Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 1
Ptáme se: Ing. Jana Merunky,
výrobního přípraváře divize 4 str. 2
Barevná rozmanitost mezinárodní
školy str. 2
Ideální místo dovolené na jihu
Čech str. 3
Lidské životy nechrání v podzemí jen
svatá Barbora str. 4
Metrostav pod Vítkovem
pomalu končí
více na str. 2
14. srpna 2007 / 14 / XIX
M E T R O S T A V A . S . Č L E N D D M G R O U P
K R Á T C E / A K T U Á L N Ě
Noblesní proměna hotelu Imperial
Zájem investorů nekle
Česká republika se udržela v desítce zemí
nejatraktivnějších pro investory. Podle průzkumu firmy
Ernst&Young provedeného mezi 809 vrcholovými
manažery je ČR stále mezi desítkou zemí, o něž se
zahraniční investoři stále zajímají. Pozitivje také výhled
do budoucna, byť velké projekty už ejmě nepřijdou. Proti
loňsku sice naše země klesla ze sedmé na devátou až
desátou pozici, ož se dělí s Brazílií, nicméně vzhledem
k tomu, že do žebříčku nastoupili takoví obři, jako je
Čína, Indie a Brazílie, lze to považovat jednoznačně za
úspěch. Padesát šest procent respondentů očekává, že se
atraktivita střední Evropy v příštích letech ještě zvýší.
Stavby navíc
V soutěži o titul Stavba
roku 2007 budou kromě
děl, která ihlásil
Metrostav, soutěžit i dva
další projekty, na jejichž
realizaci se podílela naše
divize 9. Architektonický
atelier Tichý a Kolářová do soutěže přihlásil rekonstrukci
domu U Zlatého anděla (viz foto), kterou zajišťoval tým
Ing. Petra Kostomlatského, a společnost Skanska CZ
doplnila do seznamu i výstavbu justičního areálu v Praze
Na čánkách, na jehož budování se ve sdružení podílel
tým Ing. Jana Drösslera. Vyhlášení nominací a zahájení
hlasování veřejnosti bude letos 11. září, slavnostní
udělování titulů Stavba roku 2007 se uskuteční 11. října
na společenském večeru Dne stavitelství a architektury.
Další úspěch v Bratislavě
Koncem července Metrostav SK podepsal smlouvu
s investorem Sekyra group Residential II na zhotovení
novostavby polyfunkčního objektu Staré Grunty
v Bratislavě. Nabídku do soutěže divize 01 Metrostavu SK
vypracovala spolu s divizí 1 oblastním zastoupením pro
Jihomoravský kraj, a dohromady se teď budou podílet i na
realizaci náročného projektu. Jejich společný tým teď na
staveništi zahajuje přípravné a bourací práce a do konce
roku 2008 v Bratislavě IV-Karlově Vsi vybuduje nový dům
se 175 bytovými jednotkami a s obchodním centrem.
Klimkovice finišují
Ve značném předstihu oproti
harmonogramu zahájily
v pondělí 6. srpna naše
divize 4 a 5 pokládku
finálních betonů vozovky
v tubusu B klimkovického
tunelu a o týden později
totéž zopakovaly i ve druhé
troubě dálničního tunelu, který je nejvýznamnější stavbou
budovaného úseku dálnice D47. Vyšli tak vstříc kolegům
ze sdružení D47, kteří finisher Wirtgen nutně potřebují na
dalších úsecích stavby. Se značným náskokem byly proto
v obou tunelech ve spolupráci s firmami Subterra a Strabag
provedeny nejen veškeré konstrukce pod vozovkou
a podkladní vrstvy pro komunikace, ale také montáže
vzduchotechniky a osvětlení, na nichž se spolu s divizí 9
Metrostavu podílela také společnost Eltodo. Veškeré
betonáže tak budou dokončeny přibližně o měsíc dříve.
Nejlepší diplomové práce
V rámci spolupráce s Fakultou staveb TU-VŠB v Ostravě
proběhlo při promocích v červnu 2007 vyhodnocení
soutěže Cena Metrostavu za nejlepší diplomovou práci.
Vyhlášení vítězů a předání finanční odměny mohli sledovat
nejen ichni přítomní absolventi, ale také jejich rodiče
a átelé. Nejlepší diplomovou práci z oboru pozemních
staveb vypracoval Ing. Martin Pácalt, z oboru geotechniky
Ing. Tomáš Pospíšil a z dopravních staveb Ing. Martin
Bočánek, který rozšířil pracovní tým naší divize 4.
Jeden z legendárních pražských hotelů, hotel Imperial
Na Poříčí, se po téměř dvou letech nároč rekon-
strukce vrací do života. Hlavní město získává v této
obnove stav nejen další luxusní „pětihvězdu“
s mo dernistickým interiérem, ale Pražanům a návštěv-
níkům metropole se vrací i kavárna v přízemí hotelu,
světově proslulá svou unikátní mozaikovou výzdobou.
Po celý červenec dokončovali stavbi z divize 9 pod
vedením Ing. Petra Kajera tuto náročnou zazku, aby od
srpna mohl hotel začít naplno fungovat. „Musím říci, že
jsme si tady skutečně ili,“ rekapituluje s ironií v hlase
průběh rekonstrukce. „Ve všech čtyřech nadzemních
patrech, v podkroví i ve dvou suterénech jsme prakticky
echno museli dělat ručně, v budově nebylo možné po-
užívat skoro žádnou mechanizaci,vysvětluje a dodává,
že například i uliční zábor bylo třeba omezit na minimum.
Proto taostrojovny vzduchotechniky a část vybavení
horních pater objektu o celkové ploše 7397 m
2
