Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 2
Divize 5 ovládá další moderní technologii
Nastavbě protipovodňových opatření, která převodem
průtoků Lužické Nisy přes vodní dílo Mšeno ochrání
sto Jablonec, použila divize 5 poprvé technologii
kontinuální betonáže. Její pracovníci zde vlastními si-
lami vybudovali sekunrní ostění 20 m hluboké kruho-
vé revizní šachty oprůměru 5 m (foto) pomocí posuv-
ho bední. Práci provedli přesně podle plánu, ata
proto si mohli podat žádost oudělení certifikátu, že tuto
technologii ovládají. Certifikát obdrželi před pár týdny.
„Poprvé jsme opoužití technologie kontinuální beto-
že začali uvažovat, když jsme se seznámili sharmono-
gramem výstavby PPO Jablonec aspožadavkem rychho
uvolní prostoru nad revizní šachtou pro následné práce.
V pati jsme měli nedávno dokončený objekt podob-
ho charakteru – výdechovou šachtu z tunelu Blanka
vulici Nad Octárnou – který byl prováděn klasickým pře-
kládam bedm ajeho výstavba trvala déle, než jsme
poebovali. Naípravu stavby jsme měli necelý půl rok.
Zatuto dobu jsme museli vyřešit zsob posuvu, návrh
aodzkoušení receptury betonu inávrh avýrobu bednění.
Podařilo se nám to včas idíky vstřícmu přístupu pro-
jektanta,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing.Pavel Kuj.
Kontinuální betonáž 400 mm silného sekundárního
ostění probíhala do ocelové posuvné formy zašené
našesti předpínacích tyčích kotvených dovysokotlakých
hydraulických lisů umožňuch zdvih 250 mm. Posun
formy vkroch po150 mm včasom intervalu kolem
jedné hodiny pběžně doprovázelo armoní osní po-
mocí obaných kari sítí arovnorná ukládka betonové
směsi poobvodě svibrováním ponormi vibrátory. Při
betonáži sklasickým přestavm bedm by výstavba
šachty trvala asi 20 dní. Novou technologií ji dvě sny
betonářů, zámečků atechniků divize 5 zvládly neetrži-
tou prací zapouhou čtvrtinu času – od 24.do28. června.
Ostění se přitom zašest hodin prodlužovalo asi ometr.
„Před zahájením prací jsme všechny zúčastněné pro-
školili avrámci uvedení technického zařízení doprovozu
pro jistotu provedli izkoku posuvu bednění. Díky tomu
odpadlo zapracovávání jednotlivých sn abetonáž pro-
hla bez sebemeích prob. Absolutní potvrzení
našich předpokladů ato, že během prací nedošlo kžádné
neočekávané události, nás příjemně překvapilo,“ pochválil
Ing.Kuděj práci, při které Ing.Jiří Lukeš připravoval tech-
nologii zdvihu astavbu na místě řídil Ing.Zbek Staš.
Certifikát potvrzující zvládnutí technologie kontinuální
betonáže obdržela divize 16. srpna. Chtěla by ji využít nejen
vrámci Metrostavu, ale icelé jeho Skupiny. Je totiž vhod-
ná také pro prodění šachet, ato ivýtahových, komínů,
mostch podpěr či sloupů. Aprote rychlost je jedním
zdůležitých parametrů stavby, měl by být oni zájem.
Různorodé stavby
Vývoj situace nastavebním trhu si vynutil značnou di-
verzifikaci výrobního programu společnosti Subterra.
Své aktivity úsšně rozšířila do všech oblastí pod-
zemního ipozemho stavitelství, očemž svěí ivý-
r zjejích nevno dokončených nebo právě rozpra-
covaných staveb. Všechny jsou dokladem schopnos
našich kolegů provádět technicky náročná ainovativ
la vrůzných oborech stavební činnosti.
Zahradnický tunel (1044 m) je jedním zečtyř tunelů, které
pracovníci divize 1 vyrazili metodou NRTM při moderniza-
ci železniční trati vúseku VoticeBenešov. Stavbu, která
zala vsrpnu 2009 askončila 13. června 2013, vesdru-
žení zaSubterru zaštiťovala její divize 3.
Budovu Světa techniky – Science Technology Center
(STC) – v Dolní oblasti Vítkovice staví Subterra jako
vedoucí spolnost vesdružení s Metrostavem a firmou
