Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 3
Namístě školky roste Kindergarten
Když vroce 2002 zaplavovala voda zVltavy pozemek
matské školy vpražsm Karlíně, jen málokdo tušil,
že se už děti doobjektu nevrátí. Voda jej totiž natolik
poškodila, že musel být zbourán. Po 14letech ale svit-
la naděje, že se dětský sch nastejném místě opět
rozezní. Na pozemku totiž vyrůstá polyfunní dům
sbytovou aobchodní částí, který investor, společnost
Daramis, nazval příznně Kindergarten a školka by
mohla vzniknout zčásti jeho komerčních jednotek.
Stavba polyfunho domu začala letos koncem
ezna. Vpolovině srpna pak zástupci investora, projek-
tanta iMetrostavu poklepali najejí základní kámen a do
otvoru vzákladové desce ulili azabetonovali nerezové
pouzdro spatní listinou jako odkaz pro další generace.
Vedvou podzemních podlažích s převážně garážemi
asklepy budou umístěny výměníkové stanice atechnolo-
gie. Přízemní podnož pro tři bytové věže obsáhne kome-
ní jednotky třeba pro obchody, kavárny, kanceláře nebo
právě mateřskou školu. Bytové věže budou mít celkem
5 (sekce A), 10 (sekce B) nebo 11 (sekce C) nadzemních
podlaží (vizualizace). Celkem v nich vznikne 136 bytů,
ve2. NP bude spolná terasa pro sousedská setkání,“
popisuje vedoucí projektu Ing.Martin Jirota zdivize 9.
Zatím ale stavbaři dokončili jen druhý suterén afinují
sprvním (foto). Následovat je budou svislé železobeto-
nové konstrukce přízemí. „Jejich dokončení představuje
imilník stavby vůči investorovi, který bychom měli splnit
do poloviny října. A myslím, že díky dobré spolupráci
sdivizí 6, která všechny železobetony provádí, jej bez pro-
blémů splníme,“ uvádí Ing.Jirota. Zazmínku také stojí, že
se Kindergarten naczí vrelativní bzkosti ochranného
sma metra linky B, proto musí být spodní stavba oba-
lena doizolace proti bludm proudům.
Jen kvalitní dílo může být základem další spolupráce
Blízkost metra, bohatá okolní zeleň, rozumně nastave
ceny asnad izajímavé ření fasád ulaly zdomu atrak-
tivní projekt, v němž byly všechny byty prodány ješ
před získáním stavebního povolení. Vše zatím nasvěd-
čuje tomu, že Kindergarten, nazývaný také Karn Park,
bude včas aúsšně dokoen stejně jako soubor Nad
Motolským hájem II, který tým Ing. Jiroty postavil pro
stejho developera před dvěma lety. „Pevně věříme, že
další profesionální výkon předvedeme kjeho spokojenosti
dokonce příštího roku. Jelikož investor pracuje nakoli-
ka projektech soasně adalší připravuje, chceme si totiž
kvalitní prací říci iodalší zakázky,“ uzavírá Ing.Jirota.
mv–, vizualizace Daramis, foto P. Seidl
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
strana 3
Lidé potřebují větší klid než průmyslový areál
rnou stavbu zahájil vdubnu tým Ing.Jana Zen-
ka zdivize 5. Pod názvem zazky – modernizace spá-
doviště Praha-Libeň včetně protihlukových opatření –
se skrývá nejen náhrada zastaralých traťových zaříze
nasaďovacím nádraží, ale ijejich doplní otechno-
logii WONROS, která snižuje hluk při řazení souprav.
Libské nádraží je dnes jedinou funkční saďova
stanicí vcelé Praze. Před 38 lety sice prlo modernizací,
odté doby se ale mnoho změnilo – v90. letech 20. stole
totiž zaly rozsáhlé pmyslové areály u Českomoravské
ulice nahrazovat obytné soubory. Azatímco strojům ČKD
hluk odželeznice nevadil, lidé chtěli mít pod okny klid…
Stavbi proto do konce roku vymění vLibni 855 m
kolejového rtu a obnoví 16 výhybek. Nainstalují no-
vý elektronický automatizační systém, vymění hlučnou
