Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2010, Strana 1
Ptáme se: Ing. Pavla Nováka,
experta z centrály Metrostavu str. 2
Divize 5 zahájila ražby ístupových
tunelů do metra v Helsinkách str. 2
Malá vodní elektrárna Lovosice-
-Píšťany předána do užívání str. 3
Hotel Atrium v Otrokovicích
přivítal první hosty str. 3
Den otevřených dveří na
tunelovém komplexu Blanka
ce ve fotoreportáži na str. 4
15. října 2010 / 18 / XXII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Islandskými tunely se jezdí!
Nová zakázka divize 3
Zástupci divize 3 Metrostavu podepsali 21. září smlouvu
na výstavbu daí haly v areálu Karlovarská Business
Park v Praze-Ruzyni. Po objektu E, který její pracovci
dokončili v roce 2006, budou řídit a koordinovat výstavbu
haly F pro společnost Lindab. Práce jsou plánované
na sedm měsíců, vedoum projektu je Ing. Petr Macháček.
Divize 1 bude pracovat v Boleslavi
Ve čtvrtek 7. 10. poklepali zástupci investora a dodavatele
na základní kámen stavby Škoda Training Center v Mladé
Boleslavi. Za divizi 1, která projekt za cca 130 milionů Kč
realizuje, se kladívka chopil její ředitel Ing. Milan
Veselský. Projektový tým vede Ing. Lukáš Zelený.
Stavba roku 2010
Při příležitosti 4. ročku Dnů stavitelství a architektury
vyhsila odborná porota 30. září výsledky soutěže Stavba
roku 2010. Titul bez rozlišení pořadí získaly Malostranská
beseda v Praze, MVE v Železném Brodě, administrativní
centrum Vinice v Pardubicích, letní koupaliště v Hradci
Králové a Centrum sportu a zdraví v Olomouci.
Nikdo neví, kdy bude sám
potřebovat pomoc!
Jubilejní desátá akce Daruj krev
s Metrostavem se uskuteční v pátek
5. listopadu 2010 mezi 7,30 a 11. hodinou
v centrále společnosti v Koželužské ulici
v Praze 8. Dobrovolní dárci se mohou hlásit
na konkrétní hodinu odběru prostřednictvím
firemho intranetu, kde naleznou přihlášku
a další informace. Děkujeme všem, kdo se
k akci Daruj krev s Metrostavem připojí!
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjöuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhých
patnáct kilometrů zkrátilo otevření dvou dosud nejdelších tunelů, jaké Metrostav dosud postavil. Práci divize 5,
která projekt s názvem Héđinsfjarđargöng (titulní foto) nejen řídila, ale její pracovníci stavbu přímo prováděli,
ocenil při slavnostním zahájení i islandský prezident Ólafur Ragnar Grímsson. Při zahájení provozu na nové komu-
nikaci přestřihl jako první pásku ve fjordu Héđins současný ministr dopravy Ögmundur Jónasson (foto č. 1, napra-
vo jeho předcdce Kristján Möller, vlevo ředitel Vegageinu Hrein Haraldsson). Ředitel divize 5 Ing. Václav Sou-
kup a oba vedoucí projektu Ing. David Cyroň a Ing. Ermín Stehlík (foto č. 2 zleva) tomu s uspokojením přihlíželi.
Lenka Svobodová, foto Steingrímur Kristinsson, archiv divize 5
Héđinsfjarđargöng
lokace Island, kraj Norðurland
objednatel Vegagerðin (správa silnic)
dodavatel sdružení MEHA
lídr sdruže divize 5 Metrostavu
druhý člen sdružení islandská firma Háfell
vedoucí projektu do 30. 6. 2007 Ing. David Cyroň
ředitel výstavby od 1. 7. 2007 Ing. Ermín Stehlík
zátek ražeb 21. září 2006
otevření 2. října 2010
lka celkem 14 100 m
most přes řeku Héđinsfjarđará 14 m
celková délka tunelů 11 025 m
běžný ražený průřez 52,83
průřez v odstavu 75,25 m²
počet výhyben 18
nejvyšší nadloží 850 m pod horou Ţverfjall
technologie ražeb Drill&Blast
délka vývrtů pro trhací práce 1500 km
délka vrtů pro injektáž 40,6 km
délka předvr 32 km
spotřeba chemických injektáží 633 tun polyuretanů
spotřeba rychletvrdnoucího cementu 617 tun
oplášťování proti průsakům 77 000
délka odvodňovacích potrubí 32 km
tunel Siglufjörđur
celková délka 3875 m
ražená část 3650 m
teplota vody 8–20 °C (geoterlní)
prorážka do fjordu Héđins 3. dubna 2008
kubatura ražených částí 200 000
tunel Ólafsfjörđur
celková délka 7150 m
ražená část 6925 m
