Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 2
Centrum v Libuši nabídne ubytování i zábavu
Na okraji městské části Praha-Libuš stojí hrubá stavba
multifunního centra, které bude po dokončeslou-
žit nejen jako hotel, ale také pro zábavu a volný čas.
V rámci druhé etapy stavby jej v současné době tým
Ing. Jana Krajdla z divize 3 dokončuje tak, aby bylo při-
praveno pro vnitřní vybavení hotelové i zábavní části.
Větší část budovy s jedním podzemním a emi nad-
zemními podlažími (foto) bude sloužit jako čthvězdič-
kový hotel s nadstandardně řešeným interiérem pro uby-
tování hostů i obchodních jednáních. V 1. nadzemním
podlaží bude umístěno zázemí hotelu restaurace, kde se
budou podávat snídaně, bar, recepce a konferenční sál.
V podzemním podlaží, v takzvané oddechové zóně,
bude herna s kasinem a karaoke salonky. V nejvších
podlažích objektu budou hotelové pokoje. Architekti sa-
mozřejmě nezapomněli ani na parkovací místa, která
budou nejen venku před multifunkčním centrem, ale
i v samostatném přilehlém podzemním parkovti, které
je propojeno s podzemím hlavního hotelového objektu.
Celkem zde bude k dispozici čtrnáct stání.
Vzhledem k tomu, že půjde o čtyřhzdičkový, nad-
standard řešený hotel, kladl investor velký důraz
na kvalitu zpraco i design vnitřních prostor. V prů-
běhu stavby navíc zásadně změnil koncepci dvou podlaží
centra, což se promítlo do úpravy harmonogramu prací
a týmu Ing. Krajdla znesnadnilo pci.
„Přizpůsobovat probíhající práce velkému množ-
ství změn původního projektu, které nám investor poslal
až v průběhu stavby, bylo opravdu složité. Kromě toho
jsme museli splnit náročné požadavky designérské firmy,
která navrhovala vniní interiér,“ říká Ing. Krajdl s tím, že
na to zakázce celkový objem změn ze strany investora
převýšil 15 procent původní ceny díla, protože v průběhu
stavby se změnila koncepce a celková dispozice prvho
podzemního a prvního nadzemního podlaží.
Zkušený tým Ing. Krajdla si však se všemi nástrahami
poradil a v současdov hotelové části dokončuje fi-
nální povrchy a provádí kompletace. Zcela hotové jsou již
i vzorové pokoje. Vzhledem k zásadním změnám ve spod-
části budovy se zde práce zpomalily, esto jsou nyní
téměř hotovy podhledy a sádrokartonové konstrukce.
Stavbaře ješ čeká pokládka dlažby a lepení obkladů,
stejně jako úprava venkovních komunikací. Vše dnes
probíhá tak, aby divize 3 Metrostavu mohla začátkem
prosince investorovi předat dokončenou stavbu.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Prachatické divadlo
stské divadlo v Prachaticích (foto č. 1), jehož roz-
hlou rekonstrukci v dubnu dokončil tým Ing. Petra
Šimáka z divize 6, bylo 17. září slavnostotevřeno.
V úvodu setkání vystoupil s projevem za Metrostav
před pozvané hosty obchodní náměstek naší divize 6
Ing. Jí Sládek (foto č. 2 uprostřed). Prvpředstavení
na moderním jevišti předvedl místní Šumavský ochotnic-
ký spolek, který pro tuto přílitost nastudoval inscenaci
bratří Čapků Lásky hra osudná. Autorem vrhu nové
podoby Městského divadla je Ing. arch. Lukáš Velíšek.
Spolu s Metrostavem, který byl generálním dodavatelem
rekonstrukce, jej jistě těší, že společné dílo získalo v pres-
tižní soutěži nominaci na titul Stavba roku 2010.
Ing. Pavla Šrámka,
ředitele divize 8 Metrostavu
Právě před deseti lety, 1. října 2000, zřídilo předsta-
venstvo Metrostavu divizi 8. Desáté výročí existence
je pro jejího ředitele Ing. Pavla Šrámka nejen vod
k bilancování, ale také k úvahám o dalším vývoji.
Vzpomínáte si na úplné začátky vaší divize?
V tě 2000 Metrostav zvízil v soutěži na výstavbu trasy
metra IV. C1. Vedl jsem tehdy přípravu technické části na-
bídky a ijal výzvu ředitele Jiřího lohlava k sestavení
nové divize, která začala fungovat jako realizační tým pro
