xxxx
17. října 2011 / 18 / XXIII
více ve fotoreportáži na str. 4
Ptáme se: Ing. Roberta Brože, Ph.D.,
specialisty z divize 5 str. 2
Zárodky oblouku naznačují tvar
mostu v Troji str. 2
Františkánský klášter v Hostinném
získal původní krásu str. 3
M E T R O S TAV
A .S.
Č L E N
D D M
G R O U P
nový hangár v Ruzyni
Stavba jako reprezentativní vizitka
firmy str. 3
Tým divize 6 rekonstruuje vodní dílo
Hracholusky str. 3
Divize 11 se představila při dnech
otevřených dveří fotoreportáž str. 4
KRátce / aKtuálnĚ
Střídání pozic vedoucích v divizi 1
Ing. Pavel Kacíř se 1. října stal novým vedoucím provozu
inženýrských sítí místo Jiřího Růta. Ten se přemístil
na pozici vedoucího střediska kanalizací, v níž dosud
působil Jiří Novák, který nahradil Ing. Pavla Kacíře
na místě vedoucího střediska podzemí.
Změny v divizi 3
1. října 2011 se novým
vedoucím provozu ocelových
konstrukcí divize 3 stal
její náměstek Ing. Jiří
Vích, který je současně
garantem vnitropodnikové
nosné technologie ocelové
konstrukce. O jeho plánech i práci provozu ocelových
konstrukcí se dozvíte víc v listopadovém čísle novin.
V Ostravě na nové adrese
Oblastní zastoupení divize 1 pro severomoravský region
v Ostravě sídlí od 27. září 2011 na nové adrese: Zámostní
1238/39, 710 00 Ostrava-Slezská Ostrava. Navigace pro
GPS je 49°50‘26.433“N, 18°17‘59.435“E. Čísla pevných
telefonních linek budou aktualizována v adresářích.
Steel Design Awards
Mezi 14 staveb, které letos
Evropská asociace ocelových
konstrukcí ocenila cenami
Steel Design Awards, se
zařadil i zimní stadion
v Chomutově. Jeho ocelovou
konstrukci vyrobila firma
EXCON a montáž provedl tým Metrostavu vedený Petrem
Kadeřábkem. Ceny byly vyhlášeny 22. září v Postupimi.
Spolupráce s českým velvyslanectvím
Při příležitosti českého státního svátku 28. září uspořádal
velvyslanec ČR v Minsku recepci, které se za Metrostav
zúčastnili obchodní náměstek divize 3 Ing. Karel Volf,
MBA, ředitel jejího běloruského zastoupení Ing. Jan
Hrubeš a Miloš Hoffmann, M.A., z útvaru zahraničního
podnikání Skupiny Metrostav. Naše společnost tak
potvrdila svůj záměr dlouhodobě působit v Bělorusku.
Firma ABS Jets představila 27. září na ruzyňském letišti
svůj nový hangár (titulní foto). K plné spokojenosti investora jej na objednávku společnosti 1. PROJEKTOVÁ postavil
tým Ing. Stanislava Červeného z divize 3. Při slavnostním
zahájení jeho provozu mohli pozvaní hosté, včetně generálního ředitele Metrostavu Ing. Pavla Piláta a obchodního
ředitele naší společnosti Jiřího Procházky, MBA, posoudit
nejen výsledek precizní stavbařské práce, ale seznámit se
i s vybranými tryskovými letadly a zhlédnout akrobatickou
show leteckých modelů a módní přehlídku.
Hosté slavnostního večera si mohli vybrané typy dopravních letadel společnosti ABS Jets podrobně prohlédnout, a to jak z pohledu cestujícího, tak i pilota. V pohybu
však mohli vidět „jen“ mistrovskou leteckou show RC modelů letadel. Mezi jejich „piloty“ vynikal Tomáš Ciniburk,
trenér našich halových modelářů, který si nový hangár
pochvaloval jako největší prostor, v němž kdy létal, a naplno jej využil pro akrobatickou show svého modelu. Divize 3 pracovala pro společnost 1. PROJEKTOVÁ už dříve
na Slovensku, když stavěla miniocelárnu ve městě Stráž-
Pražská doprava
Mezi roky 1990 a 2010
stoupl počet registrovaných
vozidel v Praze ze 429 tisíc
na 928 tisíc. Dopravní
výkony se zvýšily téměř
trojnásobně na 22,2 milionu
vozokilometrů. Hustota
dopravy se tak zvýšila 2–4x, což často znamená
obousměrnou intenzitu přes 130 tisíc vozidel denně.
