Turisté se mohou těšit na

novou lávku přes Ohři

30. září 2020 / 17 / XXXII

více ve fotoreportáži na str. 4

Ptáme se: Pavla Franze, MBA,

ved. střediska LOP divize 3 str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

A .S.

Rezidence pro studenty

Dceřiná společnost SQZ pracuje na

dálnici u Berlína str. 2

Stavbaře v pražském Žižkově čeká

příprava muzejních expozic str. 3

Divize 8 zahajuje další projekt

v jaderné elektrárně Temelín str. 3

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Divize 9 na zakázce v Hradci Králové

Metrostav zahájil kompletní rekonstrukci interiéru

Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové (UHK)

na náměstí Svobody. V rámci kompletní rekonstrukce

interiéru budovy vznikne také přístavba, která pomůže

rozšířit výukové kapacity. Od roku 2022 ji bude využívat

na 1200 studentů, kteří aktuálně Filozofickou fakultu

UHK navštěvují. Budova na náměstí Svobody již delší

dobu neodpovídala rostoucím požadavkům na studijní

infrastrukturu. Hotovo a předáno by mělo být do dubna

2022. Po dobu rekonstrukce bude veškeré dění filozofické

fakulty přesunuto na budovu E v ulici Víta Nejedlého.

Slavnostní otevření

v Lounech

Přestřižením pásky byla

v pátek 11. září uvedena

do provozu Městská

plavecká hala v Lounech,

kterou realizoval tým

divize 8. Akce se zúčastnili

ředitel této divize Ing. Petr Ort, zástupci vedení města,

ale také například bývalý hokejový brankář Milan

Hnilička, který v současné době vede Národní sportovní

agenturu. Nová plavecká hala stojí v místě staré a nabízí

pětadvacetimetrový bazén se šesti drahami, wellness část

s venkovní vířivkou či 80 m dlouhý tobogán.

Tři diplomy za dopravní stavby!

Galavečerem v Betlémské kapli vyvrcholil v úterý 22. září

17. ročník soutěže Česká dopravní stavba, technologie,

inovace roku 2019 ČKAIT. V kategorii dálničních

a silničních staveb cenu získal projekt Rekonstrukce mostu

v Lysé nad Labem. Ve sdružení ji vedl Ing. Richard Rakouš,

který navíc získal i Cenu ČKAIT pro stavbyvedoucího. Cena

poroty putovala Výstavbě dálnice D3, Bošilec–Ševětín

a tentýž projekt obdržel i Cenu Ministerstva dopravy

ČR. Tituly vítězům předal místopředseda vlády, ministr

průmyslu a obchodu a ministr dopravy Karel Havlíček. Na

ČVUT putovala Cena Metrostavu za nejlepší diplomovou

práci, kterou předal generální ředitel Metrostavu

Ing. Jaroslav Heran. Všem oceněným gratulujeme!

Škoda nadále

v naší flotile

V září se vedení společnosti

ve spolupráci se Střediskem

osobní dopravy divize 11

podařilo se společností

Škoda Auto uzavřít novou

Rámcovou kupní smlouvu,

která upravuje všeobecné i obchodní podmínky na dalších

pět let. Díky vyjednávání, které bylo podpořené stabilitou

a velikostí naší firemní flotily, se podařilo dohodnout velmi

dobré podmínky, což je v dnešní turbulentní době úspěch.

Obchodní úspěchy

Na následujících řádcích uvádíme výběr projektů,

které doplní výrobní program naší společnosti pro

další období. Během léta jsme úspěšně vysoutěžili

a podepsali smlouvy na tyto vybrané stavby:

1. Rekonstrukce a dostavba hotelu InterContinental,

Praha 1. Divize 9 a 3.

2. Výstavba bytových domů Rezidence na Palouku,

Silver Port, Praha 10. Divize 9.

3. Rekonstrukce Filozofické fakulty Univerzity HK,

Hradec Králové. Divize 9.

4. Rekonstrukce a dostavba SOŠ, Ústí nad Labem.

Divize 8.

5. Rekonstrukce Staroměstského jezu a výstavba

rybího přechodu, Praha 1. Divize 6.

Ing. Rostislav Štajer

Metrostav_17_2020.indd 1

V Holešovicích na rohu ulic Partyzánská a Na Zátorách vyrostl nový devítipodlažní dům (foto), který bude určený k ubytování zejména zahraničních studentů. Stavbu moderní a na

tuzemské poměry luxusní tříhvězdičkové ubytovny nazvané Student House řídí tým Ing. Petra Macháčka z divize 3. Více se dočtete na str. 3.

Foto Petr Adámek

Divize 8 se pustila do oživení památky v Liberci Hořín láká veřejnost

„Rekonstrukce památkově chráněných objektů v našem oblastním zastoupení často neprovádíme. Liebiegův palác v Liberci je navíc nádherný, a proto se už

na jeho přestavbu všichni těšíme,“ uvedl při zahájení

zakázky Alan Horušický, přípravář z projektového týmu

Ing. Ondřeje Holce z divize 8.

