Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 3
Ve Frýdku-stku otevřeli 13. ří Centrum zdravot-
ních a sociálních služeb (CZSS). Stalo se tak bez čt
dnů přes po roce od polože jeho základního ka-
mene. Tým Ing. Marka Veselého z moravskoslezs
oblasti divize 1 stavbu dokončil a předal investorovi
as, aby po zkebním a akreditním provozu mohla
zít sloužit všem potřebným klienm ještě tento rok.
Po slavnostním přesení symbolic pásky před
vstupem do nové budovy pozvala primátorka města
Ing. Eva Richtrová spolu se zástupci frýdecko-místecké
nemocnice a dodavatelského sdružení všechny hosty
na prohlídku právě otevřeného komplexu.
„Nová budova, kterou jsme postavili ve sdružení
se společností Beskyds stavební, bude sloužit jako
hospic. Nabídne ak služby nejen nevyčitelně nemoc-
ným lidem v konečném stadiu života, ale i pacientům se
sníženou soběstačností, o které se jejich rodina nemůže
krátkodobě postarat,“ řekl Ing. Veselý. „Bude to patnáctý
hospic v republice a druhý v Moravskoslezském kraji.
ichni jsme si i stavbě uvědomovali, jak je takoza-
řízení potřebné a že jich je málo. Proto nás pošilo, když
se po jarním, nadměrně deštivém počasí, které nám kom-
plikovalo práci, zpod lešení včas vyloupl pěklý objekt
a kolem j se sto bahna zazelenala tráva (foto).
Podlouhlý objekt, částečně zapuštěný do svahu,
dvoupodlaž žkovou část a ípodlaž provoz bu-
dovu, kte spojuje centrální komunik uzel. CZSS
obsahuje celkem 26 hospicových pokojů se 30 lůžky,
šest pokojů se 13 lůžky odlehčovapéče a čti pokoje
s osmi lůžky pro návštěvy pacientů nebo pro personál.
Jsou barevně rozlišené a mají bezbariérový přístup buď
na balkon, nebo přímo do zahrady.
Kromě provozního a technického zázemí jsou součástí
nově otevřené budovy i prostory pro rozloučení se zesnu-
lými a meditační místnost, která slouží jako kaple.
„Stavbu jsme dodávali včet technologického zí-
zeprádelny a kuchya vybavovali jsme ji také nábyt-
kem,“ doplnil Ing. Veselý. „Do kaple jsme obstarali i har-
monium. Paní primátorka už dřív oslovila místní řezbáře,
aby se pokusili vytvit umělecdílo, vyjadřukrásu
života i jeho konce. lo by zdobit prostor ed dosud
prázdným oltářem a interiér kaple pietně uzavřít.
Centrum zdravotních a sociálch služeb ve Frýdku-
-Místku je druhým hospicem, který naše společnost
postavila. Před několika lety jsme dokončili i stavbu
Hospice sv. Jana Nepomuka Neumanna v Prachaticích
a Metrostav se stal i jeho pravidelným sponzorem.
–red–, foto www.trin-design.cz
Most es Ohři na rychlost silnici R6 mezi Sedlem
a Sokolovem, jehož rekonstrukci řídí divize 4, bu-
de po ukončení stavby rozšíře na dva zd pruhy
v každém směru. Nosnou část jeho vodorov ocelo-
konstrukce vytvoří osm plnostěnných svovaných
nosků tvaru „I“ s výškou 1300 mm. U typových po
bude t jejich dolní pásnice šířku 450 mm a tloťku
od 20 do 40 mm. Horní část profilů vytví ortotrop
mostovka z plechů o tl. 15 nebo 20 mm. Deset polí
mostu bude dohromady řit téměř 300 m. Výrobu
i montáž nárné ocelové konstrukce s hmotností té-
ř 2100 tun zajišťuje pro divizi 4 naše divize 7.
„Most, označovaný jako SO 214, představuje jednu
z největších, nejsložitějších a logisticky nejnáročnějších
prací, které jsme zatím dělali,“ popisuje vedouprojektu
divize 7 Ing. Jindřich Hátle. Jeho výroba zala už vloni
v říjnu, kdy jsme do Horních Počernic navezli základní des-
kový materiál. Z plechů jsme vypálili a svařili až téměř 35 m
dlouhé podsestavy ze čtyř nosných ‚íček, mostovky a vý-
ztuh. V délce mostního pole vytvořily konstrukci o šířce
zhruba jednoho jízdního pruhu budoucí komunikace (foto
č. 1). Vážila až 55 tun a vzhledem ke svému objemu paila
k tomu největšímu, co jsme z výrobch důvoi mani-
pulačních omezení schopni provést. Po dílenské přejímce
putovaly podsestavy i se středovým spojovacím prvkem
do lakovny, kde jsme je opaili protikorozochranou.“
