Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 3
V Karlovarské krajské nemocnici vznikne do konce
ezna příštího roku nové dialyzační sedisko sdvoj-
násobnou kapacitou. Pacienti sporuchou funkce ledvin
se budou léčit vezrekonstruovaných prostorách, které
vyrostou vpodobě nástavby apřístavby ksoučasmu
provozu lékařské služby první pomoci.
Tým Jana Mráze zdivize 9 převzal staveniště naza-
čátku srpna a okaitě zahájil nezbytné bourací práce.
Ze stávací budovy nejíve demontoval dřevěné druhé
nadzemní podlaží se sedlovou sechou, aby vcelé jeho
půdorysné ploše mohl následně provést novou lehkou
nástavbu. Naseverní straně budovy odstranil nájezdovou
rampu včetně okolních betonových ploch anajižní straně
pak nákladovou rampu se schodištěm. Budova lékařs
pohotovosti se tak může rozšířit směrem nasever otří-
podlažní přístavbu, která na ni bude výškově napojena
v úrovni 1. a2. NP. Její nosný sysm vytvoří monoli-
tický železobetonový skelet, vnitřní nosné konstrukce
budou zpěnosilikátových bloků. Plochou střechu doplní
vyzdívaná atika. Obvodový plášť architekti navrhli jako
samonosný vyzvaný. Zásadní pronou projde ioko
stávajícího objektu. Na jeho jní straně vzniknou no
zpevněné plochy, které pomohou překonat výškový roz-
l terénu, dále zde budou kdispozici plochy pro příjezd
sanitek arampa pro bezbarrový přístup pacien.
Vsoučasné době dokončujeme vyzvky rekonstruo-
vané části, následovat bude montáž střní konstrukce
etně střho pláš,“ vyjmenová vedoucí projektu
Jan Mráz a dodává: „Pod přístavbou jsme už dokončili
pilotové založení aležatou kanalizaci. Vnásleduch mě-
sících nás čeká monolitická konstrukce včetně vyzdívek.“
Celá stavba, která prohá zaplného provozu lékařské
pohotovosti v ízemí budovy, by měla být dokončena
vevelmi krátké době už najaře příštího roku. Kromě stav-
bařů zdivize 9 se naní budou polet ikolegové zfirmy
Subterra, kteří budou mít nastarosti montáž silnoprou-
dých aslaboproudých instalací. Rekonstrukce dialyzač-
ho střediska v pavilonu H není první stavbou vareálu
(mapa), která vzniká pod taktovkou divize 9. Doloňsho
podzimu zde vesdružení řídil stavbu pavilonu akutní me-
dicínyA tým jejich kolegů vedený Janem Kerou.
Martina Vampulová
Rekonstrukce železnho mostu vDěčíně, který přes
Labe převádítrať DěčínJedlová, se přiblížila své nej-
rnější fázi. Dne 18. září zde začne dvaasedmdesá-
tidenní dopravní výluka, během níž pracovníci divize 4
musí vyměnit starou mostní konstrukci zanovou.
Jednotlivé části nové konstrukce, které vyrobili ko-
legové z divize 3 a váží až 30 tun, dnes montujeme
naprovizorních montážch plošich (foto č. 1),“ popi-
suje průběh prací vedoucí provozu mostních technologií
Ing.Martin Ředina z divize 4. „Napomocných podpěrách
nad řekou si ji připravíme kvýměně. Během výluky pak
musíme starou ocelovou konstrukci demontovat anajejí
místo zasunout novou, která vcelku váží přes 800tun.“
Manipulace bude o to složijší, že během ní nesmí
t přerena lodní doprava. Ta je nac komplikovaná –
žený plavební profil, bez kterého by se stavbaři neobešli,
totiž urychlil proudění vody anákladní lodě zde nemohou
proplout samy amusí je zajišťovat pomocné remorry.
měna konstrukce je ale jen jedna část celé akce, byť
ta nejviditeljší. Kromě ní musí stavbi během výluky
odstranit železniční svršek, odtěžit štěrkové lože, přeložit
kabely asvěsit trakce. Naklenbové části mostu vybetonu
nové nosné desky, vybudují izolace aodvod. Pomo
mikropilot zesílí únosnost kamenných pilířů vřece, které
zasanu. Ubourají úlné prahy, vybetonují nové aosadí
nová liska. Prote je nacelou akci málo času, vše musí
t již před přerením dopravy pečlivě napnono.
