Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 3
Nová kolej uvítá studenty už letos na podzim
Divize 3 Metrostavu dokončila výstavbu students
koleje The Fizz v Praze v Holešovicích (foto č. 1).
Devítipatrový objekt s více než pěti stovkami pokojů
a společnými prostorami v přízemí a prvním podlaží
edstavuje největší anepochybně nejmoderjší pro-
jekt studentsho bydlení vČeské republice.
Reprezentativní novostavba s francouzskými okny
austupujícím horním podlažím výrazně zlepšila neutě-
šený vzhled chátrací lokality naczecí se mezi tram-
vajovými zastávkami pro vstup do metra C ve stanici Ho-
lešovice. Původní zástavba prvorepublikových obytných
domů tam byla zdemolována už před 40 lety anásledující
pokusy ovyužití skončily uzemních pra.
Tým divize 3 začal se stavbou této soukromé student-
ské koleje v listopadu 2018. Přeste se zde podobně
jako u jiných staveb objevily během nouzoho stavu
problémy, dílo odevzdali vdohodnutém termínu. „Největší
ekážka nás čekala hned na začátku, kdy jsme vrámci
zajtění stavební jámy azemch prací narazili na velké
množství skrytých pilot velkého průměru ana další zákla-
dové konstrukce, okterých nebyly žádné záznamy. Všech-
ny tyto konstrukce byly na místě vytěženy arecyklovány,
vzpomíná vedoucí projektu Ing.Petr Macháček.
Potíže s přístupem na staveniště bylo nutné řešit
pronájmem sousedního pozemku, kde vznikla příjezdová
rampa. „Náš objekt plynule navazuje na sousední budovu,
se kterou vytváří uzavřený vnitroblok. Po celou dobu vý-
stavby jsme tak byli pod dohledem jech obyvatel. Další
komplikací byla soužná tramvajová trať, jejíž trakční
trolejové vedení nám znemožňovalo využití mobilních
jeřábů po vnějším obvodě budovy,“ibližuje průběh
výstavby inženýr Macháček.
Komfortní ubytování a špičkové služby
Nový komplex je podle vedouho projektu skutně po-
zoruhodný: „Klasický velkoměstský fort budovy včet-
ně architektonického řešení fasád, nově vybudovaného
široho bulru spolu se stromořadím krásně zapadá
adopuje tradiční okolní zástavbu této části Holešovic.
Zpohledu funnosti avybavení se jedná omoderní ob-
jekt sinfrastrukturou odpovídající posledním trendům.“
Kolej má jako součást mezinárodní sítě studentských
rezidencí The Fizz poskytovat ubytování aslby ve stan-
dardu západní Evropy. Nabízí 539 pokojů, ztoho 136dvoj-
lůžkových, všechny skoupelnou avlastní kuchyňkou. Ve
společných prostorách (foto č. 2) nechyjí studovny,
kinosály, party místnost nebo terasa se sky-barem.
Blanka Růžková, foto Petr Adámek
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Metrostav zahajuje vTemelíně další projekt
Tým divize 8 dokončil přípravu projektové dokumen-
tace pro zakázku s názvem Přístavba BAPP v areálu
jaderné elektrárny Temelín (foto). Od října by měli
stavbaři mít kdispozici staveniště azahájit tak práce,
které mají být dokončeny do prosince příštího roku.
Kromě demolice dosavadní malé přístavby je čeká
výstavba jednolodní haly, která bude připojena ke stá-
vající budově aktivních provozů (BAPP).ístavba bude
sloužit jako skladovací hala pro nové zařízení, které se
bude využívat kmanipulaci sobalovými soubory, vnichž
je umístěno nové nebo vyhořelé jaderné palivo.
Tern dokončení nedává mnoho prostoru. „Provoz
budovy BAPP nesmí být omezen. Skrze stavbu povede
jediný transportní koridor pro dopravu čerstho paliva
a dalších materiálů. Jednou ze stěžejních podmínek je,
že pokud dostaneme od investora žádost, mume do
