Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2009, Strana 2
Nová cyklostezka v pražských Vysočanech
Míst, kde cyklisty v Praze neohrožují auta, nedrncají
po dlažebních kostkách a naopak jedou zelenou kraji-
nou, parkem či lesem, není mnoho. I díky Metrostavu
však délka cyklistických tras roste. Na konci září byl
otevřen nový úsek u říčky Rokytky ve Vysočanech.
Cyklostezka podél Rokytky dřív končila u Freyovy
ulice. Její prodloužená trasa pokračuje přes ni po novém
mostě a dál po náspu bývalé železniční vlečky. Je dlouhá
asi 3,5 km a kromě potřebných úprav terénu na ní prošly
rekonstruki mosty a vznikly dnové lávky: ocelová
přes Ocelářskou ulici, a spřažená ocelovobetonová, která
překlenula ulici U Elektry. Obě jsou dílem Metrostavu.
„Přemostění ulice U Elektry tvoří mostovka o roz
21 metrů zavěšená na ocelovém oblouku. V podélném
směru nosnou konstrukci podpírají opěry a ve čtech
vnitřních podporách ji vynášejí ocelové oblouky. Spodní
stavbu mostu tvoří dvě krajní monolitické opěry založené
na pilotách s vyšemi rovnoběžnými křídly. Nosná
ocelová konstrukce je spřažena s železobetonovou des-
kou mostovky, která má podélný i íčný sklon,“ popisuje
stavbu vedoucí projektu Ing. Jan Krysta z divize 7.
Druhá lávka (foto) se točí doprava a výškově stoupá
od původní lávky přes Rokytkues Ocelářskou ulici. Její
nosnou konstrukci tvoří ocelová mostovka, která je za-
šená na ocelovobetonovém pylonu.Technicky nejnároč-
nější byla doprava a montáž právě to vky, protože bylo
nutné zachovat průjezd Ocelářskou ulicí. Proto byla lávka
rozdělena na několik celků: pylon na dva díly a mostovka
na čtyři celky zhruba po 25 metrech. Navíc jsme museli
vymyslet technologii napínání a dopínání lan,“ vzpomí-
Ing. Krysta. Po montáži lávky a osazení nerezového
bradlí stavbaři provedli dynamické měření, na jehož
kladě bude lávka vybavena speciálním tlumičem.
Díky novému úseku mohou dnes cyklisté bez poží
projet asi 14km trasu až k Čimickému potoku na severu
Prahy. Součástí stavby je i chodník pro ší, osvětlení,
opěrné zdi a nové stromy, které nahradily náletové dřevi-
ny. Úprava okolí Rokytky význam nejen pro cyklisty,
ale i další obyvatele Vysan. „V projektu se od zátku
uvažovalo, že bude plnit rekreační účel. Dříve prakticky
nevyužívané území bude odpočinkovým místem nejen
pro zdejší obyvatele, ale i další Pražany,“ řekl při zaháje
stavby v říjnu loňského roku bývalý starosta Prahy 9 To-
š Klavko. Snad tomu tak skutečně bude.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Den otevřených dveří
V tek 18. září navštívilo rozestavě m Městs
brána v Ostrana 50 pozvach hostů. Atraktivbu-
dovu nabízející nadstandardní bydlea prostory pro
obchody a služby v centru sta sta podle vrhu
ateliéru Kuba & Pilař architekti společnost Metrostav
Development. Její stupci pozvali na Den otevřených
dveří i novináře. Krosvého projektu (foto č. 1) jim
edstavili i nově dokončený vzorový byt (foto č. 2).
„Celkově bude v Městské bráně 37 bytů. Zadaných
me t a tři nebytové prostory. U takto nadstandard-
ch projektů nastavujeme prodeje na delší časové obdo-
bí, většina bytů se prodá až po kolaudaci. Více než 17 %
prodaných jednotek tak považujeme s ohledem na stav
projektu i trhu za úspěch,“ uvedl vedoucí projektu Ing. Vít
Vaněk (foto č. 3 druzleva). Situace na trhu s byty se
oproti minulosti hodně změnila. Klienti více vyčkávají,
nenakupují předem, ale chtějí vidět dům postave.
Zájemm o exkluziv bydlení a nebytové prosto-
ry v srdci Ostravy se na místě věnovali makléři, kteří
o Městské bráně podávali detailní informace. „Na základě
jejich jednání očekáváme v bzké době další posun v pro-
deji bytů i komerčních prostor,sdělila Martina Huclová,