Značné komplikace stavbům způsobila letošní velká
voda, která podemlela provizorní podpěrné konstrukce
(foto č. 2) a museli je demontovat aznovu postavit. Jejich
část řeka strhla a zcela zničila. Během povodní museli
pracovníci také kompletně odstěhovat zízení staveniště.
Vše jsme nakonec zvládli, začátek výluky jsme ale museli
posunout osíc na18. září. Termín zprovoznění mostu
se však ne. Díky výborné práci našeho týmu zpro-
vozu mostních technologií pod vedením hlavního stavby-
vedoucího Ing.Martina Friče bude trať otevřena tak, jak
bylo naplánováno, tedy 30. listopadu,“ uvedl Ing.Ředina.
Rekonstruovaný most zvýší bezpnost provozu,
rychlost ikvalitu přepravy aroveň přispějekesníže
její hlučnosti. Jeho přestavbu umnily dotace zEU.
jar, foto Josef Husák
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Rekonstrukce mostu vDěčíně vrcholí
1
2
1 2
Malé vodní elektrárny (MVE) mohou pracovci Metro-
stavu už pomalu stat popati. Mají jich za sebou
nesčíslně a i v současné době jich za jejich přis
vzniká několik dalších. Často si jsou podobné jako vej-
ce vejci a odlišuje je jen prostor, do kterého se budují.
Na Labi u Roudnice staví tým Ing.Tomáše Ambrose
zdivize 6 už od února 2012 malou vodní elektrárnu s ko-
můrkovým rybím přechodem. Musí také opravit starý rybí
echod na druhém břehu řeky. Práce tu stavbům zpes-
uje bzké okolí – cyklostezka pol elektrárny, chodk
do obce Vědomice aslalomová dráha ve vorové propusti.
Odlišností je ito, že střecha MVE bude zatravná. Svojí
výškou je totiž zasazena do úrovně břehu.
Zpestřením, v tomto případě ovšem nechtěným, byly
také letní povodně, které ohrozily zejna technolo-
gické zízení (foto č. 1). „Zrovna jsme dělali jeho čistou
montáž a při průniku vody do objektu by hrozily velmi
vysoké škody,“ popisuje Ing. Ambros. „Naštěstí se nám
podařilo strojovnu včas uzavřít, utěsnit a následně řízeně
zaplavit.“ Průsaky vody byly minimální a elektrárna při té-
to nepnované zkoce obstála na jedničku. Škody však
vznikly na zízení staveniště a na komunikach. Velká
voda zkomplikovala i právě prohající zemní práce.
„Museli jsme postupovat operativně. Protipovodňový
plán totiž příliš nepočítá s tím, že voda přijde v okamžiku,
kdy je elektrárna před dokončením a bezprosedně po na-
stěhování trafostanice, generátorů a dalších technologií,
uvedl Ing. Ambros. Podle pnu by se měl třeba odpojit
ívod elektrické energie a odstavit čerpadla prosáklých
vod. Vtomto případě však musela zůstat v chodu.
Bylo nutné urychleně ulat nový staveništní rozvod
po roudnickém mostě a nasadit naftovou elektrocent-
rálu včetně rezervy. Naštěstí jsme to úspěšně zvládli,
a to i esto, že elektrikáři, kteří podle plánu měli být
stabilní součástí povodňové čety, byli v té době doslova
úzkoprofilovým zbožím. Byli totiž plně vytíženi na dalších
stavch ohrech povodní. Zdařilo se nám to i díky
dobré spolupráci s pracovky firmy RenoEnergie, která je
zadavatelem díla,“ uvedl Ing. Ambros. I přes tyto kompli-
kace se divizi 8 podilo předat strojovnu k čisté montáži
s měčm předstihem. K 7. srpnu dokončila montáže
technologie včetně suchých zkoek i zaplave, den po
proběhlo místní šetření o povolení předčasného užívání.
Celá stavba (foto č. 2) by měla být hotova v březnu
2014. Elektřinu však bude moci nové zízení začít do-
vat již letos v září. V soasné době v něm pracovci
divize6 – kteří na této akci pracují ve sdrení se spol-
ností Zakládání Group a za pomoci zámečků z divize 1
– provádějí dokončovací práce. Po připojení do distribuční
, k němuž došlo na přelomu srpna a září, po odstraně
štětovnic na vtoku a výtoku a provedení mokrých zkoek
turbín, které v současnosti probíha, už nebude nic bránit