72 hodin umnit průjezd drážho vozidla. Nebo že
musí být průžně umněna doprava čerstho paliva
atransporty dalších zařízení umístěch vaktivch díl-
ch,“ vysvětluje vedoucí projektu Jan Lučka. Při vstupu
do kontrolovaho pásma musí každý pracovník projít
es tzv. hygienickou smku, kde všatnách odevzdá své
oblečení, převlékne se do přiděleho oděvu žluté barvy
a zároveň dostane dozimetr, který zaznamenává dávku
radiace. Na něco podobho jsou stavbaři divize 8 zvyklí.
Metrostav pracuje na projektech pro jadernou elektrárnu
Temelín (ETE) od roku 2013 avareálu elektrárny realizuje
vsoučasné době daí dvě stavby. Pro iera Lku je
vTemelíně přístavba BAPP už dvanáctou zakázkou.
„Velkou výzvou tohoto projektu bude transport v-
kerého nářadí a materlu, který při výstupu z aktivní
zóny musí být proměřen pracovníkem radiní kontroly.
i odstávkách bloku přitom trvá průjezd vstupní bránou
často ivíce hodin apovolení pro vjezd je nutné vizovat
dva dny předem,“ uzavírá Jan Lučka s tím, že všechny
osoby, které docházejí do elektrárny, musejí mít plat
vstupní školení apsychotesty.
Blanka Růžková, foto Profimedia.cz
Most uDrahoňova Újezdu hotov už za pár týdnů
Jen sedm měsíců bude stačit týmu Ing.Tomáše Hnoj-
ského zdivize 5, aby zrekonstruoval most přes potok
Koželužka u obce Drahoňův Újezd, která se nachá-
zí zhruba čtyři kilometry severozápadně od Zbiroha.
V pravém slova smyslu ale o rekonstrukci nepůjde.
Stavbaři nejprve vtěsném sousedství původního mos-
tu postavili provizorní, následně tenvodní odstranili
ana jeho místě na základě zadání pro Správu aúdržbu
Plzeňského kraje vybudovali nový.
Ještě předtím, než se stavbaři mohli pustit do demoli-
ce původního mostu, museli v okolí vykácet stromy apřes
potok vybudovat provizorní přemostění délky 36 m (foto
č. 1) a část trasy, po níž mohla být odkloněna doprava.
„Demolice původního staho mostu začala 4. června
a trvala pět dní. Kromě odstranění stavby jsme museli
ochránit potok Kelku ajeho koryto před pkozem.
To samo o sobě bylo složijší než vlastní demolice,“
vzpomíná stavbyvedoucí Ing.David Tampier. Poté začaly
práce na nom mos, který tvoří železobetonová polo-
rámová nosná konstrukce odvou poch, která je zale
hlubinně na pilotách. Na šířku most pojme jeden jízd
pruh v kažm směru. Stavbi nejprve most hlubinně
zalili, vybudovali základy a spodní stavbu. Ta je již
dokončena (foto č. 2). „Vsoučasné době probíhá mon-
táž skruže a bední pro nosnou konstrukci,“ dopuje
vedoucí projektu Ing. Tomáš Hnojský. Následovat bude
betonáž nosné konstrukce a říms, pak stavbaři musejí
provést izolaci mostovky azasypat přechodové oblasti.
Poté přijde na řadu pokládka asfaltů ana závěr montáž
veškerého nezbytného příslušenství mostu.
„Kompletní zalení mostu pro nás subdodávkou
prováděla dceřiná společnost Pragis. Kolegové se museli
vypořádat se složitými geologickými podmínkami. Ty
komplikovaly nejen vlastní zalení mostu, ale imontáž
štětovnicových jímek. Navíc se objevil velký přítok pod-
zemní vody, takže jsme museli vešit itento probm,“
říká stavbyvedoucí Ing.Tampier.
echny práce v soasné době probíhají podle
stanoveného harmonogramu, takže dokončení nového
mostu by už nic nemělo bránit. Motoristům by měl začít
sloužit už za několik týd.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
metrů je dlouhý Staroměstský jez mezi Kampou a Novotného
lávkou vPraze. Rekonstrukce, kterou provede Metrostav, má
vrátit jezu jeho původní podobu ze dřeva a kamenů.