Aby se ukázalo, co divize 7 zvládne, práci jí zkompliko-
valy hned dudálosti. Jednak zpoždění začátku stavby,
které kromě nutnosti ídit si náhradní provozovnu pro
splnění jiné nasmlouvané výroby způsobilo, že se ve Sta-
vebním dvoře v Horních Počernicích začaly bez ohledu na
předem naplánované přesuny hromadit hotové ocelové
konstrukce. A potom se přidala nutnost zlikvidovat starou
lakovnu. Tu přímo za pochodunahradil provizorlako-
vací box a od května nakonec i nová, moderní lakovna.
Mostní díly zhotovovali oceláři divize 7 už od dubna
v obou svých výrobch halách. Pracov dobu nako-
nec museli izpůsobit tak, aby každých 10 dní výrobnu
opustila jedna stotunová sestava. „Měli jsme nedostatek
pracovní a najímali jsme si je externě. V nejvytížej-
ším období tak pracovalo v hale dohromady přes 80 lidí,
vysvětluje vedoucí střediska výroby ocelových konstrukcí
Ing. Petr Obitko. „Zjistili jsme při tom, že i v době krize je
na trhu veliký nedostatek kvalitních svářečů.
Z výrobních dílen putovaly podsestavy na předmontáž-
pracovišna sokolovském předpolí mostu (foto č. 2).
Po svaření šesti dílů do šířky dvou jízdních pruhů je jeřáb
přemístil do montážní jámy. Tam je montéři složili, změřili,
srovnali, svařili do třípolové sestavy oze kolem 600 tun
a v místech svarů opatřili protikorozochranou a koneč-
m nátěrem. Po montáži tlačch příčníků a bočního ve-
dení předali celou konstrukci divizi 4. Ta je za průběžného
měření geodetů ze společnosti CCE Praha, která je také
součás Skupiny Metrostav, začala pomocí hydrauliky
vysouvat na zesílené železobetonové pilíře.
Na edmontážm pracovti se zam souběž
připravovalo dalších šest podsestav, doplnil Ing. Hátle
a popis stavby divize 7 končí: „etí výsun začne čtyřka už
5. října, do konce měce proběhne i ten poslední. Nás pak
čeká hlavně montáž ocelového zábradlí a oprava nátěrů.
Lenka Svobodová
foto Jindřich Hátle a Josef Husák
Obyvatelé pražské čtvrti Modřany budou moci zhruba
za rok nakupovat v novém obchodním domě Kaufland,
který pro na ižovatce ulic Lhotecká a Českoslo-
venského exilu ny staví tým Ing. Davida Štochla
z divize 6 Metrostavu.
Nový Kaufland nahraoplocehdaparkoviš,
takže kromě vlastní výstavby obchodního centra, nezbyt-
ných přeložek komunikací a výstavby inženýrských sítí
bude úkolem divize 6 vybudovat také náhradní parkoviště
pro místní obyvatele.
V současdobě stavbi dokončuvyhloubení sta-
vebjámy. Práce na přeložkách a ípojkách vodovod-
ních řadů a kanalizace jsou hotové zhruba z jedné třetiny.
Tým Ing. Štochla již také zahájil montáž železobetonových
konstrukcí (foto). „Práce i přes komplikace, vyvolané ne-
příznivými povětrnostními podmínkami, probíhapodle
harmonogramu, takže bychom tern dokončení v polo-
viíštího roku měli stihnout,“ říIng. Štochl.
Objekt se dvěma podzemními a dvěma nadzemními
podlažími bude t rozlohu ibliž 5300 m², která
se bude rozkládat nad půdorysem o rozměrech cca
112 x 48 metrů. Toho, že se zastavěním plochy na mod-
řanském sídlišti zhorší možnosti parkování, se místní lidé
obávat nemusejí. Ve druhém podzemním podlaží noho
objektu totbudou umístěna parkovastápro obyva-
tele okolních domů, o patro nad nimi budou parkovat zá-
kazníci obchodního centra. Další parkovamísta budou
vytvořena i kolem budovy na terénu.
Po ukončení celé stavby bude okolí nového objektu
zrekultivováno sadovými úpravami. ky nové parkové
zeleni tak obchodní dům dobře zapadne do svého okolí.
Moanský Kaufland bude daím výsledkem spo-
lupráce firem Kaufland, InterCora a divize 6 Metrosta-
vu, jejímž pilotním projektem byl největší hypermarket
Kaufland v České republice, který stojí nedaleko pražské
ovatky Vypich. Tým ing. Miroslava Pajera jej dokoil
v rekordním čase za rok a i čtvra zákazníci jej mohli
poprnavšvit loni 17. září. Oslavy prvního výročí od
jeho otevření se na Vypichu propojily i s otevřením zre-