dopravoval
na stavbu vrtulník. „Vybavení, které jsme se nakonec roz-
hodli transportovat vrtulníkem, jsme soustředili na Letné,
aby trasa byla co možná nejkratší. Celá operace netrvala
déle, než jednu hodinu,“ popisuje Ing. Kajer.
Proslulé keramické mozaiky
Zvláštní pozornost byla i rekonstrukci věnována pa-
mátkově cenným prostorům, především restauraci či
kavárně, známému „karetnímu“ salonku, vinárně v su-
terénu, vstupním prostorám a někdejší recepci, kde bylo
zapotřebí, aby stavebně technické úpravy a vybavení
nijak nenarušilo původní podobu. Právě v těchto místech
se totiž nacháhlavní chlouba hotelu – unikátní obklady
z glazovakeramiky, které pro hotel Imperial v roce 1912
vyrobila česká firma RAKO. Na tohoto výrobce se také
stavbi a restauráti obrátili s žádoso zhotovení něko-
lika kachlů, jež byly poškozeny natolik, že je nebylo možné
zrestaurovat. Vzhledem k tomu, že mozaiková výzdoba
kavárny byla zbavena mohutných nánosů dehtu a pra-
chu, „vylouplyse z i motivy a detaily, které zůstávaly
po desetiletí lidskému oku ukryty. To vše, spolu s citli
provedenými replikami původních svítidel a kubistického
nábytku a zařízení, vytváří originální styl, který bude za-
ručeně hlavním lákadlem budoucích hostů.
V hotelu jsou sice evážnové prvky, ale je tu vel-
ká část věcí, které jsou památkově chráněné, protože ce-
budova je zapsána jako památka UNESCO. Po dobu
re konstrukce byla proto nezbytná intenzivspolupráce
s pa mátkáři. „Architektonické prvky, které musely zůstat
zachovány, byly restaurátorsky opraveny do původního
vzhledu,vysvětluje vedoucí projektu Ing. Kajer. Výsled-
kem je pozoruhodná souhra dochovaných a obnove ných
detailů s novodobými, u nichž se Ing. arch. Ivo Nahálka
inspiroval především českou předválnou modernou.
Elegantní hotelové pokoje
Příkladem jsou především pokoje, které jsou většinou
vybaveny zcela nově. Celkový střízlivě decentní z lu-
xusního interiéru tu dotváří nábytek v kubistickém či
modernistickém stylu, toalety a koupelny obložepa-
kistánským onyxem a nenápadně začleně nezbytné
modertechnologie. Právě instalace chto vedení byla
pro stavbaře tvrdým oříškem, neboť v původní struktuře
budovy pro ně nebylo mnoho místa.
d o k o n č e n í n a s t r . 3
Nejen nová kanalizace
Úzkými uličkami historického stka Šlapanice
a sedmi dalších obcí nedaleko Brna dnes opět plynule
procházejí lidé i doprava. Nově upravekomunikace
jsou však jen viditelnou tečkou za rozsáhlou prací týmu
Ing. Marka Vavroucha z jihomoravského zastoupení di-
vize 1, který zde dvacet osm měsíců budoval více než
65 kilometrů no splaškové kanalizace et sou-
visejících investic. Splnil tak svůj díl prací na velkém
projektu Ochrana vod povodí řeky Dyje, jenž v deseti
největších aglomeracích povodí řeší odvádění a likvi-
daci odpadních vod podle požadavků Evropské unie na
ochranu životního prosedí.
Objednatelem projektu, z větší části hrazeného z fon-
EU, byly Svaz VKMO a Svazek obcí pro vodovody a ka-
nalizace Šlapanicko. Stavbu se nám podilo dokončit
as a ke spokojenosti obou investorů. Nebylo to však
jednoduché, práce komplikovala zejména nutnost zacho-
vat průjezdnost vzájemně propojených obcí, kam zajíž
nejen zásobování, ale i hromadná integrovaná doprava,
ohlédl se za projektem oblast ředitel Ing. Jaroslav
Vraňan a pokroval: Bylo to vlastosm propojených
menších staveb v hustě osídlených aglomeracích, kde
mnohdy v těsné blízkosbudov bylo možno využívat jen
menší stavební mechanizaci. Když jsme to pak ale zpět-
propočítali, zjistili jsme, že naši lidé dokázali den
vybudovat více než 75 metrů kompletního kanalizního
systému včetně komunikací a všech souvisejících prací.
Kromě splaškové kanalizace a odboček zakázka celofi-
remního významu zahrnovala i souvisejíinvestice a ta
rekonstrukci a modernizaci čerpací stanice v Ponětovi-
cích a výstavbu nové v Kobylnici. Mimo obvyklých kom-
plikací s nepřesně zakreslenými sítěmi a oas složitou
geologickou situací pracovníci divize 1 na stavbě zdárně
vešili i velmi nároč uložení kanalizačního sběrače
v mísneúnosného podloží v sné blízkosti rybníka za
trvalého vysokého přítoku spodní vody.
Nová kanalizační síť o sobě dává zřetelně vědět od prv-
chvíle svého zprovoznění. Díky totiž dnes míst
říčka Říčka do Dyje odvádí viditelně čistší vodu.
L e n k a S v o b o d o v á
Metrostav_14_07.indd 1 8/10/07 3:39:56 PM
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (215 ms)

Rendering Strana 2 (104368): (0/1) (210 ms)

Rendering Strana 1 (104366): (0/1) (159 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3178/vth121040-1.jpg

 i3178/bg104366.svg

 i3178/vth121042-1.jpg

 i3178/vth121044-1.jpg