Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2011, Strana 2
Kajetánka nabývá staronovou podobu
Od ezna 2010, kdy tým Ing. Davida Tůmy z divize 6
zal pracovat na stavKajetánky, prošla její zane-
dbaná zahrada i zdevastovaná ruina očistnou promě-
nou. Vila si nasadila novou střechu a obléká si světlý
plášť, její interiéry podstupu rekonstrukci. V proře-
zané zahradě se rýsují nové cesty a zrcadlí sanovaný
rybček. V horčásti areálu vyrostly do konečného
objemu tři nové bytové domy (foto č. 1), do dvou z nich
se už v lednu začnou stěhovat první nájemníci.
Rezidenčprojekt Kajetánka, budovave třech eta-
ch, začíná nabývat svou konečnou staronovou podo-
bu. O tom, jaká bude doopravdy, se mohou esit
i všichni její budoucí obyvatelé. Společnost EXX zde totiž
pro investora firmu BOZNER vybavila vzorový byt
(foto č. 2), z jehož balkonu se otevírá výhled na stavbu
samu, upravovaný park v jejím sousedství a přes střechy
okolních domů i na nedaleký Pražský hrad.
Dva podnoží spojené domy z první etapy stavby právě
dokončujeme finálními povrchy a kompletacemi,popisu-
je Ing. Tůma. „etí dům, spojený s historickou oranžerií,
jež rekonstrukce zala letos v červnu stavebními p-
zkumy, bude dokončen zhruba za rok.Výstavbu nových
obytných budov v arlu Kajetánka řídí divize 6, její beto-
ři mají na starost i vztyčeech nosných železobe-
tonových konstrukcí. Rekonstrukci původní usedlosti pro
Metrostav jako subdodavatel zajišťuje společnost Památ-
ky Tábor. Oranžerii a park přestavuje firma Z & D stavební
společnost, s níž divize 6 zakázku realizuje ve sdružení.
„Našim klientům se průběh projektu velmi a jsou
spokojeni i se stavbou a jejím výsledkem,“ řekla při ote-
vření vzorového bytu zástupkyně developerské společ-
nosti BOZNER Andrea Straube. Vzhled vzorového bytu
navrhli architekti ze známého ateliéru EXX, se kterými
spolupracoval i Metrostav Development i zařizování
ukázkové bytové jednotky v alfarezidenci, prvsoučásti
Rezidenčho parku Na Vackově.
Staré Kajetánce, která byla ještě před dvěma lety
ostudou evnova, dnes stavbi vrací krásu vodní
udržované usedlosti. Do konce roku eda nové do-
my z první etapy díla investorovi, zrekonstruovavila
a větší část zahrady se začátkem příšho roku otevře
veřejnosti. Městsčást Praha 6 ji využije jako kulturně-
-spolenské centrum a volně přístupný park. Rezidenční
projekt Kajetánka uzavře výstavba posledního bytového
domu umístěného ve spodní části areálu. Bude probíhat
z ilehlé ulice a díky vzrostlým stromům nijak nenaruší
život v nových luxusch bytech ani promedu v obno-
veném anglickém parku kolem romantického rybníčku.
Držíme slovo
V Informačním centru Městského okruhu na letenském
staveništi se 22. září uskutečnil 187. Manažerský klub
pražsoblastorganizace Česmanažersasoci-
ace (ČMA). Setkání lo za úkol edstavit výstavbu
tuneBlanka, spolnost Metrostav a jejího generál-
ho ředitele Ing. Pavla Piláta, který se letos umístil
na druhém místě celkoho žeíčku v soutěži Mana-
žer roku, kterou ČMA každoročně pořádá.
znam akce pro celou ČMA zdůraznila účast jejího
nového prezidenta Ing. Pavla Kafky (obr. č. 1 vlevo).
Ing. Pavel Pilát (obr. č. 1 vpravo) na začátku setkání
seznámil všechny přítomné, mezi kterými byl i ředitel di-
vize 5 Ing. Václav Soukup (obr. č. 2 dole vpravo), se systé-
mem řízení a výrobním programem Metrostavu v období
krize stavebního trhu v ČR. Ing. Kafku zaujaly zejména
aplikace řídícího systému EISOD, které Metrostav využívá