tlak tryskající vody přes 30 barů
teplota vody 2–3 °C
maximálcelkový přítok 600 l/s
nejvší výkon 330 m v červenci 2007
spotřeba injektážní směsi 555 kg/bm
v sanovaných úsecích
zátek protiražby 5. května 2008
prorážka 9. dubna 2009
kubatura ražených částí 380 000
Stavba desetile
Nejlepší pražskou stavbou minulého desetilese podle
hlasování veřejnosti stal úsek trasy metra IV. C1 z Ná-
drí Holešovice do Ládví. K jeho víc než deseti tisícům
vítězných hlasů přispěli i zaměstnanci Metrostavu,
kteří se v letech 2000–2004 na stavbě podíleli.
Do soutěže o Pražskou stavbu 2000–2009, bylo za-
řazeno 28 děl z hlavníhosta, která v uplynulých letech
uspěla v soutěži Stavba roku. Úsek metra IV. C1 mezi nimi
upoutal nejen veřejnost, ale stále zajímá i odborníky.
v roce 2004 skal nominaci na titul Stavba roku za ojedi-
nělé konstrukčřešetunelů, které pod Vltavou prošly
pomocí technologie vysouvání. Pro tubusy takových
parametrů a v podmínkách řeky byl tento způsob stavby
použit vůbec poprvé. Na trase IV. C1 je také první ražená
jednolodní stanice metra Kobylisy (foto).
Na druhém mísv soutěži se umístilo železničNové
spojení, pro které Metrostav stavěl tunely pod tkovem.
Třetí sto obsadilo nodlo banky ČSOB v Radlich.
Co napadne divizi 5, když se řekne Island...
Práce naší divize 5 na dalekém Islandu prakticky skon-
čila. Společnost Vegagerðin, která se zabýsprávou
islandských silnic, převzala jako investor i uživatel
hotový projekt Héđinsfjarđargöng. Tunelové spojení
mezi městy Siglufjörđur a Ólafsfjöur se otevřelo pro
veřejnost. Co všechno se při té příležitosti může vyba-
vit člověku, který naši stavbu na Islandu zblízka zná,
připomněl ředitel divize Ing. Václav Soukup:
„Ohromvýzva pro všechny, kdo se do stavby za-
pojili. Představa o složité práci ‚na konci světa‘ v drsných
klimatických podmínkách. Náročné diplomatické projed-
návání v rodinách, rozhodnutí jet a stavby se zúčastnit.
Únavná celodenní cesta letadlem a dalších šest hodin
cesty autobusem na sever Islandu.
Práce v novém prostředí, s novou mechanizací, pod
otevřenou horninovou klenbou a v Metrostavu dosud
nepoužívanou technologií Drill&Blast.
Každodenní souboj s horou a s vodou, tryskající často
v nepředstavitelném mnství a pod ohromm tlakem.
Nutnost vyrazit za den dva timetrové záběry na jednom
i druhém tunelu. Když je dobrá skála i tři. Když z vrtů pod
tlakem tryská voda, tak také žádný. Dvanáct hodin denně,
šest dní v týdnu, celých osm týdnů po sobě...
d o k o n č e n í n a s t r . 3
Projekt Héđinsfjarđargöng inspiroval výtvarnici Fríðu Björk Gylfadóttir k tomu, že začala plést maxišálu, jež by spojila
16 km vzdálená města Siglufjörđur a Ólafsfjörđur. S prací nakonec pomohlo více než tisíc lidí z celého světa ve věku od
10 do 94 let. Dohromady upletli 11 334 m dlouhý pás, který propojil protilehlé portály obou tunelů. Faktické spojení Siglu
a Ólafs symbolicky potvrdil starosta jejich společné samosprávy Sigurdur Valur Asbjorn, když při otevření tunelů šálu
sešil vložem posledho kusu v typicžlubarvě a s logem společnosti Vegagerðin. „Mrzí mě, že jsme se o pletení
nedozvěděli dřív, české pletařky by jistě islandskou šálu ještě o pár kilometrů prodloužily, litoval Ing. Ermín Stehlík.
Rekordní pleteninu rozdělí na použitelné šály a výtěžek z jejich prodeje poslouží charitě. Více na www.frida.is.
1 2
Metrostav_18_10.indd 1 10/14/10 3:48:47 PM
Metrostav Metrostav 18/2010, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 18/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2010, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (263 ms)

Rendering Strana 2 (104055): (0/1) (258 ms)

Rendering Strana 1 (104053): (0/1) (287 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3115/vth120678-1.jpg

 i3115/bg104053.svg

 i3115/vth120680-1.jpg

 i3115/vth120681-1.jpg

 i3115/vth120682-1.jpg