Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2008, Strana 1
Ptáme se: Ing. Ivana Škripeně,
ředitele org. složky Bratislava str. 2
Klidné byty vedle rušbratislavské
dálnice str. 2
Podzemní cesta z Králova Pole do
Žabovřesk str. 3
Trhací práce pod středem Prahy
skončily str. 3
Prvškolní den v prv
smluvní třídě Metrostavu
více ve fotoreportáži na str. 4
11. září 2008 / 16 / XX
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Dobře pojná stavba
Metrostav patří do stovky nejlepších
Britský časopis Construction Europe opět po roce zvejnil
tradičehled sta největších evropských stavebních
spolností. I v uplynulém roce 2007 se mezi ně jako
jediná česká firma zařadil Metrostav, který se umístil
na 91. mís. Na prvních dvou stupních žebříčku zůstaly
stejně jako vloni francouzské stavební skupiny Vinci
a Bouygues, na dalších se prohodily španělská ACS, která
předstihla německý Hochtief. Švédská společnost Skanska
byla vloni šestá za špalskou firmou Ferrovial.
Biskup požehnal
dálniční kapli
Na odpočívadle dálnice D5
u Šlovic nedaleko Plzse
3. září dopoledne zastavili
kromě běžných řidičů
i pozvaní hosté v čele
s plzeňským primátorem
Ing. Pavlem Rödlem, aby se zúčastnili slavnostního křtu
první dálniční kaple ve východní Evropě. Vznikla podle
vrhu architekta Jana Soukupa a na její výstavbu přispěli
zejména dodavatelé dálnho obchvatu Plzně, včet
Metrostavu. Za naše stavitele se malé slavnosti zúčastnil
ředitel divize 7 Ing. Václav Švarc, který před pár lety řídil
tým divize 5 a výstavbu nedaleho dálničho tunelu
Valík. Plzský biskup František Radkovský svým
požehnáním stavbu dálnice D5 vlastně definitivně uzavřel.
Vysvěcená kaple Smíření by měla motoristům připomenout
odpovědnost vůči druhým. Poskytne jim prostor pro
rozní i vzponku na oti dálnních nehod.
Začátkem letho července se zaměstnanci Čes
pojišťovny zali shovat do nového sídla na prs
Pankci. Termínově náročnou stavbu nadstandardně
technicky vybaveného administrativho objektu pro
2200 pracovků dokončil tým Ing. Miroslava Zobaníka
z divize 3 Metrostavu v požadovaném termínu i kvalitě
espodle smlouvy. Investor, rný sprofesi, si
prostě její dodrže„dobře pojistil“ výběrem vhodné-
ho generálního dodavatele, který svůj obor ovládá.
„S výkopy jsme sice začali už v srpnu 2006, na vlast
stavbu včetně projektové dokumentace jsme ale měli jen
necelých 16 měsíců,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing. Zo-
baník. Tainvestor to měl obžné, protože ve stejném
termínu proczel restrukturalizací. Rozuměli jsme proto
jeho požadavku na univerlní a flexibilní budovu.
sledkem práce kladního dvacetičlenného týmu,
který divize 3 pár měsíců před kolaudací posílila na dvoj-
násobek, je administrativní budova se sedmi nadzemními
a třemi podzemními podlažími, s více než 22 000 m²
kancelářských ploch a s téměř 320 parkovacími místy.
Rozsáhlý objekt se skládá ze čt pavilonů. Mezi
sebou jsou propojené t čás s dlouhou hlav
chodbou, kolem ž jsou rozložena komunikač dra
a oddechové zóny. Strohou budovu u hlavního vstupu
z vnitrobloku v budoucnu výrazně iplasticky tvaro-
vaná zeleň. Po čelních stěnách pavilonů se bude pnout
po zvláštní konstrukci ze samonosných ocelových kruhů,
propojených ocelovými lanky (titulní foto).
Abychom i es nezaviná zdržev počátku stav-
by stačili budovu dokončit v vodním termínu, funkční
a komplexní zkoušky složitého technického vybavení
proběhly po dohodě s investorem až po edástavby
30. června,říká Ing. Zobak. „Celý sysm inteligentní
elektroinstalace se tak nastavoval až v době, kdy byl
objekt v provozu. V současnosti je už plně pod kontrolou
neetržité 24hodinové obsluhy, která systém řía kon-
troluje. Zbývá jen esně nastavit zatahovací hliníkové
žaluzie, ale to u podobně komplikovaných objekněkdy
tri c než rok. Jejich automatické ovládání totiž
mnoho vstupních parametrů. Paí mezi ně třeba rych-
lost větru, esná poloha slunce a umístěokna vzhle-
dem ke světovým stranám a zastínění okolní zástavbou
i ochrana proti světelným odrazům od oblých sešních
nástaveb s diamantovými okny (foto č. 2).
