Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 3
V každém turistickém pvodci si žete přečíst, že
Lipno nad Vltavou je v rájem jachtů, surfů,
plavi rybářů a v zimě pro změnu bruslařů a lyžů.
V posledních letech je však malebné stečko na
ehu největšího českého uměle vytvořeného jezera
tamístem nebývalého stavebho ruchu, ky němuž
mění podobu doslova každý den.
Na proměnách jihočeského Lipna nemalou zá-
sluhu také divize 6 Metrostavu, která zde s přestávkami
staví již téměř deset let. V posledních jedenácti měsících
bylo jejím úkolem dokončení dalších í apartmánových
objektů komplexu Lipno Lake Resort. „Byl to pro s do-
slova souboj s časem, protože objem prací a termín zho-
tovení si zcela odporovaly. Užitná plocha všech tří budov,
v nicse nachácelkem 54 různě velkých apartmánů
s krby, saunami a terasami, činí 3258 m
2
. V obvodových
pláštích i v interiérech je opět použito především klasické
zdivo se zateplovacím systémem a evo, na sedlových
i atypických lkulatých střechách je položeno 2916 m
2
betonové střešní krytiny,“ říká vedoucí projektu Miroslav
Führer z jihočeského oblastního zastoupeMetrostavu.
„Holandskému investorovi, který se i realizaci svých
rozsáhlých záměrů v Lipně obrací na naši firmu opako-
vaně, jsme ak pochopitelně chtěli do detailů vyhovět,
dodává na vysvětlenou.
Tato etapa výstavby bezprosedně navázala na do-
končení prvních dvou objek ípatrového obytného
rekreačního komplexu Lipno Lake Resort, který v místech
pod areálem lyžského areálu Kramolín v mírném oblou-
ku kopíruje hlavní příjezdovou komunikaci k ehradní
hrázi. Stavbaři tedy museli po celý rok brát ohled na to,
že v apartmánech jsou ubytováni hosté, takže potřebný
čas nešlo získat prodloužením pracovních směn. Naopak,
při jakékoli činnosti bylo třeba splnit požadavek investora,
který chtěl klientům zajistit maximální klid a pohodlí.
Teď, když utichl stavební ruch, si naši hosbudou
moci pobyt v apartmánech skuteč naplno ít,“ říká
Eva Verwer ze společnosti Lipno Lake Resort. Z tšiny
klientů, kteří komfort ubytování v nových apartmánech
jednou vyzkoušeli, se prý stali pravidelhosté. Model,
jenž je v Lipně při výstava ívání apartmánů nasta-
ven, je totna čespoměry poněkud neobvyklý: ebaže
echny apartmány mají své konkrétní majitele, ti se po
dobu prvních ti let provozu musí vzdát nároku na ívá-
ní svých prostor s tím, že společnost Lipno Lake Resort
jim vyplácí poměrnou část zisku z pronájmu komplexu.
Pokud tedy plánujete dovolenou v tomto koutu Čech,
nic nebrání, abyste kvalitu prací naší divize 6 otestovali
na vlastní kůži. Tedy pokud už nebude obsazeno.
B l a n k a H r d i n o v á , f o t o J o s e f H u s á k
d o k o n č e n í z e s t r . 1
Nová recepce
Nová koncepce dispozic hotelu navazuje na původní čle-
nění. Pokojová část se nachází ve všech patrech, a to jak
v hlavní, tak i ve dvorní části objektu. Někdejší zchátralé
podkroví nahradily další pokoje a d strojovny vzdu-
chotechniky. V přízemí zůstávají v nezměně podobě
prostory restaurace a jejího salónku, polohy vstupů do
objektu a prostor hlavního schodiště. Po stavebních
úpravách ve dvorní části ízemí zde zůstala hlavní část
kuchyně (mimochodem její vybavepatří k nejmoderněj-
ším v Evropě), navíc tu vznikl víceúčelový konferenční sál
se špičkovým technickým vybavením.
V přízemí byla postavena také nová recepční hala
s návaznos na lobby bar ve vedlejším traktu tohoto
ídla hotelu. Prostory nové recepce jsou, podobně jako
koupelny hotelových pokojů a apartmánů, obloženy nebo