řízení a koordinaci stavby. Se spolupracovky jsme za-
vedli systém jejího vedení, který se osvědčil a je využíván
dodnes. Zvládli jsme řídit ražbu jednolodní stanice Koby-
lisy i výsun tunelů pod Vltavou. Po povodních v roce 2002
jsme koordinovali i práce Metrostavu v sedmi opravova-
ných stanicích metra. Obě zakázky jsme dokončili včas.
Stavba IV. C1 se chýlila ke konci. Jak šel čas dál?
V roce 2002 jsme ídili úsek obchodního náměstka,
aby lépe identifikoval budoucí příležitosti. Za necelé dva
roky jej následoval i úsek výrobního náměstka, který měl
za úkol zavést do realizace zakázek standardní procesy.
sobnost divize jsme rozšířili do Libereckého a Ústec-
kého kraje. Měc ed uvedením stavby IV. C1 do pro-
vozu jsme v květnu 2004 zahájili výstavbu trasy IV. C2
a ve stejm roce i první zakázky mimo metro.
Léta 2005 až 2007 byla složitá. Jak jste je překonali?
Obrat na stavbách mimo metro se postupně ztrojnásobil
a v roce 2007 činil 1,3 miliardy korun. K zajištění zakázek
jsme museli vytvářet nové realizační týmy s novými ve-
doucími projek. Mezi lety 2004 a 2007 proto počet per-
sonálu narostl o asi 100 osob a fluktuace dosáhla 100%
hodnoty. Náročné zakázky jsme dokázali s velkým vy-
m realizovat, v mnoha ípadech jsme však nebyli spo-
kojeni s ekonomickým výsledkem. Bylo to obdovelkých
tenzí uvnitř divize a pro mě osobně jedno z nejsložitějších
ve více než třicetileté kariéře u Metrostavu.
Jak jste se s potížemi vypořádali?
Vedení společnosti rozhodlo, že v roce 2008 mudojít
k personální stabilizaci divize. Na základě upraveného plá-
nu jsme proto významně zredukovali pet zaměstnanců
a věnovali se i zleení vnitrodivizních proce v ob-
chodním, ekonomickém a výrobním úseku. Při výběru
vedoucích projektů jsme dali příležitost mladým kolegům
a sestavili jsme no týmy. V oblasti marketingu a na-
bídky jsme upřeli pozornost k veřejné sféře. V roce 2008
jsme získali první zakázky v elektrárně v Ledvicích, jejichž
realizace nám otevřela přístup do segmentu energetiky.
Koncem roku 2008 se objevily příznaky hospodářs
krize. Díky zmíněným opatřením jste byli připraveni...
Redukci personálu jsme měli venou, a když jsme
v listopadu podepsali kontrakt na výstavbu hlavního blo-
ku ledvicelektrárny, zaplnil se z většiny i š výrobní
program na íští dvě léta. Rok 2009 byl první, kdy divize
neměla ve svém výrobním programu metro, přesto byl
z hlediska ukazatelů nejúspěšnějším rokem její historie.
Prosincový podpis smlouvy na realizaci další trasy metra
z Dejvic do Motola nám významně zabezpečil výrobní pro-
gram na léta 20102014. Těší mě, že v současnosti pro-
jednáváme další významný kontrakt v oblasti energetiky,
který nám doplní výrobní program v letech 2011 a 2012.
Podle mého hodnocení je divize 8 v dobré kondici.
Jak vidíte budoucnost vaší divize?
Vybudovali jsme standardní stavební divizi a věřím, že
s okolí vnímá jako serzního a rovnocenho part-
nera. Představy o budoucnosti každoroč včleňujeme
do Strategie, kterou mají všichni zaměstnanci k dispozici,
aby věděli, kam směřujeme. Pro kolegy je už samozřejmé,
že za prací jezdí do regionů, a brzy budou sobit i v za-
hraničí. Mile mě překvapilo, že o tuto práci projevilo zájem
více než 30 zaměstnanců. I když mohou nastat okolnosti,
kdy úspěšnebudeme, uděláme všechno pro to, aby se
tak nestalo. Vážím si práce svých kolegů, upřímně jim
za ni děkuji a řím, že v dosavadním úsilí nepolevíme.
strana 2
PTÁME SE
1
Primátor symbolicky prokopl zeď k bazénu
Rekonstrukci plaveckého areálu v Pardubicích zahájila
ve čtvrtek 16. září bourací kladiva. Do stěny, která
od venkovho prostoru oddělovala skokanský bazén,
nejdřív udeřily palice v rukou představitelů dodavatel-
ského sdružení, složeného ze společností VCES, Chlá-