Pomozte i vy!
Dvanáctá akce
Daruj krev s Metrostavem
se uskuteční 4. listopadu 2011
mezi 7,30 a 11. hodinou
v centrále společnosti v Koželužské
ulici v Praze 8. Dobrovolní dárci se
mohou hlásit na konkrétní hodinu
odběru prostřednictvím firemního
intranetu, kde naleznou přihlášku
a další informace. Děkujeme
všem, kdo se k akci Daruj krev
s Metrostavem připojí!
1
Moderní hangár, 131 m dlouhý, 40 m široký a nejméně 9 m vysoký, na první pohled všechny udivil svým
vylehčeným a světlým vzhledem. Uvolnit vnitřní prostor
od podpůrných sloupů umožnilo zavěšení ocelové střešní konstrukce na tři vnější 25 m vysoké železobetonové
pylony. Ke vzdušnosti hangáru (foto č. 1) přispěla i světlá
podlahová samonivelační polyuretanová stěrka, která
zatím bez větších známek znečištění odolává i pojezdu
tryskových letadel typu Embraer Legacy 600 či Bombardier Learjet 60 XR. Přirozené osvětlení interiéru umožňují
nejen střešní světlíky, ale zejména výplň hangárových
vrat, která je z průsvitných polykarbonátových panelů.
Představitelé společnosti ABS Jets – její generální ředitel Vladimír Peták a předseda představenstva Ing. David
Kyjovský – ve svých proslovech při otevření nových prostor ocenili korektní a profesionální přístup Metrostavu
i jeho dodavatelů. Převedl do reality sen o novém hangáru, jenž společnosti umožní zlepšit nabídku služeb.
2
ske. Rychle a dobře postavený hangár v Ruzyni by mohl
předznamenat další spolupráci obou partnerů. Uvítali by ji
jistě jak obchodní ředitel Metrostavu Jiří Procházka, MBA,
stavbyvedoucí Ing. Milan Trsek a Ing. Stanislav Červený
z divize 3, kteří stavbu hangáru řídili, tak i generální ředitel
naší společnosti Ing. Pavel Pilát (foto č. 2 zleva).
Nový hangár společnosti ABS Jets v pražské Ruzyni:
Nadmořská výška
367 m
Plocha hangáru
5 621 m²
Šířka vrat
125 m
Výška pylonů
25 m
Pojížděcí a parkovací plocha
8 260 m²
Množství použitého betonu
35 000 m³
Množství oceli
1 000 tun
Počet pracovníků na stavbě
cca 350
Doba výstavby
9 měsíců včetně zimního období
stavba roku 2011
Také v letošním 19. ročníku soutěže Stavba roku získala nejvyšší ocenění díla, na kterých se podílel Metrostav. Jeho pracovníci se zasloužili o vznik dvou staveb oceněných nejvyšším titulem a za výstavbu Nové
budovy ČVUT (foto) obdrželi Cenu primátora hlavního
města Prahy. O udělení zvláštních cen v soutěži jsme
informovali v předcházejícím čísle novin.
Pětici projektů, které si vysloužily titul Stavba roku 2011,
vyhlásila odborná porota vedená Doc. Ing. arch. Radomírou Sedlákovou, CSc., na slavnostním večeru pořádaném
u příležitosti Dnů stavitelství a architektury v Senátu
Parlamentu ČR v pondělí 3. října. Mezi oceněné patřila
i výstavba jihozápadní části Pražského okruhu. Na jeho
stavbě 512 byla naše společnost účastníkem sdružení
a kromě provozu mostních konstrukcí divize 4 a jejího řídícího týmu vedeného Ing. Radimem Čápem zde pracovali
i zaměstnanci dalších divizí Metrostavu i firmy Subterra.
Mezi 42 stavbami přihlášenými do soutěže získal titul
i Univerzitní kampus Masarykovy univerzity v Brně, kde
se na dvou etapách stavby podílela ve sdružení divize 1,
jejíž týmy řídili Tomáš Pýcha a Ing. Robert Schneider.
Cenu primátora hlavního města Prahy obdržela Nová
budova ČVUT, kterou v Dejvicích podle návrhu arch. Aleny
Šrámkové postavil ve sdružení tým Ing. Jana Šlajse z divize 1. K zajímavému vzhledu objektu přispěli naši betonáři z divize 6, kteří ve vynikající kvalitě provedli všechny
nosné železobetonové konstrukce budovy.