Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 1
DDM Group Deset let společně
speciální příloha
Ptáme se: Ing. Pavla Šrámka,
ředitele divize 8 Metrostavu str. 2
Most na R6 vyrobila naše divize 7
z 2100 tun oceli str. 3
Tichý bílý dům uprostřed zelené
zahrady str. 3
Den otevřených dveří na
stavbách u jezu České Vrbné
ce ve fotoreportáži na str. 4
1. října 2010 / 17 / XXII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Z Brna do Plzně za 140 minut
Změny ve vedení oblasti
Hlavní stavbyvedoucí divize 1 Ing. Marek Veselý půso
od 1. září v propůjčené funkci jako oblastní ředitel pro
Moravskoslezský kraj. S regionem má bohaté zkušenosti –
jako vedoucí projektu tu naposledy dokončil stavbu Centra
zdravotních a soclních služeb ve Frýdku-stku.
Tiskský šotek
Omloume se všem čtenářům a zvště pamětníkům
za nesprávně uvedené jméno obce v minulé fotoreportáži.
Setkání stavbařů, kteří se podíleli na stavbě vodního díla
Želivka, se uskutečnilo v Nesměřicích nedaleko Zruče nad
zavou a ne v omylem zveřejných Nechranicích.
Utajená historie
i revitalizaci pražského
Klementina, jež první
etapu provádí ve sdre
tým Ing. Karla Hrdlovicse
z divize 9, našli stavbaři
mnoho pozůstatků, o kterých
nikdo nevěl. Pod základy
budovy třeba odhalili kanalizaci tvořenou masivními
kamenmi žlaby, která v místě vedla ještě před rokem
1556, kdy do prostor bývalého dominikánského kláštera
išli jezuité. Podlaha Zrcadlové kaple (foto) zase skrývala
základy středověkých domů. Objevily se i dosud skry
a cenné nástěnné malby. Zam budou jen zakonzervovány,
než investor najde prostředky na jejich zrestaurování.
Zala rekonstrukce Rathovy pasáže
Od 13. září je kvůli rekonstrukci pro veřejnost uzavřena
Rathova pasáž mezi ulicí Na Příkopě a Ovocným trhem.
Po dokončení stavby pasáž získá nový moderní vzhled
a její obchodní prostory nabudou na atraktivnosti. Vznikne
také nový přímý vstup z Ovocného trhu do Starého paláce,
kde sídlí DDM Group a Obchodní a spolenské centrum
Metrostavu. Provoz v paláci bude po dobu stavby částeč
omezen. Dokoení rekonstrukce, včetně vybavení
obchodních jednotek, se předpokládá v prvm čtvrtle
íštího roku. Na organizaci výstavby se podílí Metrostav
Development, stavební práce byly svěřeny divizi 9.
V pondělí 20. ří vyjeli první motoristé na nový, 23 km
dlouhý úsek jižčásti Pražského okruhu. Oddechli si
Prané, protože je v části města přestala dusit tran-
zitdoprava, i všichni ostatní, které při cestě zdržo-
valy kolony na Jižspojce. Čas k oslavě si jisnašel
i tým Ing. Radima Čápa z divize 4, který se na stav
obchvatu podílel. Také jejich práci ocenil prezident
České republiky Václav Klaus (foto č. 1 uprostřed).
Ze staveb s označením 512, 513 a 514, které byly
uvedeny do provozu současně, se Metrostav podílel na
první. Divize 4 i ní pracovala ve sdruže se společ-
nostmi Dálniční stavby Praha, Skanska a Pražské silniční
a vodohospodářské stavby. Koncem roku 2008 její tým
pod vedením Ing. Čápa zahájil práce na výstavbě více než
tříkilometrové části rychlostní komunikace, která kromě
hlav trasy zahrnovala i osm mostů, téměř čti kilo-
metry protihlukových stěn, přeložky sítí, ilehlé cesty,
meliorace, tři retenční nádrže a úpravy vodotečí.
„Chtěl bych poděkovat za to, že tato stavba vůbec
vznikla. Poebují ji nejen všichni Praža, ale i celá re-
publika,“ řekl prezident Václav Klaus při slavnosti u rado-
tínského portálu lochkovského tunelu a doplnil: V před-
chozích projevech ministr dopravy t Bárta a pražský
primátor Pavel Bém děkovali spíše politikům. bych
chtěl poděkovat těm, kteří tady pracovali a odvedli obrov-
ský kus práce – od šéfů firem až po posledního dělníka.“
Kvůli vysokým protihlukovým stěnám řidiči na nové
rychlostní silnici ani nepoznají, kde jedou po mostě.
„Na úseku 512 se žeme pochlubit hned výstavbou jeho
dvou největších – devítipolového přemostění Dobřejovic-
kého potoka a valého rybníku a pětipolového mostu
přes údolí Botiče u Kocandy,říká Ing. Čáp. „Ten první
ří es 250 metrů, vede však jen asi čti metry na te-
