Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 5
Koupaltě Riviéra vMikulově je zase vprovozu
stské koupaltě vMikulově se znovu oteelo pro
veřejnost. Skončila dlouho plánovaná rekonstrukce,
která měla arl modernizovat tak, aby odpodal
požadavkům 21. století. Jihomoravský tým divize 1
Metrostavu převzal zakázku na rekonstrukci koupali-
ště Rivra vloni vprosinci. Hotové dílo předal městu
začátkem prázdnin, zhruba týden před termínem, který
radnice nakonec stanovila pro otevření areálu.
Práce měly být původně dokončeny už včervnu, ale
tak jako jinde i tuto stavbu ovlivnily během nouzového
stavu v souvislosti s koronavirem problémy sdodávkami
ze zahraničí. Vtomto případě dovoz dnových plechů pro
rekonstrukci dříve nesnících a také nových bazénů.
Dopravu dílů vyrobených ve Švédsku zkomplikovalo
vobdobí uzavřených hranic ito, že se před dokončením
ještě musely převézt do Ilie, kde byly nasmlouvány další
úpravy – konkrétně například řezání abroušení.
Vedoucí projektu Ing.Ondřej Kera za Metrostav při-
pomíná, že to byl problém, který nebylo možné řešit jinak
než dohodou oposunu termínu odevzdání: „Stanovený
harmonogram se nám mimo tento případ dilo držet
hlavně díky aktivnímu přístupu všech zúčastněných.“
První ohrožení termínu dokončení se objevilo už na
zátku, kdy se ukázalo, že návrh nové strojovny počí
sumístěním, které zasahuje do prostoru původních van
starých banů. Tento problém se však podařilo vešit
bez velkého skluzu. „Kolegy musím pochválit za dobře od-
vedenou práci ataké sinvestorem jsme se vždy dohodli.
Ikdyž investorem bylo samotné město aveškeré změny
musela schvalovat rada, která nebyla vždy úplně pružná,“
říká vedoucí projektu.
Nové vodní atrakce
Stavbi během rekonstrukce upravili stávající bazény,
které osadili novými nerezovými vanami sprotiskluzo-
vou úpravou. Během rekonstrukce se měnily dispozice
ipodoba vodních atrakcí. Nově se budoval dětský bazén,
podzemní strojovny afiltrační objekt.
Arl získal podobu moderho koupaliště (foto), do-
plněného ozábavné arelaxní prvky: vzduchové lavice,
perličky, lanový most, skluzavku, fontány…,“ připomíná
vedoucí projektu ienýr Kučera.
stské koupaliště Riviéra nabízí kromě pohody
aosžení ivýhled na zámek aSvatý kopek. Areál pa-
matuje na děti, nové úpravy však ocení všichni návštěv-
ci včetně sportovců. Opravené a rozšířené jsou nyní
echny tři bazény, zvýšil aprodloužil se tobogan, vznikla
nová trojskluzavka. Vedle nově vybudovaného dělicího
mola vyrostl lanový most. V nejím, víceúčelovém,
bazénu orozměrech 47,5×13,15 m se naczejí čti pět-
advacetimetrové plavecké dráhy.
Blanka Růžková, foto archiv stavby
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 5
1
Divize 8 dokoila hrubou stavbu na jezeře Most
Plovoucí přístupová mola, vestavěný minibazén, ob-
zková pláž ispeciální ekomola, která slouží kochra-
ně vzácných biotopů. To všechno připravuje tým divi-
ze8 na trojici severočeských rekultivačních jezer.
Zatímco na starších jezerech Milada aMatylda výstav-
ba probíhá, na nejmladším anejvětším jezeru Most je j
hotová hrubá stavba. Břehové linie zdobí hotové kotevní
bloky (foto č. 1) asubdodavatel knim zíná připojovat
plovoucí zízení. Toto řešení návštěvkům jednak zajis
komfortní přístup do vody ajednak zakryje bariéry, které
chrání břehy proti vyní. Dokončení zakázky ioče-
vané otevření jezera Most pro vejnost je vpnu vzáří.
Kontrola nepropustnosti dna
Technicky nejzajímavější součástí stavby jsou kotev
bloky. Každý znich váží 14 tun astaticky je to propočíno
tak, aby držely na břehu svou vlastní vahou. Původně zva-
žované gabionové koše vysypané kamenivem jsme kvůli
zvýšení odolnosti vůči vodě vpběhu realizace museli
nahradit speciální soudržnou imitací, kterou shodou okol-
ností vyrábí jeden z našich subdodavatelů. Zvláštností
projektu byla důsledná kontrola dna na všech jezerech. Po
každé když jsme vjeze používali těžkou techniku, potá-
pěči museli zkontrolovat těsnost nepropustné jílové vrst-