zdobeny pakistánským onyxem. V uličním nároží byl re-
konstruován a obnoven původní vstup do kavárny, který
byl řadu let zastavěn zevnitř mohutným barem.
V rámci rekonstrukce bylo třeba v hotelu také vybu-
dovat některá zízení, zejména fitness centrum, konfe-
renční sál a podobně, která zde dříve nebyla.
Do objektu je nyvloženo mezipatro, které tvoří -
zemí pro provoz hotelu. Objekt má dva suterény, kde jsou
umístěny další provozy zázemí hotelu a podzemní gará-
žovací systém. Ve dvoře se dále nachází pětipatrový blok
s pokoji zakončený plochou pochozí střechou připojenou
ke hlavnímu objektu chodbami.
„Rekonstrukce hotelu Imperial rozhodně nebyla ž-
nou stavební zakázkou a s hlavním architektem Ivo Nahál-
kou i se členy našeho realizačního týmu jsme se shodli, že
s tak výjimečnou a inspirujístavbou se člověk nesetká
často. Proto bych také chtěl všem svým spolupracovní-
kům a zejména investorovi, projektantům a restaurátorům
ješ jednou poděkovat. Věřím, že i společnost Special
Tours Prague, která je provozovatelem zrekonstruované-
ho hotelu, bude se zemím, jež jsme zde pro její hosty
vytvořili, plně spokojena,“ dodává Ing. Kajer.
R o b e r t B l a n d a , f o t o J o s e f H u s á k
strana 3
Z P R A V O D A J S T V Í Z D I V I Z Í
Ideální místo dovolené na jihu Čech
Noblesní proměna hotelu Imperial
Název: Dálniční tunel Valík
Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Projekt: PRAGOPROJEKT, a.s.
Doba výstavby: září 2003 – říjen 2006
„Díky technickému řešení tunel Valík zachovává p-
jezdný profil dálnice, minimálně zabírá ilehlé území
a neruší okolní krajinu. Paí k technicky nejlépe vyba-
veným a nejbezpečnějším tunelům nejen v Evropě, do
ktenám jako kč otevírá bránu. Jsem hrdý na to, že
jsme měli možnost podílet se na této velkolestav-
bě,“ vzpomíná na Valík Ing. Václav Švarc.
Tunel Valík na dálnici D5 byl zprovoznějako první
dálniční tunel v ČR a pro každopravsměr jednu
tunelovou troubu se dvěma jízdními a jedním nouzovým
pruhem. Ražené části obou trub byly dlouhé 330 m, se-
verní má hloubenou část 60 m, jižní je o deset kratší. Pro
zúžení záboru pozemku u portálů jsou trouby isunuty
k sobě a střední opěru tvoří v předstihu vybetonova
železobetonová stěna zúžená na pouhých 1,236 m. Při její
betonáži byl poprvé v ČR použit samozhutnitelný beton.
Trouby o profilu 160 m
2
byly raženy pomoNRTM
s vertilně členěným výrubem, upravovaným podle geo-
technických vlastností horninového masivu. Pro zkrácení
výstavby byly hloubené i ražené úseky tunelů budovány
souběžně a mezilehlé izolace a definitivostěse pro-
váděly až po dokončení celého primárního osní.
Tunely jsou napojeny na centrální automatický řídící
systém dopravy a vybaveny technologiemi pro zajtění
větní, osvětlení a komunikace. Stavbu včetně technolo-
gií prováděl tým Ing. Václava Švarce z divize 5.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Naše stavby v soutěži Dopravní stavba roku 2007
Moderní dům zaplnil proluku na starém Žižkově
Plošná asanace Žkova vedla ve druhé polovině mi-
nulého století k demolici řady bloků podél Jeseniovy
ulice. Na stech zbouraných pavlačových do vy-
rostly po pár letech řady typových paneláků. Do jed
z posledních proluk v této atraktivpražské lokalitě
teď dostavěl další nový obytdům s podzemními ga-
žemi realizní tým divize 8.
Bezbariérově řešená rohová sedmipodlažní rezidence
Jeseniova II. s 65 byty o celkem více než 4000 m
2
obytné
plochy ve dvoupatrovém podzemí 76 parkovacích
míst a prostory technologického zázemí, v přízemí po-