konstruovačásti přilehlého parku Ladronka. O jejich
vzájemné vazbě píšeme ve fotosloupku na straně 2.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Tichý bílý dům uprosed zelené zahrady
Most na R6 vyrobila divize 7 z 2100 tun oceli
Parkoviště nahradí obchodní dům Kaufland
Nová pěší zóna v historickém jádru Plz
Martinská ulice v Plzni spojuje Americkou třídu s his-
torickým jádrem města. Nepatří k velkým a rušným
bulvárům, naopak, řadí se do kategorie těch ulic, kde
se život i velkých měst přesna chvilku bezhlavě
valit dál a dál, kde má čas se zastavit, porozhlédnout
a popadnout dech. Nenabí obchodní domy a růz
super- či hypermarkety, ale je ideálním místem pro
vznik zajímavých malých krámků či útulných kavár-
niček a bister s edzahrádkami, kam se sednout,
vydechnout, něčeho se napít a jen tak poklábosit. Je to
prostě ulice, kde se člověk cítí příjemně.
Tohle všechno platí zhruba od poloviny letošního září,
kdy pracovníci divize 1 Metrostavu v čele s vedoucím
projektu Ing. Radkem hmem dokoili kolikaměsíč-
rekonstrukci a zrenovovanou Martinskou ulici předali
objednateli, a m pádem taveřejnosti.
„Nastoupili jsme 29. ezna, řekl stavbyvedoucí
Miloslav Ortmann. „Čekala nás kompletvýna inže-
rských sítí, tedy vody, plynu, elektrorozvodů veřejho
ostlea rekonstrukce kanalizace. To vše při zachování
plného provozu a ístupů do všech místních provozoven,
což v historické části města a při omezené šířce této ulice
nebylo vzhledem k nasazení potřebné mechanizace vůbec
jednouché (foto č. 1). Jako nejsložitěí se v průhu vý-
stavby ukázala být rekonstrukce kanalizace, protože vedla
koridorem vytesaným ve skále, kde niveleta dna stoky
byla silně proměnlis různými i zápornými spády. Celý
povrch stěn a rubu kleneb byl vytorkretován pro zajtění
stability a ochránění před navětráváním části pískovce.
Před provedením podkladních vrstev komunikace jsme se
museli vypořádat s nečekaným technickým problémem,
protože podloží pod komunikací bylo zcela neúnosné a ne-
vyhovující v takové ře, že které hodnoty únosnosti
byly i obžně měřitelné. Nakonec jsme to vyřili pomo
speclního polštáře z geotextílií a štěrku. Rekonstrukci
jsme pak uzavírali celoplošným položením žulové dlažby
a osazením městského mobiliáře.“
Mimochodem – původní stav dlažby v Martinské ulici
tak trochu připomínal přísloví „každý pes, jiná ves“. Včet-
chodníků zde bylo na relativně malém prostoru celkem
t různých druhů povrchu: dlažební kostky, asfalt, zám-
ková dlažba, leštěné kamenné desky a místníspecialita“,
tzv. plzeňská dlažba. Vše ve víceméně havarijním stavu.
Tento ponegalimatš vysídaly šedé štípa, dva-
krát opalované žulové dlažební kostky velikosti 12, polo-
žené v řádkové příčné skladbě (foto č. 2).
Chodníky opticky vyznačují žulové obrubníky bez
šlapu, odvodnění komunikace je zajišno podélm
žlabem umístěným v ose ulice. Starý a silně zarostlý
vodovod z přelomu 19. a 20. stole pro zajímavost:
na některých olověných ípojkách měl vyražené datum
1892 byl nahrazen novým řadem z tvárné litiny.
SoučasMartinská ulice tak, jak vypadá dnes,
s tou, která zde byla jtě zátkem letošní roku, společ-
– s nadsázkou řeno jen jméno. A Plzeň skala
novou část pěší zóny, která svým charakterem a posláním
nejenže paí k historickému jádru, ale která si v ničem
nezadá se stejným typem ulic, jakými se chlubí Píž,
Budapešť, Praha a vlastně každé velké evropské město.
–rip–, foto Josef Husák
1 2
1 2
Metrostav_17_10.indd 3 9/29/10 10:56:20 AM
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (246 ms)

Rendering Strana 4 (104054): (0/1) (238 ms)

Rendering Strana 3 (104052): (0/1) (283 ms)

Rendering Strana 2 (104051): (0/1) (282 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3114/vth120676-1.jpg

 i3114/vth120677-1.jpg

 i3114/bg104052.svg

 i3114/vth120679-1.jpg

 i3114/vth120673-1.jpg