pro řízení a sledování svých zakázek.
Ředitel divize 2 Ing. Miloslav Hadrava představil pro-
jekt výstavby tunelového komplexu Blanka a potom spolu
s Ing. Pilátem a hosty z ČMA zamířil na prohlídku tunelů
(foto č. 3). Z křižovatky U Vorlíků návštěvníky dovedly až
do strojovny vzduchotechniky pod Letnou (foto č. 4), kte-
je svou velikosohromila. Kromě ředitelů Metrostavu
provázel hosty v tunelech i Ing. Miroslav Padevět, vedoucí
projektu ražeb z divize 2 (foto č. 5 druhý zprava).
Po exkurzi proběhla neformální diskuse, i které si
účastníci setkání mohli ověřit, že krédo Držíme slovo patří
nejen k Metrostavu, ale i k jeho vedoucím pracovníkům.
Ing. Roberta Bre, Ph.D.,
specialisty z divize 5
Když v roce 2008 nastoupil Ing. Brož do Metrostavu,
l za sebou magisterské a doktorské studium na VUT
v Brně, jedectiletou zkušenost projektanta betono-
vých mostch konstruk a praxi s koordinací PD na
stav Lochkovského mostu. Při projektování mostu
es Rybný potok se seznámil s pracovky Metrosta-
vu, kteří jej budovali. V vaznosti na dobrou spolu-
práci přijal nabídku divize 5, aby pro ni pracoval jako
specialista na stavbách mosOparno a Dobkovičky.
Dnes v divizi 5 řídí technickou skupinu provozu mostů
a železobetonových konstrukcí dopravních staveb.
Kdo technickou skupinu tvoří a co má na starost?
Po příchodu zkušeného projektanta ocelových mostů
a železničních staveb Ing. Tomáše Wanglera je nás celkem
t kalkulant, dva ípraváři a dva bývalí projektanti.
Tvoříme ucelenou skupinu specialistů, která je schopna
optimalizovat a ipravit výstavbu jakékoliv konstrukce
bez ohledu na materiál a technologie, a to bez závislosti
na projekčních kancelářích. Zajišťujeme důslednou kon-
trolu a ipomínková projektové dokumentace ed
vlastní realizací stavby. Vedoucí provozu Bc. Alexandr
Tvrz nás také podle potřeb projektových týmů nasazuje
na zakázky, kterým napomáháme s plynulým rozjezdem
prací. Aktiv spolupracujeme na vytváření projektové
dokumentace a zajišťujeme technickou podporu týmům.
Tento postup se osvědčil a všem v divizi vyhovuje.
Pomáháte s výstavbou Trojského mostu, kterou prová-
sdružení divizí 5 a 2. Jaké úkoly při ní řešíte?
Vedle koordinace projektodokumentace a řešetech-
nických problémů jsme ve spolupráci s prof. Ing. Janem
tkem, CSc., z centrály ipravili vysunu provizorní
íhradové konstrukce mostu, ktedivize 5 poprpro-
vedla vlastními silami. Metrostav si na tyto činnosti vždy
najímal subdodavatele, ale nyní jsme celou akci nejen
připravili, ale i uskutečnili. Stavba Trojského mostu je vel-
mi náročná a jeho zdárné dokončení záleží na spolupráci
všech. Nyní například spolu s experty TBG Metrostavi-
pravujeme betonáž zárodku oblouku, s kolegy z divize 3
řešíme montáž ocelového oblouku, posuny a manipulaci
s jeho jednotlivými dílci. ed mi jsou i další náročné
úkoly, např. montáž a edepnu definitivních závě
mostu, odskružení mostu, demontáž provizorní íhra-
dové konstrukce a dočasných podpěr v řece.
Jaké jsou další úkoly vaší technické skupiny?
Intenziv spolupracujeme s obchodním odlením di-
vize, kterému zajišťujeme technickou podporu a požado-
vané kalkulace na právě naceňovaných konstrukcích, vše
s cílem získat společně novou zakázku.
Nedávno jste pro divizi 5skali i dva nové certifikáty.
Čeho se týkaly a co umožňují?
Jako jedni z prvních u s jsme vloni získali certifikát na
provádění kolejí s pevnou jízdní dráhou, konkrétně v systé-
mu LVT (Low Vibration Track). Se zahraničním partnerem