vy na dně,“ prozrazuje vedoucí projektu Stanislav Zelený.
Plovoucí přístupová mola tvoří železná konstrukce
vyplněná polystyrenem. Jako nášlapná vrstva byly kvůli
vysoké trvanlivosti a snadné údržbě zvoleny palubky
zdřevoplastu. Pro každé molo jsou připraveny na přichy-
cení kotvicí bloky. Nejce přístupových prvků bude na
největším jeze Most, kde už stojí 17 hlavch a22stra-
nových bloků. Zazka na jezeře Matylda zahrnuje oproti
ostatním dvěma podobným projektům vestavěný pla-
vecký bazén pro neplavce aděti apláž zobláz, která
nahradí původní písčitou.
Pro ochranu vodního ptactva
Pozoruhodnou součást stavby na jezeře Most reprezen-
tují tzv. plovoucí ekomola (foto č. 2) voblasti severový-
chodních a severních svahů. Osmiúhelníkové dřevěné
konstrukce socelovým pláštěm apolystyrenovou výplní
slouží k hnízní vodního ptactva, které si v edchá-
zejících letech jezero velmi oblíbilo. Plného významu
dohnou ekomola po otevření jezera veřejnosti, kdy
poskytnou biotopům ochranu vůči předpokládanému
náporu návštěvníků.
Jezera Most, Milada aMatylda na severu Čech vznikla
rekultivací bývalých hnědouhelných lomů. Vsoučasnosti
jsou tyto vodní plochy již hotové a probíhá výstavba
silničního napojení, pláží, herních aístupových prvků
adalší poebné infrastruktury. Zazky společnosti Me-
trostav jsou zahrnuty pod investice Ministerstva financí
České republiky a dohromady dosahují objemu kolem
100 milionů Kč. Tyto finanční prostředky pocházejí ztzv.
„ekomiliard, které vláda vlenila na sanaci arevitalizaci
ekologických škod, které byly způsobeny v době před
privatizací těžebních společností.
Ing.Vojch Kostiha, MBA, foto archiv stavby
1
2
Malá exkurze do vozového parku Metrostavu
Bez moderní těžké techniky se stat nedá. Ne
společnost, konktně Provoz dopravy amechanizace,
proto nabízí komplexní zajišní sleb v oblastech
kladní silniční přepravy materiálů, vozidel astrojů,
zdvihacích prací, drcení atříní materiálů, distribuci
pohonch hmot a také servisu a údržby nákladních
vozidel. Tyto služby fungují nejen pro potřeby firem ve
Skupině Metrostav, ale ipro externí odběratele.
Provoz primárně zajťuje dopravní obslužnost azá-
sobuje klíčové stavby společnosti. Tomu odpovídá i celé
složení astruktura vozového parku svysokými nároky na
ekologický aspekt dopravní činnosti. Došlo kvýznamné
postupné modernizaci aobměně celé flotily vozidel, kte
splňují nejen přísné ekologické normy, ale vyhovují istále
se zvyšujícím požadavkům staveb na rychlost, flexibilitu
aspolehlivost. Samozřejmostí je vybavení všech vozidel
sledovacími a telematicmi systémy, které umožňují
optimalizovat nasazení vozidel a plánování přeprav.
Celý provoz je strukturálně členěn do několika se-
disek. Středisko tzv. technologické stavební dopravy
zajišťuje převozy sypkých materlů, zejména se jedná
ozásobování našich stacionárních imobilních betonáren,
obaloven, převozy asfaltových abetonových směsí, odvoz
zemin, likvidace odpadu. Kromě běžných skcích vozi-
del provozujeme speciální velkoobjemová sklápěcí vozidla
do těžkého terénu Tatra Phoenix 8×8 scelkovou hmotnos
-
tí až 50 tun athermo nástavby Schwarzmüller na převozy
asfaltových směsí. Nasazení vlastch kapacit (foto č. 1
a 2) se velmi osvědčilo zejména na velkých anárných
stavch, jako je třeba modernizace dálnice D1.
Typově nejrozmanitějším střediskem je naše silniční
kladní doprava pevných stavebních materiálů azbí.
Zde provozujeme kromě klasických kamionů avalníko-
vých souprav ispeciální návěsy apodvalníky na převozy
nadměrných nákladů od renomovaných výrobců Meus-
burger a Goldhofer avneposlední řadě také vozidla shyd-
raulickými jáby. Nejnovějším přírůstkem do naší flotily
je teleskopický roztahovací nás Kässbohrer na převozy
vazků anosníků do délky 24 m.
ročná přeprava také do zahraní
Veškeré silniční přepravy realizujeme nejen vČeské re-
publice, ale i do zahraničí, včetně zemí mimo EU, kde
jsme ve spolupráci snašimi partnery schopni zajistit celní
adeklarační služby. Knejzajímavějším realizovaným pře-
