Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2007, Strana 3
Právě před dvaceti lety se poprsešli nejlepší kon-
struktéři japonské Toyoty, aby zahájili projekt výroby
nových luxusních automobilů Lexus. S touto znkou
dnes vznikají vozy, jejichž technické řešení a propra-
covaný design se snaží dosáhnout dokonalosti jedno-
duchos a čistotou výrazu, mistrovským používáním
materiálů a propracovanými detaily. Stejné parametry
splňuje i nový autosalon (foto č. 1), který pro vozy
značky Lexus v prských Stodůlkách vybudoval tým
divize 7 pod vedením Ing. Jindřicha Hátleho.
Za necelý rok, od září 2006 do poloviny letošního
srpna, kdy se brány nového prodejního a servisního cen-
tra Lexus poprotevřely zákazníkům, vznikl ve svahu
u Jeremiášovy ulice jednopodlažní objekt reprezentativ
prodejny, tzv. showroom pro až osm vystavených vozů
(foto č. 2) s kancelářemi a jejich zázemím, jež v zadním
traktu skrývá garanční servis se šesti pracovními sty
a krytou automobilovou myčku. Jeho atypicky předsaze-
né podzemí slouží jako nedělená gaž s technologickým
zemím budovy a prostorami pro servisní techniky.
„Při stavbě autosalonu jsme museli plně respektovat
tvary, materiály a barvy, které odpovídafiremní kultuře
značky Lexus. Podrobný manuál nám esně vymezoval
rozčlenění půdorysu, a protože některé podrobnosti z něj
nebyly patrné, jezdili jsme pro zkušenosti do Brna, kde
podobné centrum stojí,“ vysvětlil Ing. tle a doplnil:
„Stavba sama zahrnovala převážně standardní prvky, ale
ve zcela nadstandardním duchu. Třeba vybudování do-
minantního zlatého tubusového vstupního portálu, který
prostupuje prosklenou fasádou prodejny a je opláš
na zakázku vyráběnými panely se speciálním barevným
odstínem, m trvalo skoro stejně dlouhou dobu, jako
hrubá stavba celé zbývající nadzemní části.“
Zatímco podzemí je z monolitického železobetono-
vého skeletu, nadzempodlaží na základové desce
ocelovou konstrukci s celoskleněnou fasádou v čelní
části, ostatní strany jsou opláštěné stěnovými izolačními
panely Kingspan, z nichž je také provedena plochá střecha
nesená příhradovými vazníky.
„Počana začátku roku m přálo. Stavbu se m
podařilo dokončit podle plánu i s rozsáhlými terénní-
mi úpravami a zazeleněním. Teď podle ání investora
dokončujeme drobné stavební úpravy v suterénu, aby
budova svou dokonalostí odpovídala nabízeným vozům,“
uzavřel vedoucí projektu Ing. Jindřich Hátle.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Na jižním svahu pod parkem Landronka vyrůstá nové
„zahradní sto“. Jeho prádostavěné domy v Re-
zidenci sařka jsou obklopeny zelení, auta po pár
metrech mizí v útrobách podzemních garáží. Krás
vyhlídky na prspanorama prvním obyvatelům
nerí ani hluk stavebních prácí. Technici divize 6 z tý-
mu Jiřího Korka zde totuž jen dokončují ejímky
posledních bytů, které klientům odevzdávají ve vyso
kvalitě provedení. A to i es nárkonstrukční de-
taily, se kterými si stavba musela poradit.
Bytový areál na rozhraMotola, Strahova a Hřebenek
navrhl atelier Šafer Hájek Architekti a na jeho výstavbě se
kromě divize 6 ze začátku podílela i divize 3. Rezidence Cí-
sařka je, tak jako řada dalších areálů v okolí, pojmenovaná
po bývalé viniční usedlosti stejného jména, ktestávala
nedaleko. Navazuje na lesopark Skalka a od východní
obytné zástavby ji opticky i hlukově odděluje devět metrů
vysoký val ze 30 tisíc kubízeminy, jehbok vytří