V interiérech nového sídla České pojišťovny evládá
bílá barva, kterou v centrální recepci doplňuje šedivá
dlažba a barevsvětlo stropních svítidel (foto č. 1). Další
ivení veřejných prostor išejí lé, žluté, oranžo
a modré plochy skleněných obkladů stěn v suterénní
jídelně a v přízemní hlavní chodbě a u vstupů do výtahů.
„Jsem d, že jsme projekt zvládli podle padavků,“
končí Ing. Zobaník. „Chtěl bych za to všem svým kolegům
poděkovat. Stavba nám vzala dva roky života a idala
spoustu zkeností. Představovala velkou výzvu na hra-
nici našich možností a zvládli jsme ji hlavně proto, že jsme
byli silný tým a dokázali jsme si vzájemně pomoci.“
Vltavská vodní cesta
Ředitelstvodních cest ČR zahájilo první dstavby
v rámci projektu nazvaného Dokončení vltavsvodní
cesty v úseku České Budějovice – Týn nad Vltavou.
i této přílitosti se 9. září u jezu České Vrbné sešli
i poklepu základního kamene stavby hejtman Jihočes-
kého kraje RNDr. Jan Zahradník (foto třetí zleva) a ředitel
ŘVC ČR Ing. Miroslav Šefara (foto druhý zprava) s pozva-
nými hosty. Generálního dodavatele stavby zastupoval
na malé slavnosti výrobní náměstek divize 6 Metrostavu
Ing. Zdeněk Ševčík (foto vpravo).
Rekrení plavba, která přiší do okolí řek rozvoj tu-
ristického ruchu, je dnes na Vltavě omezena nesplavnými
úseky. Až v listopadu 2009 dokončí tým divize 6 svou prá-
ci, skavodáci navíc 9 km nové atraktivvodní cesty,
na kterou přispěje i Evropská unie.
„V prvčásti projektu zajistíme prohrábkou dna pla-
vební hloubku 1,6 m v trase od jezu Hluboká nad Vltavou
k jezu České Vrbné, který zmodernizujeme,“ říká oblastní
ředitel divize 6 z jihočeského regionu Miroslav Führer.
Ve druhé části se vodní cesta prodlouží prohloubením
dna ve zdrži Vodho la Hněvkovice zhruba o 18 km
a vznikne plavebkomora na jezu Hluboká nad Vltavou.
etí úsek projektu v délce 5,6 km potom v roce
2013 propojí České Budějovice s vodní drží Orlík. Po
dobudováplavebních zízení na Orlíku a Slapech tak
vznikne na Vltavě souvislá vodní cesta, která bude ky
Labi napojena rozsáhlou ť evropských řek.
1 2
Maturita v podzemí
m Ing. Pavla Kacíře z divize 1 se na pražskou stavbu
kabelového kanálu pod Vltavou sjížděl ze všech kou
republiky. Dokončil ji 4. září, včas a v požadované kva-
litě. Všech jeho 24 tunelářů i sedm techniků zvládlo na
výbornou nejen náročnou ražbu 280 m dlouhého tunelu
ze Smíchova na Nové Město, ale i pro ně novou práci
s betonářskou formou v malém profilu o ploše 10 m².
Naši raziči začínali většinou jako horníci, říká Ing. Ka-
cíř. „Tým založili havíři z kladenských dolů, doplnili je další
z ostravské pánve a z rudných revírů u Příbrami.
Stavba kabeloho tunelu pod Vltavou (foto), subdo-
dávka pro společnost Navatyp, byla v mnoha směrech
pro divizi 1 novinkou. Raziči i technici poprvyužili ve
velkém rozsahu trhací práce, učili se armovat, pracovat
s betonářskou formou. Úspěšně dopravovali beton do
podzemí potrum až do vzlenosti větší než 200 m. Na-
učili se ošetřit pracovní spáru i sanovat betony chemickou
injekží tak esně, že přítoky vody do podzemního la
dnes dosahují jen zlomek toho, co očekával projekt.
„Za dobrou práci bych chtěl poděkovat svému týmu
i kolegům z jiných divizí, kteří nám pomohli,“ říká Ing. Ka-
ř. Zkušenosti s řešením problémů kolem betonářské
formy mě třeba přesvědčily, že pro příště určitě využijeme
od začátku spolupráci s Ing. Petrem Koblihou z divize 6
a s jeho sediskem půjčovny bednění. Jejich servis se
nám opravdu vyplatil. ichni jsme se na stavnaučili
nové věci, které se nám budou v budoucnosti hodit.
Metrostav_16_08.indd 1 9/10/08 2:04:57 PM
Metrostav Metrostav 16/2008, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 16/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2008, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (265 ms)

Rendering Strana 2 (104292): (0/1) (260 ms)

Rendering Strana 1 (104290): (0/1) (293 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3159/vth120961-1.jpg

 i3159/bg104290.svg

 i3159/vth120963-1.jpg

 i3159/vth120964-1.jpg

 i3159/vth120966-1.jpg