marketing & PR manažerka Metrostavu Development.
„Společně s našimi partnery ASSKLE TRADE, ab concept
& design a HALBOS jsme pro klienty připravili zajímavý
bonusový program, díky kterému si mohou za výhodných
podmínek pořídit vybavení bytu. A protože vzorový byt
echny návštěvníky velmi zaujal, myslím, že jsme jim
poskytli i dobrou inspiraci.
Na závěr si starosta městské části Moravská Ostrava
a ívoz Ing. Miroslav Svozil (foto č. 4 druhý zprava)
prohlédl zbzka montáž netradní fasády, která bude ne-
přehlédnutelným znakem Městské brány. Další informace
o projektu najdete na www.mestskabrana.cz.
Ing. Vladimíra Kže,
genelního ředitele a předsedy ed-
stavenstva společnosti Metrostav SK
Jméno Ing. Vladimíra Kríže je v kontextu rozvoje Me-
trostavu známé již kolik let. Jako ředitel jeho brati-
slavské organizační složky se podílel na transformaci
a formování tohoto subjektu v samostatnou dceřinou
společnost, jakou známe dnes – v Metrostav SK.
Metrostav SK, dnes již neodmyslitelná součást Skupi-
ny Metrostav, vznikl 1. 10. 2004. Jaké úkoly vás čekaly
i jeho zrodu a co ineslo pět let jeho činnosti?
Metrostav SK měl sobit jako dcispolečnost Me-
trostavu a člen DDM Group na území Slovenska a měl
doplnit mozaiku jejich podnikatelských aktivit v segmen-
tu pozemního stavitelství. Strategickým záměrem jeho
vzniku bylo rozšířit vliv Skupiny na území obou stů.
Vstoupili jsme na trh plný íležitos, které se m po-
dařilo využít. Přející externí prostředí, podpora mateřské
společnosti a naše obchodní aktivity nás zakrátko dostaly
mezi přední realizátory staveb v hlavním městě i v jiných
regionech země. Dnes máme za sebou více než 30 dokon-
čených projektů bytové, občanské a průmyslné výstavby.
Mnohé edstavuto nejmodernější, co současarchi-
tektura nabízí, a to jak technologickou náročností, tak
i požadavkem na vzhled a funkčnost. Důkazem je získání
cen Bytový dům roku 2006 a 2008 za projekty polyfunkč-
ních bytových komplexů Boria a Dominant. znamné je
i 3. místo v soutěži Progresivní, cenově dostupné bydle
2008 za projekt v Nitře. V plné míře jsme tak dozali, že
vod vzniku společnosti byl opodstatněný.
Od strategicho záměru jste se dostali k hotovým pro-
jektům. Čím jste prošli, než se podařilo vytvořit firmu
jako funkční organismus ve ech oblastech činnosti?
V první řa jsme museli zvládnout zavede systému
projektového řízení do praxe a za plného provozu jsme
implementovali počítačové programy nezbytné pro zabez-
pečení činností podporujících výrobu. Vybudovali jsme
organizační strukturu a personální obsazení garantující
plynulý chod společnosti. Bojovali jsme s průvodními
jevy stavebního boomu, jako byl nedostatek kvalifikované
síly, edražené komodity, nedostatek a špatná kvalita
subdodavatelů či platebdisciplína investorů. Za veliký
úspěch považuji, že se v roce 2006 Metrostav SK stal
držitelem certifikátů manažerských systémů QMS, EMS
a SMS. Jejich získáním posílil svoji profesionalitu a kon-
kurenceschopnost a zadil se mezi moderní společnosti
evropského formátu.
Rok 2008 přinesl pro rozvíjející se ekonomiku Sloven-
ska zlom v podobě krize. Stavebnictví dnes pocuje její
sledky a předpokládá se, že v příštím roce bude ješ-
tě zranitelnější. Jak se krize podepsala na hospodaření
Metrostavu SK a co očekáváte v následujícím období?
Změny orientace trhu jsme pocítili na vlast ži. Co
bylo pro s v zátcích výhodou, obrátilo se proti nám.
Úzký záběr na segment pozemního stavitelství, které bylo
téměř výhradně v rukou soukromých investorů, inesl
problémy a jisté ztráty. Přes krátké období vývoje však pa-
tříme k předním slovenským stavebním firmám a tohoto
postavese nemíníme vzdát. Naším prvořadým úkolem
je zhodnocení strategie vzhledem k vývoji exterho pro-