biokoridor pro migrující žáby a jtěrky.
Zemní práce v areálu byly celé objemovelmi ná-
ročné. Prudce svažitý terén musel t zformován do
čtteras, jež lemují gabionové stěny jejich pet se
oproti projektovým edpokladům dokonce zdvojnásobil.
V prostoru mezi domy jsou kromě předzahrádek i veřejně
přístupné plochy zeleně, na nicvznikla dětská iště
a brzy vyrostou i právě zasazené stromy. Areál je uza-
ený a vjezd do něj už dnes seží bezpečnostní služba.
Krát a přík páteř komunikace veškerou dopravu
uvnitř rezidenčního souboru odklání do podzemních ga-
ží, jejichž plocha dosahuje téměř 5300 m².
Obytdomy Rezidence Císka na nejvší terase
jsou komponovány do oblouku složeného ze tří rovných
částí (foto č. 2), ostatní, níže položené, už jsou řešeny
jako solitér viladomy často s ustupujícím posledním
podlažím, takže em umožňují průhledy do údolí podél
Motolského potoka z řady teras i balkonů, které doplňují
každou zdejší bytovou jednotku (foto č. 1).
Celkem 203 bytů ve dvanácti 35podlažních domech
velmi znoro dispozice včetně střešních ná-
staveb, mezonetů a zimních zahrad a velikost od 1+kk
až po 5+kk, společnou ak mají nadstandardní kvalitu
provedení. A to jak u náročných klientských úprav, tak
tau složičleněných fasád, které svou materiálovou
různorodostí oživují parkově upravený svah.
„Obvodový plášť domů tvoří kromě zateplovaho
systému s barevnou stěrkou také řada zných obkladů
kamenných, cihelných i evěných. Jejich kombina-
ce s velkými plochami oken, dlažbou a izolana terasách,
ozeleněnými střechami, s odvodněním, oplechováním
i s ocelovým zábradlím vytvořila velké množství různých
spojů a vyžádala si řešemnoha konstrukčních detailů,
které projektová dokumentace nepředpokládala,vzpo-
míná vedouprojektu Jiří Kordík a doplňuje: Zejména
díky dobré práci našich techniků se nám podařilo stavbu
dokončit v nadstandardní kvalitě, vždyť více než polovi-
nu ech byjsme zatím předali bez jakýchkoliv závad
a v ostatních odstraňujeme jen drobnosti.“
V polovině září by ejímky měly skončit a tato část
projektu Rezidence sařka se zadí mezi referenční
stavby. V budoucnu areál ještě doplní dvanáct luxusních
vil, z nichž čti divize 6 musela opustit ve stádiu hrubé
stavební výroby i proto, že investor, společnost FINEP,
ještě nezná jejich budoucí majitele.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
strana 3
Z P R A V O D A J S T V Í Z D I V I Z Í
Nový autosalon pro luxusní automobily Lexus
1
Krásné vyhlídky nejen na pražské panorama
2
Název: Stanice metra Depo Hostivař
Objednatel: Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Projekt: METROPROJEKT Praha a. s.
Doba výstavby: červenec 2005 – kten 2006
Naše stavby v soutěži Dopravní stavba roku 2007
Stavba na rohu Dlážděné a Hybernské finuje
za čtrnáct dní čeká divizi 3 kolaudace zrekonstru-
ova administrativ budovy pro Správu železnič
doprav cesty na rohu Dlážděné a Hyberns ulice.
Prozatím stavbu proti Masarykovu drí v Praze
denně plní na 150 pracovků, ktí dokoují přeměnu
dvou propojených domů z konce 19. století na moder
kanceláře s komerčními prostorami v přízemí.
echno, na co se tady dnes podíváme, se jen
dokončuje, kompletuje a uklízí,“ potvrdil vedoucí projektu
Ing. Stanislav Červený z divize 3. Střechu jsme zatep-
lili extrudovaným polystyrenem a po výměně světlíků
a provedení jedné vrstvy pojistné izolace jsme ji zasypali