tomu, aby energii z nové MVE mohla využívat blízká roud-
nická zařízení, mezi nimi např. i místní plavecký bazén.
Stavbařům z divize 6 ještě zvá ulat nový a opra-
vit původní rybí přechod, opravit chodník do Vědomic,
který byl poškozen povodněmi, apostavit novou umělou
slalomovou dráhu. Nebude na ní chyt pohyblivý uzár
s možností regulace průtoku vody, chodník podél, dva
mostky a odpočinková zóna sparkovou úpravou a lavička-
mi. Dráha bude dlouhá téměř 350 metrů a díky umělému
ostlení na ní bude možné závodit i za tmy.
jar, foto Josef Husák
Elektrárna u slalomové dráhy
Americká
Bezručova
Ondříčkova
Rumunská
Vrchlického
Zbrojnická
5. května
Jiráskova
Vítězná
Anglická
A
B
F
E
J
H
G
M
L
K
D
C
Stavba Galerie Teplice běží rychle atišeji
VTeplich pokročil tým Ing.chyma Kubečka zdivi-
ze8 se stavbou Galerie Teplice. Namístě bývalého Pri-
oru už včervnu spomocí betonářů zdivize 6 dokoil
její hrubou stavbu. Práce nadokončení objektu rychle
pokračují, jejich hlasitý projev se však výrazně ztišil
– více než vně budovy už totiž prohají vinterrech.
Obyvatelé Teplic se tak mohou s tším klidem těšit
napříští Velikonoce, před nimiž by se jim mělo vsrdci
sta otevřít nové obchodní centrum se stovkou ob-
chodů, multikinem asvíce než 400 parkovami místy.
„Kostru budovy, kombinovanou zmonolitu aprefab-
riká, dnes obalujeme a vypujeme nenosnými prvky,
instalacemi atechnologiemi (foto č. 1),“ popisuje Ing.Ku-
beček apokračuje: „Kromě běžných činností, jako je pro-
ní sádrokartonů, dozvek, omítek, podlah či rozvodů
TZB, nám teď zabírají čas složité výběry materiálů napo-
vrchy apro dokončení interiérů. Investor totiž požaduje
maximální estetickou kvalitu pro interiéry zaco nejnší
ceny. Takové balancování je však obvyklé nakaždé stav
anašemu mladému projektovému týmu, vekterém jsou
itři schopné apečlivé kolegyně, se zatím dí.“
Aby splnili nárné požadavky investora aarchitekta,
museli pracovci divize 8 třeba sehnat na obklady sloupů
umělý kámen Corian. Podhledy vevejných prostorách
nac budou zkolika typů materiálů azábradlí pasáže
celoprosklené satypickým dřevěným madlem.
Provádění fasády vyžaduje průběžné laní detailů.
vodně vyprojektovaný obvodový plášť totiž investor ne-
chal vprůběhu díla přelat londýnskému studiu BENOY.
Dostalo za úkol fasádu odlehčit a pe sladit s okom.
Jeho architekti k tomu vybrali kombinaci velkých pro-
sklených ploch s keramickým obkladem a designovým
opláštěním multikina. Právě poití růzch materiá
odlišných vlastností itvarů ssebou přineslo velké nároky
nasprávné vyřešení detailů ikoordinaci profe.
Během léta si stavbu (foto č. 2) při exkurzi prohdli
noviři. Zajímaly je třeba možnosti parko. Investor tu
totiž vetřem podlaží pod sechou připravil asi 40 míst,
kam budou moci zaždět iauta naplyn. Místo pro ně bude
odlené a vybavené detektory úniku plynu a speclní
technologií pro likvidaci případného požáru. Tato část
stavby pro mě byla novinkou,“ dopuje Ing. Kubeček
achválí dobrou spolupráci směstskými úředníky. Stavbu
Galerie Teplice, stejně jako její olomoucké „sestry“ Galerie
Šantovka, která má stejného developera astaví ji divize 1,
žete sledovat nawww.metrostav.cz/cz/webkamery.
Druhé dílo divize 9 v karlovarské nemocnici
1
2
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2013, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (518 ms)

Rendering Strana 4 (103741): (0/1) (511 ms)

Rendering Strana 3 (103736): (0/1) (558 ms)

Rendering Strana 2 (103730): (0/1) (557 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3049/vth120331-1.jpg (3x)

 i3049/vth120339-1.jpg (3x)

 i3049/bg103736.svg

 i3049/vth120347-1.jpg (3x)

 i3049/vth120326-1.jpg