dek a Tintěra, Pardubice a Metrostav. Rány našeho
ředitele oblasti pro Pardubický a Královéhradecký kraj
Ing. Jiřího Mottla z divize 9 (foto) byly natolik razantní,
že pardubický primátor Ing. Jaroslav Deml prorážku
tvárnicové zdi úspěšně dokončil na první pokus.
Začátek stavby vzbudil ve sznačnou pozornost.
Plavecký areál Pardubice se totzal budovat už před
více než padesáti roky. Jeho 30 let trvající stavba byla do-
konce na dvanáct let zastavena a veřejnosti začal sloit
až v roce 1990. V poslední době však byl jak po stránce
stavební, tak i technické v havarijním stavu a nevyhovoval
ani padavkům hygienických norem. Město jej chlo
rekonstruovat s pomoevropských fondů. Když se z nich
nepodařilo získat příspěvek, rozhodli se pardubtí zastu-
pitelé, že jej budou financovat z městského rozpočtu.
„Dodavatelé si převzali staveniště a zahájili práce.
Dlouho odkládaná stavba konečně zala,“ řekl v projevu
primátor Ing. Deml a doplnil: Areál bude po dokončení
modernizace fungovat nejen pro sportovce, ale poslouží
zejména pro rekreaci občaz Pardubic a okolí. A to i těch
starších, protože bude upraven bezbariérově a dovybaven
tak, aby vyhovoval i pro rehabilitace a rekonvalescence.
Ve zmodernizovaném plaveckém komplexu (vizualiza-
ce č. 1) s originálně řenými interiéry (vizualizace č. 2)
stane zachován padesátimetrový bazén, který získá
nerezový povrch. Doplní jej dostavba s menšími bazény,
v nichž najdou zázemí všechny v Pardubicích provozova-
vodní sporty s výjimkou vrcholových skokanů. Mezi
jinými zde ibudou vodní atrakce, dětské brouzdaliště,
moderní wellnes centrum se saunou a ledovou komorou.
Do bazénů budees úpravnu proudit vodaímo z Chru-
dimky, takže nový provoz ušetří vodu pitnou.
„Stavbu bude řídit jeden složený projektový tým, kte-
rý za nás vede Ing. Ivan Miller,“ řekl Ing. Mottl. „Už jsme
s oběma partnery pracovali, a proto věřím, že si společ
dobře poradíme se všemi obtížemi, které by nás v násle-
dujícím roce a půl stavby mohly čekat. Mohou vyplynout
jak ze zdlouhavého a nepřehledného způsobu výstavby
původních budov, tak i z nepříznivých geologických po-
měrů podloží v místě přístaveb či z vysoké hladiny spodní
vody. Do časoho harmonogramu jsme navíc museli za-
členit i dvě zim období, přes která budeme pracovat.
Zmodernizovaný plavecký areál v Pardubich by l
začít sloužit veřejnosti počátkem roku 2012.
–ls–, foto Josef Husák, vizualizace CODE
1
2
1
2
Deska v tunelu
Pamět desku na počest dokonče zatím poslední
etapy úprav sportov-relaxačho areálu Ladronka
odhalil 16. září starosta Prahy 6 Toš Chalupa a zá-
stupci dodavatestavby. Za Metrostav se malé slav-
nosti zúčastnil i ředitel divize 6 Ing. Jan Cuc.
Kromě společnosti Podzimek a synové se totiž na stav-
polela prájeho divize. m, vedeIng. Mirosla-
vem Pajerem, při spolu s vlastními betonáři divize 6
vybudoval i 38,5 metru dlouhý podchod pod Kukulovou
uli. Ten spojil park Ladronka s Komerčním centrem Vy-
pich, jehož výstavbu řídil stejný tým Metrostavu.
Kmotry nového úseku in-line dráhy se na Ladronce
stali tyčkka Kateřina Baďurová-Janků, moderní pěti-
bojař David Svoboda a handicapovaný cyklista Jiří Ježek
(foto č. 1). Okruh o délce desetiny maratonské tra
pohodlně překonali za 18 minut. Při cesprojeli i naším
podchodem (foto č. 2), kde byla patdeska osazena.
2
Metrostav_17_10.indd 2 9/29/10 10:56:16 AM
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (260 ms)

Rendering Strana 3 (104052): (0/1) (252 ms)

Rendering Strana 2 (104051): (0/1) (293 ms)

Rendering Strana 1 (104048): (0/1) (293 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3114/vth120673-1.jpg

 i3114/vth120676-1.jpg

 i3114/bg104051.svg

 i3114/vth120677-1.jpg

 i3114/vth120679-1.jpg