Novorenesanční rodinné sídlo barona Johanna Liebiega mladšího, syna zakladatele textilního průmyslu v severních Čechách, dostavěl v roce 1872 známý liberecký

architekt Gustav Sachers. Z většiny třípodlažní, částečně

podsklepená vila má čtyři křídla s centrálním nádvořím

(foto) a je v ní dodnes možné obdivovat vysokou úroveň

umělecko-řemeslných detailů. V zahradě, kde rostou až

250 let staré stromy, doplňují hlavní budovu obslužné

objekty – domek zahradníka, dvoupodlažní garáže či altánek. Patřil k nim i stylový skleník, který stavbaři obnoví.

Od roku 1953 až do roku 2013 využívala Liebiegův palác

Oblastní galerie, od roku 2014 je opuštěný.

Liberecké zastoupení divize 8 Metrostavu provede

rekonstrukci a přestavbu celého komplexu na polyfunkční komunitní centrum spolu se společností CL-EVANS.

Zastoupení firem v dodavatelském sdružení je rovnocenné a technici ze společného realizačního týmu už dnes

počítají s tím, že pro některé subdodávky využijí vlastní

kapacity Metrostavu.

Díky dvěma moderním výtahům bude budova kompletně bezbariérová. Zcela nové budou veškeré vnitřní

rozvody či technická zařízení a rozšíří se i hygienické

zázemí pro návštěvníky. Jedinou viditelnou novinkou

v exteriéru Liebiegova paláce se stane vřetenové požární

schodiště u jihovýchodního rohu objektu, které je navrženo jako stroze technická konstrukce z ocelových, žárově

pozinkovaných profilů a pororoštů.

Důstojné místo k setkávání

Stavební práce potrvají zhruba 20 měsíců a po jejich skončení začne novorenesanční palác sloužit jako komunitní

centrum, místo pro mezigenerační setkávání. V budově

proto budou společenské místnosti, klubovny, tělocvičny, kavárna, výtvarné ateliéry nebo počítačové učebny.

V přízemí navíc vznikne víceúčelový audiovizuální sál

s kapacitou až 50 návštěvníků.

Obnovena bude také parková zeleň, vstup do areálu

z Komenského ulice nebo zděný zahradní pavilon. Tento

opravený a nově zpřístupněný altán společně s nádvořím

poslouží pro venkovní kulturní akce, například koncerty,

trhy, jarmarky nebo svatební obřady. V patře historické

remízy vznikne dětský koutek. Stavbaři by měli svou

práci ukončit v březnu 2022. Většinu nákladů na oživení

novorenesančního areálu uhradí Evropská unie.

Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu

Udržet památkovou hodnotu

Při slavnostním poklepu základního kamene stavby

27. srpna Jan Brejcha, specialista z architektonického

ateliéru Masák & Partner, uvedl: „Naším základním úkolem bylo nalézt taková řešení, která dokážou udržet autentickou kulturně-památkovou podstatu objektu, rehabilitovat nevhodně upravené nebo zaniklé části paláce i areálu,

a vše citlivě doplnit o nezbytné technicko-provozní prvky

související s plánovaným veřejným využitím.“ Stavbaři

proto musejí při přestavbě co nejvíc pracovat s materiály

běžnými v době výstavby budov. Novodobé hmoty až na

nezbytně nutné výjimky používat nebudou.

Téměř 700 návštěvníků přišlo v pátek 18. září na Den

otevřených dveří stavby Úprava ohlaví plavební komory Hořín. Jihočeský tým divize 6 zde už nějaký čas pracuje na rozšíření průjezdného profilu vodního díla z 11

na 12 m a hlavně zvýšení podjezdné výšky památkově

chráněného mostu na 7 m, aby zde mohly projet větší

osobní lodě a lodě s kontejnery.

Lidé u zdymadla v Hoříně viděli unikátní ocelovou

vnitřní kostru nového zdvižného mostu či měli možnost

naposledy spatřit jeho obkládání 120 let starými kameny

i prostory strojovny hydrauliky, která bude zvedat konstrukci mostu o hmotnosti 400 tun. Odborníci přímo na

místě odpovídali na dotazy veřejnosti, mezi Mělníkem

a komorou jezdila loď a vozila zdarma příchozí. Plavební

komora Hořín je totiž i přes probíhající práce v provozu.

Připomeňme, že stavbaři zde během letošního jara

osazovali vrata a plavební komoru na léto provizorně zprovoznili. Na přelomu dubna a května zde největší mobilní

jeřáb v České republice položil ocelovou konstrukci mostu

přes ohlaví. Investorem tohoto zajímavého projektu v Hoříně je Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR), celá modernizace 10 km dlouhého plavebního kanálu Vraňany–Hořín

vyjde asi na dvě miliardy Kč. Projekt je spolufinancován

Státním fondem dopravní infrastruktury a EU.

–red–, foto archiv ŘVC ČR

25.09.20 13:54