1 2
Stavbe čeká příprava muzejních expozic
Zhruba před dvěma lety začala rekonstrukce komplexu budov Armádho muzea Žižkov v Praze. Rozsáhlé obnovy
se ujaly hned dvě naše divize, ato týmy zdivize 1 adivize 3 pod vedem Ing.Martina Kocha. Na konci rekon-
strukce by se zásadně měly rozšířit prostory muzea, ato zhruba na trojnásobek, avPraze by tak mělo vzniknout
jedno zvůbec největších vojenských muzeí vEvropě.
Jde o první komplexní rekonstrukci muzea v jeho
ř devadesátileté historii a s nadsázkou se dá říct,
že naši stavbaři to vzali skutečně „od podlahy“. Stavební
část zahrnuje rekonstrukci celé budovy včetně vybudová-
ní nových prostor, které vzniknou mimo jiné zastřením
původně otevřené dvorany (foto). Nově koncipovaný bude
také vchod do muzejch expozic. Vstupovat se do nich
bude z boku hlavního schodiště, vstup bude umístěn
vpodzemí aodtud pak návšvci zamíří do jednotlivých
lů. Vedle výstavních sálů vzniknou ity předškové.
Rozsáhlé sanační úpravy
Vraťme se ale na zátek rekonstrukce. Nedlouho po
zahájení prací vroce 2018 čekalo na stavbaře nemilé pře-
kvapení. „Při projekčních pracích nebylo možné provést
podrobný statický průzkum, protože muzeum bylo v
době v plném provozu. Po kompletm odkrytí starých
konstrukcí se tak ukázalo, že prakticky všechny static-
ky důležité konstrukce jsou v havarijm stavu. Museli
jsme tedy prost rozsáhlé sanační úpravy avněkterých
případech nahradit staré konstrukce novými,“ vzpomíná
vedoucí projektu Ing. Koch na náročné začátky. Využili
itom nejen sanní hmoty, ale iuhkové lamely včet-
ně protipární ochrany. Zkonstrukčního hlediska bylo
zajímavé ispeciální založení nově vzniklých konstrukcí.
Hrubá stavba je již dnes kompletně dokončena apro-
vedeny byly takéveškeré technologie bez finální komple-
tace. Ta v soasné době finuje stejně jako práce na
podlahách aomítkách, na některých místech už se ta
maluje. Během následujících týdnů se týmy zobou divizí
Metrostavu sousedí na přípravu muzejních expozic. Po-
dle vedoucího projektu spolupráce perfektně funguje, tak-
že si stavbi poradili kromě sanačch prací isdalšími
záludnostmi, které se během uplynulých dvou let objevily.
Vyřešili náročnou logistiku zásobování stavby vdůsledku
velmi omezeného příjezdu aporadili si isnepříliš dobře
zkoordinovanou projektovou dokumentací, která vznikla
už vroce 2016 azpůsobuje průtahy vrealizaci během celé
stavby. Přesto Ing.Martin Koch věří, že termín dokoe
na podzim příšho roku není vtuto chli nijak ohren.
Martina Vampulo
Foto archiv Metrostavu
K čemu slouží BAPP?
Vbudově aktivch pomocných provozů (BAPP), která je
jako důležitá součást jaderné elektrárny ustěna vbez-
prostřední bzkosti výrobch bloků, prohá příjem,
kontrola askladování čerstvého paliva, čištění plynných
akapalch radioaktivch médií, skladování kapalných
radioaktivních odpa, oprava zařízení zkontrolované
ny, dekontaminace částí primárního okruhu a velmi
ležitá hygienická smyčka pro vstup a výstup do/z
kontrolovaného pásma.
Metrostav_17_2020.indd 3Metrostav_17_2020.indd 3 25.09.20 13:5425.09.20 13:54
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (724 ms)

Rendering Strana 4 (102248): (0/1) (727 ms)

Rendering Strana 3 (102247): (0/1) (774 ms)

Rendering Strana 2 (102246): (0/1) (773 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2874/vth118408-1.jpg (3x)

 i2874/vth118409-1.jpg (3x)

 i2874/bg102247.svg

 i2874/vth118410-1.jpg (3x)

 i2874/vth118404-1.jpg