kompresorovou stanici zatišší aupraví itraní vede
aosvětlení kolejtě. Ke klidu přispěje i protihluková sna,
ke které vybudují opěrnou zeď pracovníci provozu mostů
aželezobetonových konstrukcí divize5. Naseřaďovacím
draží ale vydávají nejvěí hluk kolejové brzdy (foto),
které regulují rychlost samovolné jízdy vagonů při sjezdu
ze sdoviště na směrové koleje. Při brzdění totiž mezi
brzdnými ltami akoly vzniká nejen tření, ale iintenziv
pískání. „Pro snížení hlukové zátěže proto bude nejpod-
statí výna dvou údolních kolejových brzdza nové,
doplnění srázové kolejové brzdy saplikačním zařízením
WONROS aosazení protihlukových clon navšechny brz-
dy. Zvdnout to vkrátkém výlukovém čase včetně nového
roaďovaho zhlaví bude velmi náročné,“ říká stavbyve-
doucí železničního spodku asvršku Ing.Matúš Mo.
Podokoení stavby proběhne měření hluku, aby se
zjistilo, okolik se snížila hluková zátěž,“ dopuje zástupce
vedouho projektu Ing.Onej Koliba. Vzhledem ktomu,
že měření u podobch staveb prokázala, že metodou
WONROS lze snížit hluk o6 až 22 dB avoptilním pří-
padě činil efektivní útlum hluku více než 90 %, měli by už
brzy mít obyvatelé v okolí nádraží docela klid.
red, foto archiv stavby
Račice se chystají nadalší stové soutěže
Veslařský areál Sportcentra v Račicích prochází re-
konstrukcí, po ž se ot stane ozdobou světových
souží. Stavební práce podstatně vylepší jeho původ-
ní vzhled a vybavení budov pro sportovce, s novými
tribunami aúpravou ploch pro diváky se výrazně zvýší
také pohodlí návštěvníků.
Rekonstrukce Sportcentra prohá postupně odloň-
ského roku, ato zaplho provozu – jen vphu le-
tošní sezony (oddubna dozáří) se zde uskutečnilo téř
dvacet významných sportovních akcí. Stavební práce má
nastarosti spolnost Metrostav, lídrem projektu je divi-
ze8, konktně tým Ing.Petra Orta.
Modernizace areálu je rozlena do několika etap.
První – nové ubytovny pro závodky anapříklad stavba
retenční nádrže – byla dokončena už vloni. Nyní stavbaři
pracují hlavně vnových prostoch zázemí pro sportovce
avestaré lonici, kde vrámci rekonstrukce budují novou
kuchyni srestaurací as místností pro catering.
Souběžně provedou také viditelné vnější úpravy, kon-
krétně přestavbu tribun a ploch určených pro diváky
(vizualizace č. 2). Odstraní při nich první část staré tri-
buny, aby nauvolněném místě mohly být umístěny no
železobetonové groundboxy. Protáhlé kvádry těchto ob-
jektů (vizualizace č. 1), vyskdané na120 metrech celé
délky původních tribun, budou zepředu obrácené směrem
k veslské dráze, jejich zadní strana bude zapuš
do ilehlého svahu. Střechy jsou podle projektu urče-
ny pro pobyt diváků stím, že se budou moci využít pro
instalaci dasných tribun vípadě velkých akcí. Práce
spojené sgroundboxy má nastarosti sedisko železobe-
tonových konstrukcí divize 8, armatury mu dodá divize 6.
Ambiciózní projekt modernizace rického Sportcen-
tra zpracovalo pražské studio m4 architekti. Vlastky
arlu jsou Český veslařský svaz aČeský svaz kanoistiky.
„Skloubení představ hlavního architekta rekonstrukce
spožadavky vedení areálu atermíny dokončení jednot-
livých prací je obžné, ale daří se je plnit právě díky
výborné aaktivní spolupci architektů ainvestora,“ říká
vedoucí projektu Ing.Ort.
Blanka Růžková, vizualizace m4 architekti
METROSTAV SLAVÍ 45 LET SVÉ EXISTENCE
Vkerá moc vČSSR patří pracujímu lidu
Ačkoliv pražské metro nebylo v době svého vzniku
jen dílem dopravním, nýbrž také ideologickým, pro-
sednictvím něhož dával režim okázale najevo svou