teď ipravujeme jeho první realizaci v ČR. V srpnu jsme
obdrželi certifikát opravňují divizi 5 k staveništní výrobě
a montáži prefabrikovaných dílců, kterou lze uplatnit i
při stavbě mostních konstrukcí. Tento způsob š tým
vyzkoušel poprvé v Chorvatsku při výstavbě mostu Stara
Sušica, jehož nosnou konstrukci vytvořily železobetonové
prefabrikované nosníky, betonované do formy na předpolí,
a dodatečně provedená spřažená monolitická deska. Na
úsšnou certifikaci bychom chli navázat aplikas vy-
užitím vysokopevnostních a samozhutnitelných betonů
v mostních prefabrikátech, a to ve spolupráci s prof. Vít-
kem a kolegy s TBG Metrostav. Nejdůležitější je ovšem
skat projekt, i ktem bychom li íležitost proká-
zat, že pomostaveništních prefabrikátů umíme rychle
a ekonomicky vybudovat naíklad mostní estakádu.
Přesídlil jste poměrně nevno z moravsmetropole
do české. Nelitujete svého rozhodnutí?
Z hlediska soukromého ani pracovního svého rozhodnutí
nelituji. Na Moravu mám krásné vzpomínky a rád se tam
za spoustou átel vracím.
strana 2
PTÁME SE
1
Zárodky oblouku naznačují tvar mostu v Troji
Koncem září osadili stavbaři na trojském ehu Vltavy
ocelové zárodky oblouku Trojsho mostu. Vzniká tak
prvedstava o tom, jak bude ce dílo vypadat.
Trojský most staví sdrení divi2 a 5 podle z-
ho návrhu architektonicko-konstrukční soutěže. Statický
systém jeho hlavního pole o roztí 200,4 m vytví
ocelový oblouk s hlem a předpjatou betonovou deskou,
ztuženou prefabrikovanými příčníky. Vzhledem k hustým
šikmým závěsům, které oblouk a desku propojí, je taková
konstrukce nazývána síťový oblouk. Z architektonických
důvodů bude mít malé vzepětí – pouze 20 m, což je velmi
neobvyklé. Druhé pole Trojského mostu tzv. inundační
most dnes tvoří dvoutmová rto konstrukce
z předpjatého betonu, která bude brzy sloužit k navážení
ocelových dílů oblouku na hlavní pole mostu.
V současné době želeři dokončují složité armování
koncového příčníku na trojské straně, do kterého budou
zakotveny ocelové zárodky oblouku. Po zabetonování
příčníku bude výstavba pokračovat vybetonováním -
rodků. Tím z nich vznikne spřažená ocelobetonová kon-
strukce, která vyřeší problém přenosu koncentrovaných
vysokých napětí zejména od kotvení velkých předpínacích
kabelů táhla mostu. K výplni zárodků poslouží speciálně
vyvinutý samozhutnitelný beton o návrho pevnosti
téměř 100 MPa, na jehož vývoji se podíleli pracovníci
divize 5 a specialisté z firmy TBG Metrostav. Betož zá-
rodků bude mimořádně obtížná. Její postup byl ověřován
na modelu a teprve podle výsledexperimentu byly na-
vrženy a provedeny výztuhy jejich ocelové konstrukce.
Po zabetonoobou koncových příčků i na hole-
šovické straně začne po 16 m dlouhých úsecích betonáž
desky mostu. Bude velmi tenká jen 28 cm a pouze
při velmi přesné výrobě do ní bude možné umístit kabely
podélného a příčného předpětí a betonářskou výztuž tak,
aby konstrukce splnila normové požadavky.
2
1
2
3
4
5
1 2
Metrostav Metrostav 18/2011, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 18/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2011, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (211 ms)

Rendering Strana 3 (103969): (0/1) (204 ms)

Rendering Strana 2 (103966): (0/1) (243 ms)

Rendering Strana 1 (103963): (0/1) (242 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3094/vth120585-1.jpg

 i3094/vth120590-1.jpg

 i3094/bg103966.svg

 i3094/vth120594-1.jpg

 i3094/vth120598-1.jpg