pravám paily převozy razicích štítů TBM anávozy strojů
na stavby Metrostavu až do dalekého Norska aFinska, ve
vnitrostátní přepravě to pak byly převozy razich štů.
Mezi další aktivity paí jeřábnické pce. Aktlně probí-
há obměna autojeřábů, kdy zazujeme do provozu mo-
derní stroje Liebherr vybavené potřebnou diagnostikou.
Technickou podporu celému provozu zajišťuje středisko
mechanizace a údržby vozidel astrojů vybavené mimo
jiné několika mobilními dílnami.
Širokou škálu nich činností zakončují sediska
kontejnerů, drcení a recyklace materiálů. Vzhledem ke
kvalitnímu vozovému a strojovému parku a neustálým
investicím do nových technologií věříme, že náš zkuše
tým bude schopen nadále spolehlivě zajišťovat padova-
né služby a dože čelit novým výzvám a obstojí v tvrdém
konkurenčním prostředí.
Mgr. Zdek Kulha, vedoucí Provozu do-
pravy amechanizace
Foto archiv Metrostavu
1
2
Brownfield na Zličíně se mění vbytový komplex
Celkem 526 bytů o velikosti 1+kk až 4+kk a 767 m
2
komerčních ploch vzniká pro společnost Central Group
na brownfieldu po bývalé továrně Tatra Zličín vPraze 5
(foto č. 1). Ve třech etapách zde nedaleko konečné sta-
nice metra B postaví tým Ing.Tomáše Kuříka zdivize
6 sedm bytových domů, mezi nimiž vznikne soukro
park. Aten dal také název celému tomuto velkému pro-
jektu – Park Zličín.
echny objekty budou mít po dokoení dvě pod-
zemní podlaží, budovy D aE aA, B aC pak šest nadzem-
ch podlaží aobjekty F aG ještě ojedno nadzemní podlaží
víc. Konstrukční systém budov architekti navrhli převážně
stěnový svýjimkou podzemních podlaží, která jsou kom-
binovaná. „Nosná konstrukce všech objektů bude kom-
binací železobetonu azdiva zcihelných tvárnic. Stavební
my jsou svahované ačástečně pažené. Všechny objekty
pak budou založeny na pilotách,“ popisuje Ing.Kuřík.
Momentálně by se na stavbě dalo napočítat zhruba
180 pracovníků, ktí se podílejí na všech třech etapách.
Vté první, která zahrnuje objekty D aE, probíhají dokon-
čovací práce. Dělníci finalizují fady (foto č. 2), probíhá
dlážní teras abalkonů amontáž zámnických prvků.
Uvnitř objektů už jsou téměř hotové obklady a dlažby
a ichází na řadu výmalba bytů. Ve druhé etapě, tedy
na objektech F a G, která byla zahájena letos v únoru,
vznikají železobetonové monolitické konstrukce ve 3. NP
astavbaři začali vyzdívat nenosné příčky v1. a2. PP. Ve
etí etapě, která odstartovala letos vdubnu, dělníci zatím
budují podzemní podlaží.
„Na stavbě určitě zúročíme důslednou přípravu aplá-
nování před zahájením projektu. Jde oprecizní organizaci
práce, kde jednotlivé profese na sebe navazují apřípad
problémy vkapacitách ihned řešíme,“ popisuje vedoucí
projektu a iz, že nejnáročnější bude zvládnout
požadavky investora na kvalitu provedení při předávání
jednotlivých bytů. Náročná bude také logistika zásobo-
ní aprací, jelikož se jedná ouzavřený arl. Vše mu
probíhat přes spojovací krček mezi objekty B aC, atudíž
1. PP bude možné dokoit až na závěr celého projektu.
koli je Park Zličín první zazkou pro společnost
Central Group, kde se Ing.Kík ujal role vedouho pro-
jektu, zkenosti sinvestorem má už zedchozí stavby
vModřanech. Dá se tedy předpokládat, že všech sedm
bytových domů bude dokoeno podle plánu, tedy prv
etapa letos vlistopadu acelý areál do března roku 2022.
Martina Vampulo, foto Petr Amek
2
Metrostav_12_13_2020.indd 5Metrostav_12_13_2020.indd 5 21.07.20 13:3921.07.20 13:39
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 6

 

Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 6
Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 12-13/2020, Strana 6

Strana 6

5

Sending statistics … done (400 ms)

Rendering Strana 6 (102237): (0/1) (393 ms)

Rendering Strana 5 (102235): (0/1) (435 ms)

Rendering Strana 4 (102233): (0/1) (435 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2871/vth118395-1.jpg

 i2871/vth118397-1.jpg

 i2871/bg102235.svg

 i2871/vth118399-1.jpg

 i2871/vth118390-1.jpg

 i2871/vth118392-1.jpg[p1]

 i2871/vth118393-1.jpg[p1]