středí a adaptace na měnící se tržní podmínky. Ukončením
současných projektů vzniká prostor pro nové zakázky,
které nejsou v takové ře zasaženy dopadem krize.
Nadále směřujeme k dobudování technologické a výrobní
samostatnosti v co největší možné ře. V neposlední
řadě nastal čas a prostor na optimalizaci personální zá-
kladny. Ve vztahu k budoucnosti chápu t let existence
jako startovací fázi, při níž jsme vybudovali pevný základ
firmy. echny úschy i nspěchy představuzkuše-
nosti, které zúročíme v š prospěch. Pozitivvnímám
formování Skupiny Metrostav, kde bude vzájemná spolu-
práce a podpora pevným piřem pro všechny členy.
Za rozhovor kuje PhDr. Alice Bortko
strana 2
PTÁME SE
1
Centrum technického vzdělávaní v Ostrově
Na 700 studena až 90 pedagoa pracovků Sed-
průmyslové školy v Ostrozne v září 2011 vyu-
žívat nové Centrum technického vzvání, největší
školicí zařízení v Karlovarském kraji se zaměřením
na technické obory. Letos v září je začalo budovat
sdrení vedené divizí 9 Metrostavu.
„Spolu s partnery ze společností BAU-STAV a TIMA
jsme 6. září stavbu zahájili demontáží zízení ve staré
budově vodně kladní školy a oplocením pozemku,
kde na ple ř 3000 m² vyroste novostavba cen-
tra (vizualizace), dopl parkovišti a zahradou et-
vodotrysku,“ vypočítává rozsah prastavbyvedoucí
Ing. Tomáš Slepička z karlovarské oblasti divize 9.
Zakázka, na které za s pracuje tým vedouho pro-
jektu Jana Mráze, je rozlena do dvou etap. V první be-
tonáři vztyčí monolitický skelet, jejž doplní plochá střecha,
vyzdívky a opláštění. V rekonstruovaném objektu proběh-
nou demoliční a zednické práce. V obou stavbách se ještě
do 30. června 2010 musí dokončit hrubé instalace.
Do května 2011 potom Centrum technicho vzdě-
lávadokončí sledná, druhá etapa. V jejím průběhu
vznikne ve staré budově a v novostavbě téměř 60 učeben
včetně moder vybavených odborných poslucháren,
laboratoří a dílen. Mla lidé zde budou mít možnost
zakončit studium výučním listem i maturitou a dospělým
centrum nabídne služby v oblasti celoživotního vzdělávání
ve strojírenst a elektrotechnice. Výukovou část školy
proto doplní i knihovna, tělocvičny a stravovací zízení.
Výstavba by měla výraz zlepšit kvalitu výuky
a zbudovat vhodné zázemí pro žáky i jejich profesory,
uvedl při slavnostním poklepu základního kamene Cen-
tra technického vzdělávaní hejtman Karlovarského kraje
PaedDr. Josef Novotný. Maslavnosti se v Ostrově -
častnili i zástupci Metrostavu ředitel divize 9 Ing. Petr
Zábský (foto první zprava) a mezi dalšími i ředitel je Kar-
lovarské oblasti Ing. Petr Čermoch. Úspěch v soutěži na
tuto zakázku potvrdil, že snaha soustředit síly oblastních
pracovníků na běrová řízení měst a kraje v segmentu
občanské výstavby byla správná. klady na stavbu
centra v Ostrově celkem esáhnou 425 miliokorun.
Z 92,5 % je pokryje Regionální operační program regio-
nu soudržnosti Severozápad, který z 85 % uhradí dotace
z Evropské unie. Zvající částkou přispějí do rozpočtu
Karlovarský kraj i samo sto Ostrov, které výměnou
za budovu zrušezákladní školy získá pro spotřeby
od kraje městský zámek, dnešní sídlo průmyslovky.
vizualizace A69 architekti
2
2
1
3
4
Metrostav_18_09.indd 2 10/7/09 10:28:52 AM
Metrostav Metrostav 18/2009, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 18/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2009, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (239 ms)

Rendering Strana 3 (104215): (0/1) (231 ms)

Rendering Strana 2 (104214): (0/1) (273 ms)

Rendering Strana 1 (104212): (0/1) (272 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3140/vth120883-1.jpg

 i3140/vth120885-1.jpg

 i3140/bg104214.svg

 i3140/vth120886-1.jpg

 i3140/vth120887-1.jpg