kačírkem. Byla hotová ještě před srpnovými ívalovými
dešti, kteji za nás c než dostatprověřily neplá-
novanou topovou zkouškou. Opravit jsme museli jen
průsak u jednoho odvětrání, takže jsme byli spokojení.“
Velký reprezentační sál ve třetím nadzemním podlaží
pod dohledem památkářů nabyl zt velikost, jakou
původně měl mít. Ješpřed dokončením jej totstavite
rozdělili příčkou na poloviny, což je na první pohled patr-
i podle bohatší výzdoby jedné jeho části. Jsme rádi,
že oboje vodní bohatě vyřezávané dveře do sálu jsou
z ícentimetrového masivho eva, takže po doplnění
zpěňovacími sky splní požadavky protipožárochra-
ny na shromažďovací prostory,svěřil se Ing. Červený
a doplnil: „Stavba je totiž v Pražské památkové rezervaci
a podléhá dozoru památkářů. Sladit jejich nároky s poža-
davky norem a přáním investora bývá nejobtížnější.
Součástí posledních prací jsou i úpravy obou dvorů.
Jeden z nich bude vyhrazený k parkováa pro zvýše
jeho kapacity jsou na něm osazené dva zakladače. Druhý,
s nečekaně nalezenou štukovou výzdobou, bude sloužit
veřejnosti. Aby zákazniccentrum v jeho zadní části bylo
pohodlně přístupné i za nepříznivého počasí, přikryje dvůr
prosklená střecha uložená na lehké ocelové konstrukci,
kterou právě dokončují oceláři naší divize 7.
Realizačnímu týmu z divize 3 na stavbě pomáhali
i pracovníci provozu TZB z divize 9 a tak, až se do budovy
nashují zaměstnanci SŽDC, budou využívat prostory,
v nichž bude rukopis Metrostavu velmi čitelný.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
„Depo Hostivař byla čtvrtá stanice metra, kterou
jsem stavěl, poprjsem však pracoval pod sechou
ve svající hale. Architektonicky je stanice vhodně
izsobená ostatním konstrukcím depa a svým stro-
m pojetím dobře zapadá do okolí,charakterizoval
stavbu vedoucí projektu Jiří Kuba.
Stanice metra Depo Hostivař je povrchová koncová
stanice metra trasy A, ktevznikla rekonstrukcí a vestav-
bou do stávajícího jednohalového komplexu myčky vozů
v depu Hostivař, jejíž koleja rozteč kolejí limitovaly
směrové a výškové uspádání vestavby.
Vnější vzhled budovy je dán zachovanou konstrukcí
původní haly. Pouze u bezbariérového vstupu do stanice
bylo vybudováno nové vstupní průčelí, které navazuje na
zastřešení hlavních pěších přístupových tras mezi vstu-
pem a odjezdovými a íjezdovými stanovišti autobu
integrované městské hromadné dopravy.
Na vstup uvni stanice navazuje nové ostrovní ná-
stupširoké pouhých 5,8 metru a ístupový koridor
s oboustranným zábradlím. Nástupiš je zakončené
služební chodbou, z ž jsou přístupné služební a techno-
logické prostory. Koleje ve stanici dosahují 210 metrů.
Stavbu nové stanice metra realizovalo Sdružení Depo
Hostiv, které vytvořila divize 8 Metrostavu s akciovou
společností Energie – stavební a báňská.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
1 2
Metrostav_16_07.indd 3 9/10/07 4:03:00 PM
Metrostav Metrostav 16/2007, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 16/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2007, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (193 ms)

Rendering Strana 4 (104381): (0/1) (186 ms)

Rendering Strana 3 (104379): (0/1) (223 ms)

Rendering Strana 2 (104377): (0/1) (223 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3180/vth121051-1.jpg

 i3180/vth121053-1.jpg

 i3180/bg104379.svg

 i3180/vth121055-1.jpg

 i3180/vth121049-1.jpg