VÍTKOVICE MECHANIKA. Hlavní fasádu STC vytvoří zrca-
dlová plocha ovelikosti 125 × 13 m postavená vůči okol
zástavbě v úhlu 45°.
Koncem června dokončila divize 1 Subterry definitiv
obezdívky trojlodní stanice Veleslavín nametru V.A. Raž-
by abetonáže prováděla vsubdodávce pro divizi 2.
Nastavbě Florentina, které roste nastě bývalého Ru-
ho práva vulici NaFlorenci, pracuje divize 4 jako pří
dodavatel vzduchotechniky, topení, chlazení, zdravotně-
-technických instalací aodvodů tepla ikouře.
Divize 3 dokončila v červnu letošního roku rekonstrukci
Střelensho tunelu včetně kolejí vúseku odhranice se
Slovenskem dostanice Horní Lideč. Součástí stavby bylo
ivybudování 400 m dlouhé pevné jízdní dráhy.
red, foto archiv firmy Subterra
Ing.Karla Volfa, MBA,
obchodho náměstka divize 3
Předtím, než vroce 2004 nastoupil Ing.Volf do Met-
rostavu jako hlavní stavbyvedoucí, získal praxi vpro-
jektové kanceři a v menší britské stavební firmě.
l proto dostatek zkušeností ktomu, aby už vlednu
roku 2005 mohl začít pracovat vdivizi 3 jako vedou
projektu nastavbě Nile House. Obchodm nástkem
divize3 se stal prvního ledna roku 2009.
Jak prohá obchodní činnost vdivizi 3 ajak se dí?
Pracovníci zmého úseku vyhledávají zakázky ze segmen-
tu oanských, bytových a průmyslových staveb us
anaSlovensku, kde máme obchodní zastoupení pro Pre-
šovský aKošický kraj. Náš provoz, který vyrábí adodává
ocelové konstrukce, si prostor pro uplatní kapacit vy-
hledává natrhu sám. Oba týmy přitom úzce spolupracu
i hlení projektů zoblasti energetiky. Daí obchodní
zastoupení máme vBělorusku. Díky šíři záběru se proto
divizi 3 ivsoučasné nelehké situaci daří azásobk práce
naíští rok má ze dvou třetin naplněný. Největší výzvou
je pro nás udržení marže při nízkých tržch cech.
Na jaké zakázky se zaměřujete?
VČesku se spíš zaměřujeme na zakázky celofiremního
významu, ty meí totiž zatím neumíme efektivně stat
zejména kvůli vším výrobním režiím. Je to handicap,
okterém víme asnažíme se ho zbavit. Potřebujeme, aby
naši technici nastavbách byli kvalitní, flexibilní akom-
plex. Když jsme třeba teď vyhráli souž na stavbu
národního digitálního archivu v Hluboké n./V. předpo-
kláme, že vybraný vedoucí tohoto menšího projektu
zároveň povede i několik dalších podobných. Shodně
by mělo pracovat i obchodní zastoupení na východním
Slovensku, které by už brzy mělo polit a působit jako
jiná oblastní zastoupení. Jeho místní zaměstnanci by měli
sami vyhledávat ařídit drobjší zakázky třeba naobnovu
center regionálch měst, které se teď poptáva. Nat-
ších projektech bychom se podíleli spolně, ato nejen
vrámci divize. VBratislavě jsme se tak spolu sMetrosta-
vem Slovakia přihlásili dosoutěže navýstavbu nového
národního fotbalového stadionu. Vycházíme totiž ztoho,
že vždy avšude je leí síly spojovat než drobit.
Stavíte apodnikáte také vBělorusku...
Nastavbách logistických center – veŠčitomiriči avKoz-
loviči – dnes pracuje na40 nich techniků. Máme tak už
dva projektové týmy schopné pracovat vruskojazch
zech. Zatímco jazyk si naši lidé obnovili nebo se naili
rychle, déle jim i m trvalo pochopit místní mentalitu
– český systém řízení projektů totiž v Bělorusku příl
nefunguje. Lidé tam myslí jinak, mají takéjiný vztah kpe-
zům. Navšechno třeba poebují rozpisy odprojektanta,
a dokud není správná bumážka, máme slu. Vedoucí
projektu tam hlavně musí umět užívat selský rozum. Jinak
loruský stavební trh má zvlášť v oblasti soukromých
investorů veliký potenciál, pokud oem dodavatel díla
zajistí exportní financování. To trochu zkomplikovaly nové
eobecné podmínky EGAP, ale stěmi si musíme poradit.