technickou a ž i kulturní vyslost, nebyly jeho
stanice zaplavovány explicitní komunistickou symbo-
likou tolik, jak by se třeba dnes mohlo zt. Přesto se
inajejich vzhledu vláda pracujícího lidu podepsala.
Vzpomme třeba někdejší Moskevskou sjejí monu-
mentální, vkamenné intarzii provedené výzdobě včele
smoskevským Kremlem, která však jako přímá narážka
nastavbu československo-sovětské spolupráce před-
stavovala výjimku. Vostatních stanicích jsme se mohli
setvat sdíly sše meích rozměrů, jako naíklad
sreliéfní hlavou Vladimira Iljiče Lenina, která se kupodi-
vu stále jtě skrývá zajednou ztrafik vevestibulu sta-
nice Dejvická. Budeme-li to bagatelizovat, pak můžeme
říci, že narim spolu sjeho ideologií poukazovaly více
původní názvy stanic nežli politicky angažované umění.
Jedním z jeho produktů, i když by se o tom sa-
mozřejmě dalo polemizovat, je reliéfní stěna vestibulu
stanice Hraanská, realizovaná vroce 1978 podle ná-
vrhu akademických sochařů amedailérů Slavoje Nejdla
(1927–2007) a Jiřího Prádlera (1923–1993), autora
poslední české desetihaléřové mince.
Oba umělci byli žáky Otakara Španiela (1881–1955)
zpražské Akademie výtvarných umění. Jejich spolné
dílo provedené zopuky, měkkého atvárného kamene,
zněhož byly už před více než jedním tisíciletím budo-
ny první pražské stavby, charakterizuje jemné organické
tvarování. Přestože jeho dominantními prvky jsou dva
boční reliéfy stematikou vztené pravice a zaťatých
s, veškerou pozornost na sebe strhává někdejší
státní znak apis se slovy Veškerá moc vČSSR paí
pracujímu lidu. Text, který se díky možnosti láka
jazykové transpozice často sval teem útoku různých
vtipálků, sice vyjadřuje étos socialistické republiky, zá-
roveň však poukazuje nanedaleký symbol české ačes-
koslovenské státnosti, Pražský hrad. Druhou část díla,
pokud nebylo zničeno, představuje podstatně menší
reliéf, naněmž je zobrazen – ot vnažce nasymbo-
liku ní státnosti – heraldicky stylizovaný lipový list.
Jakub Potůček
staveb, které budoval Metrostav, získalo nominaci na titul Stavba
roku2016 v prestní stavbské soutěži. Na www.stavbaroku.cz je
žete až do 13. října podpořit v Hlasování veřejnosti.
Račický areál byl vybudován před třiceti lety kolem
veslařské dráhy namístě vyžené pískovny. Velkorysé
plány najejí využití vznikly už v70. letech minulého
stole, slavnostní otevření proběhlo vroce 1986. Odté
doby se vRicích konají všechna národní mistrovst
veveslování arychlostní kanoistice atéř
každoročně některá ze stových sportovních akcí.
Letos vkvětnu se tam pořádal Světový por kanoistů
aoměsíc později Světový pohár dálkových plavců.
1 2
Při technologii WONROS se naboční plochy nákolků
vagonů aplikuje speciální biologicky odbouratelný
CHFC materiál (Composite Heavily Fluid Compouns)
typu DBM (Dry Braking Material) svysokým polem
kovových částic, který je při brzní roztíránna brzdné
lišty, kde snuje koeficient tření, aniž by neízni
ovlivnil adhezi. Dlouhodobě zajišťuje ochranu proti
hluku asnižuje opotřebení brzdch lišt aneímo
inákolků. Aplikní zařízení BREMEX-ANNSYS získalo
titul Evropský ekologický výrobek roku 2004.
Metrostav_18_2016.indd 3 05.10.16 11:47
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (102659): (0/1) (642 ms)

Rendering Strana 3 (102653): (0/1) (692 ms)

Rendering Strana 2 (102639): (0/1) (692 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2966/vth118975-1.jpg (3x)

 i2966/vth118989-1.jpg (3x)

 i2966/bg102653.svg

 i2966/vth118995-1.jpg (3x)

 i2966/vth118972-1.jpg