tom převážnou část sklepních kójí, plynovou kotelnu
a navíc jeden komerční nebytový prostor.
Svažitý pozemek proluky přiléhá k parkově upravené-
mu Vrchu sv. íže. Objekt je proto založen na vrtaných
velkoprůměrových betonových pilotách, na něž navazují
monoliticopěrstěny kotvené do přilehlého svahu. Ve
dvoře pod úrovní původního terénu umožnily vybudovat
zahrádky pro i byty, ktesvým ozením a terasovitými
gabiony prodlužují park až pod okna obyvatel.
Monolitický železobetonový skelet se dvěma ztužu-
jícími jádry schodišť a výtahů obvodový plášť na vý-
chodní straně do ulice rozčleněný arkýři, jež svým trojúhel-
níkovým půdorysem zajišťují dostatečné oslunění bytů.
„Stavba rezidence Jeseniova II. probíhala až do stadia
klientských změn podle smluvního harmonogramu, má-
me úspěšně za sebou klientské edpřejímky bytů i stní
šetře kolaudační komise a právě probíhá věrečná
investorská přejímka, sdělil vedoucí projektu Dušan
Richtr. „Pracovníci na stavbě odvedli dobrou práci, třeba
konstrukce v podzemí se nám podařilo dokončit v takové
kvalitě, že jsme některé pohledové betony po doho
s investorem vůbec nemuseli opatřovat krycími nátěry.“
V bytech t stavbi dokončují poslední klientské
změny a noví Žižkováci se chystake stěhování. Metro-
stav tak znovu přispěl k tomu, že se původně dělnic
čtvrt proměňuje na moderní a vyhledávanou část Prahy.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Název: Výstavba lávky pro pěší přes ulici K Barrandovu
Objednatel: Městská část Praha 5
Architekti: Ing. arch. Patrik Kotas, Ing. arch. Jan Malec
Doba výstavby: únor 2006 – srpen 2006
„Barrandovská lávka je technicky a tvarově zajíma
konstrukce kombinovaná z betonu a oceli. S ohledem
na velmi ktký termín výstavby a exponované místo
jsme i její realizaci používali netradiční technolo-
gie,“ charakterizuje stavbu Ing. Petr Štědronský.
Elegant lávka pro chodce designově navazuje na
tramvajovou zasvku a spojuje ji se sídlišm na druhé
straně rychlostní spojky K Barrandovu. Prostorová před-
pjatá ocelová konstrukce má roztí přes 45 metrů a byla
osazena během pouhé šestihodinové dopravní výluky.
Nosnou konstrukci lávky tvoří polygonálně zaivená
ocelová trubka s vějířovitě přivařenými příčníky, na které
jsou ipojeny vnitřní podélníky a ztužení, podpírající
otevřenou mostovku. Lávka je na koncích pevně ipojena
na opěrách a pomovějířoviuspořádaných tyčových
závěsů je zavěšena na dva protisměr šikmé pylony,
tvořené lehkou konstrukcí typu Vierendeelova nosníku.
Na i metry širokou lávku navazují dvě železobeto-
nová předpolí, provedená letmou montáží bez skruže. Na
jednu opěru je uložená konstrukce tříramenného schodiš-
tě se dvěma podestami parabolického půdorysu. Podlaha
lávky je z plechových děrovaných profilů s protiskluznou
úpravou, zábradlí tvoří trubková nerezomadla, nere-
zová lana a panely s neválcovaným tahokovem. Lávku
budoval tým Ing. Petra Štědronského z divize 4, ocelovou
konstrukci hlavního pole vyrobili oceláři divize 7.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Metrostav_14_07.indd 3 8/10/07 3:40:23 PM
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14/2007, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (211 ms)

Rendering Strana 4 (104372): (0/1) (206 ms)

Rendering Strana 3 (104370): (0/1) (241 ms)

Rendering Strana 2 (104368): (0/1) (241 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3178/vth121042-1.jpg

 i3178/vth121044-1.jpg

 i3178/bg104370.svg

 i3178/vth121046-1.jpg

 i3178/vth121040-1.jpg