvy vo-
zovky, dreže, izolace, svodidla aasfalty. Dnes jsou o
podzemní díla po stavební stránce dokončena aprobí
v nich jen finalizace elektroinstalací, bezpečnostního
vybavení atní. Na problémy, se kterými jsme se při
stavbě potýkali, tak už můžeme také jen vzpomínat. Je
zajímavé, že utunelu Slørdal byly protikladné – zatímco
rba zjeho jižního portálu procházela zhoršenou geologií
svšími přítoky vody, na severním portálu byl pro razi
práce vody nedostatek amuseli jsme vmaximální míře
využívat její recirkulaci ačištění,“ uzavírá Ing.Šach.
Silnice Fv. 714 je součástí Lakseveien – Lososí stezky–,
po níž se zostrova Hitra dopravuje ze Severho aNorské-
ho moře směrem na Trondheim více než třetina všech nor-
ských lososů. Už od letošního října bude díky Metrostavu
jejich cesta na tař kraí apro řidiče bezpečnější.
Lenka Svobodová, foto Matěj Novot
Metrostav_12_13_2020.indd 1Metrostav_12_13_2020.indd 1 21.07.20 13:3821.07.20 13:38
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 6
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (523 ms)

Rendering Strana 2 (102230): (0/1) (515 ms)

Rendering Strana 1 (102228): (0/1) (550 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2871/vth118390-1.jpg

 i2871/bg102228.svg

 i2871/vth118392-1.jpg

 i2871/vth118393-1.jpg

 i2871/vth118395-1.jpg

 i2871/vth118397-1.jpg[p1]

 i2871/vth118399-1.jpg[p1]