Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 2
Projekty společnosti BeMo ve Velké Británii
Zaměstnanci Společnosti BeMo Tunnelling (BeMo)
sobí mimo jiné ve Spojeném království: poskytují
know-how při budování dvou jaderných reaktorů na
jihozápadě Anglie či se překvalifikovali pro soutěž na
výstavbu silničního obchvatu britského Stonehenge.
Hinkley Point C – OH2231 Marine Works, Somerset
Projekt spočívá vprach na šachtách atunelech pro pří-
vod chladicí vody jaderch reaktorů jaderné elektrárny
Hinkley Point C na pobřeží Bristolsho zálivu. Od začátku
roku 2018 zde naše dciná společnost BeMo Tunnelling
UK (BeMo UK) velmi úspěšně podporuje svou partner-
skou společnost Balfour Beatty formou poskytování od-
borníků, projení podpory azajišm speciálních strojů
azízení. Naším hlavním úkolem je nezávislá expert
adoprovodná činnost při ražbě tunelu pro přívod chladicí
vody metodou NRTM (foto). Naše aktivity byly navíc také
rozhodující v oblasti poradenství (know-how transferu)
i výstavbě tří tunelů metodou TBM azhotovování žele-
zobetonových vnitřních plášťů.
Práce spojené s ražením tunelu pro přívod chladi
vody budou ukončeny pravpodobně letos na podzim.
Činnosti ze strany společnosti BeMo se tak završí. Vnej-
žádanějších okamžicích výstavby společnost BeMo na
staveništi zastupovalo až osm specialis. Vpolovině roku
2022 by měla odstartovat druhá etapa pod názvem Off-
shore SCL Connections, přičemž rozsah neho vstupu
není ještě detailně definován.
Stavební záměr A303 Stonehenge
Daí podstatná část naší aktuální činnosti ve Velké Bri-
tánii spočívá ve zpracování strategických celoplošných
nadek na významné tuneřské projekty, kde se společ-
nost BeMo účastní ve sdružení. Náplní jsou isubdodávky
pro velká sdružení na jich projektech adaí zakázky
zaměřené na poradenství.
Mezi „tunelářské velkoprojekty“ aktuálně patří staveb-
ní záměr A303 Stonehenge, což bude novostavba silniční-
ho obchvatu světoznámého prehistorického monumentu,
který se naczí necelých 100 km západně od Londýna.
Tento významný infrastrukturální projekt má za cíl vytvo-
řit novou dvouproudou silnici stunelem aodvést dopravu
zproslulé ikonické oblasti.
Široce dimenzovaná kombinace nabídek má pro spo-
lečnost BeMo UK na trhu výstavby tunelů ve Velké Británii
vnejblších letech zajistit její základní vytíženost. Do jaké
míry se vodvětví stavebnictví projeví brexit či koronavi-
rová krize, se ještě nedá přesně odhadnout. Abychom
dokázali na takovéto tendence rychle zareagovat, naše
dciná společnost BeMo UK systematicky posiluje s
zastoupení přímo na místě. Zdař Bůh!
Thomas Wechner, Robert Dostál
Nové zázemí pro
chrudimskou policii
Na okraji průmyslové zóny bývalého státho podniku
Transporta Chrudim vyrostlo nové reprezentativní síd-
lo pro Územní odbor Policie České republiky (foto č. 1).
Vybudoval ho Metrostav, konkrétně tým pod vedením
Ing.Jaroslava Sýkory zdivize 9, jako vedoucí účastník
sdružení. Slavnostní otevření objektu se uskutečnilo
22. září za účasti ministra vnitra Jana Hamáčka.
Chrudití policisté se tak mohou nastěhovat do no-
vých prostor. Kdispozici budou mít šest navzájem propo-
jech objektů varlu ocelkové ple 9500 m
2
. Hlavní
budova má pět pater ajsou vní ustěné kanceláře (foto
č. 2), cely, kotce pro psy (foto č. 3) avýslechové místnosti
(foto č. 4). Vnovém sídle je také kromě administrativní
části pamatono na tělocvičnu (foto č.5), selnici, ga-
ráže, opravnu techniky ačerpací stanici (fotoč. 6).
red, foto Petr Adámek
Pavla Franze, MBA,
vedoucího sediska LOP divize 3