Naše zastoupení v Minsku zal před pár měci řídit
Ing.Josef Dufek, který má kruce českou ekonomku a-
kolik místních kole. Máme tam díky nim rozpracovanou
celou řadu projektů, nakterých bychom se chli vpřípadě
tězství apoeby podílet isdalšími divizemi Metrostavu
nebo firmami jeho Skupiny. Jedná se třeba ostavbu metra
vMinsku nebo státní železniční či infrastrukturní projekty.
Kam srujete činnost v ČR ajak přitom postupujete?
Zanejperspektivjší považujeme oblast průmyslu. Sou-
žíme proto třeba daí etapu kladenského Lega. Měla
by být minilně tak velká jako předcho, kterou jsme
dokončili nevno. Dnes, kdy je každé vítězství vsouži
bojem ocenu, pracujeme stále víc týmově apropojujeme
obchod srealizací. Peze se totiž hlavně získávají vdobře
provedené předvýrobní avýrobní přípra. Práce obchod-
ho nástka se tak čím dál víc posouvá směrem dovni
divize. Jsem rád, že u nás vztahy s úsekem výrobního
stka a s vedoumi projektů fungují velmi dobře.
Taképroto se ní divizi ivsoasnosti relativně daří.
strana 2
PME SE
Centrální archiv se už postupně zaplňuje
Po l roce práce dokoil tým Ing.Přemysla Duška
zdivize 6 stavbu centrálního archivu pro firmy Skupiny
Metrostav, který vyrostl v areálu stavebního dvora
vHorních Počernich (SDHP). Důvod, proč by se měly
všechny důležité písemnosti a dokumenty soustředit
na jednom místě, souvisí s centralizací sídla Metro-
stavu doPalmovka Parku II, který buduje stejný tým.
Obdélníková budova archivu sístavkem pro stro-
jovnu vzduchotechniky stojí na jižní ploše areálu hned
vedle místa, kde nadoposud nevyužívach pozemch
vznikly zpevné plochy ajábová dráha pro uskladnění
konstrukcí provozu mostních technologií divize 4 (mapa).
„Stavba prohala standardně, problém byl pouze
sjejím vysycháním, abychom vše stihli včas,“ vzpomíná
stavbyvedoucí Peter Marinčin. Nejročjší podle něj
byla především koordinace prací. „Naobvodovou nosnou
zděnou konstrukci jsme provedli železobetonové ztužu-
jící věnce anásledně osadili montovaný prefabrikovaný
skelet s předpjatými panely,“ popisuje postup hlavních
prací stavbyvedoucí adodává, že žádné zvláštní postu-
py ani technologie se při stavbě neuplatnily. Vítanými
pomocníky při jejím budoní však byly jiné divize či
týmy Metrostavu. Zemní práce měla nastarosti divize 4,
základy a železobetonové konstrukce pak betonáři zdi-
vize6. Zednické práce probíhaly pod taktovkou divize 9
azámečnické prvky jsou dílem divize 1.
Rych, ale důležité dílo prohalo podle Ing.Marin-
čina téměř bez problémů i díky výborné spolupráci se
zástupcem investora Kamilem Buchvaldem z centrály
Metrostavu akvůli velmi doe zpracovamu projektu.
Archiv (foto) uschová nejdůležitější písemnosti ado-
kumenty naíč celou firmou ajejí Skupinou. Až dopro-
since se dodokončené budovy budou postupně přesou-
vat osobní spisy zaměstnanců, účetní doklady istavební
dokumentace, které byly dosud uleny varlu UElek-
try. Pak se oně budou starat tři zastnanci, kteří budou
t kdispozici kanceláře, badatelnu anezbytné zázemí.
Hlavní část objektu je však samozřejmě vlena pro po-
suvné ipevné rely, vnichž budou archilie umístěny.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
U Tabulky
Novopacká
Náchodská
Bystrá
R10
A
B
C
SDHP
A
– severní plocha
B
– jižní plocha
C
– archiv
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (422 ms)

Rendering Strana 3 (103736): (0/1) (416 ms)

Rendering Strana 2 (103730): (0/1) (463 ms)

Rendering Strana 1 (103725): (0/1) (462 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3049/vth120326-1.jpg (3x)

 i3049/vth120331-1.jpg (3x)

 i3049/bg103730.svg

 i3049/vth120339-1.jpg (3x)

 i3049/vth120347-1.jpg