rénem a funguje jako eklenutí biokoridoru (foto č. 2).
Ocelovou část jeho spřažené konstrukce vyrobila a dodala
divize 7. Železobetonové přemostění, které botičské údolí
přec ve výšce 18 metrů (titulní foto), zase vyrobili
zaměstnanci našeho provozu mostních technologií.“
Celý úsek, na kterém při ražbách cholupického tunelu
pracovala i divize 1 firmy Subterra, zahrnuje ve 23 km
lky mezi Slivencem a Modleticemi i 2,3 km dlouhou
estakádu přes údou Radotína. Jeho součástí je 425m
most es Lochkovské údolí, vedený ve šce až 65 m,
a dva tunely – 1,7 km dlouhý tunel Lochkov a téměř dvou-
kilometrový tunel Cholupice. Na komunikaci, jejíž stavbu
spolufinancovaly fondy EU, funguje nejmoderněí tele-
matický sysm řízení provozu, který by l zaručit bez-
problémový a plynulý provoz až 70 tisíc vozidel za den.
Propojení dálnic D1 a D5 s rychlostními silnicemi
R4, R6 a R7 spojí naši lniční síť od východu na západ.
Zrychlí tranzitní dopravu i pohyb po Jižní spojce a Barran-
dovském mostě. Teď jen všichni motoristé doufají, že stej-
rychle bude dokončena i drupolovina metropolit-
ho obchvatu přesněji dva její poslední úseky, které by
měly Pražský okruh uzavřít na východě mezi Modleticemi
a Běchovicemi a na severu mezi Ruzyní a Satalicemi.
Na dosah od centra
V Praze Pod Tyršovým vrchem se 10. a 11. září sešli
zájemci o nobydlení. Při dni otevřech dveří měli
nejleí možnost dozvět se od makřů podrobnos-
ti o stejnojmenném projektu, který nabízí Metrostav
Development. Přímo si prohlédli i rozestavěný objekt
a dozvěděli se všechny podrobnosti, které je zajímaly.
V rámci projektu Pod Tyršovým vrchem vyroste
v Michli, v klidné oblasti nedaleko snadno dostupného
centra Prahy, třicet nových bytů s balkony a terasami viz
www.tyrsuvvrch.cz. Jejich výstavbu společnost Subterra
zahájila v červenci 2009 a práce na objektu se už dnes
chýlí ke konci. V bytech jsou hotové vyzdívky, omítky
i hrubé rozvody TZB a pracují v nich obkladači. Fasádníci
už zahájili i provádění probarvené omítky (foto). Kolaudaci
naši developi pnují na začátek íštího roku.
Zájemci o bydlese ímo na místě seznámili s na-
bídkou bytů a mohli prodiskutovat možnosti jejich interi-
érových úprav se zástupci klientského centra METROS.
V Ostravě uspořádal Metrostav Development Den
otevřech dveří 17. září. Registrovaní a pozva zájemci
o byty a nebytové prostory v domě nazvaném Ostravská
brána se sešli na slavnostním otee jeho kavárny
CAFE COX. Nejen, že se zde dozvěděli všechny novinky
o designovém projektu, kde bydlí nebo brzo budou bydlet
či podnikat, ale ochutnali i kávu a speciality, které bude
kavárna nabízet. Více na www.ostravskabrana.cz.
–red–, foto archiv Metrostav Development
Návšvy z Finska
V září zavítaly do Prahy dvě skupiny finských návštěv-
níků, které se zajímaly zejména o práci Metrostavu.
stupci investora pro výstavbu metra v Helsinkách,
jejich radní a edstavitelé města Espoo zavítali začát-
kem září do tunelů Blanka a na stanice metra Střížkov
a Kobylisy. Naši specialisté jim přiblížili i budování tune
na Islandu a edstavili výstavbu trasy V. A pražského
metra. O práci Metrostavu se fití hosvyjádřili velmi
pochvalně a utali naši angažovanost i stavmetra
v Helsinkách, pro něž divize 5 razí přístupové štoly.
V polovině září s navštívilo také přes 30 studen
z Technické univerzity v Helsinkách, které doprovázel
Ing. Robert Dosl z centrály Metrostavu (foto). Kromě
Blanky si prohlédli dokončovanou budovu Fakulty ar-
chitektury ČVUT v Dejvicích. Zajímaly je naše aktivity ve
Finsku a projevili zájem s mi i nale spolupracovat.
1 2
Metrostav_17_10.indd 1 9/29/10 10:56:13 AM
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2010, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (234 ms)

Rendering Strana 2 (104051): (0/1) (229 ms)

Rendering Strana 1 (104048): (0/1) (263 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3114/vth120673-1.jpg

 i3114/bg104048.svg

 i3114/vth120676-1.jpg

 i3114/vth120677-1.jpg

 i3114/vth120679-1.jpg