Již 27 let se pohybuje s drobnou přestávkou v obo-
ru lehkých obvodových pšťů (LOP). Prošel všemi
možnými pozicemi od přípravy výroby až po finální
realizaci projektu. Smyšlenkou založit středisko LOP
avytvořit vlastní výrobní kapacity přišel před třemi ro-
ky Ing.Martin Plch, aco se zpočátku zdálo málo prav-
podobné, se společnými silami podařilo uskutečnit.
žete představit hlavní činnosti veho střediska?
plní střediska LOP je zajtění dodávek obvodových
plášťů budov a interrových konstrukcí, primárně na
zi skla ahliníku (okna, dve, fasády, světky) včetně
dopujících produktů, jako jsou automatické dveře, po-
žární přely, žaluzie, markýzy atd. Disponujeme vlast-
ními projekčními kapacitami, které využíváme nejen pro
vlastní zpraconí dokumentace, ale i pro optimalizaci
technických návrhů LOP pro jednotlivé projekty již vjejich
zárodku, kdy se snažíme splnit představy našich partnerů.
Nelnou součástí střediska jsou útvary kalkulace zaká-
zek, přípravy výroby, nákupu avýrobních kapacit, kte
me zajištěny vní dceřiné společnosti M3 Fasády. Ve
středisku LOP spolu sM3 Fasádami pracuje 53 kolegů.
Dceřiná spolnost M3 Fasády, jíž jste jednatelem,
vznikla loni vzáří. Můžete připomenout okolnosti zalo-
žení firmy ajejí hlavní zaměření?
te pravdu, loni v září Metrostav převzal 100% podíl
ve společnosti. Již předtím jsme se poleli na udrže
fungování zázemí vNymburku, kdy bylo nutné dokončit
rozpracované projekty LOP pro naši společnost. Klíčovým
okaikem bylo získat důvěru zaměstnanců ve výro. To
se podařilo avýroba pokruje pod hlavkou M3 Fasády
víceméně vpůvodním obsazení.
Jak byste po roce zhodnotil fungování M3 Fasády?
Jak jsem naznačil již vedchozí odpovědi, poleli jsme
se na fungování dlouho před vstupem do společnosti
a důležité bylo, abychom zajistili pro výrobu dostatek
práce. Nebylo to jednoduché, ale postupně se nám dilo
víc avíc výrobní kapacitu zaplňovat. Základním kritériem
hodnocení po převzetí firmy bylo zajistit co nejíve sa-
mofinancování výroby adnes mohu sklidným svědomím
říci, že se nám to společně skolegy daří amáme ipozitiv
výhled do dalšího období.
Jsou vípravě nějaké zajímavé zakázky?
Zajímavých zakázek je na trhu více. Každou chli si mu-
sím uvědomovat, že velký projekt se získává dlouho před
vlastním zahájením stavby. Je nezbytné se k takovým
zakázkám dostat včas apolet se na jejich přípravě nej-
pe ve fázi, kdy se investor rozhoduje ovzhledu projektu.
Prostě je to běh na dlouhou trať apro nás je to výzva se
ktakovým projektům dostávat víc avíc.
Pracujete na fasádě nové regionální centrály ČSOB
vHradci Králové. Můžete stavbu přiblížit?
Projekt ČSOB HHQ Hradec Králové je zakázka již ztěch
velkých. Objekt je ze 70% oplášn modulovou fasádou,
která se vyrábí vM3 Fasádách. Předvýroba jednotlivých
bloků oplášní odstartovala letos vdubnu aprvní bloky
se začaly na stavbě osazovat v šesm měsíci. V čase
zahájení montáže jsme měli předvyrobeno 350 modulů
zcelkového počtu 617. Když jsem dnes odjížděl ze stavby,
byl již pšť budoucí regionální centrály hotov zvíce než
90 %, a to včetně ostatních poitých konstrukcí, jako
jsou sloupko-příčkové fady, okna asvětky.
Na který projekt zminulosti rád vzpote?
Za ty roky jsem se zúčastnil mnoha realizací, ale první je
jen jedna. Bylo to pouhých 17 oken na benzince vBřeclavi
vroce 1993. Musel jsem si je jet zaměřit, připravit podkla-
dy pro výrobu, polet se na výrobě apotom ina montáži.
Okna jsou na benzince dodnes.
Na co byste se rád zaměřil vnásledujím období?
Na to je poměrně jednoduchá odpověď: chtěl bych se
zaměřit na fungoní útvaru, za který zodpodám. Rád
bych dokázal, že se vyplatí realizovat lehké obvodové
pláště snaším kolektivem.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
SQZ pracuje na modernizaci dálnice uBerlína
Německý zhotovitel vozovky cementobetonového kry-
tu BT Beton – Technik GmbH oslovil laboratoře ní
dceřiné společnosti SQZ k provedení kontroly kvali-
ty množství a prostorové orientace výztužných prv-
ků zabudovaných vpříčných srách cementobetono-
vých desek na realizovaných čtyřech úsecích dálnice
A10/ A24 pomocí georadarové metody. Soasně do-
šlo kporovní výsledků nedestruktivních metod ní
aněmecké laborate, která používá obdobné zízení
MIT-SCAN2-BT. Výsledky naší laboratoře zcela odpo-
dají skutečnosti aspolečnost SQZ tak získala příslib
dlouhodobější spolupráce.
Jde oprojekt podnázvem Availability Model A10/A24
Neuruppin to Pankow, který je vNěmecku realizován jako
první z11 infrastrukturch PPP projektů zahájech mi-
nisterstvem dopravy vroce 2015. Týká se modernizace
lnice ocelkové délce 64,2 km. Stavební práce pro
konsorcium BAM-PGGM and HABAU.
Spolupráce SQZ na projektu byla zařena na prove-
dení měření pomocí georadaru astanovení polohy výztuž-
ch prvků (kluzných trnů) víčch spárách cemento-
betonového krytu vozovky dálnice. Pracovníci laboratoří
včervenci přistoupili kměření na čtech realizovaných
lčích úsech celkové délky 13 km ašířky do 15,50 m. Po-
dle požadavků bylo celkem provedeno měření na 197příč-
ch srách adetekováno více než 10000 kluzch trnů.
Měření bylo realizováno dvoukanálovým georadarovým
vozíkem, sestávam zvysokofrekvenčch ann avý-
konné vícekanálové řídící jednotky amerického výrobce
GSSI smností dosahu do cca 0,4 m avzorkovám po
1 mm (akreditace zkoušky od roku 2014).
V září tohoto roku hlavní zhotovitel stavby provedl
kontrolní jádrové vývrty, aby se prokázala správnost
ření. Všechny trny se podilo nazt s přesností do
1 cm v jejich pozich, i když byly umístěny v nších nebo
vších hloubkách, anebo uprostřed dálničních pásů.
V rámci kontrolch měření bylo na stavbě české dál-
nice D1 provedeno oezání dvou příčch sr CB krytu
obsahuch celkem 84 trnů, aby se prokázala správnost
výsledků laborate SQZ. Při porovní byly zjišny od-
chylky v poloze trnů v jednotkách milimetrů.
Georadar se uplatňuje také při stanovení tloušk
vrstev vozovky anebo při hlení kaveren a dutin v beto-
nových konstrukcích. K zajímavým dřívějším zakázkám
patří stanovení tloušťky asfaltových vrstev vozovky mos-
tu Vysina pro jejich následné odfrézování tak, aby došlo
k minimalizaci poškození ocelové mostovky.
Ing. Radek Matula, Ph.D., Martin Gulej,
Ing. Jí Prokop, MBA, foto archiv SQZ
1
2
3
4
5
6
Proč se měří kluzné prvky?
Kluzné trny a kotvy ve spárách CB krytu vozovek
mají zabezpečit spolupůsobení jeho sousedních
desek tak, aby nedocházelo mj. k jejich vertikálmu
posuvu vůči sobě. Výztužné prvky jsou do budouch
spár vkdány při stavbě CB krytu většinou strojo,
itom technologie pokdky a následného hutnění
betonové směsi mohou způsobit takové vychýlení
polohy výztužného prvku, že jeho konečná poloha ve
ztvrdnutém betonu nevyhovuje normovým hodnotám.
Metrostav_17_2020.indd 2Metrostav_17_2020.indd 2 25.09.20 13:5425.09.20 13:54
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (577 ms)

Rendering Strana 3 (102247): (0/1) (569 ms)

Rendering Strana 2 (102246): (0/1) (619 ms)

Rendering Strana 1 (102242): (0/1) (618 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2874/vth118404-1.jpg (3x)

 i2874/vth118408-1.jpg (3x)

 i2874/bg102246.svg

 i2874/vth118409-1.jpg (3x)

 i2874/vth118410-1.jpg